10 فروشگاه بستنی در استانبول و آنتالیا در سال 2022

کدخبر: ۴۸۳۵۶۶
تابستان در ترکیه شامل زمان زیادی برای غوطه ور شدن در دریاها و مقداری بستنی خوشمزه به عنوان دسر است!
10 فروشگاه بستنی در استانبول و آنتالیا در سال 2022

در شهرهای بزرگ‌تر، در سال‌های اخیر می‌توانید برخی از برندهای بین‌المللی مانند مگنوم، هاگن-داز، کلد استون می توانید ژلاتوی خوش‌ساخت به سبک ایتالیایی را پیدا کنید.

برای مثال می‌توانید طعم‌های بی‌پایانی را امتحان کنید که منحصربه‌فرد در این کشور هستند، مانند میوه‌های فصل، انواع توت‌ها، گل رز و پسته که اکثر مسافران تور استانبول در سفر خود حتما امتحان کرده اند.

بستنی ترکی به نام دوندورما در زبان ترکی. این بستنی از شیر بز، صمغ ماستیک و ثعلب، پودر غده ارکیده خشک شده تهیه شده و بافت جویدنی بی نظیری دارد. مخلوط مواد بستنی را غلیظ و کشدار می کند و معمولاً با چاقو به شکل تخته بریده می شود.

Karamanmaraş شهری در جنوب شرقی ترکیه است که نام خود را به بستنی معروف و سنتی ترکی به نام Maraş Dondurma داده است. این نوع بستنی در وضعیت فرهنگی/جغرافیایی تعیین شده در ترکیه دارای وضعیت حفاظت شده است.

اعتقاد بر این است که به عنوان شاخه ای از یک بستنی که با برف این منطقه به نام Karsambaç  پدیدار شده  است که منحصر به جغرافیا، آب و هوا و مواد موجود در امپراتوری عثمانی است. غده‌های ارکیده پودر شده به کارسامباچ اضافه شد و Maraş Dondurma متولد شد.

علاوه بر این، شیر و خامه استفاده شده از بزهایی است که از گیاهان آویشن، سنبل و کروکوس تغذیه کرده اند و بستنی نیز به نوبه خود دارای رنگ سفید روشن است.

منتخب بستنی فروشی ها  در استانبول و آنتالیا

10 فروشگاه بستنی در استانبول و آنتالیا در سال 2022

یک بستنی فروش با لباس سنتی یکی از صحنه های معمولی در نزدیکی تقسیم ، در خیابان استقلال است. در اینجا، بستنی فروشان با مشتریان خود حقه بازی می کنند. فروشنده در حین سرو بستنی خوشمزه از شما در تور ارزان استانبول پذیرایی می کند. به طور خلاصه، ترکیه و استانبول گزینه های زیادی را برای عاشقان بستنی ارائه می دهند.

بیایید نگاهی به بهترین بستنی فروشی های موجود در شهر بیندازیم! آنها را در بازدید بعدی خود امتحان کنید!در روزهای گرم تابستان، بیرون از این بستنی فروشی معروف که هیچ شعبه ای ندارد، صف طولانی است. این فروشگاه بی نظیر که در محله زیبای مودا در سمت آسیایی استانبول واقع شده است، از سال 1969 در حال فعالیت است.

  • بستنی فروشی مودا:

مواد اولیه درجه یک، به خصوص انواع میوه ها در اینجا با قیمتی ممتاز فروخته می شوند. آخرین باری که شنیدیم یک اسکوپ می تواند تا 7 لیر قیمت داشته باشد و بستنی فروشی آنها تا ساعت 3 صبح باز است. علاوه بر این، انواع میوه یا آجیل از جمله شاه بلوط، گردو و بادام را امتحان کنید. آنها بدون دلیل " مشهور " یا محبوب نیستند – بستنی فروشی Moda را از دست ندهید!

مودا با ارائه یک تجربه واقعی ژلاتو از ایتالیا، اولین شعبه خود را در ینیکوی درست در کنار پارک امیرگان در سال 2011 افتتاح کرد. این مکان فقط طعم میوه های فصلی و مواد 100٪ طبیعی را ارائه می دهد و از ساخت بستنی فلورانسی استفاده می کند. از این رو، ژلاتو فقط برای 3-4 روز ساخته می شود. در نتیجه تاکید آنها بر مواد طبیعی و تکنیک های سنتی، این بستنی اکنون طرفداران وفاداری به دست آورده است، حتی اگر هر قیف بستنی 9 لیر قیمت داشته باشد.

  • یاشار اوستا

یکی از محبوب ترین بستنی فروشان در شهر، یاشار اوستا این تجارت را در سال 1962 آغاز کرد. او از اولین تجارت خود در یک مغازه بی تکلف در Bostancı در سمت آسیایی استانبول شروع به کار کرد. امروزه شعبه های متعدد دیگری در سرتاسر شهر وجود دارد و با نام شرکت YUSDO فعالیت می کنند.

علاوه بر این، آنها طرفداران وفاداری دارند که عاشق محصولاتشان هستند - هم بستنی و هم شیرینی، به خصوص که داستان موفقیت یاشار اوستا بسیار الهام بخش است! مغازه‌ها طعم‌های بی‌نظیری از یک بیسکویت محبوب برای نوزادان به نام Cicibebe و میوه‌ها ارائه می‌کنند. علاوه بر این، طعم بستنی‌های میوه‌ای بدون افزودنی‌ها و فقط مواد طبیعی!به شدت لذیذ است،

یکی از محبوب ترین بستنی فروشان در شهر، یاشار اوستا این تجارت را در سال 1962 آغاز کرد

  • جیراندولا | Girandola

پس از افتتاح اولین شعبه خود در آرناووتکوی زیبا ، این مغازه ژلاتو فروشی ایتالیایی صنعتگر که هم شربت و هم ژلاتو را ارائه می کند، اکنون چند شعبه در سراسر شهر دارد. علاوه بر این، آنها در برخی از مکان‌های مهم مانند Caddebostan در نزدیکی خیابان بغداد و Yenikkoy هستند.

مالک، اصلی ارالتان، آموزش های خود را از سازندگان ژلاتو ایتالیایی در دانشگاهی در ایتالیا آموخت و آنها را به ترکیه بازگرداند و در سال 2008 مغازه را افتتاح کرد.علاوه بر این، چیزی که آنها را متمایز می کند، طعم های بی نظیری مانند گریپ فروت، براندی، موهیتو، پرتقال و کیماک، بادرنجبویه، سیب و دارچین و غیره است.

  • مینی دوندورما

مینی یک فروشگاه کوچک 4 متر مربعی است که بستنی های شگفت انگیزی در آنتالیا ارائه می دهد و از سال 1968 دو فروشگاه کلاسیک در ببک و کالیچی آنتالیا است. حدود 20 طعم ارائه می شود، برخی از آنها کلاسیک هستند اما برخی منحصر به فرد هستند: گل رز و لوکوم، شکلات تلخ، تاهینی و گردو. آنها را در مخروط وافل یا با ویفر را در تور ارزان آنتالیا امتحان کنید. از طرف دیگر، می‌توانید از یک سرویس غذای آماده استفاده کنید تا در خانه از آن لذت ببرید.

  • کرمریا میلانو

کرمریا میلانو با ترکیب سنت‌های ژلاتو از ایتالیا، به خاطر ژلاتوی لوکس بدون افزودنی شیر و خامه و سوربت‌های میوه واقعی بسیار محبوب است. این شرکت که توسط خانواده Benucci ایتالیایی از ایتالیا به استانبول آورده شده است، از مواد اولیه و تامین کنندگان محلی ترکیه برای مواد تشکیل دهنده خود استفاده می کند. به این ترتیب، مواد با کیفیت بالا به این معنی است که شما مقداری بیشتر از سایر مارک های معمولی پرداخت خواهید کرد.

جالبتر اینکه طعم های دلپذیر ژلاتو شامل بستنی با تیرامیسو، توت سیاه، کوکی وانیلی نوتلا، ماست شاه توت، شکلات و آلبالو، شیر و سیب، فندق، خرما و غیره است. آنها طعم های سوربت غیر معمولی مانند کیوی، موهیتو و آناناس دارند. اخیراً، آنها گزینه های بدون گلوتن را ارائه کرده اند که فقط در تیرامیسو، سایر محصولات آردی و ویفرهای آنها ارائه می شود.

آنتالیا در کنار دریای مدیترانه، پر از رودخانه‌هایی که از بالای کوه‌های توروس به پایین سرازیر می‌شوند، ممکن است بهشتی برای عاشقان بستنی باشد.

امروزه اکثر بستی فروشی های مدرن ترکیه دارای سایت اینترنتی و اینستاگرام هستند و حتی با بهینه سازی و سئو سایت توانسته در نتایج صفحه اول گوگل حضور پیدا کنند برای مثال شما در سایت اینترنتی کرمریا میلانو می توانند ترکیبات بستنی خود را انتخاب کنید و با ماشین یخچال دار بستنی را در هر جای آنتالیا تحویل بگیرید.این یک خبر خوشحال کنند برای مسافران تور آنتالیا است.

  • دوندورماچی

با منوی در حال تغییر، Dondurmacci یک برند ترکیه ای است که حدود 40 طعم عجیب و غریب اما خوش طعم را ارائه می دهد. مواد منحصر به فرد آنها شامل شکلات و فلفل، ذرت بو داده، کیاک پرتقالی، کارامل نمکی، چای سبز، لیمو، صمغ ماستیک و غیره است. آنها همچنین جایگزین هایی برای بستنی های شکر تصفیه شده با استویا ارائه می دهند و شیر مزرعه آنها بدون آنتی بیوتیک است.

  • دوندورماسی

برای کسانی که می خواهند مانند مردم محلی استانبول را تجربه کنند، این فروشگاه رنگارنگ لذت پنهانی است. تا ساعت 2 بامداد باز است، ممکن است با دانشجویان دانشگاه های اطراف روبرو شوید. قیمت مناسب، همراه با شدت طعم ها، یاشار اوستا را برای یک میان وعده شیرین آخر شب به یک سفر ضروری تبدیل می کند.

طعم هایی مانند پرتقال و بادام، انجیر، اسطوخودوس، رزماری و نارگیل چیزی متفاوت از انواع کلاسیک را ارائه می دهند. به این ترتیب، جای تعجب نیست که آنها جوایزی را برای محصولات صنعتگر خود به دست آورده اند.

  • مادو

مادو یک برند معروف ترکیه ای است که چیزی فراتر از بستنی ترکی عرضه می کند. پیشرو در تولید بستنی منطقه ای به سبک ایتالیایی محصولات با کیفیت بالا ارائه می دهد. این نوع بستنی را از آناتولی با بیش از 300 سال سنت تاریخی تولید می کند.

این شرکت از 300 شعبه یا بیشتر در کشور فعالیت می کند و اخیراً در خاورمیانه نیز شعبه داشته است. مهمتر از همه، این برند طعم‌های بستنی زیادی را ارائه می‌کند که اغلب در ترکیب با باقلوا و ارائه‌های عالی است. یک بشقاب بستنی در شعبه های متعدد آنها در اطراف شهر بردارید و با چاقو و چنگال از آن لذت ببرید!

با منوی در حال تغییر، Dondurmacci یک برند ترکیه ای است که حدود 40 طعم عجیب و غریب اما خوش طعم را ارائه می دهد

  • بستنی در جزیره بویوک آدا

این فقط یک مکان خاص نیست که ارزش امتحان کردن در بزرگترین جزیره جزایر پرنس، در Büyükada را دارد.در گذشته این جزیره با نام پرینکیپو شناخته می شد و بسیاری از امپراطوران، ملکه ها و سیاستمداران تبعیدی به اینجا پناه برده اند. علاوه بر این، می‌توانید بستنی‌فروش‌های دیگر جزیره را نیز امتحان کنید.

منبع: گلبرگ سیر

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید