نحوه نصب چمن مصنوعی بین سنگ

کدخبر: ۴۸۲۵۵۰
همان طور که می‎دانید امروزه محصولات و المان‎های مختلفی وجود دارند که می‎توانید از آن‎ها برای دکوراسیون و فضاسازی استفاده کنید...
نحوه نصب چمن مصنوعی بین سنگ

 چمن مصنوعی بین سنگ یکی از این محصولات می‌باشد که در حال حاضر برای کف سازی محیط‌های مختلف بخصوص حیاط و تراس و .. می‌توان از آن استفاده کرد. ما در این مطلب قصد داریم ضمن معرفی این محصول به نحوه اجرای چمن مصنوعی ارزان بین سنگ پرداخته و چنانچه قصد دارید روش چسباندن چمن مصنوعی بین موزاییک را فراگیرید نکات لازم و مهم در این مورد را با شما در میان بگذاریم.

چمن مصنوعی چیست؟

پیش از آن که به کاربرد چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک بپردازیم و به نحوه نصب و چسباندن آن اشاره کنیم، بهتر است ببینیم چمن مصنوعی چیست و چه کاربردی دارد؟ چمن مصنوعی نوعی کفپوش می‌باشد که از الیاف مصنوعی نایلون Nylon، پلی پروپیلن Polypropylene و پلی اتیلن Polyethylene و به رنگ سبز تولید می‌شود و ظاهری شبیه به چمن واقعی دارد اما از نظر دوام و استحکام از چمن طبیعی محکم‌تر بوده و نیاز به آبیاری و نگهداری خاصی ندارد و همیشه می‌توان از آن برای پوشش کف در مکان‌هایی که نیاز است استفاده کرد.

چمن مصنوعی موکتی دارای الیاف و تیغه های کوتاه تری است. ارتفاع تیغه ها بین 6 تا 15 میلیمتر متغیر است و برای خرید انتخاب های بیشتری دارید. با توجه به شکل ظاهری چمن مانند و نرمی و لطافت موکتی، این محصول به سرعت مورد توجه قرار گرفت.

به خصوص در مناطق بسیار سرد و یا گرم و خشک، نصب چمن مصنوعی موکتی هر روز بیشتر می شود. تیغه های کوتاه این چمن ها نوعی سادگی و هماهنگی خاصی به آن داده که ظاهر چمن منصوعی موکتی را شکیل تر نشان می دهد. اما مهم تر از آن، بحث نظافت و تمیز کردن چمن مصنوعی است که با وجود پرزهای کوتاه تر، کار دشواری ندارید.

ساختار و روش تولید چمن مصنوعی موکتی به این صورت است که یک ورق نازک از این مواد تهیه شده و توسط دستگاه‌های مخصوصی به صورت نوارهای باریک برش داده می‌شود که از این نوارهای باریک و نازک در بافت چمن مصنوعی استفاده می‌گردد.

برای قسمت زیرین چمن مصنوعی که به آن بکینگ هم گفته می‌شود نیز لایه‌ای از جنس پلی یورتان در نظر گرفته می‌شود که اغلب رنگی تیره دارد و کمک می‌کند تا دوام چمن مصنوعی افزایش پیدا نماید.

چمن مصنوعی به لحاظ ارتفاع به انواع مختلفی تقسیم شده و در سه سایز کوتاه بین 15 میلی متر تا 25 میلی متر، سایز متوسط با اندازه‌ای در حدود 35 میلی متر و بلند با ارتفاعی در حدود 45 میلی متر در بازار موجود است و شما می‌توانید متناسب با نیاز، بودجه و مکانی که در نظر دارید با چمن مصنوعی پوشانده شود، خرید خود را انجام دهید.

چمن مصنوعی بین سنگ چه کاربردی دارد؟

برای کف سازی محیط‌های مختلفی مانند حیاط خانه، ورودی‌های ساختمان‌ها، محوطه مجتمع‌های مسکونی و ویلا و ... اغلب از سنگ و موزاییک و یا سیمان استفاده می‌شود. اما در حال حاضر طراحان دکوراسیون داخلی از تلفیق سنگ و موزاییک با چمن مصنوعی استفاده کرده و ضمن آن که فضای خالی بین هر قطعه و تایل سنگ و موزاییک را با چمن می‌پوشانند به زیبایی بیشتر آن نیز کمک می‌کنند.

استفاده از چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک، روش نوآورانه‌ای است که دیگر نیاز به کاشت چمن را بین قطعات سیمان و سنگ منتفی می‌کند و استحکام، طول عمر و زیبایی بیشتری را برای محیط شما به ارمغان می‌آورد. همان طور که پیشتر هم اشاره کردیم، چمن مصنوعی بین سنگ را می‌توان در فضاهای باز مانند روف گاردن، تراس، بالکن و فضاسازی کنار استخر و .. مورد استفاده قرار داد.

آموزش نصب چمن مصنوعی بین سنگ

مهم‌ترین نکته‌ای که پیش از چسباندن چمن مصنوعی بین سنگ باید در نظر داشته باشید، نحوه چیدمان سنگ و موزاییک است. زیرا لازم است فاصله‌ای که بین سنگ و موزاییک در نظر می‌گیرید حداقل 10 سانتی متر باشد تا بتواند زیبایی خاصی که مد نظر دارید را به کف فضای شما ببخشد.

حال اگر این فاصله بیشتر باشد می‌تواند جلوه زیباتری را به فضا ببخشد، ضمن آن که لازم است طراحان عمقی در حدود 4 سانتی‌متر را برای این امر در نظر بگیرند تا چمن مصنوعی بتواند به خوبی در شیار ایجاد شده نصب گردد و به اندازه یک سانتی‌متر آن، بالاتر از سطح سنگ و موزاییک قرار گیرد تا زیبایی بیشتری را به نمایش بگذارد که البته در هنگام انتخاب چمن مصنوعی لازم است در انتخاب ارتفاع آن دقت شود.

نکته مهم دیگری که لازم است در این بخش به آن اشاره کنیم نوع چمن مصنوعی برای استفاده در شیارهای بین سنگ و موزاییک است. این نکته را به خاطر داشته باشید که هیچ تفاوتی بین چمن مصنوعی معمولی با چمنی که بین سنگ و موزاییک و یا سیمان نصب می‌شود، وجود ندارد. بنابراین هیچ مجموعه ای نباید از شما طلب وجه بیشتری برای نوع چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک نماید.

نحوه اجرای چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک

روش چسباندن چمن مصنوعی بین موزاییک یا سنگ و .. کار چندان راحتی نیست و نیاز به دقت بالایی دارد، به همین دلیل بهتر است آن را به افراد حرفه‌ای در این زمینه بسپارید. اما اگر مایلید خودتان روش چسباندن چمن مصنوعی بین موزاییک و سنگ را امتحان کنید، بهتر است به ادامه مطلب که ما به نحوه نصب چمن مصنوعی بین موزاییک و سنگ پرداخته‌ایم توجه نمایید و هر بخش را با دقت بالایی انجام دهید.

مواد و ابزار لازم برای نصب چمن مصنوعی بین سنگ و سرامیک

  • چسب صنعتی که همان چسب کفش یا موکت می‌باشد.

  • قلم موی کوچک

  • بنزین یا تینر برای پاک کردن لکه‌های چسب

  • چکش پلاستیکی

  • پیچ گوشتی دو سو بزرگ یا کاردک

نحوه اجرای چمن مصنوعی بین سنگ را طبق مراحل زیر انجام دهید.

  • در مرحله اول نحوه نصب چمن مصنوعی بین موزاییک و سنگ به این صورت است که باید چمن را در ابعاد مناسب برای محلی که تعیین کرده‌اید برش داده و همه را دسته‌بندی کنید.

  • به جهت خواب چمن توجه کنید زیرا این موضوع می‌تواند در آینده برای شست و شو و همچنین نظافت چمن مصنوعی به شما کمک نماید تا این امر را به سادگی انجام دهید.

  • برای انجام صحیح روش چسباندن چمن مصنوعی بین موزاییک باید حتما درز بین سنگ و موزاییک را به خوبی تمیز کنید.  

  • با قلم موی تمیز چسب را داخل درزها بریزید، نیاز نیست پشت چمن را چسب بزنید. چند دقیقه صبر کنید تا گاز چسب خارج شده و حباب روی ان نمایانگر شود، سپس می‌توانید نوارهای چمن مصنوعی را بین درزها قرار دهید.

  • در مرحله بعد با استفاده از کاردک یا پیچ گوشتی سر تختی که گفتیم لبه‌های آن را به داخل شیار فشار داده و چمن مصنوعی را در جای خود محکم کنید.

  • سپس با استفاده از چکش لاستیکی روی سطح چمن مصنوعی بکوبید تا به خوبی در جای خود قرار گیرد.

  • یک شبانه روز از تردد و شست و شوی فضایی که نصب چمن مصنوعی بین سنگ انجام گرفته خودداری کنید. هر چند که چمن مصنوعی از مقاومت بالایی بهره‌مند است و دچار آسیب نمی‌شود اما برای اینکه خیالتان از خشک شدن چسب‌ها آسوده شود این مورد را در نظر داشته باشید.

  • نحوه نصب چمن مصنوعی روی سرامیک با روشی که در بالا ذکر کردیم هیچ تفاوتی ندارد. اگر می‌خواهید محیطی که قبلا کف آن سرامیک بوده است را با چمن مصنوعی بپوشانید لازم است مثل روش بالا عمل کنید، به شرط آن که پیش از انجام پروسه نصب چمن، اندازه‌ها را به درستی محاسبه کرده و چمن را به ابعاد لازم برش بزنید تا نتیجه کار از زیبایی و کیفیت بالا برخوردار گردد.

در انتها لازم است این نکته را متذکر شویم که یکی از مزایای چمن مصنوعی بالکن و بین سنگ آن است که نیاز به نگهداری خاصی ندارد و همین که گاهی آن را جارو کرده و شست و شو کنید، می‌توانید زیبایی اولیه را به آن‌ها ببخشید، ضمن اینکه به خاطر مقاومت بالای الیاف چمن مصنوعی، راه رفتن و یا حرکت خودرو بر روی آن باعث له شدن و تغییر چهره آن نمی‌شود.

مفروش کردن کف بالکن با چمن مصنوعی، فضایی شاد و محیطی دنج را به وجود می آورد که می تواند مکانی جهت رفع خستگی های روزمره باشد. اندازه تراس بزرگ باشد یا کوچک، محدودیتی در به کارگیری چمن مصنوعی ندارد. حتی در بالکن های خیلی کوچک هم می توان کل سطح تراس را با چمن مصنوعی پوشش داد و حداکثر بهره وری را از فضا داشت.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید