بهبود عملکرد کشاورزی با استفاده از نایلون کشاورزی چندلایه

کدخبر: ۴۹۴۵۹۵
پیشرفت تکنولوژی در سال‌های اخیر و تولید نایلون‌هایی با ویژگی‌های مختلف، باعث شده است که کار کشاورزان آسان‌تر شود و بتوانند محصولات بیشتری در مدت زمان کمتر کشت کنند.
بهبود عملکرد کشاورزی با استفاده از نایلون کشاورزی چندلایه

نایلون کشاورزی چندلایه در قسمت‌های مختلف کشاورزی و برای کارهای مختلفی چون آبیاری، ضدعفونی کردن زمین، کشت گلخانه‌ای و... استفاده می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم ویژگی‌های نایلون و پلاستیک کشاورزی چندلایه و دلیل تاثیر آن بر بهبود عملکرد کشاورزی را بررسی و شناسایی کنیم. با ما همراه باشید.

نایلون کشاورزی چندلایه چیست؟

از پر اهمیت ترین مصارف نایلون‌ها؛ میتوان به نایلون کشاورزی و انواع آن اشاره کرد. علاوه بر مصارف کشاورزی، مصارف صنعتی نیز دارند. یعنی مناسب برای پوشش استخر ها، انبار ها، بنا های مختلف و… انواع وکاربرد های نایلون عریض کشاورزی آن‌قدر گوناگون است که نمی‌توان آن را فقط به عنوان مصرف برای کارهای  کشاورزی شناخت.

قیمت پلاستیک کشاورزی نسبت به نیاز مشتری و مواد های افزودنی که به آن اضافه می‌شود بالا و پایین دارد و تقریبا نمی‌توانید برای این محصولات قیمت ثابت پیدا کنید، اما امروزه با همه اوضاع و شرایط اقتصادی فعلی، خرید نایلون کشاورزی همچنان پرطرفدار است.

نایلون‌های کشاورزی، نایلونی پلی اتیلنی هستند که در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند و در قسمت‌های مختلف آبیاری خاک، کشت گلخانه‌ای، مالچ، بسته بندی علوفه و... در کشاورزی کاربرد دارند. این نایلون‌ها به صورت 2، 3 و 5 لایه وارد بازار می‌شوند که کشاورزان با توجه به نیاز خود یکی از انواع آن را خریداری می‌کنند.

معمولا هر چه تعداد لایه نایلون کشاورزی بالاتر باشد، عبور اشعه فرابنفش سخت‌تر، ضخامت بیشتر و شفافیت کمتر می‌شود. بنابراین کشاورزان برای کشت محصولات از نایلون سه لایه استفاده می‌کنند که هم مقاومت و هم جذب نور کافی داشته باشد.

برای تولید نایلون‌های کشاورزی از افزودنی‌های مختلف نظیر پخش نور، ضد مه، ضد اشعه فرابنفش، جذب مادون قرمز و... استفاده می‌شود که هر کدام از آن‌ها خصوصیات جدیدی به نایلون اضافه می‌کنند و باعث بهبود عملکرد این نایلون می‌شوند. 

ویژگی‌های نایلون کشاورزی چندلایه

نایلون کشاورزی

نایلون کشاورزی چندلایه به دلیل ویژگی‌های متنوع، کاربرد بسیاری در بخش‌های مختلف کشاورزی یافته است. به طوری که امروزه کشاورزان نمی‌توانند بدون وجود این نایلون به بسیاری از محصولات خود رسیدگی کنند. از ویژگی‌های این نایلون که باعث بهبود کشاورزی می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

جذب اشعه مفید و دفع اشعه مضر: همانطور که اشاره کردیم در صنعت تولید نایلون‌های کشاورزی از افزودنی‌های جذب مادون قرمز و ضد اشعه فرابنفش استفاده می‌شود.

دفع گرد و غبار: نوعی از پلاستیک کشاورزی چندلایه با خاصیت ضد الکتریسیته ساکن، از جذب گرد و غبار روی نایلون جلوگیری می‌کند.

محافظت از محصولات در برابر آفت‌ و میکروب: مقاومت بالا نایلون کشاورزی چندلایه از ورود آفات و میکروب‌ها جلوگیری می‌کند و مانع از حمله آن‌ها به محصولات کشاورزی می‌شود. 

حفظ ریشه محصولات: نایلون‌های مالچ کشاورزی به عنوان پوشش بر روی خاک قرار می‌گیرند و از ریشه گیاهان محافظت می‌کنند.

مقاومت بالا در برابر پارگی و عمر زیاد: این نایلون به دلیل چندلایه بودن مقاومت زیادی در برابر پارگی دارد و تا مدت زمان زیادی عمر می‌کند.

مزیت نایلون کشاورزی چندلایه و تاثیر آن بر بهبود عملکرد کشاورزی

ویژگی‌های این پلاستیک کشاورزی باعث به وجود آمدن مزایا گوناگون برای بخش‌های مختلف کشاورزی شده است که ما قصد داریم این مزایا را بررسی کنیم.

مزایا نایلون کشاورزی چندلایه در گلخانه

محصولات گلخانه‌ای برای رشد بهتر به فضایی با دمای ثابت و مشخص، رطوبت مناسب، نور کافی و... نیاز دارند. گلخانه‌ مکانی برای کشت محصولات در فصول مختلف است. بنابراین باید شرایط مناسب برای فتوسنتز گیاهان برقرار باشد. نایلون کشاورزی چندلایه که امروزه با تکنولوژی روز دنیا تولید می‌شود، توانسته است فضای مطلوبی برای رشد گیاهان گلخانه ایجاد کند و به بهبود عملکرد کشاورزی، یاری برساند.

مزایا استفاده از نایلون مالچ در کشاورزی

نایلون مالچ هم نوعی نایلون چندلایه کشاورزی است که از آن برای پوشش و ارتقاء کیفیت خاک استفاده می‌شود. این نایلون به حفظ رطوبت خاک و ریشه گیاهان کمک می‌کند و موفق به کاهش مصرف آب در این صنعت شده است. نایلون مالچ می‌تواند نور عبوری به خاک را کنترل کند و از رشد علف هرز جلوگیری کند. بنابراین این نایلون باعث افزایش کیفیت محصولات کشاورزی و بهبود این صنعت شده ‌است.

مزایا نایلون کشاورزی برای ضدعفونی کردن خاک

یکی از چالش‌های مهم در صنعت کشاورزی و کشت محصولات، محافظت آن در برابر آفات، بیماری و میکروب است. پلاستیک کشاورزی با جلوگیری از رشد علف هرز، قارچ و آفات و پخش یکنواخت سموم در خاک، به رشد بهتر محصولات و افزایش کیفیت آن‌ها کمک می‌کند. همچنین از مزیت نایلون کشاورزی در محیط زیست، می‌توان به جلوگیری از ورود گازهای سمی به اتمسفر اشاره کرد.

مزایا استفاده از نایلون کشاورزی برای بسته بندی سیلو

بسته بندی سیلو یکی از روش های کم هزینه برای ذخیره علوفه، غلات و.. است. پلاستیک کشاورزی یکی از نایلون‌های پرمصرف برای بسته بندی سیلو است که امکان بسته بندی با سرعت بالا به وسیله این نایلون وجود دارد و از هدر رفتن مواد غذایی جلوگیری می‌شود. این نوع بسته بندی به دلیل وزن کم پلاستیک کشاورزی، به راحتی حمل می‌شود و بسیار ایمن است.

به طور کلی مزیت نایلون کشاورزی به دلیل مقاومت بالا آن و وجود افزودنی‌های مختلف بالا است. به همین دلیل امروزه کشاورزان بسیاری برای پیشبرد سریع روند کشت محصولات و بهبود عملکرد آن، از این نایلون استفاده می‌کنند.

بهبود عملکرد کشاورزی با استفاده از نایلون کشاورزی

عملکرد کشاورزی

نایلون کشاورزی چندلایه با تنوع بسیاری تولید می‌شوند و کشاورزان با توجه به نیاز خود از انواع آن در قسمت‌های مختلف کشت محصولات کمک می‌گیرند. شما عزیزان می‌توانید، جهت خرید نایلون کشاورزی چندلایه از اینجا اقدام کنید. در ادامه می‌توان اظهار داشت که موارد زیر باعث بهبود روند کشاورزی می‌شوند. 

1. صرفه جویی در مصرف آب به دلیل حفظ رطوبت خاک

2. جلوگیری از حمله آفات و کنترل رشد علف هرز

3. ارتقاء کیفیت خاک و رشد ریشه محصولات

4. حفظ دما خاک در فصول مختلف

5. ایجاد بستر مناسب برای رشد محصولات

6. کاهش هزینه تولید محصول کشاورزی

استفاده از پلاستیک کشاورزی در این صنعت، از استفاده سموم و کود اضافی جلوگیری می‌کند و احتمال آسیب به محصولات کمتر می‌شود. همچنین این نایلون موفق به کاهش مصرف آب شده است. بنابراین صرفه‌جویی بیشتری در این صنعت به وجود آورده است.

جمع بندی

نایلون کشاورزی از محصولات ضروری در این صنعت است که توانسته‌ است چالش‌های بسیاری را حل کند. ویژگی‌هایی که نام برده شد، باعث بهبود عملکرد کشاورزی با استفاده از نایلون کشاورزی چندلایه شده ‌است. افزودنی‌هایی که در ترکیبات پلاستیک کشاورزی استفاده می‌شود، از دلایل اصلی ویژگی‌های این نایلون به شمار می‌آید.

بنابراین بخش زیادی از بهبود عملکرد کشاورزی، مدیون استفاده از افزودنی این نایلون است. در این مطلب تلاش کردیم اطلاعات مفیدی درباره پلاستیک کشاورزی و مزیت‌های آن بر کیفیت محصولات، به شما عزیزان بدهیم. امیدواریم این مطلب با رضایت‌مندی شما همراه بوده باشد. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید