سئو تکنیکال چیست؟ روش های این تکنیک بهینه سازی

کدخبر: ۴۹۷۲۴۹
سئو تکنیکال با کمک به ایجاد یک ساختار مناسب برای وب سایت، در پایان به بهبود سازی تجربه کاربری نیز کمک های زیادی خواهد کرد.
سئو تکنیکال چیست؟ روش های این تکنیک بهینه سازی

سئو تکنیکال همان سئو فنی یکی از موارد خیلی مهم است چون که قبل از هرگونه  پیاده سازی و اجرای هر مدل طرح و نقشه‌ مثل استراتژی های مربوط به محتوا و استراتژی ها ی مرتبط  با لینک ‌های خارجی، حتما باید در وب سایت انجام شود. اگر بخواهیم به صورت ساده تری توضیح بدهیم، اولین قدم در انجام دادن سئوی یک وب سایت، سئو تکنیکال است که در ادامه به طور کامل به توضیح و نحوه‌ ی بهبود آن می‌پردازیم.

سئو تکنیکال در اصل زیرمجموعه‌ ای از سئو است که به بهینه‌ کردن ساختارصفحه وب ربط دارد و به مدیران اطمینان می دهد که که ربات‌های گوگل، می توانند به راحتی وب سایت را کراول و نشانه گذاری کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله زیر نیز مراجعه نمایید:

https://seokar.com/seo

اینجا با موارد تکنیکال وب سایت کار خواهید داشت. مثل نقشه وب سایت، سرعت وب سایت، اسکیما،شکل لینک های یکتا و مواردی این مدلی که همه به بهتر دیده شدن وب سایت توسط گوگل کمک می‌کنند. اگر ساختار اصلی وب سایت شما به اندازه بهینه سازی نشده و مناسب نباشد، ربات‌های گوگل در نشانه گذاری محتوای وب سایت با مشکلات زیادی رو به‌ رو خواهند شد.

چرا سئوی تکنیکال مهم است؟

موتور های جستجو می خواهند تا مناسب ترین و بهترین محتوا را به دست کاربران اینترنتی برسانند و برای انجام این کار عوامل مختلفی برای تعیین رتبه بندی وب سایت‌ها در نظر دارند. بعضی از این عوامل به تجربه کاربری مانند سرعت وب سایت ها بستگی دارند. موتورهای جستجو برای تعیین رتبه‌بندی وب سایت‌ها، به عوامل دیگه ای مثل داده‌های ساختار یافته، وجود نقشه وب سایت و … نیز باید توجه کنند.

اگر به سئو تکنیکال توجه کرده باشید و وب‌ سایت خود را به بهترین صورت بهینه سازی کرده باشید، موتورهای جستجو خیلی راحت تر می‌توانند صفحه‌های  وب سایت شما را کراول کنند و در نتیجه، رتبه خیلی بهتری را به وب سایت شما خواهند داد. توجه نداشتن به سئوی تکنیکال می‌تواند برای وب سایت شما هزینه بر باشد. مثلا کسانی که به این فایل robots.txt  اهمیت ندهند، ممکن است اشتباهی با نصب یک افزونه، کدی جدید را به آن اضافه کنند که باعث شود ربات های گوگل نتوانند وب سایت را کراول کنند. 

سئو تکنیکال  با کمک به ایجاد یک ساختار مناسب برای وب سایت، در پایان به بهبود سازی تجربه کاربری نیز کمک های زیادی خواهد کرد.

روش هایی برای بهتر کردن سئو تکنیکال

مثل  بقیه رویکردهای مربوط به سئو، راه‌های متفاوتی برای بهبود سئوی تکنیکال سایت وجود دارد که به 4 مورد مهم آن اشاره می کنیم. رعایت موارد گفته شده به وب سایت شما کمک می‌کند تا در صفحه نتایج جستجو، بالاتر از وبسایت دیگر رقبا قرار گیرد.

1. بهینه سازی ساختار سایت برای کمک به ربات های گوگل

در سئو تکنیکال بسیار لازم است که  توجه به خصوصی به بهینه سازی ساختار وب سایت برای ربات های گوگل داشت. باید حتما اطمینان داشته باشید که موتورهای جستجو و ربات‌های شان توانایی کراول و مشاهده پیوندهای  صفحه‌ های وب سایت را دارند.

ربات‌ها با دنبال کردن پیوندها، محتوای وب سایت را می بینند. بهترین روش برای نمایش محتوای خیلی مهم‌ به موتورهای جستجو، وجود داشتن یک ساختار مناسب برای لینک سازی داخلی است. 

از حسن اتفاق، راه های مختلفی برای هدایت و راهنمایی کردن ربات‌‌ها هست و مدیران وب سایت‌ها توانایی تعیین کردن این که موتورهای جستجو، کدام صفحات را نشانه گذاری کنند و یا چه صفحه هایی را کراول نکنند. این امکان وجود دارد که اجازه کراول کردن یک صفحه به موتور جستجو را داد، ولی به آن گفته شود که نباید آن صفحه به خصوص را در نتایج جستجو نشان دهد.

2. سرعت وب سایت را افزایش دهید.

کاربران اینترنتی و موتورهای جستجو، وب سایت هایی را که خیلی کند باشند و صفحه ها را خیلی دیر باز کنند دوست ندارند. اولین مرحله در سئو تکنیکال بالا بردن سرعت وب سایت است، چون که ممکن است بیشترین تاثیر گذاری را هم روی اعتبار وب سایت وهم روی رتبه وب سایت داشته باشد. 

ابزارهای بسیار زیادی مانند جی تی متریکس و غیره برای تست سرعت سایت در دسترس کاربران هستند، که درباره سرعت بارگذاری صفحات و بر طرف کردن مشکلات آن ها اطلاعات مفیدی را دراختیار قرار می دهند.

به یک تیم توسعه دهنده و یا برنامه نویسان برای بر طرف کردن بسیاری از مشکلات که در وب سایت‌ها وجود دارد، نیاز پیدا می کنید. 

برای بهتر کردن سئو فنی وب سایت، می‌توانید با انجام  دادن بعضی از کارها مانند فشرده‌سازی تصاویر، نصب کردن افزونه‌هایی که سرعت سایت را بهینه سازی می کنند یا با خرید هاست‌ هایی که سریع‌ ترهستند از  پس این مشکل بربیایید.

3. از فایل robots.txt استفاده کنید.

این فایل در ریشه سایت ذخیره می‌ شود، برای بهود سئو تکنیکال وب سایت یکی از ابزارهای خیلی مفید است. البته در زمان ویرایش آن باید خیلی مراقب بود، چون پاک کردن و یا اضافه کردن یک دستور اشتباه به این فایل بر دیده شدن وب سایت تاثیر می گذارد.

 بسیاری از کاربران خیلی اشتباهی بعضی از فایل‌های CSS و JS را با استفاده از این فایل مسدود می‌کنند و باعث می‌شوند تا موتورهای جستجو، سایت را جوری که باید باشد نبینند. 

وقتی نمی خواهید که موتورهای جستجو یک یا چند قسمت خاص از وب سایت شما را در خود نشانه گذاری کنند،از این فایل می توانید استفاده کنید. با قرار دادن این عبارت «robots.txt/» به انتهای آدرس وب سایت خود میتوانید این فایل را ببینید.

4. پیوند های شکسته و بر طرف کردن مشکلات صفحات 404

پیوند دادن به صفحاتی با خطای 404 یا صفحات مرده، هیچگونه فایده‌ای برای وب سایت شما ندارد و به سئو تکنیکال و رتبه وب سایت هم صدمه میزند. اگر در وب سایت شما، پیوند خروجی به صفحه‌ای باشد که آن صفحه تغییر کرده و یا حذف شده، موتورهای جستجو در کراول کردن آن دچار مشکل می شوند و باعث ایجاد خطاهای زیادی در پنل جستجو می شود. 

با ابزار های سئو همیشه پیوند های خود را چک کنید تا اگر مشکلی ایجاد شد، آماده جایگزین کردن صفحه‌ ای برای آن باشید.

نتیجه گیری

سئو تکنیکال این اطمینان را می‌دهد که موتورهای جستجو به بهنرین نحو ممکن  صفحه‌ها و محتوای وب سایت شما را ببینند. سئو فنی بسیار گسترده است و می توانید با آن مورد های تازه تری هم ببینید. با این حال، ما در این مقاله تلاش کردیم بهترین راه‌ها برای بهبود سئو تکنیال سایت را بیان کنیم.

 اگر موارد گفته شده در این مقاله رو به درستی رعایت کنید، مطمئنا نتیجه ی خوبی را برایتان خواهد داشت. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید