هزینه ایمپلنت دندان با بیمه

کدخبر: ۵۰۳۱۹۸
با توجه به اهمیت دندان‌‌ها در افزایش زیبایی و گیرایی چهره‌ی افراد، رسیدگی و حفظ سلامت آن‌ها بسیار مسئله پر اهمیتی می‌باشد.
هزینه ایمپلنت دندان با بیمه

 گاهی اوقات پیش می‌آید که ما دندان‌های خود را طی اتفاقات مختلف مثل شکستگی، پوسیدگی و… از دست می‌دهیم. در این شرایط بهترین راه جایگزینی دندان‌ها استفاده از کاشت ایمپلنت دندان می‌باشد. در ادامه قصد داریم به انواع روش‌های ایمپلنت دندان و هزینه ایمپلنت دندان با بیمه بپردازیم، تا انتها همراه ما باشید...

هزینه ایمپلنت دندان

هر زمان که دندان خود را بنا به هر دلیلی از دست بدهیم می‌توانیم جای خالی آن را با ایمپلنت دندان پر کنیم. ایمپلنت دندان در واقع یک فلز از جنس تیتانیوم است که در داخل استخوان فک قرار می‌گیرد و پروتز دندانی هم روی آن گذاشته می‌شود. عمل ایمپلنت عموما بعد از گذشت دو تا سه ماه از کشیدن دندان انجام می گیرد اما در برخی اوقات با بررسی‌های پزشک و درخواست خود بیمار ممکن است بلافاصله بعد از کشیدن دندان ایمپلنت گذاری انجام شود.

هزینه هر واحد ایمپلنت دندان به طور میانگین ۴ میلیون تومان است. به عبارتی حداقل هزینه یک واحد تک ایمپلنت ۳ میلیون می‌باشد و حداکثر هزینه یک واحد ایمپلنت چیزی حدود ۵ میلیون تومان است‌. چه بسا که ایمپلنت‌های خارجی گران‌تری نیز وجود دارند‌.

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه

همانطور که می‌دانید بیمه‌های پایه مثل بیمه تامین اجتماعی فقط برخی از خدمات جزئی مثل کشیدن دندان معمولی، پر کردن ساده دندان و جرمگیری را پوشش می‌دهند و از دیگر خدمات اساسی دندانپزشکی مثل عصب کشی، ایمپلنت، لمینت، ارتودنسی و… هیچ پشتیبانی ای ندارند‌.

بیمه دندانپزشکی یک بیمه نامه تخصصی برای کاهش هزینه‌های درمانی و زیبایی دندان‌ها می‌باشد که توسط شرکت‌های بسیاری در سراسر کشور ارائه داده می‌شود. یکی از شرکت‌های ارائه کننده بیمه دندانپزشکی، شرکت مهراز کارت می‌باشد، این مجموعه از تمامی خدمات دندانپزشکی در زمینه درمانی و زیباسازی دندان‌ها پشتیبانی می‌کند.

بیمه دندانپزشکی مهراز کارت تمامی هزینه‌های درمانی و زیبایی دندانپزشکی شما را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. شما با داشتن کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز کارت می‌توانید هزینه گزاف ایمپلنت دندان خود را در کلینیک‌های خصوصی و تخصصی مجموعه به طور چشمگیری کاهش دهید‌. همانطور که مشاهده میکنید این کارت تخفیف تاثیر بسزایی در کاهش هزینه‌ ایمپلنت دندان شما دارد.

هزینه ایمپلنت دندان در تهران

 عواملی مثل متریال، کشور سازنده، زمان کاشت، جنس ایمپلنت و تخصص و مهارت پزشک از جمله مواردی هستند که روی هزینه ایمپلنت دندان با بیمه تاثیر گذارند. البته مهم‌ترین مسئله در تعیین هزینه ایمپلنت دندان تعداد ایمپلنت‌های مورد نیاز می‌باشد، هرچه تعداد واحد ایمپلنت‌ها بیشتر شود هزینه نهایی نیز بیشتر می‌شود.

علاوه بر موارد ذکر شده تحلیل رفتگی استخوان در افراد مبتلا به پوکی استخوان نیز منجر به افزایش هزینه می‌شود. زیرا فرد در این شرایط برای کاشت ایمپلنت به روش پیوند استخوان نیز نیاز خواهد داشت‌. سینوس لیفت هم‌ جزو مواردی است که می‌تواند موجب افزایش هزینه درمانی شود.

به نظر می‌آید هزینه ایمپلنت دندان در تهران و دیگر شهر‌های بزرگ بیشتر از شهرستان‌های کوچک می‌باشد، چرا که کیفیت مواد، تجهیزات، موقعیت جغرافیایی کلینیک و تخصص پزشک قطعا در این شهر‌ها بیشتر است. شما عزیزان با تهیه بیمه دندانپزشکی مهراز کارت می‌توانید از پرداخت هزینه ایمپلنت دندان با بیمه استفاده نمایید، زیرا مجموعه مهراز کلینیک‌های متعددی را در شهر‌های بزرگی مثل تهران، مشهد، کرج، رشت و… دارد.  

هزینه کاشت دندان

همانطور که پیشتر گفته شد در پروسه کاشت دندان ممکن است، اشعه ایکس پانورامیک، معاینه دهان و دندان، کشیدن دندان، سی تی اسکن، جراحی سینوس لیفت، پیوند استخوان و… در هزینه ایمپلنت دندان با بیمه تاثیر گذار باشد. در واقع هزینه پرداختی شما در یک ایمپلنت گذاری ساده برای کاشت پایه ایمپلنت، اباتمنت و گذاشتن تاج ایمپلنت می‌باشد.

انواع ایمپلنت دندان

انواع ایمپلنت‌ها بر طبق جنس، نوع اتصال، روکش، برند، نوع کاشت و نحوه اجرا با هم متفاوت هستند‌. از انواع ایمپلنت‌های موجود حال حاضر می‌توان به موارد زیر اشاره داشت‌:

ایمپلنت ساب پریو استیل (روی استخوانی): ایمپلنت روی استخوانی همانطور که از نامش پیداست به جای فرو رفتن به داخل استخوان فک تنها بر روی استخوان و به زیر لثه می‌نشیند.

ایمپلنت اندواستیل (داخل استخوانی): ایمپلنت داخل استخوانی مطمئن‌ترین و رایج‌ترین شیوه درمانی ایمپلنت گذاری می‌باشد. ایمپلنت‌های اندواستیل برای بیشتر افراد در سنین مختلف مناسب می‌باشند. این عمل با ظرافت و دقت تمام توسط دریل پزشکی انجام می‌گیرد.

ایمپلنت زیگوماتیک: این نوع ایمپلنت نسبت به سایر شکل‌های گفته شده پیچیده‌تر بوده و کمترین کاربرد را دارد. از ایمپلنت زیگوماتیک زمانی استفاده می‌شود که استخوان کافی در فک برای ایمپلنت گذاری در داخل استخوان وجود نداشته باشد. در این نوع ایمپلنت در پروسه درمان به جای استخوان فک از استخوان گونه استفاده می‌شود.

ایمپلنت‌ها از لحاظ اتصال پروتز دندانی (روکش) به اباتمنت به دو دسته تقسیم می‌‌شوند:

روکش پیچی: در این روش، روکش توسط یک پیچ به اباتمنت وصل می‌شود و بعد نقطه پیچ در روی دندان با مواد پروتزی پر کننده مثل رزین‌های کامپوزیت صاف و پر می‌گردد.

روکش چسبی: در این روش، روکش توسط چسب‌های مخصوص پزشکی به اباتمنت چسبیده می‌شود. این راه در واقع شبیه همان روکش کردن معمولی دندان‌های طبیعی می‌باشد.

ایمپلنت اقساطی

از آنجایی که ایمپلنت با کیفیت هزینه بالایی دارد، و پرداخت این هزینه به شکل یک باره از توان عده ای خارج می‌باشد ممکن است به فکر پرداخت اقساطی هزینه‌های آن بیفتیم. بیمه دندانپزشکی مهراز کارت افتخار دارد برای اینکه شما عزیزان نگران پرداخت هزینه‌های ایمپلنت نباشید، خدمات کاشت دندان را با تخفیفات ویژه و پرداخت اقساطی در کلینیک‌های طرف قرارداد به شما عزیزان ارائه کند.

ایمپلنت فوری

همانطور که می‌دانید  ایمپلنت یکی از بهترین راه‌های جایگزینی دندان‌های از دست رفته می‌باشد، با ایمپلنت فوری نیز می‌توان عمل جایگزینی را در زمانی کوتاه‌تر به انجام رساند‌. افرادی که برای جایگزینی دندان خود با ایمپلنت فوری در یک روز اقدام نموده‌اند از نتیجه عمل راضی بوده اند. طول درمان ایمپلنت‌های فوری کمتر از ایمپلنت‌های ساده بوده و تنها در یک جلسه قابل انجام می‌باشد. از مزایای ایمپلنت فوری می‌توان به موارد زیر اشاره داشت‌:

  •  کمک کردن به حفظ بافت لثه‌ها

  • طول درمان کوتاه

  • کاهش عوارض درمان نسبت به ایمپلنت گذاری‌های ساده

  • کاهش بار روانی انجام آن 

  • تک جلسه‌ای بودن ایمپلنت گذاری

جهت مشاهده هزینه دندانپزشکی با داشتن مهراز کارت کلیک کنید...

ایمپلنت ارزان

همه ما قبل از شروع پروسه درمان به دنبال بالاترین کیفیت با بهترین هزینه هستیم. آیا ایمپلنت ارزان مساویست با کاهش کیفیت خدمات؟ البته که ایمپلنت ارزان همیشه بد نیست! اگر در انجام ایمپلنت ارزان از درمان اصولی و برند‌های معتبر استفاده شود نمی‌تواند بد باشد. ایمپلنت دارای پبچیدگی‌ها و حساسیت‌های بالایی می‌باشد و بهتر است حتما توسط یک فرد متخصص انجام گیرد.

هرگز برای کاهش هزینه‌ها، خود را به دست پزشکان بدون تجربه و نابلد نسپارید. گاهی اوقات کاشت دندان ارزان به علت استفاده از ایمپلنت‌های ارزان، نامعتبر و بی‌کیفیت اتفاق می‌افتد که این نیز خود عوارض بسیاری را به دنبال خواهد داشت. از مهم‌ترین عوارض استفاده از ایمپلنت‌های ارزان می‌توان شکست درمان ایمپلنت را ذکر کرد‌.

عمل ایمپلنت دندان در ۹۷ درصد مواقع موفقیت آمیز بوده است. اما در برخی مواقع مثل استفاده از برند‌های نامعتبر، نبود استحکام کافی در فک، مهارت نداشتن پزشک معالج و..‌. ممکن است موجب شکست ایمپلنت که از پر اهمیت‌ترین عوارض ایمپلنت ارزان است بشود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید