آیا پیکرتراشی ارزش هزینه های آن را دارد؟

کدخبر: ۴۹۴۱۹۶
پیکرتراشی باعث از بین رفتن چربی‌های اضافه، فرمدهی به بدن و سفت شدن پوست می‌شود.
آیا پیکرتراشی ارزش هزینه های آن را دارد؟

 زمانی که با ورزش و رژیم غذایی نمی‌توان به فرم دلخواه بدن دست پیدا کرد، پیکرتراشی بهترین گزینه است. با این‌حال اگر قصد پیکرتراشی دارید، باید هزینه‌های آن را نیز در نظر بگیرید. پیکره تراشی یک روش پزشکی و جراحی برای تغییر شکل قسمتی از بدن است. از مزایای پیکرتراشی با جراحی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خلاص شدن از شر پوست اضافی

  • از بین بردن چربی‌های اضافی

  • تغییر شکل و کانتور کردن بدن

هزینه پیکر‌تراشی بدن

میانگین هزینه ​​جراحی پیکرتراشی بدن متفاوت است. و نوع فرم بدن یکی از فاکتورهای مهمی است که باید هنگام تصمیم‌گیری برای انجام جراحی پیکرتراشی در نظر بگیرید.

کرایولیپولیز

کرایولیپولیز یک روش غیرجراحی برای کاهش چربی است که بیشتر با نام انجماد چربی شناخته می‌شود. در این روش متخصصان به منظور منجمد کردن و از بین بردن دائمی سلول های چربی در یک ناحیه خاص، از دستگاه‌های کرایولیپولیز درجه پزشکی استفاده می‌کنند.

کول اسکالپتینگ یکی از برندهای کاهش چربی کرایولیپولیز است که از سال 2012 مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش برای درمان نواحی مانند غبغب، خط فک، ران‌، شکم، پهلوها و موارد دیگر بهترین گزینه است.هزینه کرایولیپولیز بستگی به عواملی از جمله تعداد جلسات مورد نیاز و نواحی مورد نظر دارد.

کاربردهای فرکانس رادیویی

در روش پیکرتراشی بدن با فرکانس‌های رادیویی از انرژی گرمایی برای ذوب کردن سلول‌های چربی سرسخت استفاده می‌شود. یک حسگر بسیار هدفمند به طور خودکار میزان انرژی مورد نیاز برای ناحیه مورد نظر را محاسبه می‌کند و سلول‌های چربی سرسخت را برای همیشه از بین می‌برد.

با استفاده از این روش در کمتر از 15 دقیقه، 24 درصد از سلول‌های چربی کاهش می‌یابند. پیکرتراشی بدن با استفاده از فرکانس‌های رادیویی معمولاً یکی از ارزان‌ترین روش‌ها برای فرمدهی بدن است.

تکنیک‌های اولتراسوند (لیپوماتیک)

روش‌های اولتراسوند همانند کانتور کردن با فرکانس‌های رادیویی، با استفاده از انرژی سلول‌های چربی را از بین می‌برند. در این حالت انرژی از ارتعاشات اولتراسوند ایجاد می‌شود. این نوع پیکرتراشی که با عنوان درمان لیپوماتیک نیز شناخته می‌شود، برای کاهش‌ چربی در نواحی کوچک، به‌ویژه روی شکم، بسیار عالی و ایده‌آل است. هزینه کل روند لیپوماتیک کمتر از روش‌های تهاجمی‌تر است، چراکه نیازی به بیهوشی عمومی ندارد.

لیپوساکشن

لیپوساکشن و روش‌های حذف چربی می‌توانند باعث بهبودی عالی در فرم بدن و صورت از جمله نواحی گردن بازوها، خط سوتین، چربی زیر بغل، شکم، کمر، "پهلوها"، قسمت داخلی و خارجی ران‌ها و زانو شوند.چربی استخراج شده توسط  لیپوساکشن می‌تواند برای انتقال چربی به منظور حجم‌دهی به برخی نواحی از جمله صورت، دست‌ها، سینه‌ها، و جای زخم و حتی برای لیفت باسن برزیلی استفاده شود.

لیزر درمانی (لیپوساکشن لیزری)

لیزر درمانی یک روش جایگزین کم تهاجمی برای لیپوساکشن سنتی است. به همین دلیل لیزر لیپودرمانی نیز نامیده می‌شود. این روش برای افرادی مناسب است که نمی‌خواهند لیپوماتیک انجام دهند اما به قدری چربی اضافی دارند که با روش‌های دیگر پیکرتراشی قابل حذف نیست.

ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی (تامی تاک) نوعی جراحی برای حذف پوست و چربی اضافی شکم است. این جراحی همچنین به سفت شدن عضلات نیز کمک می‌کند. این روش برای زنانی که چندین مرتبه زایمان داشته‌اند یا هر کسی که وزن زیادی از دست داده است مناسب می‌باشد.هزینه‌های ابدومینوپلاستی به عواملی همچون دستمزد جراح، بیهوشی مورد استفاده در جراحی و هزینه‌های بیمارستان بستگی دارد.

دیگر عواملی که بر هزینه تاثیر می‌گذارند.

هزنیه کلی درمان‌های پیکرتراشی بدن تنها منوط به هزینه هر جلسه نیست.نواحی تحت درمان و تعداد جلسات مورد نیاز همگی بر هزینه درمان تاثیر دارند.

نواحی مورد نظر

روش‌های پیکرتراشی و فرمدهی به بدن در حال حاضر برای برخی نواحی دارای چربی‌های سرسخت مورد استفاده قرار می‌گیرند، از جمله این نواحی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:1. بازوها2. ران3. شکم4. غبغب5. باسن و پهلوپیکرتراشی نواحی کوچک بدن نسبت به نواحی بزرگتر هزینه کمتری دارد.

به عنوان مثال، فرمدهی و پیکرتراشی کل شکم بسیار گرانتر از پیکرتراشی چربی گردن در ناحیه خط فک است.به همین ترتیب، درمان چندین ناحیه در همان قسمت بدن هزینه بیشتری دارد. هزینه پیکرتراشی هر دو بازو یا ران بیشتر از هزینه پیکرتراشی یک بازو یا یک ران است. بعلاوه هزینه پیکر تراشی هر دو قسمت داخلی و خارجی ران نسبت به پیکرتراشی قسمت داخلی ران، گرانتر خواهد بود.

تعداد جلسات

ممکن است تنها یک جلسه پیکرتراشی بدن برای رسیدن به نتایج دلخواه کافی نباشد. هرچه چربی بیشتری داشته باشید، نیاز به جلسات بیشتری خواهید داشت. اکثر متخصصان پیکرتراشی برای روش‌های غیرجراحی بین یک تا چهار جلسه درمان را توصیه می‌کنند. هر چه تعداد جلسات بیشتری نیاز داشته باشید، هزینه پیکرتراشی بیشتر می‌شود.

مرخصی از محل کار

هنگام بررسی و محاسبه هزینه پیکرتراشی، مرخصی مورد نیاز برای دوره‌ی بهبودی پس از عمل را نیز باید در نظر بگیرید. پس از هر جلسه درمان برای بهبودی باید از محل کار مرخصی بگیرید. متخصصان توصیه می‌کنند که هر جلسه درمان با فاصله 3 روز انجام شود.

در واقع می‌توانید طی 2 هفته 2 تا 3 جلسه درمان را کامل کنید.یک جلسله درمان حذف چربی معمولا بین 15 دقیقه تا یک ساعت طول می‌انجامد. می‌توانید صبح عمل کانتورینگ و فرمدهی را انجام داده و عصر همان روز به سر کار بازگردید.

دوره نقاهت در روش‌های پیکرتراشی بدن طولانی‌تر استو باید حداقل یک هفته در خانه استراحت کنید تا بهبود یابید. با این حال، اکثر روش‌های پیکرتراشی برای رسیدن به نتایج دلخواه و طولانی تنها به یک جلسه نیاز دارند.

آیا پیکرتراشی ارزش انجام دادن دارد؟

هزینه پیرکتراشی بدن بر اساس تکنیک مورد استفاده، ناحیه مورد نظر و تعداد جلسات مورد نیاز برای دستیابی به نتایج دلخواه متفاوت است. البته باید هزینه‌های اضافی دیگر از جمله مرخصی مورد نیاز برای بهبودی را نیز در نظر بگیرید.پیکرتراشی بدن یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش اعتماد به نفس و داشتن زندگی شادتر است.

با این حال، هزینه‌های پیکرتراشی ممکن است بالا باشد، به همین دلیل باید هنگام تصمیم‌گیریر برای انجام این روش، تمام جوانب را در نظر بگیرید. به منظور مقایسه و پیشرفت نواحی تحت درمان می‌توانید از نواحی مورد نظر عکس بگیرید. می‌توانید هنگام مراجعه به مطب از دستیار پزشک بخواهید که از قبل و بعد نواحی درمان شده عکس بگیرد تا بتوانید راحت پیرفت را در بدن خود مشاهده کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید