وکیل خانواده به چه کسی می گویند؟

کدخبر: ۴۹۳۰۹۴
شاید گاهی اوقات نام وکیل خانواده را شنیده باشید و بپرسید که تفاوت وکیل خانواده با باقی وکلا چیست؟ و یا اگر بهتر بگوییم؛ وکیل خانواده به چه مسائلی می‌تواند رسیدگی کند؟
وکیل خانواده به چه کسی می گویند؟

این روزها به دلیل بالا رفتن اطلاعات مردم از قوانین و مقررات، همه به دنبال گرفتن حقشان هستند که خب این نشانه خوبی برای پیشرفت می باشد. به طور مثال این روزها خانوم ها نسبت به گذشته از حقوق خود آگاه شدند و هنگام ازدواج می خواهند که تمامی حقوق مربوطه را دریافت کنند. خب حالا چگونه به صورت رسمی و منطقی از این حقوق آگاه شوند؟ ممکن است که برخی از شروط به ضرر یا به نفع یک فرد تمام شود! پس بهتر است همین جا به مثال «پیشگیری بهتر از درمان است» گوش کنیم.

 برای جلوگیری از اتفاقات بد بهتر است تا شما با یک فردی که تسلط کامل بر تمامی بند و ماده های قانون جمهوری اسلامی ایران است، مشورت کنید. همه ما وقتی نام وکیل را میشنویم ممکن است یاد طلاق و دعوا و این دسته از مسائل بیفتیم. اما آگاه باشید! شما برای انجام هرکار حقوقی و بستن قراردادهای مختلف و امضا در ارگان و شرکت ها می توانید با یک وکیل خانواده مشورت کنید تا با خیال راحت و بدون نگرانی و استرس کارتان را به سرانجام برسانید.

وظایف اصلی وکیل خانواده

علاوه بر صحبت هایی که کردیم وکیل خانواده که تحت عنوان دعاوی خانوادگی هم شناخته می شود، می تواند در مسائل و مشکلات خانواده، برای حل کردن و گرفتن حق و حقوق شما را یاری کند. این فرد که به صورت تخصصی در زمینه خانواده مطالعه و فعالیت داشته، با تسلط کامل بر شرایط و اوضاع شما را یاری می کند.

آیا دوست دارید بدانید هزینه وکیل برای درخواست طلاق از طرف زن چگونه محاسبه می‌شود؟

از جمله وظایف اصلی یک وکیل خانواد مجرب می توان به این موارد اشاره کرد:

• نامزدی و همچنین خسارات ناشی از بر هم خوردن آن 

• نکاح دائم ، موقت و اذن در ازدواج

• شروط ضمن عقد 

• ازدواج مجدد 

• جهیزیه 

• مهریه زوجه

• نفقه و اجرت المثل ایام زوجیت 

• تمکین و نشوز 

• طلاق، فسخ و انفساخ نکاح، رجوع از طلاق، بذل مدت و انقضای آن 

• حضانت و ملاقات فرزند

• نسب 

• رشد، حجر و رفع آن 

• قیمومت، ولایت قهری، امور مربوط به ناظر و امین اموال محجوران، وصایت در امور مربوط به آن ها

• نفقه اقارب 

• امور راجع به غایب مفقود الاثر طرفین

• سرپرستی کودکان بی سرپرست 

• اهدای جنین و تغییر جنسیت مرد یا زن

حمایت، وظیفه اصلی یک وکیل خانواده!

ممکن است این روزها شما هم نام وکیلانی که فقط در پی پول بودند و هیچ قدم راهگشایی برای موکلان خود برنداشتند را شنیده باشید. اولین وظیفه وکیل در زمینه حرفه اش این است که به صورت تخصصی از موکل خود دفاع کند. به طور مثال اگر خانومی خواهان دریافت مهریه و یا نفقه همراه با طلاق از همسر و حضانت دائمی فرزند باشد، وکیل موظف است در کیه ابعاد این پرونده از موکلش دفاع کند و با نهایت تلاش تمامی حقوق وی را بگیرد.

آیا دوست دارید بدانید درخواست طلاق از طرف زن به صورت اینترنتی به چه صورت است؟

وکیل خانواده یا وکیل طلاق!

این عنوان صرفا به این جهت انتخاب شد که گفته شود هدف اصلی وکیل خانواده باید در«وصل و وصال» زوجین باشد؛ اما در آخر اگر موکل تقاضای طلاق کرد، وکیل دادگستری باید در بهترین و سریع ترین حالت، مسیر را برای اجرای طلاق هموار کند. طولانی شدن پروسه طلاق، جسم و روان فرد را آزرده خاطر می کند.

حال در این بین ممکن است که طرف مقابل در مقابل گرفتن یا دادن طلاق مقاومت کند که کار وکیلان را چند برابر سخت تر می کند. علاوه بر همه این موارد آسیب ها و ضررهای مالی که در این بین اتفاق می افتد جبران پذیر نیست و گاها ممکن است که تا سالها بعد از طلاق، خاطرات ناخوش این پروسه دردناک و عذاب آور باشد. 

راهکار برای حل این ماجرا چیست؟

برای جلوگیری از رخ دادن چنین اتفاقات جبران ناپذیر، باید به یک وکیل دادگستری مجرب اعتماد کنید. این فرد با داشتن علم و تسلط بر تمامی قوانین طلاق و مسائل خانواده، می تواند بهترین و کوتاه ترین مسیر را پیش پای شما بگذارد. وکیلی که شما انتخاب می کنید باید دارای ویژگی های اخلاقی هم باشد.

شما فکر کنید که وکیلتان تنها به فکر گرفتن پول است و مشکلات و مسائل شما برایش اهمیتی ندارد. خوب حالا باید چکار کنیم؟ دقت کنید که حتما فردی را انتخاب کنید که علاوه بر داشتن تجربه و دانش زیاد در این زمینه به مسائل اخلاقی نیز اهمیت زیادی بدهد. یک وکیل ماننده مادری که در پی نجات فرزند خودش است باید برای شما دلسوزانه وقت و ارزش قائل شود. پس گمراه نشوید!

حتما بخوانید : شرایط طلاق توافقی با بچه !

اصلی ترین هدف وکیل خانواده چه چیزی است؟

از اصلی ترین اهداف ارائه مشاوره حقوقی خانواده، اطلاع رسانی به مردم و ایجاد آگاهی در میان آن ها می باشد. بنابراین به عموم مردم توصیه می شود که برای حل چالش های حقوقی از همان ابتدا به مشاوره حقوقی مراجعه کنند.

در اطرافتان ممکن است بارها شاهد این باشید که فردی ناآگاه از قوانین، برگه ای به ضرر خود امضا کرده یا قراردادی را که متوجه آن نشده بسته است؛ این فرد ممکن است از قوانین و مقررات آگاهی لازم را نداشته و ندانسته این اتفاق جبران ناپذیر برایش رخ داده است. ولی شما می توانید از بروز تمامی این اتفاقات جلوگیری کرده و با یک جلسه مشاوره، خیال خود را از بابت تمامی این مسائل آسوده کنید. 

ارائه انواع مشاوره همراه با یک وکیل خانواده!

جلسات مشاوره حقوقی می تواند در تمامی امور جدی شما موثر باشد. از ازدواج گرفته تا گرفتن نفقه و حضانت فرزند، همگی در این جلسات به صورت روشن و واضح توضیح داده می شود. راهنمایی از وکیل خانواده را جدی بگیرید!

اگر دوست داشتید بهترین سایت های هر حوزه را بشناسید مخصوصا سایت های حقوقی سایت کی خوبه بهترین انتخابه.

 خصوصا در این روزها که همگی به دنبال منافع خود هستند و سعی دارند با قوانین جوری بازی کنند تا همه چیز به نفع خودشان شود. در این حالت شما می توانید با هزینه ای معقولانه و صرف وقت، از تمامی خسارات به دور بمانید. موسسه تهران طلاق با داشتن سالها تجربه و افراد مجرب در این تیم، می تواند شما را در تمامی جوانب همراهی کند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید