افزایش چشمگیر پرواز مستقیم تبریز به ترکیه

کدخبر: ۴۹۶۷۹۰
اگر نگاهی به آمار‌های اخیر پرواز‌ها به ترکیه داشته باشیم، رشد زیادی را در تعداد پرواز‌های تبریز به ترکیه مشاهده می‌کنیم. در این‌مقاله می‌خواهیم به بررسی این‌موضوع بپردازیم.
افزایش چشمگیر پرواز مستقیم تبریز به ترکیه

ترکیه یکی از کشور‌های موفق منطقه در زمینه جذب گردشگر است. ترکیه با جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، تفریحی و امکانات مناسب توانسته سهم خوبی را از صنعت گردشگری به خود اختصاص دهد. ایرانی‌های بسیاری هم برای سفر خارجی خود شهر‌های مختلفی از ترکیه را انتخاب می‌کنند. این‌موضوع را می‌توان از تعداد تور‌های و پرواز‌هایی مستقیمی که از نقاط مختلف ایران به سمت ترکیه انجام می‌شوند، متوجه شد.

اگر دوست دارید درباره این‌موضوع و علت‌های آن بیشتر بدانید، این‌مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

پرواز تبریز استانبول

همان‌طور که در بالا گفته شد، شهر‌های ترکیه از محبوب‌ترین شهرها برای سفر ایرانی‌ها هستند. در ماه‌های اخیر تعداد پروازهای تبریز به مقصد شهرهای ترکیه افزایش بسیاری داشته است. پرواز تبریز استانبول نیز که یکی از پرواز‌های جذاب به شمار می‌رود، مورد استقبال بیشتری قرار گرفته و تعداد پرواز‌ها به طرز جالبی افزایش یافته است.

در ادامه آمار‌های جالبی را از پرواز تبریز به شهر‌های مختلف ترکیه مانند پرواز تهران به استانبول را مطرح خواهیم کرد. پس حتما این‌مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

افزایش تعداد پرواز‌ها از ایران به ترکیه

اگر نگاهی به تیتر‌های خبری در این‌زمینه در ماه‌های اخیر داشته باشید، خبر‌گزاری‌های بسیاری افزایش تعداد پرواز‌های به ترکیه را اعلام کرده‌اند. با کمتر شدن تعداد مبتلایان به بیماری کووید-19 افراد بیشتری سفر می‌کنند. تعداد پرواز‌ها برای راحتی مسافران بیشتر شده و پرواز‌های مستقیم به شهر‌های مختلف ترکیه را به‌راحتی می‌توانید رزرو کنید.

از مهر 1400 احمد احمدی‌زاده اعلام کرد: " پیرو جلسات مشترک تشکیل‌شده مابین مدیریت هواپیمایی ترکیش ایر لاینز و انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان، برقراری پروازهای جدید از تبریز به مقصد استانبول و آنکارا در دستور کار قرار گرفت."

البته جالب است بدانید قبل از شیوع بیماری کرونا تعداد مسافران درحال‌رشد بالایی بود و به‌مرور زیاد‌تر می‌شدند. به گزارش المانیتور تعداد مسافران ایران در ترکیه در سال 2015، حدود 1.7 میلیون نفر بوده است. این‌آمار در سال 2016 با کاهشی 2.2 درصدی به حدود 1.66 میلیون نفر رسید.

البته در سال 2017 افزایش 50 درصدی تعداد مسافران را به حدود 2.5 میلیون نفر رساند. بد نیست بدانید در سال 2016 سفر بسیاری از کشور‌های اروپایی به ترکیه کم شده بود که صحبت درباره علت‌های آن از حوصله این‌مقاله خارج است.

دلایل افزایش چشمگیر پرواز مستقیم تبریز به ترکیه

دلایل بسیاری را برای افزایش تعداد پرواز‌های ایران به ترکیه مانند پرواز تهران به استانبول می‌توان عنوان کرد. گسترش روابط دو کشور و هم‌چنان ارزان‌تر بودن سفر نسبت به بسیاری از کشور‌های دیگر با امکانات مشابه باعث شده ایرانی‌ها ترکیه را برای سفر انتخاب کنند. ترکیه همیشه یکی از بهترین مقصد‌ها برای گردش و تفریح ایرانی‌ها بوده است.

ایرانی‌ها برای خرید، تفریح و اهداف کاری به شه‌های مختلف این‌کشور همسایه سفر می‌کنند. ترکیه برای ایرانی‌ها می‌تواند سفری اروپایی با بهترین امکانات را داشته باشد و هزینه‌‌های آن در‌عین همه موارد پایین باشد.

از آن‌جا که ایرانی‌ها برای سفر به ترکیه به ویزا نیاز ندارند، سفر برای آن‌ها راحت‌تر هم شده است. اگر نگاهی به لیست تور‌های خارجی که شرکت‌ها و سایت‌های مختلف ارائه می‌دهند، داشته باشیم، اسامی شهر‌های ترکیه را زیاد می‌بینیم. تور‌های متنوعی با انواع امکانات به مقصد ترکیه برگزار می‌شوند.

پرواز مستقیم تبریز به ترکیه

نحوه خرید بلیط هواپیما به ترکیه

از شهر‌های مختلفی می‌توان به ترکیه سفر کرد. یکی از پرواز‌هایی که طرف‌داران بسیار دارد پرواز مستقیم تبریز به ترکیه است. در بالا هم گفته شد که تعداد پرواز‌های مستقیم تبریز به ترکیه افزایش چشمگیری داشته و درباره تعدادی از عوامل موثر بر آن نیز صحبت کردیم. یکی از بهترین راه‌های برای خرید بلیط هواپیما استفاده از سایت‌های معتبری است که این‌خدمات را به شما ارائه می‌دهند.

بعد از این‌که زمان و شهر مقصد را مشخص کردید، باید به یکی از این‌سایت‌های معتبر مراجعه کنید و پرواز‌های موجود در آن‌بازه زمانی را بررسی کنید. یکی از سایت‌های معتبر که تور‌ها و پرواز‌های خوبی را با قیمت‌ها و شرایط مناسب ارائه می‌دهد، سایت علی بابا است. کافی آدرس سایت را جستجو کرده و در قسمت تور‌ها یا پرواز‌ها شهری که می‌خواهید مثلا پرواز تهران به استانبول را جستجو کنید. لیست کاملی از پرواز‌ها به شما نمایش داده می‌شود.

سخن آخر

با اقدامات مناسبی که دولت ترکیه برای افزایش تعداد مسافران و گردشگران انجام داده، تعداد مسافرانی که به این‌کشور سفر می‌کنند رو‌‌به‌افزایش است. ایرانی‌های بسیاری هم به ترکیه سفر می‌‍کنند تا در آن‌جا خرید کرده یا از تفریحات آن لذت ببرند. البته مسافران زیادی هم از ترکیه به ایران سفر می‌کنند.

این‌موضوع‌‎‌ها باعث شده‌اند تا افزایش چشمگیری در تعداد پرواز‌های مستقیم تبریز به استانبول رخ دهد. در این‌مقاله سعی کردیم درباره این‌‎افزایش صحبت کرده و اطلاعاتی را درباره آن در‌اختیار شما قرار دهیم. آیا شما به ترکیه سفر کرده‌اید؟ اگر بخواهید یکی از شهر‌‌‎های ترکیه را برای سفر بعدی خود انتخاب کنید، کدام‌یک را انتخاب می‌کنید؟

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

      اقتصادنیوز: در معاملات یکشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت…

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید