تأثیر اقتصاد بر کسب و کارهای آنلاین

کدخبر: ۵۰۲۴۷۴
اقتصاد دنیای امروز تا حد عمیقی کسب و کارها را دچار تغییر کرده است.
تأثیر اقتصاد بر کسب و کارهای آنلاین

 برای درک بهتر بیایید اقتصاد را به دو قسمت تقسیم کنیم؛ بخشی با عنوان اقتصاد سنتی شناخته می‌شود اما بخشی دیگر اقتصاد دیجیتال نام دارد که در بسیاری از بیزنس‌ها نفوذ کرده است. اقتصاد دیجیتال یا آنلاین چیست؟ پایین‌تر به آن اشاره خواهیم کرد. اما علت اینترنتی شدن بیشتر کسب و کارها چیست؟ پیشرفت تکنولوژی و دیگری ویروس پرآوازه‌ای به نام کرونا!

برای آشنایی بیشتر با تأثیر اقتصاد بر کسب و کارهای آنلاین با ما همراه باشید.

اقتصاد آنلاین یعنی چه؟

اقتصاد آنلاین یعنی جریان سودآوری و تأمین مالی جامعه که در قالب فضای مجازی انجام می‌شود و روزبه‌روز در حال گسترش است. شاید واژه «دنیای متاورس» به گوشتان خورده باشد؛ این نظریه می‌گوید در آینده‌ای نه‌چندان‌دور مردم کره زمین در یک دنیای دیجیتال و رباتیک زندگی می‌کنند. همچنین تمام معاملات اقتصادی و انسانی هم در این فضا انجام می‌شود. و شغل های متفاوتی بوجود آمده است که پردرامد ترین ان، همکاری در فروش آنلاین است.

هنوز به مرحله تحقق دنیای متاورس نزدیک نشده‌ایم اما شاهد ورود روزافزون مردم به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی هستیم و می‌بینیم که خیلی از افراد برای پاسخ به سؤالات خود درباره خرید خودرو، راه‌اندازی کسب و کار یا خرید آنلاین پوشاک و... به گوگل مراجعه می‌کنند!

بر این اساس بیشتر شرکت‌های معتبر در صدد این هستند تا برند خود را در فضای مجازی به مردم معرفی کنند و از این طریق کسب و کار خود را توسعه بخشند. آمارها نشان می‌دهند که دیجیتالی شدن اقتصاد تا حالا فواید زیادی داشته است؛ چون اینترنت فضایی وسیع و نامحدود را در اختیارتان قرار می‌دهد و در این محیط فرصت‌های زیادی دارید تا کسب و کار خود را تقویت کنید و مشتریان بالقوه و سودآور را بشناسید. در فضای مجازی می‌توانید علایق مشتریان را بشناسید و آگاهی آن‌ها را درباره محصولات خود ارتقا دهید.

آیا اقتصاد روی کسب و کارهای آنلاین تأثیر گذاشته است؟

دایان

از وقتی تکنولوژی در راستای مدرنیته و آنلاین شدن حرکت کرده است، بسیاری از کسب و کارها درگیر یک انقلاب اقتصادی شدند؛ بعضی از بیزنس‌ها توانستند خود را با شرایط جدید وفق دهند اما هنوز کسب و کارهای سنتی مثل شرکت‌های گردشگری و حمل و نقل کامل خود را با شرایط جدید سازگار نکردند. دیجیتالی شدن اقتصاد راه را برای توسعه کسب و کارهای آنلاین باز کرد؛ این بیزنس‌ها استراتژی‌های قوی‌تری برای تعامل با برندها و سرویس‌دهی به مشتریان به کار بردند و هدف اصلی آن‌ها تأمین چیزیست که مردم دنبالش هستند.

پیامدهای تأثیر اقتصاد دیجیتال بر کسب و کارهای اینترنتی

از آنجایی که امروزه مردم در شبکه‌های اجتماعی مشغول تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات درباره محصولات هستند، کسب و کارهای آنلاین برای خدمات‌رسانی و انجام معاملات تجاری رویکردهای ویژه‌ای را پیش گرفته‌اند درنتیجه تغییرات ساختاری وسیعی در چارچوب آن‌ها ایجاد شده است؛ این تأثیرات شامل موارد زیر هستند:

ایجاد نرم‌افزارهای خدمات‌رسانی آنلاین

برندهای تجارت الکترونیک تلاش می‌کنند تا مردم هرچه بیشتر جذب‌های فروشگاه‌های اینترنتی شوند. بر این اساس یکی از تدابیر برندها راه‌اندازی پلتفرم‌های دیجیتال است. سرویس ابریSaas  یکی از دستاوردهای مهم پیشرفت اقتصاد در فضای مجازی محسوب می‌شود؛ با نصب این اپلیکیشن نیاز نیست نرم‌افزار روی سیستم دانلود کنید و تنها با اتصال به وب می‌توانید به سایت مورد نظر دست پیدا کنید.

سرویس ابریSaas  یک برگ برنده برای کسب و کارهای اینترنتی به شمار می‌آید؛ زیرا از این طریق می‌توانند مشتریان بالقوه را بیابند و با نوآوری در ارائه محصولات در بازار رقابت شدید بیزنس‌های آنلاین موفق شوند.

سرویس ابری ساس

به‌کارگیری هوش مصنوعی

هوش مصنوعی تأثیر زیادی در گسترش کسب و کارهای آنلاین گذاشته است؛ برای مثال چت‌بات‌ها و پلتفرم‌های مختلف خدمات‌رسانی اینترنتی که همه تجربه استفاده از آن‌ها را داریم به کاربران کمک می‌کند تا در زمانی کوتاه به آنچه می‌خواهند برسند و فروش محصولات سریع‌تر انجام شود.

سیستم‌های پرداخت الکترونیک

یک ایده کسب و کار اینترنتی اگر بخواهد پیشرفت کند باید زمینه خرید و پرداخت آنلاین را برای مشتریان آسان نماید؛ از این روز قرار دادن سیستم‌ پرداخت دیجیتال خودکار و ارائه صورت‌حساب مهمترین گامی است یک برند باید بردارد تا مشتری به اعتبار و قانونی بودن آن اعتماد کند.

تحلیل داده‌های کلان با ماشین

یکی از اصول پیشرفت کسب و کار‌های اینترنتی، جمع‌آوری داده‌های کلان درباره الگوی خرید مشتریان و تحلیل آن‌هاست. الگوریتم‌هایی در سیستم اقتصاد آنلاین وجود دارد که به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا علایق و ترجیحات مشتریان، راه‌های حفظ و روش‌های جذب مشتریان جدید را در قالب داده‌های کلان بشناسند و روند فروش خود را بهبود بخشند.

میزان استقبال از فروشگاه‌های آنلاین

از تأثیرات دیگری که اقتصاد نوین روی کسب و کارهای آنلاین گذاشته است می‌توان به افزایش آمار خریدهای اینترنتی اشاره کرد. حتماً نام فروشگاه‌های دیجیتال داخلی ایران مانند دیجی‌کالا، بامیلو یا دایان‌شاپ را شنیده‌اید؛ هرچه زمان می‌گذرد تمایل مردم به خرید اینترنتی بیشتر می‌شود و کالاهای متنوع‌تری در فضای مجازی به فروش می‌رسند.

در راستای پیشرفت تجارت الکترونیک، فروشگاه‌های آنلاین با ایجاد کیفیت و خلاقیت در محصولات خود، قیمت‌گذاری مناسب، روش‌های آسان پست کالا و ارائه پشتیبانی پس از فروش سعی دارند که اصل مشتری‌مداری را به نحو احسن رعایت کنند تا علاقه افراد به خرید اینترنتی افزایش یابد. فروشگاه دایان یکی از بسترهای پیشروی تجارت دیجیتال در ایران است که با پیشنهادات شگفت‌انگیز خود و محصولات متنوع و ارزانی که ارائه می‌دهد یکی از گزینه‌های ایده‌آل خرید آنلاین در ایران به شمار می‌رود.

رونق شیوه کسب درآمد از سیستم همکاری در فروش

مدتی است شغل بازاریابی وابسته یا افیلیت‌مارکتینگ رواج زیادی در ایران پیدا کرده و یکی از تأثیرات اقتصاد روی بیزنس‌های اینترنتی است. این حرفه را که با نام سیستم همکاری در فروش آنلاین هم می‌شناسیم در مدت زمان کوتاه می‌تواند سود فوق‌العاده‌ای برایتان فراهم می‌کند.

در بازاریابی وابسته با شما محصولات برندهای مختلف را در رسانه‌های اجتماعی مانند وبلاگ یا اینستاگرام تبلیغ می‌کنید و لینک خرید را در این شبکه‌ها قرار می‌دهید؛ با هر خریدی که انجام شود درصدی از سود به عنوان پورسانت به حساب شما پرداخت خواهد شد.      

اقتصاد دیجیتال چه اهمیتی دارد؟

در یک جمله، اقتصاد دیجیتال راه را برای شناخت برندها، ایجاد ارتباط بین شرکت و مصرف‌کننده و رفتار مشتری موقع خرید هموار کرده است. به نظرتان یک برند برای رفتن به سمت موفقیت و توسعه میزان فروش خود آن هم در دنیایی که همه چیز دارد اینترنتی می‌شود حتی سرمایه‌گذاران بزرگ دنیا شروع به معامله و خرید ارز در فضای مجازی کرده‌اند نیاز به تکنیک‌های اقتصاد دیجیتال ندارد؟ 3 دلیل وجود دارد که ثابت می‌کند وجود اقتصاد آنلاین ضروری است:

ایجاد زمینه تعامل بهینه مشاغل و مشتریان

نوآوری در تولید محصول و ارائه خدمات نوین به مشتریان

بهره‌گیری از تدابیر ویژه و مقرون‌به‌صرفه که هم از نظر زمانی هم اقتصادی سرویس‌دهی به مشتریان را بهبود می‌بخشد و در راستای افزایش فروش و جلب اعتماد خریدار عمل می‌کند.

نتیجه‌گیری

اینطور که به نظر می‎رسد اقتصاد یک تغییر اساسی در کسب و کارها به ‌ویژه بیزنس‌های آنلاین ایجاد کرده است؛ مهمترین تأثیر را می‌توان رونق تولیدات داخلی کشور با استفاده از فضای دیجیتال نام برد. به‌طور کلی کسب و کارهای اینترنتی سرمایه آنچنانی نیاز ندارند ولی سود نهایی و بازده بی‌نظیری ایجاد می‌کنند؛ این موضوع را می‌توان نقطه عطفی برای حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال دانست!

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید