آموزش خرید بیت کوین در ایران به صورت امن، راحت و گام به گام

کدخبر: ۴۹۰۰۷۶
اگر قصد خرید بیت کوین را دارید، اما نمی دانید از کجا شروع کنید، مقاله ما را با عنوان آموزش خرید بیت کوین در ایران از دست ندهید.
آموزش خرید بیت کوین در ایران به صورت امن، راحت و گام به گام

آموزش خرید بیت کوین در ایران

خرید بیت کوین در ایران ممکن است در ابتدا قدری چالش برانگیز به نظر برسد، اما بر خلاف آنچه در ظاهر به نظر می رسد چندان کار دشواری نیست. بیت کوین رایج ترین ارز دیجیتال در جهان است. به عبارت دیگر اگر بخواهید در میان صدها ارز دیجیتال با یکی از آنها آشنا شوید، بی تردید باید بیت کوین را انتخاب کنید. درآمد بیت کوین در سال های اخیر بسیاری از افراد را ترغیب کرده است که با وجود محدودیت های ناشی از تحریم ها به سراغ آن بروند و بر روی آن سرمایه گذاری کنند. در این مقاله پس از صحبت درباره مفهوم بیت کوین، به شما می آموزیم که چگونه بیت کوین بخرید. 

بیت کوین چیست و به چه کاری می آید؟

بیت‌کوین یک ارز دیجیتال یا به عبارت دیگر نوعی «کریپتوکارنسی» است. می توان پس از خرید بیت کوین از آن برای خرید و فروش کالاهایی که فروشندگان یا خریداران آنها بیت کوین را می پذیرند استفاده کرد. درست شبیه پول معمولی، با این تفاوت که در معامله با بیت کوین دیگر بانک مرکزی به عنوان واسطه عمل نمی کند و خرید و فروش به طور مستقل انجام می شود. 

بیت کوین یکی از شناخته شده ترین ارزهای مجازی امروزی است که ارزش آن از زمان عرضه در سال ۲۰۰۹ به طرز چشمگیری افزایش یافته است. به عنوان مثال، PayPal در حال حاضر از تراکنش های بیت کوین پشتیبانی می کند و کشور السالوادور بیت کوین را به عنوان ارز پذیرفته است.
با این حال چالش هایی نیز در مورد آن وجود دارد، زیرا می توان از آن برای انتقال ناشناس وجوه غیرقانونی یا مخفی کردن درآمد بدون پرداخت مالیات استفاده کرد. اگرچه در سال ۱۳۹۶ بانک مرکزی ایران به کارگیری بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را در مراکز مالی کشور ممنوع اعلام کرد، اما در آذر ماه سال ۹۸ این ارز دیجیتال به رسمیت شناخته شد. در حال حاضر خرید بیت کوین و استفاده از آن برای مردم عادی هم بلامانع است. علاوه بر این، افراد می توانند پس از گذراندن مراحل قانونی ماینر تهیه کرده و بیت کوین استخراج کنند. 

آموزش خرید بیت کوین در ایران

آموزش خرید بیت کوین در ایران

آموزش خرید بیت کوین در ایران

بیت کوین شبیه اسکناس یا سکه نیست، بنابراین برای خرید آن نیاز به مراجعه حضوری ندارید و میتوانید آن را به شکل آنلاین تهیه کنید. از طرف دیگر یک بیت کوین قیمت قابل توجهی دارد. در حال حاضر قیمت یک بیت کوین 40,380.84 دلار است که اگر بخواهیم آن را به تومان حساب کنیم، هر بیت کوین ۱,۱۳۹,۷۱۹,۸۶۲ قیمت دارد.  اما نگران نباشید، لازم نیست یک بیت کوین را به طور کامل خریداری کنید، بلکه این ارز دیجیتال تا هشت واحد اعشار قابل تقسیم بندی است و شما می توانید برای مثال 0.0001 یک بیت کوین را خریداری کنید. 

اما چطور بیت کوین بخریم؟ از کجا بیت کوین بخریم؟ در ادامه این مقاله به شکل گام به گام روش خرید بیت کوین در ایران را آموزش می دهیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید. 

مرحله اول خرید بیت کوین: یک کیف پول بسازید. 

شاید تعجب کنید، اما بیت کوین هم نیاز به کیف پول دارد. جالب اینجاست که کیف پول بیت کوین می تواند یک نرم افزار و یا یک سخت افزار (چیزی شبیه فلش) باشد. با این حال اکثر افراد نسخه های نرم افزاری را ترجیح می دهند. کیف پول تمام آنچه برای نگهداری، محافظت و معامله با بیت کویت را نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد.

آدرس کیف پول ارز دیجیتال و رمز آن مهمترین چیزهایی هستند که پس از نصب یا تهیه کیف پول در اختیار شما قرار می گیرند. آدرس به شما کمک می کند تا پس از خرید بیت کوین آن را به کیف پول خود منتقل کنید و یا آن را خرج کنید؛ درحالی‌که رمز، ضامن حفظ و نگهداری از بیت کوین های شماست. 

کیف پول «بلاکچین» که بر روی تمام دستگاه های دیجیتال قابل نصب است، در حال حاضر محبوب ترین نوع است. برای نصب این کیف پول لازم است به سایت بلاکچین مراجعه کرده و با کلیک بر روی گزینه‌ «SignUP» یا «Get a Free Wallet» و ادامه دادن دستورالعمل ها این کیف پول را روی دستگاه خود نصب کنید. 

نرم‌افزار تراست ولت (Trust Wallet) کیف پول دیگری است که بیشترین نصب را در جهان دارد. این کیف پول تنها بر روی موبایل قابل نصب است. دقت کنید که نرم افزارهای کیف پول را از سایت های معتبر دانلود کنید تا امکان نفوذ بد افزار به دستگاه شما و به سرقت رفتن بیت کوین هایتان به حداقل برسد.  وقتی وارد کیف پول خود می شوید یک رشته متنی که مثل شماره حساب بانکی است را مشاهده می کنید که آدرس کیف پول شماست، چیزی که برای دریافت و یا ارسال بیت کوین باید از آن استفاده کنید. 

دقت کنید که اگر کیف پول شما حذف شود و شما نسخه پشتیبان نداشته باشید، تمام دارایی شما از بین می رود، پس حتما از نرم افزار خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای این کار کیف پول 12 یا 24 کلمه انگلیسی در اختیار شما قرار می دهد که باید آن را در جای امنی یادداشت کنید و برای برگرداندن نرم افزار از آن استفاده کنید. اگر مبالغ زیادی بیت کوین دارید حتما پیش از خرید بیت کوین کیف پول های سخت افزاری مثل لجر (Ledger) و ترزور (Trezor) را تهیه کنید. 

کیف پول

سایت خرید بیت کوین

مرحله دوم خرید بیت کوین: یک فروشنده معتبر پیدا کنید. 

با توجه به محدودیت هایی که در ایران وجود دارد و تحریم های گسترده، امکان خرید و فروش در بازارهای ارز دیجیتال جهانی بسیار کم است.  اگر در سیستم‌های «پرفکت مانی» و «وب مانی» حساب داشته باشید، می-توانید با تعداد کمی از صرافی های بین المللی معامله کنید. علاوه بر این اگر «ویزا کارت» یا «مستر کارت» دارید، می توانید از تمام صرافی های جهانی خرید کنید. با این حال با توجه به اینکه اکثر ایرانیان مقیم در کشور چنین امکاناتی را ندارند، بهترین و مطمئن ترین راه معامله با فروشندگان داخلی است.

گروه های زیادی در تلگرام ادعای خرید و فروش ارز دیجیتال را دارند، اما با توجه به کلاهبرداری های زیادی که در این زمینه انجام شده است، بهتر است خرید بیت کوین را از مراجع معتبر تری انجام دهید. از طرف دیگر برخی از سایت ها، افراد فروشنده و خریدار را به هم معرفی می کنند تا معامله رمز ارز پس از برداشت کارمزد به وسیله سایت، به شکل حضوری انجام شود. اگر هم از کسانی که رمز ارز استخراج می کنند، خرید بیت کوین را انجام دهید، دیگر کارمزدی پرداخت نمی کنید.

با این حال در میان فروشندگان رمز ارز، سایت های صرافی ارز دیجیتال معمولا در اولویت هستند. چون معامله بیت کوین از طریق آنها آسان، مطمئن و سریع است. اگر عبارت «خرید بیت کوین» را گوگل کنید، تعداد زیادی صرافی داخلی را به شما نمایش می دهد. صرافی او ام پی فینکس یکی از  صرافی هایی است که می توانید به آن اعتماد کنید و خرید و فروش خود را از طریق آن انجام دهید. 

مرحله سوم خرید بیت کوین: احراز هویت

از آنجا که خرید بیت کوین معمولا به شکل آنلاین انجام می شود، احراز هویت برای جلوگیری از کلاهبرداری و پول شویی های احتمالی اهمیت زیادی دارد. تراکنش‌های نیمه‌ناشناس بیت کوین و نبودن امکان ردیابی، لزوم احراز هویت را پر رنگ تر می کند. برای این موضوع تا کنون روش های زیادی به کار گرفته شده است. اما در حال حاضر معمولا صرافی ها از مشتریان خود می خواهند که یک عکس سلفی همراه کارت شناسایی خود بگیرند. علاوه بر این یک دست¬خط بنویسند و در آن ذکر کنند که عکس در چه زمانی و به چه منظوری گرفته شده است. این مدارک به شکل مجازی به سایت صرافی و یا سایر فروشندگان ارسال می شود. پس از احراز هویت همه چیز برای خرید بیت کوین آماده است. 

مرحله چهارم خرید بیت کوین: پرداخت پول و ارائه آدرس کیف پول

در این مرحله کافیست حساب خود را در صرافی مورد نظر شارژ کنید. شما می توانید از طریق کارت بانکی خود، مبلغ مورد نظر را در صرافی آنلاین مورد نظر شارژ کنید. سپس مقداری از بیت کوین را که قصد خرید آن را دارید سفارش دهید و آدرس کیف پول خود را ثبت کنید. صرافی مورد نظر بیت کوین را پس از برداشت پول از حساب شما، به آدرس کیف پول شما واریز می کند. 

در مورد صرافی هایی که به طور مستقیم بیت کوین نمی فروشند و تنها واسطه بین خریدار و فروشنده هستند، اوضاع کمی فرق می کند. در این موارد، پس از شارژ کردن حسابتان لازم است مقدار خرید بیت کوین را ثبت کنید و منتظر بمانید تا فروشنده‌ای برای سفارش خرید شما پیدا شود. پس از دریافت بیت کوین از فروشنده، با ارسال آدرس کیف پول می‌توانید بیت کوین خود را دریافت کنید. 

خرید بیت کوین

احراز هویت برای خرید بیت کوین

سخن آخر

با توجه به تراکنش‌های نیمه‌ناشناس بیت کوین و نبودن امکان ردیابی معاملات، خرید بیت کوین در ایران، همانند سایر کشورها، با چالش هایی همراه است. از این گذشته تحریم های اعمال شده بر کشور، بازار خرید و فروش را محدود کرده و امکان معامله با صرافی های بزرگ دنیا را از هموطان سلب می کند. با این حال معاملات رمز ارز از طریق اشخاص حقیقی و صرافی‌های آنلاین در داخل کشور در جریان است. برای خرید بیت کوین در ایران نصب کیف پول، پیدا کردن فروشنده معتبر و احراز هویت ضروری است.

 صرافی او ام پی فینکس یکی از صرافی های معتبر داخلی است که امکانات مناسبی را برای خرید و فروش ارز دیجیتال در اختیار هموطنان قرار می دهد. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید