گردش مالی جراحی زیبایی بینی در دنیا

کدخبر: ۴۸۶۲۵۲
تغییر شکل بینی درمیان جراحی‌های زیبایی تغییر دهنده سن فرد و تصحیح مشکلات رایجی همانند عدم تقارن سوراخ های بینی، نوک بینی پایین و ... به یکی از موارد پر طرفدار تبدیل شده است.
گردش مالی جراحی زیبایی بینی در دنیا

 جراحی زیبایی بینی به فرایندی در جراحی زیبایی صورت اطلاق می شود که در آن شکل و ساختار بینی اصلاح یا تغییر داده می شود. غضروف یا استخوان در جراحی زیبای بینی برداشته شده یا اضافه می شود و همچنین ایمپلنت مواد مصنوعی یا روش های استفاده شده مانند گرافت بافت از بخش های دیگر بدن به منظور تغییر شکل بینی انجام می شود.

انواع جراحی زیبایی بینی

اصولا جراحی بینی به دو دسته تقسیم می شود: جراحی زیبایی بینی بسته و جراحی زیبایی بینی باز. بر اساس اینکه جراحی زیبایی بینی به صورت بسته یا باز انجام شود، انواع مختلفی از جراحی با توجه به نیاز بیمار می تواند شامل تزریق ژل، جراحی زیبایی اصلاحی بینی، جراحی زیبایی بینی گوشتی، جراحی زیبایی به منظور تغییر اندازه بینی، جراحی زیبایی بینی برای موارد بعد از وارد شدن ضربه یا تصادف و شکستگی بینی و جراحی زیبایی بازسازی بینی تقسیم بندی می شود.

جراحی زیبایی باز برای تغییر شکلهای عمده در بینی مورد استفاده قرار می گیرد و در سمت مقابل جراحی زیبایی بسته برای تغییرات جزئی به کار گرفته می شود. جراحی زیبایی بینی ثانویه یا اصلاحی به منظور اصلاح مشکلات ایجاد شده در جراحی زیبایی قبلی انجام میشود.

 بازار جراحی زیبایی بینی ایران

در چند سال گذشته، ایران به شکل قابل توجهی افزایش جراحی های زیبایی را تجربه کرده است که از جمله این موارد می‌توان به جراحی لیپوساکشن، جراحی زیبایی بینی، جراحی زیبایی ناف، پلک و افزایش اندازه سینه اشاره کرد. نتایج این گزارش همچنین نشان دهنده آن بود که افراد دارای سنین ۲۰ تا ۴۰ سال بیشترین بخش بیماران ایرانی که از جراحی زیبایی استفاده می کنند را تشکیل می دهد و همچنین نشان داده شد که افراد بالای ۴۰ سال هم به دنبال انجام جراحی زیبایی هستند.

 بازار جهانی جراحی زیبایی بینی

نسل جوان تر نیز جراحی های زیبایی مانند بزرگ کردن سینه، جراحی زیبایی بینی و غیره را انجام می دهند. بر اساس آمار مطالعات بین المللی در زمینه جراحی های زیبایی مجموعه ۸۷۷۲۵۴ جراحی با افزایش ۱۱ درصدی در سال ۲۰۲۱ انجام شد. هزینه میانگین انجام جراحی زیبایی بینی براساس گزارش آماری انجمن جراحان زیبایی امریکا در سال ۲۰۱۷ برابر با ۵۱۲۵ دلار بود.

این تغییر به دلیل گزینه های غیرجراحی با مدت زمان ریکاوری کمتری است که در مقایسه با جراحی گزینه های بسیار بهتری به شمار می روند. به علاوه با افزایش افرادی که بیشتر به ظاهرشان اهمیت می دهند و با توجه به مقرون به صرفه بودن جراحی های زیبایی مانند لیپوساکشن، جراحی پلک و غیره و همچنین در دسترس بودن و خطر پایین این روند های درمانی بازارهای جهانی به صورت روزافزون با افزایش جراحی های زیبایی همراه شده است. جراحی های زیبایی کم تهاجم مانند جراحی زیبایی بینی، لیپوساکشن و بزرگ کردن سینه در سال ۲۰۲۱ با سرعت بیشتری نسبت به جراحی های زیبایی سنتی در حال رشد هستند.

افزایش جمعیت سالمند و افزایش تعداد بیمارانی که به دنبال کاهش مشکل تنفسی در هنگام خواب یا مشکل خروپف کردن هستند، تاثیر مثبتی بر روند بازار جراحی زیبایی داشته است. همچنین نرخ دستیابی به زیبایی از طریق انجام جراحی زیبایی و بزرگ بودن بینی ها، تقاضا برای جراحی زیبایی بینی در دوره پیش بینی را افزایش داده است.

بخش بندی بازار

بازار جراحی زیبایی بینی از لحاظ جغرافیایی به پنج منطقه اصلی تقسیم بندی شده است: آمریکای شمالی، آمریکای مرکزی یا لاتین، اروپا، آسیا و اقیانوسیه، و خاورمیانه و آفریقا. امریکای شمالی با توجه به قرارگیری بزرگترین اجتماعات مراکز جراحی معتبر دنیا به بزرگترین بازار جراحی زیبایی بینی تبدیل شده است و تنها در سال ۲۰۱۶ بیش از ۴۲۰۰۰۰۰ عمل بینی در آن انجام شد.

قاره اروپا نیز با جای دادن جراحان متخصص و هزینه نسبتاً کم انجام جراحی، به بازار پررونقی برای جراحی زیبایی بینی تبدیل شده است. بنا به گزارشات آماری جامعه بین المللی جراحان زیبایی، برزیل در سال ۲۰۱۶ بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار جراحی به ثبت رساند. در میان کشورهای آسیایی و اقیانوسیه، با توجه به عدم حضور تعداد مراکز و جراحان معتبری که بتوانند جراحی زیبایی بینی را به شکلی بهینه انجام دهند، جراحی زیبایی بینی، گزینه بسیار مطلوبی به شمار نمی رود.

شرکت های کلیدی و سهمشان از بازار

بعضی از بازیگران بازار جراحی‌های زیبایی شامل شرکت‌هایی هستند که تجهیزات جراحی زیبایی بینی و ابزار بالینی محبوب و مشهور مورد نیاز در فرایندهای زیبایی را تولید می کنند. پیشرفت های فناوری در این بازار می تواند رشد آن را تقویت کند؛ برای مثال در آوریل ۲۰۱۹ پژوهشگران در کالج Occidental  یک روش غیرجراحی زیبایی بینی را ایجاد کردند که از سوزن های ریز و جریان الکتریکی و قالب های چاپ سه بعدی برای تغییر شکل بافت زنده استفاده کردند.

در این روش سوزن های ریز وارد غضروف میشوند و از این طریق جریان الکتریکی نیز وارد شده و غضروف به شکل دلخواه در خواهد آمد. این فناوری نوآورانه تنها ۵ دقیقه طول خواهد کشید و می تواند انقلابی در بازار جراحی زیبایی در آینده نزدیک ایجاد کند. بعضی از بازیگران برجسته بازار جراحی زیبایی بینی عبارتند از:

  • استریکر

  • برند زیبایی گروور

  • جراحی زیبایی سان ست

  • ایمپلنتک

  • جی سی استتیک

  • شرکت فناوری سرجی فرم

اندازه بازار جراحی زیبایی بینی چقدر است؟

 حجم بازار جهانی جراحی زیبایی بینی حدوداً ۶.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ برآورد شد و انتظار می‌رود که این عدد در سال ۲۰۲۱ به ۴.۷ میلیارد دلار برسد.

رشد بازار جراحی زیبایی بینی چقدر است؟

انتظار می‌رود که بازار جهانی جراحی زیبایی بینی رشد سالیانه شش و نیم درصدی از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۸ همراه باشد و اندازه بازار آن در سال ۲۰۲۸ به عدد ۷.۳ میلیارد دلار برسد.

ویژگی گزارش

جزئیات

اندازه بازار در سال 2021

4.7 میلیارد دلار

پیش بینی درآمد در سال 2028

7.3 میلیارد  دلار

نرخ رشد

رشد سالیانه 6.5 درصدی از 2021 تا 2028

سال مبنای این پیش بینی

2020

داده های تاریخی

2016 - 2019

دوره پیش بینی

2021 - 2028

واحدهای کمی

درآمد به میلیون دلار و رشد سالیانه از 2021 تا 2028

پوشش گزارشات

پیش بینی درآمد، سهم شرکت ها، دورنمای رقابتی، فاکتورهای رشد و روندها

گزارشاتی که بخش های مختلف را پوشش می دهند

نوع درمان، روش و منطقه جغرافیایی

از لحاظ منطقه

آمریکای شمالی؛ اروپا، آسیا اقیانوسیه، امریکای مرکزی، خاورمیانه و افریقا

از لحاظ کشور

امریکا، کانادا، بریتانیا، االمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، ژاپن، چین، هند، ایران، تایلند، کره جنوبی، برزیل، مکزیک، آرژانتین، کلمبیا، افریقای جنوبی، عربستان صعودی، امارات

شرکت های کلیدی

استرایکر، گروور استتیک، سانست کازمتیک سرجری، ایمپلنتک ، جی سی استتیک و سرجیفرم تکنولوژی.

کدام بخش از بازار جراحی زیبایی بینی بیشترین سهم را به خود اختصاص می دهد؟

 بازار جراحی زیبایی تغییر اندازه بینی بخش اعظم بازار جراحی زیبایی بینی را با سهم 17.2 درصدی در سال ۲۰۱۸ به خود اختصاص داده است. این بخش از جراحی زیبایی بینی هم در حوزه زیبایی و همچنین از لحاظ پزشکی و رفع مشکلات تنفسی نقش عمده‌ای ایفا می‌کند.

 بازیگران اصلی بازار جراحی زیبایی بینی چه کسانی هستند؟

 بعضی از از بازیگران اصلی بازار جراحی زیبایی بینی عبارتند از استرایکر، گروور استتیک، سانست کازمتیک سرجری، ایمپلنتک، جی سی استتیک و سرجیفرم تکنولوژی.

چه فاکتورهایی به بازار جراحی زیبایی بینی جهت می دهد؟

فاکتورهای اصلی جهت دهنده به رشد بازار جراحی زیبایی بینی شامل افزایش آگاهی در میان افراد در رابطه با ظاهرشان، پیشرفت سریع فناوری در صنعت پوست و افزایش درآمد خالص افراد است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید