بهترین بیزینس پلن برای راه اندازی استارتاپ و اخذ ویزای استارتاپ کانادا

کدخبر: ۴۸۳۵۴۸
ویزای استارتاپ کانادا امروزه به یکی از داغ‌ترین بحث‌های اکوسیستم استارتاپی تبدیل شده و از گوشه و کنار خبر پذیرش تیم‌های ایرانی در کانادا به گوش می‌رسد.
بهترین بیزینس پلن برای راه اندازی استارتاپ و اخذ ویزای استارتاپ کانادا

 مزایا و شرایط مناسب این ویزای کانادایی برای افراد فعال در اکوسیستم استارتاپی باعث شده استفاده از این روش را برای مهاجرت انتخاب کنند. 

کانادا یکی از قوی‌ترین اکوسیستم‌های استارتاپی جهان است که به بلوغ خوبی دست پیدا کرده و اجزای مختلف آن شامل تکنولوژی، سرمایه‌گذار، نیروی انسانی و … تکامل پیدا کرده‌اند. این داستان باعث شده برخلاف اکوسیستم ایران که مشکلات زیادی دارد، برای فعالین ایرانی به عنوان برگ برنده مورد استفاده قرار گیرد. 

اما نکته مهم در مورد ویزای استارتاپی به راحتی قابل دریافت نیست و علاوه بر مسائل مالی، حاکمیتی و … که در همه ویزاها وجود دارد، باید ایده استارتاپی و بیزنس پلن قوی هم برای ارائه تهیه کرد و از نوآور بودن و ارزشمند بودن ایده استارتاپی دفاع کرد. 

اگر ایده‌های خلاقانه‌ای در ذهن دارید، مهارت و تخصص خوبی دارید و به‌دنبال راه اندازی کسب‌وکاری در کانادا هستید، برنامه ویزای استارتاپ کانادا (Startup Visa Program) مختص شماست!

به همین خاطر در این مطلب به صورت کامل در مورد این ویزای به نسبت جدید و پرطرفدار در میان اهالی کارآفرینی و کسب و کار صبحت کرده و زوایای مختلف آن را بررسی می‌کنیم.

اقامت در کانادا 

اخذ ویزای استارتاپی یا سایر ویزاها یکی از روش‌های اخذ اقامت در کانادا به شمار می‌آید که به دلیل موقعیت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی که این کشور دارد، به یک سرزمین موعود برای زندگی کردن تبدیل شده است. 

این کشور به دلیل ماهیت مهاجر پذیری و تنوع مهاجران به خصوص ایرانیان، درخواست برای پذیرش و اخذ اقامت آن بسیار بالا است. افراد به دلایل مختلفی برای اخذ اقامت در کشور کانادا تلاش می‌کنند. ویزای استارتاپی یکی از روش‌های دریافت اقامت کانادا به شمار می‌رود. 

مزیت‌های کشور کانادا برای اهالی استارتاپ

شاید بپرسید چرا کانادا برای راه‌اندازی استارتاپ مناسب است؟ کانادا یکی از بهترین کشورها برای راه‌اندازی استارتاپ از نظر سازمان‌هایی مانند CEOWORLD Magazine، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) و فوربس است.

همان‌طور که عنوان شد کانادا در سطح بلوغ مناسب قرار گرفته و احتمال شکست به دلیل مسائل زیرساختی کم‌تر از کشورهای توسعه نیافته مانند ایران است. با توجه به این موارد، دلایل زیر مهم‌ترین مزیت‌های کشور کانادا برای راه‌اندازی استارتاپ به شمار می‌رود:

● رتبه عالی برای راهاندازی استارتاپ از نگاه فوربس 

● دسترسی به بازارهای جهانی، سرمایه گذاران و نیروی انسانی بسیار با کیفیت 

● دسترسی به منابع و شرکتهای مختلف برای همکاری و توسعه کسبوکار 

● دسترسی به تکنولوژی روز و امکان استفاده از آن 

این موارد باعث شده کانادا به عنوان بهشت راه‌اندازی استارتاپ و کارآفرینی در ایران و حتی کشورهای پیشرفته شناخته شود. 

معایب برنامه استارتاپ کانادا 

این روش مانند سایر روش‌های مهاجرت به کانادا دارای معایب خاص خود است و نمی‌توان بدون درک درست نسبت به اخذ این نوع ویزا اقدام کرد. چرا که ویزای کانادا و اقامت در این کشور هزینه زیادی می‌طلبد و نباید بدون برنامه و شناخت کافی، فرایند اخذ ویزا را استارت زد. در ادامه شما را با برخی از معایب برنامه استارتاپ کانادا آشنا خواهیم ساخت.

● ظرفیت محدود پذیرش پرونده بیزینس فدرال پایین است.

● احتمال شکست در پرونده های استارتاپی به نسبت پروژههای سرمایه گذاری و کارآفرینی بیشتر است.

● به علت ارسال پرونده های ضعیف از سوی ایران، سختگیری افسران اداره مهاجرت نسبت به ایرانیان سختتر شده است.

● مهاجرت به کانادا از طریق ویزای استارتاپی برای همه مناسب نیست.

با مطالعه این موارد می‌توان فهمید که ویزای استارتاپی با وجود جذابیت‌های خاصی که دارد، ولی معایب آن قابل توجه است و نمی‌توان به راحتی نسبت به اخذ آن اقدام کرد. 

شرایط مهاجرت با ویزای استارتاپی

برای مهاجرت به کانادا از طریق ویزای استارتاپی باید شرایط و مقدمات لازم آن را فراهم کرد. این موارد هرچقدر که کیفیت و بدیع بودن آن بیشتر است، احتمال پذیرش آن بیشتر می‌شود. با این تفاسیر موارد زیر هزینه و شرایط ویزای استارتاپ کانادا به شمار می‌روند:

● بیزینس پلن و طرح تجاری با کیفیت و قابل رقابت در سطح جهان 

● توانایی اشتغال زایی برای شهروندان کانادا

● گرفتن نامه حمایت از یک سرمایه گذار یا شرکت سرمایه گذار کانادایی

● داشتن مدرک زبان انگلیسی یا مدرک فرانسوی 

● اثبات تمکن مالی به دولت کانادا

با داشتن این شرایط فرایند اخذ ویزای استارتاپی کانادا می‌تواند تسهیل شود و به نسبت به اخذ آن اقدامات لازم را شروع کرد.

استارتاپ1

نکات مهم در اخذ ویزای استارتاپی کانادا

قبل از اقدام به اخذ ویزای استارتاپی نکات مهمی که باید بدانید را اینجا گردآوری کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم به صورت کامل به این موارد بپردازیم:

1. استارتاپهایی که سرمایهگذار دارند با نرخ موفقیت بیش از 80 درصد احتمال پذیرش در اداره مهاجرت کانادا را دارند. سرمایهگذار مراکز رشد و شرکتهای سرمایهگذاری در مراحل بعدی قرار دارند.

2. تثبیت تکمن مالی به اداره مهاجرت کانادا اهمیت دارد و باید برای هر نفر مبلغ 13.212 دلار کانادا به عنوان سرمایه زندگی به دولت کانادا ثابت کرد. این مبلغ در قالب پول نقد، چک، حواله، سهام، اوراق قرضه و … قابل اثبات است.

3. هزینه های دولتی بررسی پرونده در کشور کانادا برای یک خانواده سه نفری 3800 الی 4000 دلار کانادا است که باید برای بررسی پرونده کنار گذاشت.

4. پس از ثبت درخواست ویزای Startup کانادا، اداره مهاجرت کشور کانادا شروع به بررسی فرایند ویزای استارتاپی میکند. در این مدت فرد متقاضی میتواند درخواست ورک پرمیت کند و کسبوکار خود را در کانادا شروع نماید. برای مجوز و کار زود هنگام گرفتن نامه حمایت (Letter of Support) و تعهدنامه (Commitment Certificate) از شرکت یا شخص سرمایهگذار، پرداخت هزینه آن که حداقل 3400 دلار کانادا بوده و اثبات تمکن مالی ضروری و لازم است.

این موارد در فرایند اخذ ویزای استارتاپی کانادا اهمیت دارد و فرد برای این موارد باید برنامه ریزی درست و جامعی داشته باشد. 

سخن نهایی 

اقامت از طریق ویزای استارتاپ کانادا به عنوان یک روش نوین و تازه مهاجرت به این کشور، مدتی است مطرح شده و شواهد حاکی از آن است که این روش برای ایرانیان جذابیت بالایی دارد.

کانادا به دلیل موقعیت‌ها و امکانات زیرساختی که دارد برای استارتاپ‌ها به عنوان یک اکوسیستم با کیفیت می‌تواند به رشد و توسعه آنها کمک کند. به همین خاطر اقدام برای اخذ این ویزا می‌تواند تصمیمی استراتژیک باشد. در این مطلب علاوه بر بیان مزایا و معایب ویزای استارتاپی کانادا، شرایط و نکات پذیرش آن را با هم مرور کردیم.

در صورتی که تصمیم به اخذ این ویزا دارید  و می‌خواهید از این طریق اقامت کانادا را به دست بیاورید و برای اجرا درست آن سوالی دارید می توانید از طریق کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید، اگر هم تجربه مثبت یا منفی در این زمینه دارید برای کمک به افرادی که در ابتدای راه هستند، این موارد را از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید