معرفی بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران

کدخبر: ۴۹۵۴۷۳
اگر ساکن تهران هستید و از بیماری های عصبی رنج می برید، با مراجعه به یک متخصص مغز و اعصاب در تهران می توانید این مشکلات را درمان کنید.
معرفی بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران

 مغز و اعصاب انسان ها نیز مانند سایر اعضای بدن دچار بیماری می شود که برای درمان آن ها باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنیم.

به متخصصین مغز و اعصاب نورولوژیست هم می گویند. بیماری های عصبی می توانند تاثیرات بسیار منفی بر زندگی روزمره این بیماران بگذارند. بنابراین اگر کسی را می شناسید که از چنین بیماری هایی رنج می برد، می توانید سایت دکتر با من را به او معرفی کنید که در اسرع وقت نزد یک متخصص مغز و اعصاب برود.

در این سایت نام تعداد زیادی دکتر مغز و اعصاب در تهران را پیدا کنید.

متخصص مغز و اعصاب چه علائمی را مورد بررسی قرار می دهد؟

وقتی به چنین متخصصی مراجعه می کنید، باید یک سری علائم در بدن شما مورد بررسی قرار بگیرند که به پزشک در تشخیص بیماری کمک می کند. این معاینات عبارت هستند از:

  • قدرت تکلم و سخن گفتن

  • مهارت‌های حرکتی

  • قدرت بینایی و عضلات خارج چشم

  • هماهنگی حرکات بدن

  • استحکام و قدرت

  • رفلکس‌ها

برای این که این موارد بررسی شوند، این متخصصان از ابزارهایی مانند چکش رفلکس و نور استفاده می‌کند.

متخصص مغز و اعصاب چه آزمایش هایی را انجام می دهد؟

در این قسمت به آزمایش هایی اشاره می کنیم که به متخصص مغز و اعصاب در تهران در تشخیص بیماری ها کمک می کند.

1.   پونکسیون کمری

گاهی ممکن است بیماری فرد در اثر مشکلی در نخاع به وجود آمده باشد. در این صورت برای اطمینان از این مسئله نیاز است که از مایع موجود در نخاع آزمایش گرفته شود.

به پروسه ای که طی آن این مایع بیرون آورده می شود، پونکسیون کمری گفته می شود. برای اطمینان از بیماری های زیر یک متخصص مغز و اعصاب در تهران باید از پونکسیون کمری استفاده کنند.

  • مننژیت

  • آنسفالیت

  • میلیت

  • سرطان خون

  • بیماری‌های خود ایمنی، مانند ام اس (MS)

  • زوال عقل

  • خونریزی در مغز

2.   تست کشش یا تست تانسیلون

برای تشخیص بیماری هایی مانند میاستنی گراویس نیاز به این تست است. این مورد یک بیماری عصبی نادر است که در عضلات نمایان شده و در آن ماهیچه بازوها و پاها ضعیف می شوند. تست کشش به متخصصان مغز و اعصاب کمک می کند که این بیماری را تشخیص دهند.

آزمایش به این صورت انجام می شود که متخصص ماده ای به نام تنسیلون را به بیمار تزریق می کند. سپس از بیمار خواسته می شود که بنشیند، بلند شود، پاها و بازوهای خود را باز و بسته کند که متخصص تاثیر داروی تزریق شده بر ماهیچه ها را مشاهده کند و حرکات را مورد بررسی قرار دهد.

3.   الکترومیوگرافی

بین مغز و اعصاب فعالیت های الکتریکی اتفاق می افتد. این تست همین فعالیت ها را بررسی می کند. یک متخصص مغز و اعصاب در تهران یا سایر شهرها با بررسی این تست به میزان واکنش عضلات فرد به تحریک الکتریکی نورون ‌های حرکتی (اعصاب تخصصی کنترل ‌کننده حرکت ماهیچه ‌ها) پی می برد.

این تست به این صورت انجام می شود که سوزنی به نام الکترود کوچک وارد عضله می شود. در طول حرکت و استراحت فعالیت های الکتریکی موجود در ماهیچه های بیمار توسط این الکترودها به ثبت می رسد.

این اطلاعات روی دستگاه های الکترومیوگراف ثبت می شوند. این شیوه به پزشکان برای تشخیص بیماری های عصبی مانند میاستنی گراویس و  ALS کمک بسیاری می کند.

4.    الکتروانسفالوگرام

در مغز فعالیت های الکتریکی در حال رخ دادن است. برای ثبت و اندازه گیری این فعالیت ها از این تست استفاده می شود. در طول این آزمایش چند الکترود در اطراف پوست سر قرار گرفته می شود.

سپس در محیطی که بیماری در آن قرار دارد، تغیرات محیطی مانند تغییر نور یا تولید صدا ایجاد شده و در همین حال سیگنال های مغز توسط دستگاه اندازه گیری می شود. توسط این آزمایش بیماری هایی در مغز مانند التهاب، تومورها و جراحات، همچنین تشنج و اختلالات روانپزشکی تشخیص داده می شوند.

5.   تصویربرداری رزونانس مغناطیسی

به این تست ام آر آی گفته می شود که در آن تصویری مغناطیسی از داخل مغز توسط امواج رادیویی به ثبت می رسد. در این تصویر بیماری هایی مانند تورم و سایر آسیب ‌های مغزی مشخص می شوند. یک متخصص مغز و اعصاب در تهران می تواند این تست را برای شما تجویز کند.

6.    سی تی اسکن

از این آزمایش برای تصویر برداری از مغز، نخاع و اعصاب محیطی استفاده می شود که بسیار دقیق است. در این تصویر ناهنجاری هایی در مغز مشخص می شوند.

تست های دیگری که به متخصصان مغز و اعصاب در تشخیص بیماری ها کمک می کنند، عبارت هستند از:

  • آزمایش خون و ادرار

  • تصویربرداری از مغز یا ستون فقرات با سونوگرافی یا پت اسکن

  • آزمایش ژنتیک

  • بیوپسی

  • آنژیوگرافی مغز

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم که آزمایش هایی را به شما معرفی کنیم که یک متخصص مغز و اعصاب به آن ها برای تشخیص بیماری ها نیاز دارد. همینطور بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران را می توانید در سایت دکتر با من پیدا کنید. در این سایت اطلاعات متخصص مغز و اعصاب در شمال تهران و دکتر متخصص مغز و اعصاب در غرب تهران ثبت شده است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید