دریافت سریع درگاه پرداخت در کمتر از ۲۴ ساعت کاری

کدخبر: ۵۰۲۴۵۷
در حال حاضر ارائه‌ی درگاه پرداخت اینترنتی به کسب و کارهای آنلاین توسط دو شرکت انجام می‌شود؛
دریافت سریع درگاه پرداخت در کمتر از ۲۴ ساعت کاری

 شرکت‌های PSP و شرکت‌های پرداخت‌یاری. PSP‌ها که به صورت انحصاری دارای مجوز بانک مرکزی برای ارائه خدمات درگاه پرداخت مستقیم در کشور هستند، و شرکت‌های پرداخت‌یار که برای تسهیل استفاده از روش‌های پرداخت آنلاین راه‌اندازی شده‌اند و با مجوز رسمی بانک مرکزی، و تحت نظارت شاپرک فعالیت می‌کنند.

روند دریافت درگاه پرداخت از یک شرکت PSP با یک پرداخت‌یار کمی متفاوت است. در اکثر این شرکت ها مراحل دریافت درگاه پرداخت اینترنتی به صورت حضوری انجام می‌شود و فعال‌سازی درگاه مستلزم مراجعه‌ی متقاضی به شعب بانکی، و عقد قرارداد برای دریافت مجوز است.

در اینجا برخی از الزامات و مدارک مورد نیاز برای دریافت درگاه پرداخت آنلاین به طور مستقیم از شرکت PSP آورده شده است. علاوه بر این می‌توانید سریع‌ترین راه دریافت درگاه برای فروش آنلاین را در ادامه‌ی مطلب بخوانید.

قبل از هر چیز لازم دانستیم اشاره کنیم که به صورت قانونی هیچ محدودیتی برای استفاده‌ی همزمان از این دو مدل درگاه پرداخت اینترنتی وجود ندارد، اما برای یک انتخاب سودمندتر، این که کدام یک می‌تواند امکانات بیش‌تری متناسب با نیازهای کسب و کار شما فراهم آورد بسیار مهم است.

مورد دوم که در درجه‌ی اولویت بعدی قرار می‌گیرد انتخاب درگاهی‌ است که با زیرساخت های فنی وب سایت فروشگاهی هماهنگی داشته باشد. با وجود موارد ذکر شده اگر بخواهیم به طور خلاصه این دو دسته را با هم مقایسه کنیم، می‌توان گفت که درگاه‌های پرداخت آنلاین ارائه شده توسط این شرکت‌ها، دارای ویژگی‌های مشترکی نیز هستند، به عنوان مثال هر دو قابلیت ثبت و ذخیره‌ی جزییات تراکنش‌های انجام شده را دارند اما ممکن است در نمایش چنین گزارشی به پذیرندگان خود کمی تفاوت داشته باشند.

یکی از بهترین صفحات گزارش‌گیری از تراکنش‌ها و پرداخت خریداران، توسط شرکت زرین پال برای پذیرندگان درگاه فراهم شده است. زرین پال یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های پرداخت‌یاری است که امکانات بی‌شماری دارد و در مقایسه با سایر پرداخت‌یارها، از سرعت بیش‌تری در ارائه‌ی خدمات درگاه پرداخت به متقاضیان برخوردار است. 

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم کاربران می‌توانند تمامی تراکنش‌های موفق یا ناموفق مشتریان خود را با تمام جزییات هر یک مشاهده کنند و در فرمت‌های متنوعی مثل فایل اکسل، از گزارش‌ تراکنش‌های مشتریان خروجی بگیرند. برای استفاده از چنین قابلیتی باید به پنل مدیریتی زرین پال دسترسی داشته باشید و حساب کاربری بسازید.

مراحل دریافت درگاه پرداخت زرین پال

مراحل دریافت درگاه پرداخت اینترنتی زرین پال بسیار ساده است، ضمن این‌که در کوتاه‌ترین زمان ممکن نیز فعال‌سازی شده و در دسترس افراد قرار می‌گیرد. برای ساخت درگاه پرداخت اینترنتی زرین پال مرحله‌ی اول ثبت‌نام و ساختن یک حساب کاربری است. البته لازم است بدانید که تنها با وارد کردن یک شماره موبایل یا ایمیل، ثبت‌نام اولیه‌ی شما انجام خواهد شد و یک پنل کاربری در زرین پال برای شما ایجاد می‌شود.

اکنون که یک پنل مدیریتی برای کسب و کار خود ساخته‌اید، وقت آن رسیده که برای دریافت درگاه پرداخت درخواست دهید. منظور از ارسال درخواست برای ساخت درگاه پرداخت، تکمیل چند مورد کوچک است که توسط شما انجام می‌شود که از جمله اصلی‌ترین این موارد می‌توان به مشخصاتی که متعلق به وب‌سایت شماست اشاره نمود، مانند اسم، لینک صفحه، انتخاب دسته‌بندی حوزه فعالیت و یک شماره تماس برای پشتیبانی.

فراموش نکنید که پس از وارد کردن این اطلاعات به مرحله‌ی بعد بروید و یک شماره حساب بانکی برای واریز تسویه‌حساب‌ها وارد کنید. پس از تکمیل مراحل یاد شده که به منزله‌ی ارسال درخواست برای ساخت پرداخت اینترنتی زرین پال است، حداکثر طی ۲۴ ساعت، یک کد اختصاصی که به نوعی مجوز فعالیت کسب و کارتان محسوب می‌گردد برای شما فعال خواهد شد. البته این در حالی‌ است که تمام موارد را تکمیل کرده باشید و هیچ‌گونه نقصی وجود نداشته باشد. 

پس از تایید مدارک و دریافت کد اختصاصی (Merchant Code) حالا زمان آن رسیده که درگاه پرداخت را به وب‌سایت خود متصل کنید. برای این کار نیاز به دانش تخصصی در زمینه‌ی برنامه‌نویسی نخواهید داشت، زیرا زرین پال این‌جا هم به فکر آسودگی خیال کاربرانش بوده و تمام مستندات فنی موردنیاز این کار را به صورت کاملا رایگان، در قالب راهنمایی با توضیحات ساده و شفاف، در اختیار افراد قرار داده است. به همین سادگی در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانید وب‌سایت خود را به درگاه پرداخت اینترنتی متصل کنید و فرآیند پرداخت مشتریان خود را تقویت کنید.

توجه داشته باشید که برای ایجاد حساب کاربری در زرین پال و دریافت درگاه بانک باید در پنل کاربری خود شماره شبای متعلق به حساب‌تان را وارد کنید. اگر به شماره شبای خود دسترسی ندارید، برای تبدیل شماره کارت به شبا یا دریافت شماره شبا از طریق شماره حساب بانکی، به صفحه‌ی تبدیل شماره حساب بانکی که در آن حساب دارید بروید و مانند با انتخاب بانک موردنظرتان، در کسری از ثانیه شماره شبای خود را دریافت کنید.

افزایش سرعت پرداخت‌های درون برنامه‌ای کاربران

در زرین پال ابزارها تنها ویژه‌ی فروش از طریق وب سایت یا شبکه های اجتماعی طراحی نشده‌اند بلکه امکان درآمدزایی از طریق برنامه های موبایلی از دیگر امکانات این شرکت برای آن دسته از افرادی است که دارای اپ موبایل هستند. با استفاده از افزونه های آماده‌ی SDK موبایلی، امکان پرداخت آنلاین در اپلیکیشن های موبایل، نرم افزارها و به طور کلی مواردی که در بستر محیط‌های برنامه‌نویسی راه‌اندازی می شوند و نیاز به پرداخت آنلاین دارند نیز وجود دارد.

مزیت پرداخت درون برنامه ای زرین پال در این است که کاربران برای پرداخت و خرید اشتراک، خرید توکن بازی، خرید جم یا سایر پرداخت‌ها، از محیط اپلیکیشن موبایل خارج نمی شوند و پرداخت آنلاین خود را درون اپلیکیشن انجام می دهند.

همان طور که می‌دانید برای اتصال درگاه پرداخت به محیط اپلیکیشن یا وب‌سایت خود، باید از یک برنامه‌نویس کمک بگیرید که متعاقبا هزینه های هنگفتی هم به دنبال خواهد داشت. با وجود این که اکثر شرکت های ارائه دهنده ی درگاه پرداخت اینترنتی، API موردنیاز کاربران خود را برای آن‌ها فراهم می سازند، اما گاها پرداخت کاربران از طریق اپلیکیشن با خطا مواجه می شود.

در حقیقت تفاوت اصلی این شرکت ها در نحوه‌ی عملکرد ترمینال های پیاده سازی شده است.  برای این که سیستم یا برنامه خود را به یک پورتال اینترنتی قدرتمند و بدون خطا متصل کنید، افزونه‌های آماده‌ی تهیه شده توسط زرین پال به شما کمک بسیاری خواهد کرد. با API زرین پال، داده ها به یک ترمینال ارسال می شوند و سپس بدون خروج کاربر از محیط اپلیکیشن به صورت خودکار توسط برنامه دریافت می شوند.

پلتفرم سریع درگاه پرداخت الکترونیکی با رابط کاربری بسیار ساده، برای تراکنش‌های موفق، پرداخت‌های آنلاین و هرگونه تراکنش مالی در وب عملکرد موفقی دارد، ضمن این که اتصال پایدار، سرعت بالای تراکنش و محافظت از پرداخت در این بستر ارتباطی، سه ویژگی اصلی ترمینال های زرین پال است.

یکی دیگر از مزایای درگاه پرداخت اینترنتی، سازگاری آن با تمامی نسخه های نرم افزاری و سخت افزاری مانند گوشی های هوشمند، تبلت ها و رایانه ها می باشد. در واقع درگاه پرداخت زرین پال به دارندگان کارت بانکی این امکان را می دهد که بدون نیاز به مراجعه افراد، هر نوع کالا یا خدماتی را خریداری و بفروشند، خدمات مورد نظر خود را در اینترنت پرداخت کنند و به صورت آنلاین وجه آن را پرداخت کنند.

 درگاه پرداخت اینترنتی

درگاه پرداخت بدون کارمزد

شما می‌توانید مستقیما برای داشتن یک درگاه پرداخت رایگان از شرکت‌های PSP استفاده کنید و هیچ‌گونه کارمزدی پرداخت نکنید، البته این مساله در مورد تمام این شرکت‌ها صادق نیست و تنها برخی از شرکت‌های PSP کمیسیونی از مبلغ تراکنش دریافت نمی‌کنند.

با این وجود اگر مدارک و زمان کافی برای دریافت درگاه مستقیم ندارید و می‌خواهید در کم‌تر از ۲۴ ساعت کاری درگاه خود را فعال کنید، بهتر است از درگاه‌های پرداخت ارائه شده توسط شرکت‌های پرداخت‌یاری استفاده کنید، البته شرایط دریافت کارمزد در شرکت‌های پرداخت‌یار هم یکسان نیست و هر کدام تعرفه‌ی خاصی دارند که تحت شرایطی به کاربران‌شان ارائه می‌دهند، به عنوان مثال، در صورت استفاده از درگاه پرداخت زرین پال برای اتصال به وب سایت فروشگاهی خود، به مدت یک ماه تسویه‌حساب شما بدون کسر کارمزد خواهد بود، اما چنانچه بر حسب نوع کسب و کارتان، مجموع تراکنش‌های روزانه‌ی شما رقم بالایی باشد، می‌توانید با پشتیبانی زرین پال تماس بگیرید و با عقد قرارداد به صورت غیرحضوری، شرایط کارمزد رایگان در تسویه‌حساب‌های خود را به نوعی تمدید کنید.

اگر در نظر دارید به یک درگاه پرداخت اینترنتی پرسرعت و بدون قطعی دسترسی داشته باشید یا قصد دارید برای فروش محصولات خود در اینستاگرام و تلگرام و سایر شبکه های مجازی، لینک پرداخت اختصاصی بسازید، می‌توانید از طریق این  لینک (https://next.zarinpal.com/auth/login) درخواست خود را برای زرین پال ارسال نمایید و نهایتا تا کم‌تر از ۲۴ ساعت کاری درگاه پرداخت خود را دریافت و فعال‌سازی کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

تیتر یک
کارگزاری مفید