عوامل تعیین کننده قیمت یا هزینه کاشت مو

کدخبر: ۴۸۹۲۱۳
کاشت مو تنها راه درمان ریزش مو است.
عوامل تعیین کننده قیمت یا هزینه کاشت مو

وقتی برای کاشت مو به کلینیک زیبایی مراجعه می کنید، یکی از مواردی که در جلسه مشاوره در مورد آن صحبت می شود هزینه انجام آن است. هنگامی که متخصص زیبایی تشخیص داد که کدام روش برای شما مناسب است و تعداد جلسات مورد نیاز برای انجام کار را تخمین زد، هزینه تقریبی را به شما خواهد گفت. علاوه بر این، عوامل دیگری نیز بر هزینه کاشت مو تاثیر می گذارد. در این مقاله قصد داریم به معرفی هر یک از این عوامل و بررسی درصد تاثیر هر کدام در هزینه نهایی بپردازیم.

کاشت مو تنها راه درمان ریزش مو است. این عمل از گروه جراحی های پلاستیک می باشد و اکثر بیمه های کشور تعهدی به پرداخت هزینه های عمل کاشت مو ندارند. به همین دلیل یکی از دغدغه های اصلی متقاضیان کاشت مو هزینه آن است.

عوامل تعیین کننده هزینه کاشت مو

1.منطقه جغرافیایی

این ممکن است برای خیلی ها زیاد به نظر نرسد، اما مهم است که در کجا تصمیم به کاشت مو دارید. این فقط مربوط به کاشت مو در یک کشور نسبت به سایر کشورها نیست. حتی هزینه عمل جراحی در یک شهر با شهر دیگر متفاوت است و جالبتر اینکه اگر به یک کلینیک در منطقه خاصی از تهران یا یک شهر بزرگ مراجعه کنید، هزینه ای که به شما می گویند با هزینه کاشت مو در شهر های دیگر متفاوت است. 

آیا کلینیک ها بسته به منطقه جغرافیایی، محدودیتی در انجام روش های کاشت مو دارند؟

برخی از روش ها مانند جراحی های کاشت مو Micro FIT به دلیل هزینه بالای تجهیزات و دانش لازم برای انجام آن تنها در برخی شهرها و کلینیک ها قابل انجام است. از سوی دیگر، ممکن است استفاده از برخی روش ها در یک کشور گرانتر از کشور دیگر باشد. به همین دلیل است که اگر به ترکیه بروید می بینید که افراد زیادی برای کاشت مو به این کشور سفر کرده اند تا علاوه بر گردشگری هزینه کمتری برای کاشت مو نسبت به کشور خود بپردازند.

چرا هزینه کاشت مو در ایران نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر ارزانتر است؟

یکی از باورهای غلط در مورد هزینه کاشت مو در ایران این است که کاشت مو در کشور ما به دلیل کیفیت پایین کار ارزانتر است. اما باید بگوییم که ایران از نظر کیفیت کاشت مو از بسیاری از کشورهای پیشرفته جلوتر است. علت پایین بودن قیمت خدمات کاشت مو و بسیاری دیگر از خدمات پوست و مو در ایران به دلیل رقابت شدید و تعداد زیاد مراکز زیبایی و پوست است.

2.کلینیک انتخابی کاشت مو

اگر پزشکی را بشناسید که در دو مرکز زیبایی و پوست متفاوت با ابزار و مواد مصرفی یکسان کار می کند، با تعجب متوجه می شوید که برای روش و شرایط یکسان در کاشت مو، هزینه های متفاوتی متحمل خواهید شد. زیرا هر کلینیک تعرفه خاص خود را دارد. انتخاب کلینیک زیبایی در هزینه نهایی تاثیرگذار خواهد بود. ما در کلینیک کاخ سفید روش های کاشت مو را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برای جلب رضایت مشتریان خود ارائه کرده ایم.

3.میزان طاسی و گرافت های کاشته شده

هرچه فرد طاسی بیشتری داشته باشد، نیاز به کاشت پیوندهای بیشتری در سر او دارد. از سوی دیگر، رشد بیشتر گرافت نیاز به زمان، انرژی و مواد مصرفی بیشتری دارد. همه اینها منجر به هزینه نهایی بالاتر نیروی کار می شود.

4.روش کاشت مو

مهمترین عامل در تعیین هزینه کاشت مو، تفاوت در نحوه انجام کار است. برخی از جراحی های کاشت مو مانند جراحی های کاشت مو Micro FIT نیاز به دستگاه خاصی دارند. در مقابل، در برخی از روش ها مانند روش FIT که بخشی یا تمام مراحل برداشتن و کاشت فولیکول های مو است، به صورت دستی و با کمک پانچ و انبردست انجام می شود. استفاده از چنین دستگاه هایی برای کلینیک های پوست و مو هزینه ای دارد که برای توجیه استفاده اقتصادی از آنها هزینه بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت.

هزینه کاشت مو در ترکیه و سایر کشورهای اروپایی

اکثر جراحی های پلاستیک در کشور به دلیل تقاضای زیاد و تعداد جراحان پلاستیک در ایران قیمت بسیار پایین تری نسبت به سایر کشورهای دنیا دارند. به عنوان مثال در ترکیه که به مهد جراحی پزشکی اروپا تبدیل شده است، هزینه تقریبی کاشت مو حدود 2500 دلار است. سایر جراحی های پلاستیک در این کشور بسیار ارزان تر از کشورهای پیشرفته اروپایی است. در واقع گردشگری پزشکی یکی از جنبه های جذاب گردشگری در ترکیه است.

کاشت مو در کشورهای توسعه یافته مانند آلمان، فرانسه، کانادا، انگلستان و آمریکا حدود 15000 تا 25000 دلار هزینه دارد. هزینه تقریبی کاشت مو در تهران به عنوان پایتخت و مهم ترین شهر گردشگری پزشکی ایران حدود 500 تا 1000 دلار است. به همین دلیل مقصد اکثر متقاضیان ایرانی و غیر ایرانی مقیم خارج از کشور برای کاشت مو ایران و ترکیه است.

در سال های اخیر و به دنبال کاهش ارزش ریال در کشور و قیمت بالای دلار در ایران تعداد متقاضیان کاشت مو از سایر کشورهای دنیا بسیار بیشتر شده است. ذکر این نکته غرور آفرین است که بدانید متخصصان داخلی کشور عزیزمان بسیار باتجربه تر و با دانش بالاتری هستند به طوری که بسیار هستند کسانی که از کشورهای اروپایی، آمریکا و همسایگان کشورمان برای انجام عمل کاشت مو به ایران سفر می کنند.

دلیل تخصص بالای جراحان کشور میزان زیاد انجام این عمل در طی این سال هاست، این امر سبب شده تجربه آن ها بسیار بیشتر از جراحان کشورهای دیگر دنیا باشد که به دلیل قیمت بالای انجام عمل شاید در طول سال ۱۰ نفر هم به آن ها برای کاشت مو به آنها مراجعه نکند.

توجه : بسیاری از جوانانی که اخیراً موهای خود را از دست داده اند در دام کلینیک های غیرحرفه ای و سودآور می افتند و تحت عمل کاشت مو قرار می گیرند که به هیچ وجه پایدار نیست. مردان زیر 25 سال قبل از کاشت مو باید سایر روش های درمانی را امتحان کنند و تا مشخص شدن الگوی ریزش مو صبور باشند. در غیر این صورت احتمال ریزش موهای کاشته شده زیاد است.

کاشت - مو

ارزان ترین روش کاشت مو

هزینه کاشت مو به روش FUT بسیار کمتر از سایر روش های کاشت مو است. در این روش به دلیل اینکه فولیکول های مو به یکباره و سریع برداشته می شوند، بنابراین مدت زمان کاشت مو کاهش می یابد. این سرعت فرآیند باعث می شود این فرآیند نسبت به سایر روش های کاشت مو ارزان تر باشد.

اما در روش FIT چون فولیکول ها به صورت تکی و با حساسیت بالا از بانک مو برداشته می شود و زمان بیشتری برای آن صرف می شود نسبت به روش FUT هزینه بیشتری دارد.

هزینه کاشت مو به روش SUT

در کاشت مو با تکنیک SUT که برخی از کلینیک های کاشت مو ادعا می کنند جدیدترین روش کاشت مو در ایران است، حذف مو به صورت دستگاهی انجام می شود. این دستگاه نسبت به دست انسان و برش فولیکولی سرعت عمل بیشتری دارد (روش FIT) بنابراین هزینه کاشت مو با روش SUT کمتر از روش FIT است.

در روش FIT اگر بیش از 2500 فولیکول مو برای کاشت نیاز باشد، طی دو روز این فرآیند به پایان می رسد. این افزایش در روز با افزایش قیمت همراه خواهد بود. در کاشت مو به روش SUT که برخی از کلینیک های کاشت مو ادعا می کنند جدیدترین روش کاشت مو در ایران است، موها به وسیله دستگاهی از بین می روند.

این دستگاه نسبت به دست انسان و برش فولیکولی سرعت عمل بیشتری دارد (روش FIT) بنابراین هزینه کاشت مو با روش SUT کمتر از روش FIT است. در روش FIT اگر بیش از 2500 فولیکول مو برای کاشت نیاز باشد، طی دو روز این فرآیند به پایان می رسد. این افزایش در روز با افزایش قیمت همراه خواهد بود.

هزینه کاشت مو به روش MFIT

کاشت مو MFIT که جدیدترین روش کاشت مو در دنیا می باشد اخیرا مورد توجه متقاضیان محترم کاشت مو در کشور عزیزمان ایران قرار گرفت. این روش به طور کامل با تکنیک و روش کاشت مو به روش FIT انجام می شود، با این تفاوت که در مرحله برداشت، فولیکول های مو با دقت و درایت بسیار بالاتری برداشت می شوند.

این دقت و حساسیت نسبت به روش FIT باعث خونریزی و درد بسیار کمتری می شود. عوارض کاشت مو نیز تا حد زیادی کاهش می یابد. دوره درمان و نقاهت بسیار کوتاهتر است و همچنین در روش جدید MFIT که با نام UFIT شناخته می شود، کاشت مو بدون تراشیدن سر انجام می شود.

5. قیمت کاشت هر تار مو (قیمت کاشت هر گرافت مو )

در کشور ما هزینه کاشت مو مانند بسیاری از خدمات پزشکی و غیرپزشکی دیگر قیمت ثابت و مصوبی ندارد. همانطور که گفته شد میانگین هزینه کاشت مو بین ۶ تا ۹ میلیون تومان است. تغییرات قیمت برای یک روش خاص با تعداد معین گرافت بین مراکز مختلف کاشت مو به مهارت و تجربه جراح، تجربه متخصص پوست و جدید بودن تجهیزات کلینیک بستگی دارد.

البته این بدان معنا نیست که هر کاشت موی گران قیمتی با کیفیت است. اما تقریباً تمام کلینیک هایی که قیمت پایینی برای خدمات خود ارائه می دهند، بی کیفیت هستند.

مبنای اصلی تعیین قیمت کاشت مو به تعداد فولیکول های مو بستگی دارد اما تعیین هزینه کاشت مو با گرافت به تنهایی صحیح نیست. تعیین هزینه نوع عمل و تعداد پیوندها بسیار مهم است. به عنوان مثال اگر 3000 فولیکول مو با روش FIT کاشته شود، هزینه آن حدود 10 میلیون تومان و در روش SUT حدود 13 میلیون تومان خواهد بود. همچنین همین مبلغ در روش میکروگرافت از 15 تا 18 میلیون تومان هزینه خواهد داشت. (زمستان 1400)

هزینه کاشت هر گرافت مو در سال 1400 حدود 3500 تا 5000 تومان می باشد.

تعیین قیمت کاشت مو بر اساس تعداد مو و یا فقط به روش مشخص به هیچ وجه صحیح نیست و تعداد فولیکول های کاشت شده و نوع روش هزینه کاشت مو را به طور همزمان تعیین می کند.

کمترین هزینه کاشت مو

کاشت مو در برخی موارد قیمت های بسیار پایینی دارد که جز کار نادرست با هیچ قانون و منطقی مطابقت ندارد. یک کلینیک معتبر پوست و مو (کاشت مو) معمولاً شامل متخصص پوست، جراح، پزشک عمومی، پرستار، دستیار کاشت مو، منشی و سایر کارکنان است که با محاسبه هزینه های جاری به هچی وجه قیمت های پایین خدمات زیبایی قابل درک نیست.

در اغلب این مراکز ارزان قیمت که پس از بازرسی مسئولان وزارت بهداشت تعطیل شدند، موارد تخلف از قوانین پزشکی در کشور به وفور مشاهده شد. شرایطی مانند نداشتن متخصص پوست در مرکز، نداشتن پزشک عمومی، پرستاران دارای مدرک پزشکی، محل ناسالم پیوند یا حتی در آن زمان، نداشتن مجوز برای انجام عمل.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید