قیمت و نرخ بیمه شخص ثالث پارسیان + محاسبه آنلاین

کدخبر: ۴۹۴۴۲۰
چرا از بیمه شخص ثالث پارسیان استفاده کنیم؟
قیمت و نرخ بیمه شخص ثالث پارسیان + محاسبه آنلاین

 انواع بیمه خودرو پارسیان کدام است؟ قیمت بیمه شخص ثالث پارسیان در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟ آیا بیمه شخص ثالث پارسیان شامل حوادث راننده هم می‌شود؟ با توجه به افزایش سفر‌های درون شهری و برون شهری، متأسفانه تصادفات جاده‌ای نیز بیشتر شده است.

این حوادث برای راننده می‌تواند باعث بروز خسارت‌های مالی یا جانی جبران ناپذیری شود. اما می‌توان این خسارت‌های وارده را با خرید بیمه نامه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو پوشش داد. در این مقاله به بررسی شرکت بیمه پارسیان می‌پردازیم و انواع بیمه خودرو پارسیان را بررسی می‌کنیم. به طوری که در پایان این متن به خوبی با این مفهوم آشنا شده باشید.

درباره بیمه پارسیان بیشتر بدانید

شرکت بیمه پارسیان در سال ۱۳۸۲ به استناد قانون تأسیس مؤسسات بیمه غیردولتی و طی مجوز شماره ۵۲۰۰ بیمه مرکزی ایران تأسیس شد. این شرکت در اکثر رشته‌های بیمه بازرگانی اعم از بیمه‌های اموال، مسئولیت و اشخاص در حال فعالیت است. در حال حاضر بیمه پارسیان با سرمایه حدود پنج هزار میلیارد ریال، بزرگترین بیمه خصوصی ایران محسوب می‌گردد.

انواع بیمه خودرو پارسیان کدامند؟

به طور کلی هر حادثه رانندگی ممکن است شامل هر دو خسارت مالی و جانی شود. اگر شخصی که تصادف می‌کند، مقصر شناخته شود، طبق قانون ملزم به پرداخت خسارت‌های فرد زیان دیده است. حتی اگر راننده مقصر حادثه هم، خسارت‌های مالی و جانی دیده باشد. به بیان ساده‌تر هر کدام از این موارد شامل پوشش‌های بیمه‌ای می‌شود.

بیمه پارسیان برای پوشش پرداخت خسارت‌های مالی و جانی ناشی از تصادفات رانندگی، به شخص ثالث و همچنین پرداخت خسارت جانی به راننده مقصر، بیمه نامه شخص ثالث و حوادث راننده را در نظر گرفته است.

یکی دیگر از بیمه‌هایی که حوادث رانندگی را پوشش می‌دهد، بیمه نامه بدنه خودرو برای فرد بیمه‌گزار (شخص اول) است. در صورتی که در تصادفات رانندگی، ماشین فرد مقصر حادثه آسیب ببیند، بیمه بدنه پارسیان، خسارت‌های آن را تا سقف تعهدات بیمه نامه پرداخت می‌کند.

ازکی

بیمه شخص ثالث پارسیان شامل چه پوشش هایی می شود؟

بیمه شخص ثالث پارسیان، از نوع بیمه‌های اجباری مسئولیت مدنی است که طبق قانون تمامی مالکان وسایل نقلیه موتوری زمینی، ملزم به خرید بیمه ثالث هستند.

بیمه ثالث پارسیان، سه دسته از خسارت‌های زیر را پوشش می‌دهد:

۱- تعهدات خسارت جانی بیمه ثالث پارسیان

بیمه شخص ثالث پارسیان، در سال ۱۴۰۱ تا سقف دیه فرد مسلمان در ماه حرام یعنی ۸۰۰ میلیون تومان، خسارت‌های جانی وارد شده به افراد دیگر را پوشش می‌دهد.

۲- تعهدات خسارت مالی بیمه ثالث پارسیان

حداقل پوشش خسارت‌های مالی در بیمه ثالث پارسیان ۲۰ میلیون تومان و سقف خسارت بیمه شخص ثالث 1401 مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان است. در نظر داشته باشید با انتخاب سقف تعهدات خسارت مالی در بیمه نامه ثالث، خیال شما برای پرداخت خسارت در زمان تصادف راحت می‌شود.

اگر خسارت مالی وارد شده کمتر از حداقل تعیین شده باشد، نیاز به کشیدن کروکی یا گزارش مقامات انتظامی، برای دریافت خسارت بیمه شخص ثالث پارسیان، نیست.

۳- بیمه حوادث راننده پارسیان

در این پوشش بیمه پارسیان تا سقف دیه فرد مسلمان در ماه غیر حرام یعنی ۶۰۰ میلیون تومان برای سال ۱۴۰۱، خسارت‌های جانی وارد شده به راننده مقصر را پرداخت می‌کند.

بیمه بدنه پارسیان

بیمه نامه بدنه، از نوع بیمه غیر اجباری است. بیمه بدنه پارسیان فقط خسارت‌های مالی وارد شده به وسیله نقلیه را در اثر حادثه پوشش می‌دهد. اگر در تصادف رانندگی شما مقصر حادثه باشید، بیمه بدنه خسارت وارده به خودروی شما را جبران می‌کند. همچنین هنگامی که شما مقصر حادثه نباشید و بیمه شخص ثالث فرد مقصر کل خسارت شما را جبران نکرد، می‌توانید از بیمه بدنه پارسیان برای دریافت مابقی خسارت اقدام کنید.

بیمه بدنه

پوشش بیمه بدنه پارسیان شامل چه مواردی می‌شود؟

از طریق این بیمه نامه می‌توان خسارت‌های مربوط به وسیله نقیله که شامل موارد زیر است، را جبران نمود.

• حادثه برخورد خودرو با یک جسم ثابت یا متحرک و همچنین برخورد اجسام دیگر به خودرو به صورت کلی یا جزئی

• ایجاد حریق بر اثر آتش سوزی، صاعقه یا انفجار

• سقوط خودرو

• سرقت کلی خودرو

• سقوط یا واژگون شدن خودرو

همچنین می‌توانید تعهدات اضافی به بیمه بدنه خودرو اضافه کنید. با این پوشش‌ها می‌توانید خطرات ناشی از سرقت جزئی قطعات و لوازم، شکست شیشه، هزینه ایاب و ذهاب، پاشیده شدن مواد شیمیایی و اسیدی، نوسانات قیمت و بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، آتشفشان، طوفان، تگرگ و گردباد را نیز از طریق بیمه بدنه جبران کنید.

قیمت بیمه شخص ثالث پارسیان در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

با توجه به میزان دیه در هر سال و نرخ پایه بیمه که توسط بیمه مرکزی اعلام می‌شود و همچنین میزان پوشش مالی انتخاب شده توسط بیمه‌گزار، قیمت بیمه ثالث پارسیان در سال ۱۴۰۱ تعیین می‌شود. شما می‌توانید برای استعلام اصالت بیمه شخص ثالث پارسیان، به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری به نمایندگی‌های بیمه، وارد سایت ازکی شوید.

با وارد کردن مشخصات خودرو و بیمه‌نامه قبلی، در سایت ازکی درباره قیمت بیمه شخص ثالث پارسیان، تخفیف‌ها و پوشش‌های آن اطلاعات کامل را به دست ‌آورید. همچنین با استفاده از شماره پلاک و کد ملی، از امکان استعلام بیمه شخص ثالث ازکی، برای اطلاع از سوابق بیمه‌نامه ماشین استفاده کنید. ‌امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله شما را با اهمیت خرید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه پارسیان آشنا کرده باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید