معرفی انواع دستگاه سیل وکیوم

کدخبر: ۴۹۸۵۸۹
در صنایع مختلف دستگاه سیل وکیوم از جمله تجهیزاتی است که برای بسته بندی محصولات در انواع ظروف پت و یکبار مصرف استفاده می شود و یک لایه سلفون بر روی لبه های ظرف پرس می کند.
معرفی انواع دستگاه سیل وکیوم

 این روش از بسته بندی عموما برای بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود که ماندگاری کمی داشته و یا هنگام جابجایی ممکن است به محصول آسیب برسد و دچار نشتی شود.

مواردی که هنگام خرید دستگاه بسته بندی باید در نظر گرفته شود شامل موارد زیر است:

  • نوع محصول و جنس آن در انتخاب دستگاه بسته بندی اهمیت دارد. (گرانول، مایع یا پودر بودن محصول)

  • شکل و نوع بسته بندی باید در نظر گرفته شود(پاکت سلفونی، قوطی، بطری، کارتن یا …)

  • فضایی که در اختیار دارید و قرار است در آن بسته بندی را انجام دهید.

  • حجم تولید محصول در روز نیز از مواردی است که بر روی انتخاب دستگاه بسته بندی اثر گذار است.

  • میزان بودجه ای که برای کار بسته بندی در نظر گرفته اید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مدل های مختلف دستگاه بسته بندی به اینجا مراجعه کنید.

بس از بررسی موارد فوق برای بسته بندی برخی از مواد غذایی و محصولات در ظروف پلاستکی از دستگاه سیل وکیوم استفاده می شود.

دستگاه وکیوم

انواع دستگاه سیل

دستگاه های بسته بندی سیل در دو نوع القایی و حرارتی ساخته می شوند. دستگاه های سیل القایی برای بسته بندی ظروف درب دار مناسب بوده و در بسته بندی انواع قوطی های دارویی، مواد شوینده مایع، مواد غذایی و ... کاربرد دارد و دستگاه سیل حرارتی مناسب برای بسته بندی و مهر و موم کردن ظرف های پت و یکبار مصرف می باشد که عموما برای بسته بندی مواد غذایی مانند سبزیجات، گوشت، محصولات تک نفره و ... استفاده می شود.

دستگاه سیل وکیوم جزو دسته سیل های حرارتی بحساب می آید. تفاوت این دستگاه با دیگر دستگاه های سیل در این است که امکان نصب پمپ وکیوم روی این دستگاه وجود دارد. به کمک پمپ وکیوم هوای موجود در ظرف جهت افزایش زمان ماندگاری محصول، تخلیه می شود.

در ادامه به توضیحات بیشتر در رابطه با انواع دستگاه سیل حرارتی می پردازیم.

 دستگاه سیل وکیوم حرارتی

همانطور که اشاره شد دستگاه سیل وکیوم جهت بسته بندی مواد خوراکی استفاده شده و معمولا ظروفی که برای این کار استفاده می شود از نوع PP و PET هستند. این دستگاه با پرس کردن یک لایه سلفون با استفاده از حرارت و فشارعمل سیل انجام می شود.

دستگاه های سیل وکیوم با توجه به خط تولید و تیراژ کار انتخاب می شوند. دستگاه ها بصورت دستی، نیمه اتومات و اتوماتیک ساخته می شوند. شرکت آراد ماشین به عنوان یکی از سازندگان موفق در حوزه ساخت دستگاه های سیل وکیوم، مدل های مختلف این دستگاه را طراحی کرده است که از نظر کیفیت بسته بندی، سرعت، امکانات و قیمت، مناسب کار تولید کنندگان مواد غذایی بوده و از این جهت مورد توجه و استقبال قرار گرفته است.

دستگاه سیل وکیوم رومیزی

معمولا در رستوران ها بسته بندی مواد غذایی، نظیر گوشت، سبزیجات، محصولات نیمه آماده و ... عموما از دستگاه های رومیزی استفاده می شود. زیرا فضای کمی احتیاج دارند و مناسب برای استفاده در کسب و کارهای کوچک و متوسط بسته بندی هستند. دستگاه های سیل دستی، نیمه اتومات و اتومات بصورت رومیزی طراحی شده اند و به فضای بسیار کمی احتیاج دارند.

دستگاه سیل کن خطی

در کارخانه های تولید و بسته بندی مواد غذایی بزرگ، با توجه به تیراژ تولید بالایی که دارند به دستگاهی بزرگ و اتومات احتیاج است که سرعت تولید آن به مراتب بیشتر از دستگاه های کارگاهی بوده و نیروی انسانی کمتری احتیاج داشته باشد. معمولا در این موارد دستگاه سیل وکیوم خطی پیشنهاد می شود.

این دستگاه بصورت اتومات عمل کرده و عمل جابجایی ظرف و سیل در آن بصورت خودکار انجام می شود. سیل کن خطی دارای نوار انتقال است. ظرف روی نوار قرار می گیرد و به سمت قالب سیل هدایت می شود. پس از انجام عمل سیل(پلمپ ظرف) با نوار به بیرون از دستگاه هدایت  می شود.

تک لاین

قابلیت ساخت بصورت تک لاین، دو لاین و چهار لاین در این دستگاه وجود دارد و در صورت نیاز می توان مرحله ریختن محصول در ظرف را با نصب پرکن روی آن بصورت اتومات انجام داد. همچنین قابلیت نصب سیستم تزریق گاز، تاریخ زن و پمپ وکیوم برای هر لاین امکان پذیر است.

   دستگاه سیل وکیوم روتاری

از مدل های دیگر دستگاه های سیل حرارتی، دستگاه سیل وکیوم روتاری و یا دوار می باشد که امکان ساخت آن با سرعت های مختلف بسته بندی وجود دارد.

دستگاه های روتاری بصورت ایستاده طراحی شده اند و دارای قالب چرخشی دو طرفه می باشند پس از قرارگیری ظرف در قالب و با چرخش صفحه، ظرف داخل دستگاه قرار می گیرد و عمل سیل انجام می شود. در این حین می توان ظرف های بعدی را داخل قالب بیرونی دستگاه جای گذاری کنید و این عمل به روند بسته بندی سرعت می بخشد. در این مدل از دستگاه سیل وکیوم روتای امکان نصب سیستم تزریق گاز، تاریخ زن و سیستم وکیوم نیز وجود دارد.

دستگاه سیل لیوان

دستگاه سیل وکیوم لیوان دستی و نیمه اتومات بیشتر در رستوران ها، آبمیوه فروشی ها و برای بسته بندی انواع محصولات تکنفره مانند عسل، مربا، زیتون، ترشی، ماست، سس، بستنی و ... استفاده می شود. با توجه به استفاده زیاد از ظروف لیوانی در عرضه مواد غذایی، کارخانجات تولید کننده نیز از دستگاه های سیل وکیوم روتاری و خطی با قالب های دایره ای شکل برای بسته بندی محصولات خود استفاده می کنند.

قابلیت ساخت دستگاه های اتومات بصورت دو، چهار، شش و ... قالب، بسته به قطر دهانه لیوان وجود دارد.

دستگاه سیل لیوان برای پرس کردن و پک کردن ظروف لیوانی(گرد و بیضی) در مدل های دستی، نیمه اتومات و اتومات ساخته می شود. آراد ماشین طراح و سازنده انواع دستگاه پک لیوان بوده مدل های مختلف آن را با یک سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش عرضه می کند.

برای آشنایی بیشتر در خصوص دستگاه سیل لیوان به لینک زیر مراجعه کنید:

https://aradmachinery.com/خرید-دستگاه-سیل-لیوان/

آراد ماشین

دستگاه سیل القایی

دستگاه سیل القایی با مکانیزم القایی حرارت عمل می کند و با قرار دادن یک لایه فویل داخل درب ظرف که خاصیت نرم پذیری در برابر حرارت را دارد فویل به لبه ی ظرف می چسبد. دستگاه بسته بندی سیل القایی نیز در مدل های دستی، نیمه صنعتی و صنعتی متناسب با دهانه ظرف ساخته می شود و معمولا در بسته بندی انواع بطری های آبمیوه، روغن، مواد شوینده، دارو، لوازم آرایشی و بهداشتی و ... کاربرد دارد.

قیمت دستگاه سیل وکیوم

همانطور که در این مقاله به آن اشاره شد، تنوع دستگاه سیل و سفارشی سازی آن با توجه به شکل ظرف، ابعاد و سایز آن سبب می شود تا این دستگاه با قیمت های مختلفی به بازار عرضه شود. شرکت های سازنده دستگاه های بسته بندی نیز در ساخت ماشین آلات خود از تجهیزات مختلفی استفاده می کنند و همینطور تکنولوژی ساخت دستگاه ها نیز تفاوت هایی باهم دارند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درمورد دستگاه سیل وکیوم به سایت (aradmachinery.com) مراجعه کنید.

ارتباط از طریق تلگرام و واتساپ: 09120807304

شماره تماس کارخانه: 02156392393

شبکه های اجتماعی: @aradmahinery

آدرس کارخانه: تهران، شهرک صنعتی نصیرآباد

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید