مهمترین و موثرترین تگ در سئو سایت

کدخبر: ۴۸۵۰۴۱
اسماعیل سحاب از بهترین سئو کاران تهران است که به صورت حضوری و آنلاین در حال ارائه خدمات مشاوره سئو حرفه ای می باشد.
مهمترین و موثرترین تگ در سئو سایت

تگ ها، کدهای خروجی صفحات سایت هستند که تاثیر مستقیم بر فرایند سئو دارند، در این مبحث قصد داریم مهمترین و موثرترین تگ در سئو سایت را معرفی کنیم و در مورد هر یک به طور مختصر شرح دهیم. تگ و متا تگ هایی که به شما کمک می کنند تا بازدید سایت خود را به طور چشمگیری افزایش دهید. در واقع هدف از استفاده تگ های سئو در html، بهینه‌سازی سایت است.

معرفی مهم ترین و موثرترین تگ ها  در سئو سایت

در این بخش با مهمترین و موثرترین تگ ها در سئو سایت آشنا می شوید. موتورهای جستجوگر برای درک محتوای وب سایت ها، از کدهای خروجی صفحه استفاده می کنند و آنها را به طور مستقیم در نتایج جستجوی کاربران به نمایش می گذارند. به تصویر زیر توجه داشته باشید:

مهمترین و موثرترین تگ در سئو سایت

هر کدام از خطوطی که در تصویر مشاهده می کنید حاوی کدهایی است که مفاهیم مشخصی را به موتورهای جستجوگر می رساند. به طور مثال، تگ <title> عنوان صفحه است و بعد از آن توضیحات صفحه درج شده است.

البته لازم است بدانید که تمامی تگ های موجود در صفحه مهم نیستند و تگ های مهم HTML محدود می باشند که در ادامه به معرفی هر یک پرداخته ایم. موارد زیر جزء سئو تکنیکال می باشد و اگر در سئو خبره نیستید پیشنهاد می شود که از متخصص سئو حتما در کنار پروژه های خود بهره ببرید.

تگ های مهم HTML در سئو سایت کدامند؟

  1. تگ عنوان صفحه ( Page Title )

  2. تگ های عناوین ( Heading )

  3. تگ های متا ( Meta Tags )

  4. تگ های سمانتیک ( Semantic Tags )

  5. تگ لینک a

  6. خصوصیت Alt در تصاویر

اهمیت تگ Title در سئو سایت

تگ تایتل، یا عنوان صفحه، مهمترین تگ موجود در یک صفحه وب است و موثرترین فاکتور On page که موتورهای جستجوگر به بررسی آن می پردازند. تگ عنوان برای معرفی صفحه استفاده می شود و می تواند به عنوان نتایج جستجوی کاربران اینترنتی، توسط موتورهای جستجوگر به نمایش در بیاید. این تگ نشان دهنده موضوع اصلی محتوای یک لینک در سایت است. 

تگ Description در سئو سایت

دیسکریپشن، جایگاه دوم در لیست مهمترین و موثرترین تگ در سئو سایت را به خود اختصاص می دهد. تگ توضیحات، به موتورهای جستجوگر و کاربران می گوید که محتوای لینکی که در نتایج جستجو به نمایش گذاشته شده است، حاوی چه مطالبی است. 

سئو سایت

تگ Headings در سئو سایت

Heading و یا همان سر تیتر های صفحه سومین عامل مهم در لیست مهمترین و موثرترین تگ در سئو گوگل شناخته می شود. اولین سرتیتر مهم، <H1> است و بعد از آن به ترتیب <H5>، <H4>، <H3>، <H2> و <H6> قرار دارد. 

برای استفاده از این تگ ها لازم است از نحوه صحیح استفاده از آن ها، اطلاع داشته باشید. به طور مثال نباید از <H1> بیشتر از یک بار استفاده کرد و تعداد دفعات استفاده از سرتیترهای دیگر بستگی به طول محتوا دارد.

بهتر است در مورد نحوه استفاده از تگ هدینگ در سئو سایت با توجه به نوع محتوایی که تولید می کنید، از راهنمایی مشاور سئو استفاده کنید. زیرا نباید در استفاده این تگ ها افراط کرد. همچنین لازم است حتما ترتیب استفاده از تگ های هدینگ رعایت شود. به طور مثال قبل از <H1>  نباید از هیچ هیدینگ دیگری استفاده کرد. 

تاثیر لینک ها (<a>) در سئو سایت 

لینک یا و یا همان تگ <a> باعث به وصل کردن صفحه دیگری در وب سایت کمک می کند. لینک ها رابط میان صفحات داخلی سایت و سایت های خارجی هستند.

اگر قصد استفاده از لینک های خارجی را دارید، بهتر است سایت های معتبر را انتخاب کرده و لینک فالو بدهید. در غیر این صورت حتما لینک های خارجی بی کیفیت را نوفالو کنید. علاوه بر این توجه داشته باشید که هرگز لینک های داخلی را نوفالو نکنید. 

سئوسایت

 تگ های سمانتیک ( Semantic Tags )​ :

تگ های سمانتیک به موتورهای جستجو و توسعه دهنده های وب سایت نشان می دهند که قرار است از چه محتوایی در آنها استفاده شود و هدف از استفاده از المان چیست و به همین دلایل استفاده از این تگ ها باعث بهبود رتبه سایت در سئو می شود. 

مثلا <div> یا <span> هیچ اطلاعاتی در مورد محتوای لینک نمی دهد اما تگ های مثل <form> یا <table> خیلی واضح تعیین می کند که قرار از چه محتوای در داخل تگ ها استفاده شود و دلیل استفاده از آنها چیست.

تاثیر شناسه تصاویر (alt) در سئو سایت 

از مهمترین و موثرترین تگ در سئو سایت می توان به تگ alt اشاره کرد. با استفاده از این تگ یا همان عنوان تصویر می توان نام و آدرس تصویر را درج کرد. بهتر است محتوا حداقل یک تصویر شاخص داشته باشد و نام این تصویر شاخص حاوی کلمه کلیدی اصلی باشد. 

متا تگ کلمات کلیدی یا keyword

کلمه کلیدی همان کلمه است که نشان دهنده هدف اصلی محتوای صفحه در سایت می باشد. مهم است که چه کلمه کلیدی انتخاب می کنید. اگر کلمه کلیدی انتخابی شما رقابت سنگینی در نتایج جستجو دارد، بهتر است از کلمات کلیدی چند سیلابی استفاده کنید. 

هدف از استفاده تگ کنونیکال

تگ Canonical از تگ های مهم سئو سایت است که بین تگ باز و بسته <head> قرار می گیرد. با استفاده از این تگ، موتور های جستجوگر آدرس اصلی صفحه را درک می کنند و آن را در نتایج جستجو به نمایش می گذارند.

سایر تگ های مهم:

  • تگ country ,location وgeo.position

  • تگ publisher

  • متاتگ Robots

  • تگ های Index وNoindex

مشاور سئو برای استفاده از تگ در سئو سایت

سئو سایت، یک فرایند متشکل از مجموعه ای از قوانین است و لازم است آگاهانه و با اطلاع از آخرین الگوریتم های گوگل، پیاده‌سازی شود. اگر برای سئو سایت خود و استفاده مهمترین و موثرترین تگ در سئو سایت، نیاز به راهنمایی مشاور سئو دارید، به شما مهندس اسماعیل سحاب را معرفی می کنیم. 

اسماعیل سحاب از بهترین سئو کاران تهران است که به صورت حضوری و آنلاین در حال ارائه خدمات مشاوره سئو حرفه ای می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده نمونه کارهای این سئوکار می توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

ismaeilsahab

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید