تنها شرکت دانش بنیان پیشرو در زمینه تولید پروفیل کدام است؟

کدخبر: ۴۹۸۳۴۷
قبل از اینکه اشاره‌ای به نام تنها شرکت دانش بنیان پیشرو در زمینه تولید پروفیل در ایران یعنی شرکت هافمن داشته باشیم، بهتر است که توضیحی مختصر در مورد تعریف دانش بنیان ارائه دهیم.
تنها شرکت دانش بنیان پیشرو در زمینه تولید پروفیل کدام است؟

شرکت دانش بنیان چه نوع شرکتی است؟

شرکت دانش‌بنیان یا شرکت متمرکز بر دانش (Knowledge enterprise) به شرکت‌هایی اطلاق می‌شود که دانش، فناوری، تخصص و پیشرفت، جز جدایی ناپذیر آن‌ها باشد. لقب دانش بنیان در ایران به شرکت‌های خصوصی داده می‌شود که به منظور توسعه اقتصاد دانش محور و هم افزایی علم و ثروت، تحقق اهداف علمی در راستای نوآوری، اختراع و نهایتاً تجاری‌سازی نتایج توسعه و تحقیق با ارزش افزوده فراوان تشکیل می‌شوند.

مطابق با آیین‌نامه مصوبه، تمامی شرکت‌های دانش بنیان رسالتی نظیر ترغیب اساتید و هیئت علمی دانشگاه‌ها و واحد‌های تحقیقاتی در جهت رفع نیاز جامعه و همچنین افزایش درآمد، افزایش درآمد‌های اختصاصی دانشگاه‌ها و تجاری‌سازی دستاورد‌های پژوهشی را بر عهده دارند.

محصولاتی از جنس اطلاعات نوین، تخصصی و کاربردی که برای مؤسسینش درآمد زایی کافی دارند. بحث مالکیت معنوی طرح‌های صنعتی و محصولات تخصصی، جز اصلی‌ترین دغدغه و مهمترین مسأله حقوقی شرکت‌های دانش بنیان است، چرا که اساساً دارایی‌ها این شرکت‌ها قابل لمس نیستند.

زمینه‌های فعالیت شرکت دانش بنیان کدامند؟

معمولاً شرکت‌های دانش بنیان در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند که شامل موارد زیر هستند:

• انجام و به نتیجه رساندن تحقیقات کاربردی

• ارایه خدمات مشاوره‌ای و تخصصی (خدمات تخصصی، فنی و علمی)

• توسعه فناوری یا تولید محصولات جدید

• انجام خدمات اجرایی، مشاوره‌ای و نظارت بر تحقیقات پژوهشی

• ارایه خدمات مربوط به توسعه کارآفرینی درزمینه‌های مختلف

• ایجاد مراکز تحقیقاتی در جهت توسعه کسب و کار

• ارایه طرح‌ها و‌ایده‌های نوین در زمینه توسعه محصولات جدید

• ارایه خدمات تجاری‌سازی‌ ایده‌ها

• ایجاد تسهیلات جهت ورود کسب و کار‌ها به بازار‌های بین‌المللی و جهانی کردن آن‌ها

• اجرای طرح‌های توسعه و پیشرفت کارآفرینی در سطوح منطقه‌ای محلی، ملی و جهانی

شرکت دانش بنیان هافمن در چه زمینه‌ای فعالیت دارد؟

در شرکت هافمن ارزش‌های نظیر بهبود زیر ساخت‌های اطلاعاتی، آموزش، ارتباط قوی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی، ایجاد زیر ساخت‌های ارتباطی به منظور تبادل دانش، فعالیت در فضای بین‌المللی، ایجاد ارتباط با شرکت‌های خارجی پیشرو در صنعت، ارائه طرح‌های نوین و عملی‌سازی آن‌ها و... وجود دارد. ارزش‌هایی که این شرکت بزرگ را بر آن داشته تا بهترین متخصصین و افراد عالی رتبه در زمینه فناوری و صنعت را به کار گیرد تا بتواند به عنوان تنها شرکت دانش بنیان پیشرو در زمینه تولید پروفیل فعالیت کند.

هافمن در سال‌های گذشته چندین تفاهم نامه پژوهشی و علمی با دانشگاه‌های معتبر کشور داشته که مطابق با مفاد این تفاهم نامه‌ها روی پروژه‌های تحقیقی درباره خواص پروفیل‌ها کار می‌کند که نتایج این تحقیقات در آینده‌ای نه چندان دور از طریق این شرکت اطلاع‌رسانی می‌شود. انجام چنین فعالیت‌هایی در این شرکت، باعث شده که هافمن به عنوان اولین تولید‌کننده پروفیل لاستیک دار و سری ۷۰ در ایران شناخته شود.

شرکت هافمن در راستای رویکرد دانش بنیان، توانسته کلیه استاندارد‌های جهانی را کسب کند و با رسیدن به تولید سرانه بیش از ۲۵ هزار تن پروفیل در ایران یکه تاز میدان این صنعت باشد.

اهل فن

شرکت‌های دانش بنیان تولید پروفیل در ایران کدامند؟

شرکت هافمن این افتخار را دارد که به عنوان برترین و البته تنها شرکت دانش بنیان تولید‌کننده پروفیل در ایران فعالیت کند. البته برند‌های دیگری که در زمینه تولید پروفیل کار می کنند نیز در فعالیت هستند که عنوان دانش بنیان را کسب کنند، اما این چیزی از تنهاترین برند تولید پروفیل در ایران (شرکت هافمن) کم نمی‌کند.

شایان ذکر است که هافمن جدای از تولید ایده در جهت چگونگی و ساخت پروفیل های لاستیک دار در ایران تولید این محصولات را نیز خود به عهده دارد. گردهمایی تخصص مهندسین عالی رتبه و متخصصین ارشد در شرکت هافمن و همچنین به کارگیری ایده های نوین، این شرکت را به شرکتی پیشرو و یکه تاز در زمینه تولید پروفیل تبدیل کرده است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید