نحوه گرفتن بلیط هواپیما در فرودگاه

کدخبر: ۴۹۳۸۹۲
برای خرید بلیط هواپیما روش های مختلفی مانند اینترنتی، تلفنی و یا به صورت حضوری از طریق آژانس های هواپیمایی در سطح شهر وجود دارد که شما با توجه به شرایط خود می توانید هر کدام از این روش ها را انتخاب کنید.
نحوه گرفتن بلیط هواپیما در فرودگاه

در برخی مواقع بنا بر دلایلی مثل نبود وقت یا انتخاب خود مسافر امکان خرید بلیط هواپیما از کانترهای فروش در فرودگاه نیز وجود دارد. همچنین می توانید به منظور پیدا کردن ارزانترین شرکت هواپیمایی ایران برای خرید بلیط هواپیما از طریق جست و جو در اینترنت، لیستی از ایرلاین های مختلف را پیدا کرده که بسته به تاریخ سفر تخفیف هایی را برای مسافرین خود در نظر گرفته اند. در ادامه به بررسی نحوه خرید بلیط هواپیما در فرودگاه می پردازیم.

خرید بلیط هواپیما در فرودگاه به چه صورت است؟

 گرچه با تهیه بلیط هواپیما از فرودگاه امکان دارد مبلغ کمتری برای خرید بلیط پرداخت کنید و از هزینه های سفر خود بکاهید اما باید ریسک این نوع خرید را هم بپذیرید، زیرا نکته هایی وجود دارد که در صورت عدم رعایت این نکات ممکن است در پروسه خرید بلیط هواپیما از فرودگاه دچار مشکل شوید. در ادامه به بررسی این نکات می پردازیم.

جست و جوی پرواز قبل از رفتن به فرودگاه

بهتر است پیش از رفتن به فرودگاه اطلاعات مورد نیاز از جمله فرودگاه ها، هزینه بلیط هواپیما، زمان پرواز و. . . را دریافت کنید. چرا که پیدا کردن این اطلاعات در لحظه خرید بلیط از فرودگاه زمان زیادی از شما می گیرد.

یادداشت کردن اطلاعات خود و همراهان

بعد از دریافت اطلاعات اولیه از فرودگاه، یادداشت کردن اطلاعات خود و مسافرین همراهتان، مانند نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و شماره ملی و. . . دومین کاری است که باید انجام دهید. این کار احتمال خطا و اشتباه متصدیان مربوطه را در ثبت اطلاعات شما کم می کند.

اطلاع از زمان رفتن به فرودگاه

مهم ترین نکته ای که در خرید بلیط هواپیما از فرودگاه باید رعایت کنید این است که روز یا زمانی را برای پرواز انتخاب کنید که از ترافیک کمتری برخوردار است. برای این کار می توانید از سایت های پرواز استفاده کنید و هر خط هوایی را جداگانه ببینید. به عنوان مثال یک پرواز از ساعت 2 عصر تا 4 عصر انجام می شود و مسافرین پرواز از ساعت یک و نیم در فرودگاه حاضر می شوند و همین امر موجب ترافیک می گردد. بنابراین شما باید ساعتی را برای حضور در فرودگاه پیدا کنید که با ترافیک کمتری مواجه شوید. همچنین مطمئن شوید که هنوز پروازهایی برای آن روز وجود دارد چرا که در صورت نبود پرواز، هیچ فردی در پیشخوان جهت فروش بلیط نخواهد بود.

اطلاع از پارکینگ مناسب

اکثر افراد از وجود پارکینگ طولانی مدت اطلاعی ندارند، عبارت نصب شده (DTW) به معنای پارکینگ طولانی مدت است. شما می توانید با ماشین خود به فرودگاه رفته و بعد از پارک خودرو زمانی که می خواهید بلیط هواپیما را بگیرید، کارت پارک را نزد خود نگه دارید و بعد از برگشت از سفر به جایگاه خودروی پارک شده بروید و ماشین خود را تحویل بگیرید.

بلیط هواپیما

3 روش رایج خرید بلیط هواپیما

از ابتدایی ترین روش های خرید بلیط هواپیما به صورت حضوری است که افراد می توانند با مراجعه به آژانس های مسافرتی در سطح شهر بلیط خود را تهیه کرده و مسئول فروش، پرینت بلیط را به مسافر تحویل می دهد.

خرید بلیط هواپیما به صورت اینترنتی از ساده ترین روش ها برای تهیه بلیط است، به این صورت که مسافرین با پیدا کردن سایت های معتبر و مرجع، اطلاعات شخصی خود را در فیلد مربوطه وارد می کنند و فایل بلیط را دانلود می کنند.

یکی دیگر از روش های آسان در رزرو بلیط هواپیما، خرید بلیط به صورت تلفنی است که شخص تنها با برقراری تماس و دادن اطلاعات شخصی به متصدی مربوطه می تواند بلیط خود را تهیه نماید. لازم به ذکر است در تمامی روش ها اطلاعات پرواز و بلیط، برای مسافرین از طریق پیامک ارسال می شود.

گرفتن کارت پرواز

بعد از تهیه بلیط هواپیما به یکی از روش های فوق، در فرودگاه با گیت های مختلفی رو به رو می شوید که هر کدام متعلق به یکی از ایرلاین های فروش بلیط است. شما با نگاهی به تابلو اعلانات می توانید شماره گیت خود را پیدا کنید و مدارک خود را به متصدی آن تحویل داده سپس کارت پرواز خود را دریافت کنید. نا گفته نماند که تحویل بار هم در همین لحظه انجام می شود، بعد از تعیین وزن، وسایل و چمدان ها به بخش بار انتقال داده می شوند و در صورت داشتن اضافه بار باید هزینه ای به عنوان ما به التفاوت پرداخت کنید.

در نهایت بعد از تحویل بار و گرفتن کارت پرواز و پرداخت عوارض خروج، قبضی دریافت می کنید و به قسمت چک پاسپورت می روید، ماموران پس از چک کردن قبض خروج و پاسپورت، شما را به سالن انتظار راهنمایی می کنند تا زمان پرواز به گیت خروجی مراجعه کرده و سوار هواپیما می شوید.

بلیط

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد نحوه گرفتن بلیط هواپیما در فرودگاه را بطور کامل توضیح داده و به نکات مهم آن اشاره کنیم. همچنین سایر روش های رایج در رزرو بلیط هواپیما را بررسی کردیم که می توانید به صورت اینترنتی و یا حضوری بلیط خود را تهیه کنید. مهم ترین نکات در این رابطه شامل عدم تاخیر در رسیدن به فرودگاه، به همراه داشتن مدارک شناسایی لازم و بلیط هواپیما می باشد. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید