جدیدترین نسخه پرادو در دنیای خودروها

کدخبر: ۴۸۶۸۶۳
پرادو، یکی از معروف ترین خودروهای عصر جدید و قدیم است. امروزه شما می توانید با اجاره پرادو به راحتی به تمامی نقاط مورد علاقه خود، سفر کنید.
جدیدترین نسخه پرادو در دنیای خودروها

تویوتا پرادو، یکی از بهترین و شاخص ترین محصولات مجموعه تویوتا است. این خودرو در چهار نسل، وارد بازار شده است. اجاره پرادو، بهترین گزینه برای افرادی است که قصد سفرهای جاده ای و یا آفرود را دارند و می خواهند ایمنی خود را، صد درصد تضمین کنند. نسخه جدید تویوتا پرادو در سال ۲۰۲۱ میلادی به بازارهای جهانی معرفی شده و نسخه 2022 این خودرو نیز، در راه است.

سیر تکاملی تویوتا پرادو

تویوتا، یک شرکت ژاپنی معروف است که در رده دوم شرکت های خودروسازی جهان قرار دارد و ماشین هایی مانند لندکروز، پرادو، یاریس، کمری و غیره را تولید کرده است.

همانطور که گفتیم، پرادو در چهار نسل وارد بازار شده است و طرفداران بسیار زیادی دارد. این خودرو، یکی از معروف ترین خودروهای جاده ای و آفرود می باشد. تولید این خودرو، از سال 1984، آغاز شده است. این خودرو در بازار ژاپن با نام پرادو و در سایر بازارها با نام‌های لندکروزر پرادو و لندکروزر عرضه شد.

نسل اول پرادو

اولین نسل پرادو، از سال 1990 تا سال 1996، روی خط تولید بوده است. در دهه 80 میلادی، تویوتا بعد از 30 سال ساخت لندکروز، به فکر ساخت خودرو جدید، با امکانات بیشتر و هزینه ی کمتر شد. کد نسل جدید این خودرو (جی 70) بوده که به نوعی فیس لیفت لندکروزر سری 70 بود.

تویوتا پرادو

نسل دوم پرادو

این نسل، کاملا شبیه یک پرادو اصیل بود تا یک لندکروز! این نسل دارای پیشرانه های ۶ سیلندر بود و در دو تیپ ۳ درب و ۵ درب عرضه می شد. این خودرو که با کد (جی 90) معروف است، از سال 1996 تا سال 2002، روی خط تولید بوده و جی 90، نتوانست به بازارهای آمریکایی راه پیدا کند.

نسل سوم پرادو و ورود جنجالی آن به ایران

نسل سوم پرادو، از سال 2002 تا سال 2006 روی خط تولید بوده است. این خودرو در سال 2005 وارد ایران شد و بازار خرید و فروش خودروهای لوکس را به آتش کشید. نسل سوم پرادو از نظر فنی دو تیپ جی ایکس و وی ایکس داشته که مدل جی ایکس آن مجهز به پیشرانه 4 سیلندر 2.7 لیتری و مدل وی ایکس آن مجهز به پیشرانه 6 سیلندر 4 لیتری بوده است.

3 و 5 درب بودن نسل سوم پرادو، کاملا شبیه نسل قبلی آن بوده و تغییری در آن ایجاد نشده است. از تجهیزات خودرو پرادو 6 سیلندر می توان به سانروف، یخچال ،  تنظیم ارتفاع سیستم تعلیق ، روکش چرمی صندلی‌ها، صندلی‌های جلو با تنظیم برقی و مجهز به گرمکن و تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه اشاره کرد.

نسل جدید پرادو

نسل چهارم تویوتا پرادو و تغییرات آن

این نسل از پرادو، در سال 2010 وارد ایران شد. این نسل، امکانات رفاهی بیشتری نسبت به نسل قبلی خود، داشته است.

پرادوی نسل چهارم در تیپ های 4 سیلندر و 6 سیلندر تولید شده است اما در تیپ 3 درب فقط موتور 4 سیلندر و گیربکس 4 سرعته اتوماتیک وجود دارد. در مدل 5 درب موتورهای 4 سیلندر و 6 سیلندر و گیربکس 5 سرعته اتوماتیک طراحی و تولید شده است. این نسل از پرادو، دارای ترمز اضطراری و کروز هوشمند و امکانات رفاهی بسیار زیادی می باشد.

تویوتا2021

تویوتا 2021

جدیدترین نسل پرادو، پیشرانه ارتقا یافته 2/8 لیتری چهار سیلندر توربو دیزل دارد. قدرت این پیشرانه هم‌ اکنون به 200 اسب‌ بخار در بازه 3،000 تا 3،400 دوربردقیقه و گشتاور آن به 500 نیوتن ‌متر در بازه 1600 تا 2800 دوربردقیقه می‌رسد. به عبارت دیگر 26 اسب‌ بخار قدرت و 50 نیوتن ‌متر گشتاور بیشتری نسبت به نسخه قبلی دارد.

تغییرات کوچکی بر روی چراغ های پرادو، ظاهر این خودرو را نسبت به نسل های قبلی خود، تغییر داده است. از آپشن های خاص این خودرو می توان به دوربین دید در شب مجهز به رینگ 18 اینچی مشکی به همراه تودوزی چرم یک پارچه مشکی می باشد. میانگین مصرف سوخت پرادو نسل چهار، با کاهش 0/7 لیتری به 7/1 لیتر بر صد کیلومتر و میزان انتشار دی‌ اکسیدکربن با 18 گرم کاهش به 192 گرم‌ برکیلومتر رسیده است.

برخی از خبرگذاری ها، امکان ورود نسل جدید پرادو را در سال 2022 و برخی دیگر ورود نسل جدید این خودرو را در تابستان 2023 داده اند. همانطور که انتظار می رود، قرار است نسل جدید این خودرو، سبک تر از نسل های قبلی خود باشد.

شما می توانید به راحتی با ارائه مدارک مورد نیاز شرکت رنت خودرو، از اجاره پرادو استفاده کرده و از رانندگی با این خودرو غول پیکر، لذت ببرید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک