انتخاب بهترین دوربین مداربسته

کدخبر: ۴۹۳۸۱۸
امروزه انتخاب یک دوربین مدار بسته خوب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با توجه به پیشرفت تکنولوژی دوربین مدار بسته در سال های اخیر، آگاهی از این ویژگی ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
انتخاب بهترین دوربین مداربسته

برخی از مهمترین ویژگی های یک دوربین مداربسته خوب برای مثال دوربین هایک ویژن به شرح زیر است .

راهنمای انتخاب بهترین دوربین مداربسته

1) برند خوب و سازنده دوربین های مداربسته

اولین ویژگی یک دوربین مداربسته خوب را می توان به سازنده آن نسبت داد. دوربین های مدار بسته با کیفیت محصولی از برندها و شرکت های مطرح می باشد. همانطور که در زمان خرید تلویزیون و موبایل برند و مارک محصول را بررسی می کنید، در مورد خرید دوربین از جمله خرید دوربین مداربسته داهوا نیز همینطور است. نگاه و نگرش شما به برند دوربین مداربسته نباید مانند لباس های مارک دار و کفش های مارک باشد. برند دوربین مداربسته به معنای اعتبار سازندگان دوربین مداربسته و کیفیت محصولات است.

بنابراین به یاد داشته باشید که نام تجاری موضوع مهمی است. می توانید از برندهای ژاپنی یا از برندهای میان رده انتخاب کنید. برندهای مختلفی در بازار وجود دارد که گارانتی ندارند. عملکرد آنها نامشخص است. ممکن است برای مدت طولانی برای شما خوب عمل کند و یا خیلی زود از کار بیفتند. آسیب های زیادی در آنها بوجود می آید و یا عملکرد ضعیفی دارند و تصاویر خوبی ارائه نمی دهند.بهتر است برای انتخاب بهترین دوربین مداربسته، برندهای معتبری را خریداری کنید که بتوانید چندین سال با عملکرد خوب از آنها استفاده کنید.

برای اطلاع از قیمت روز و مشاهده لیست قیمت انواع دوربین مداربسته از جمله لیست قیمت دوربین هایلوک به وبسایت رادیس مراجعه فرمایید.

2) وضوح دوربین مدار بسته

نکته مهم و حائز اهمیت در انتخاب بهترین دوربین مداربسته ، رزولوشن و وضوح دوربین است . بالاترین وضوح همیشه بهترین انتخاب نیست. در عوض، باید وضوح دوربین را با توجه به طول و عرض محلی مورد نیاز دوربین مداربسته انتخاب کنید. دوربین باید طوری قرار گیرد که در صورت لزوم صورت فرد یا افراد به خوبی توسط دوربین پوشانده شود. در انتخاب دوربین نیز باید به بودجه خود توجه کنیم. هر چه رزولوشن دوربین بالاتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است.

3) قیمت دوربین مداربسته

از ویژگی های یک دوربین مداربسته خوب قیمت آن است. تمامی ویژگی های دوربین تاثیر مستقیمی بر قیمت دوربین دارند.به خاطر داشته باشید که گران ترین دوربین همیشه بهترین نیست، اما نیاز ما بهترین دوربین را تعیین می کند. رادیس به عنوان نماینده رسمی دوربین مداربسته در ایران لیست کاملی از محصولات دوربین مداربسته را به مشتریان ارائه می دهد و مشاوران مجرب ما آماده ارائه راهکارهای مناسب جهت نحوه انتخاب بهترین دوربین مداربسته می باشند.

اندازه دوربین

4) اندازه دوربین

دوربین ها بسته به کاربردشان در اندازه های مختلفی تولید می شوند. کاربران بسته به نیازهای امنیتی و محل نصب می توانند انتخاب بهترین دوربین مداربسته در اندازه های مختلف را داشته باشند. به عنوان مثال، اگر از دوربین مداربسته در خارج از ساختمان استفاده می کنید، بهتر است علاوه بر کیفیت ضبط از نظر روانی، از یک دوربین بزرگ برای دور نگه داشتن سارقان از فضا استفاده کنید.از طرفی اگر می خواهید دوربین مخفی نصب کنید باید از دوربین های کوچکتر استفاده کنید و محل نصب را طوری انتخاب کنید که دوربین جلوی دید مردم نباشد.

5) دوربین دید در شب

برای برخی افراد مهم ترین ماموریت در انتخاب بهترین دوربین مداربسته، عکاسی در شب است. اکثر دزدها شب را برای جنایات خود انتخاب می کنند. استفاده از دوربینی که بتواند جزئیات بیشتری را در طول شب ثبت کند، می تواند تا حد زیادی خیال کاربر را راحت کند. یک دوربین دید در شب با LED های مادون قرمز در طول شب، نور مناسبی را برای عکاسی فراهم می کند. از نظر قیمت، قیمت دوربین مداربسته شب کمی بالاتر از دوربین معمولی است. برای اطلاعات بیشتر به وبسایت رادیس مراجعه فرمایید .

6) زاویه دید صحیح دوربین مداربسته 

بسته به نیاز می توان از دوربین های مختلفی استفاده کرد. زاویه دید دوربین با وضوح و لنز آنها تعیین می شود. زاویه دید دوربین می تواند از حداقل 360 درجه در دوربین های پانوراما متفاوت باشد. با انتخاب درست، می توان به جای چند دوربین از یک دوربین برای پوشش ناحیه استفاده کرد. برای انتخاب بهترین دوربین مداربسته حتما با یک مشاور حرفه ای مشورت کنید.

7) پشتیبانی صوتی دو طرفه

با انتخاب بهترین دوربین مداربسته می توان صدای محیط را از طریق میکروفون نصب شده روی آن ضبط و بسته به اندازه فضای تحت پوشش می توان از میکروفون های مختلفی استفاده کرد.کاربر همچنین می تواند از بلندگوهای قابل نصب بر روی دوربین برای صحبت با افراد حاضر در محل نصب دوربین استفاده کند. به عنوان مثال رئیس یک شرکت خدماتی می تواند با استفاده از دوربین های مداربسته مکالمات کارکنان واحد پذیرش خود را با مراجعه کننده ضبط کند تا مکالمات آنها را ضبط کرده و مشاوره های لازم را به آنها بدهد.

8) قابلیت تشخیص حرکت و آلارم

یکی از ویژگی برای انتخاب بهترین دوربین مداربسته، تشخیص حرکت است این امر برای کمک به کاربران برای کاهش حجم زیاد تصاویر بی اهمیت ثبت شده بر روی هارد دیسک بسیار مهم است. به عبارت دیگر، دوربین تنها زمانی عکس می گیرد که یک جسم یا شخص در مقابل لنز حرکت می کند. (تشخیص حرکت) همه دوربین ها این ویژگی را ندارند. از طرفی با اتصال سنسورهای مختلف به دوربین می توان باز شدن در یا پنجره را به گونه ای مانیتور و برنامه ریزی کرد که دوربین پس از بازکردن در یا پنجره یا نقطه ورودی مشابه تصاویری را ثبت کند.

9) دوربین متحرک

در برخی موارد نیاز به عکاسی در تمام جهات وجود دارد و کاربر علاوه بر چرخش افقی و عمودی، نیاز به زوم روی قسمت های مورد نیاز خود دارد. در این موارد استفاده از دوربین سرعت یا دوربین PTZ ضروری است. به خاطر داشته باشید که این نوع دوربین ها بیشتر جنبه نظارتی دارند زیرا با چرخش دوربین به یک سمت، جهت های دیگر در حالت نقطه کور قرار می گیرند. این دوربین ها گران تر از دوربین های ثابت هستند، بنابراین برای انتخاب بهترین دوربین مداربسته در پروژه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند.

10) شرایط آب و هوایی در محل نصب

قبل از انتخاب بهترین دوربین مداربسته ، باید محل نصب دقیق آن را مشخص کنیم. برخی از دوربین ها در داخل و برخی دیگر در فضای باز نصب می شوند، بنابراین باید کاملاً با آب و هوا و رطوبت محل نصب سازگار باشند. محدوده دمایی مورد نیاز دوربین برای عملکرد بهینه را می توان در برگه اطلاعات فنی دوربین مشاهده کرد. با توجه به تنوع آب و هوای کشورمان، قبل از انتخاب هر دوربینی باید به این نکته توجه کنیم. اگر دوربین مداربسته با شرایط آب و هوایی منطقه شما سازگاری نداشته باشد، به زودی شما را به دردسر می اندازد و برای شما مشکل ایجاد می کند.

11) در دسترس و موجود بودن در بازار

یکی دیگر از ویژگی های دوربین مداربسته خوب موجود بودن آن در بازار است. برای درک بهتر این عبارت، فرض کنید دوربین مداربسته یک برند خوب آمریکایی را انتخاب کرده و سفارش می دهید. بسته به سفارش شما حدود 10 تا 20 دوربین از این برند وارد می شود و شما آن را خریداری می کنید. حال اگر این دوربین بعد از مدتی دچار مشکل شد; چگونه می توانید اشکالات آن را برطرف کنید؟ هیچ شرکت یا نماینده ای از این برند در کشور و هیچ قطعه ای برای این محصول وجود نخواهد داشت. اگر قصد خرید مجدد دارید باید روش قبلی را تکرار کنید و این خرید چندان مقرون به صرفه نیست.

پیشنهاد ما انتخاب بهترین دوربین مداربسته و خرید از برندهای معتبر موجود در بازار ایران است. البته دقت کنید از برندهای معتبر رایج در بازار خرید کنید. زیرا برندهای مختلفی با قیمت ها و امکانات بسیار جذاب در بازار وجود دارد. این برندهای مختلف مشکلاتی دارند. معمولا محصولات این برندها یکی دو بار وارد کشور می شود و دیگر در بازار نخواهید دید. دسترسی و بازخرید از همین نوع مشکل خواهد بود، با این واقعیت که این محصولات دائماً با مشکلات و خرابی روبرو هستند. هیچ شرکت یا موسسه ای را مسئول اصلاح این خطاها، تعمیرات یا خدمات پشتیبانی نخواهید دید.

هایک ویژن

برند هایک ویژن

هایک ویژن یکی از بزرگترین تولید کنندگان سیستم های امنیتی در جهان و متعلق به کشور چین است. برند هایک ویژن در 19 سال گذشته توانسته سهم بسیار زیادی از بازار جهانی را به خود اختصاص دهد. ارائه دوربین های مداربسته با کیفیت مناسب و مقرون به صرفه یکی از اهداف این شرکت بزرگ است که تا به امروز این دو ویژگی را به خوبی مدیریت کرده و توانسته گزینه مناسبی برای انتخاب بهترین دوربین مداربسته باشد.

علاوه بر این، نصب دوربین مداربسته هایک ویژن بسیار ساده و آسان است.

مزایای دوربین هایک ویژن

  •     با افزایش کیفیت و قیمت مناسب بر رضایت مشتری تمرکز دارد

  •     نصب آسان و دوام بالا دوربین های مداربسته

  •      ارائه انواع نرم افزارهای مدیریتی توسط خود هایک ویژن

  •     مجهز به فناوری تجزیه و تحلیل تصویر مانند تشخیص عبور از خط، تشخیص چهره از طریق هوش مصنوعی

  •     انتخاب محصول بسیار بزرگ، تامین کننده، لنزهای با کیفیت، قابل ارتقا و سازگار با دوربین های با تکنولوژی های مختلف

نقاط ضعف دوربین هایک ویژن

  •     برندهای تقلبی با همین نام و نشان در بازار وجود دارد که برای جلوگیری از این امر، حتما از نمایندگی رسمی هایک ویژن دوربین بخرید.

  •      عدم تطابق این برند دوربین مداربسته با برندهای مختلف موجود در بازار

  •     همچنین مدل های دوربین محدودی که صدا را همزمان با تصویر ضبط می کنند توسط این برند محدود می شوند.

برند داهوا

داهوا همیشه به دنبال بهترین راه حل های ممکن و جدیدترین فناوری ها است و همیشه حدود 10 درصد از درآمد فروش سالانه خود را برای تحقیق و توسعه کنار گذاشته است. برند دوربین مداربسته داهوا به لطف کیفیت تصویر خوب توانسته جایگاه خوبی در بازار جهانی پیدا و در لیست انتخاب بهترین دوربین مداربسته باشد.

نقاط قوت دوربین های داهوا

  •     ارائه تصاویر با کیفیت

  •     دسترسی از راه دور به تصاویر با کیفیت نیز امکان پذیر است

  •     سیگنال ویدیویی قدرتمند

نقاط ضعف دوربین داهوا

  •      محدودیت پهنای باند

  •     دسترسی محدود مشتری به انواع محصولات

  •      قیمت نسبتاً بالای آن

دوربین هایک ویژن

خرید بهترین دوربین مداربسته

در حال حاضر با افزایش هزینه های خرید دوربین مداربسته برای اصول اولیه منزل و محل کار، داشتن دوربین مدار بسته به هر قیمتی ضروری است. یکی از مشکلات کاربران، یافتن دوربین های با کیفیت و قیمت مناسب است. این برندها عبارتند از داهوا، هایک ویژن، آی تی آر، ویزیترون و تیاندی. خرید و انتخاب بهترین دوربین مداربسته با این تنوع بسیار سخت است، زیرا هر کدام از آنها ویژگی های متفاوتی دارند و اهداف متفاوتی دارند. فضای ذخیره سازی مورد نیاز برای هر کدام نیز متفاوت است. روش ارسال فیلم (با سیم یا بی سیم) نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

با توجه به تورم و افزایش قیمت دلار و کاهش قیمت، قیمت دوربین ها در حال افزایش است. البته شرکت ها، ادارات و جاهای دیگر به دنبال فروش و نگهداری دوربین مداربسته با کیفیت و قیمت مناسب هستند. یکی دیگر از موارد مهم در هنگام خرید و انتخاب بهترین دوربین مداربسته، گارانتی معتبر است. مشخصات فنی دوربین یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در انتخاب مدل دوربین است. کارشناسان فنی رادیس ابتدا تمامی جوانب را در نظر می گیرند و سپس مدل مناسب را به شما معرفی می کنند.

خرید دوربین مداربسته یا هر محصول دیجیتال دیگری معمولا کمی دردسرساز است. زیرا با وجود تنوع برندها و کیفیت های مختلف و همچنین وجود اجناس تقلبی و غیر اصل، انتخاب و خرید کمی مشکل خواهد بود.

انتخاب بهترین دوربین مداربسته همیشه به عوامل مختلفی بستگی دارد. مواردی مانند قیمت، زاویه دید، سنسورهایی مانند WDR، نوع کیس و ...اما با نگاهی به موارد فوق، همیشه می توانید با جستجوی برندهای معتبر انتخاب خوبی داشته باشید.به خاطر داشته باشید که دوربین های تقلبی NoName هرگز برای هیچ کاربری مناسب نیستند.

برای بررسی بیشتر و اطلاع از کیفیت و قیمت انواع دوربین مداربسته به وبسایت رادیس مراجعه فرمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید