نوروز دعوتید به دهکده گنجنامه

کدخبر: ۴۸۲۸۵۰
این روزها سویۀ جدید کرونا نگرانی دوباره‌ای در جان مردم انداخته است، یکبار دیگر شدت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیشتر شده است، نهادهای مسئول و ناظر، شروع به ایجاد محدودیت‌ها برای حضور مردم در اجتماعات کرده‌اند، این اتفاق در فضایی که مردم احساس می‌کردند با تزریق دو دوز واکسن، فراگیری این ویروس کاهش خواهد یافت تصویر تازه‌ای در جامعه ایجاد و مردم را نگران کرد.
نوروز دعوتید به دهکده گنجنامه

اما نوروز امسال، انشالله این محدودیت‌ها کاهش خواهد یافت و سفرها با رعایت دستورالعمل‌ها انجام خواهد شد. طبق سنت‌های دیرینه سفر؛ مردم ایران از اواخر بهمن‌ماه، شروع به انتخاب مسیر برای سفر نوروزی می‌کنند. برخی به خاطر نگرانی از سرمای مقطعی هوا، ترجیح می‌دهند جنوب و جنوب غرب و جنوب شرق کشور را برای سفر انتخاب کنند که به طور قطع، سرمای شدیدی در آنجا وجود نخواهد داشت. عده‌ای دیگر اما که کمی میزان خطرپذیری بیشتری دارند، مناطق غرب و شمالغرب را انتخاب می‌کنند، آن‌ها برای‌شان دیدن جذابیت‌های مکان مورد نظر بسیار مهمتر از این است که هوا تغییراتی داشته باشد. خودشان را مجهز می‌کنند و به راه می‌افتند.

گروه دیگر هم در هر شرایطی شمال کشور را انتخاب می‌کنند، در هر زمان هم طی ماه‌های سال، بخواهند سفر کنند اولویت‌شان شمال کشور است. این افراد هم کمتر خطرپذیرند و هم علاقمند هستند جاهایی که حضور دارند از پیش تجربه کرده باشند، بنابراین شمال کشور را انتخاب می‌کنند.

اما آن‌هایی که به غرب کشور می‌آیند، همدان برای‌شان مقصدی مهم است. همدان مجموعه‌ای کامل از جذابیت‌های جغرافیایی، تاریخی و علمی و اجتماعی را در خود دارد. زیبایی‌های جغرافیایی همدان، کوه و دشت‌هایی‌ست که از الوند شروع و تا قله‌های دیگر این رشته‌کوه و دشت‌های اطراف آن ادامه می‌یابد. زیبایی‌ها و جذابیت‌های تاریخی آن هم از کتیبه‌های گنجنامه گرفته تا تپه‌های باستانی هکمتانه و نوشیجان و بناهای تاریخی و مقبره‌های افراد صاحب نام و آوازه چون بوعلی‌سینا و باباطاهر و ...

IMG_20200601_162100_425

شهر همدان اما، جذابیت‌های نوین دیگری را در خود دارد. دهکده نمونه گردشگری، تفریحی و توریستی گنجنامه، یکی از این جذابیت‌هاست.

پیش از این مردم همدان را با همین آثار باستانی و ... و غار علیصدر می‌شناختند؛ اما امروز تله‌کابین گنجنامه، نماد تازه‌ای برای همدان نوین شده است.

گردشگری نوین همدان، توانسته، خودش را دوشادوش جذابیت‌های استان‌های مهم ایران در حوزه گردشگری بالا ببرد. امروز در هر استانی که تله‌کابین داریم، آن محل به یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری تبدیل می‌شود، در همدان نوین در حوزه گردشگری هم چنین اتفاقی رخ داده است.

دهکده گنجنامه، با وجود بخش‌های مختلفی که می‌تواند به تنهایی موجب سرگرمی گردشگر شود و ساعاتی خوبی را برای او رقم بزند، توانسته جایی در بین مظاهر گذشتۀ گردشگری در همدان برای خود باز کند.

تفریح خانوادگی با سورتمه ریلی، حضو در غار آکواریوم و سکونت در اقامتگاه‌های کوهستانی دهکده گنجنامه بخشی از این اتفاقاتی است که در متحول شدن گردشگری استان همدان رخ داده است.

بانجی‌جامپینگ برای ورزشکارانی که می‌خواهند هیجان را در روزهای آغازین بهار تجربه کنند، بهترین فرصت است، این امکان ورزشی – تفریحی یکی از ظرفیت‌هایی است که برای جذب گردشگر در دهکده گنجنامه جاگذاری شده و مورد استفاده است.

دیواره سنگ‌نوردی یکی دیگر از جذابیت‌های روزهای بهاری فروردین برای ورزشکارانی است که می‌خواهند در کنار خانواده باشند، و ضمنا ورزش هم بکنند. این‌ها همه در کنار هم، تصویر جدیدی از گردشگری در استان همدان برای گردشگر ایجاد می‌کنند که با تصویر پیشین همدان متفاوت است.

9681 (2)

همدان دیگر از منظر گردشگری، استانی بدون زیرساخت نیست. اگرچه هنوز با ایده‌آل‌ها فاصله دارد اما همین مقدمات ایجاد شده هم تفاوت قابل توجهی با روزگار پیشین ایجاد کرده است.

بخش خصوصی، با خطرپذیری بالا، شروع به سرمایه‌گذاری کرده و بعد از 2 دهه تلاش، امروز می‌تواند ادعا کند که در امکانات گردشگری غرب کشور، همدان و دهکده گنجنامه نمونه و در سطح نخست قرار دارد.

 سایت گنجنامه : www.ganjname.com

اینستاگرام : @ganjnamehvillage

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید