روز صنعت و معدن چه روزی است + معرفی واحد نمونه صنعتی کشور 1401

کدخبر: ۵۰۶۳۶۶
با مصوبه‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی، دهم تیرماه هر سال به عنوان روز صنعت و معدن نامیده و گرامی داشته می‌شود.
روز صنعت و معدن چه روزی است + معرفی واحد نمونه صنعتی کشور 1401

تاریخ روز صنعت و معدن

عرصه تجارت و صنعت از ابعاد مهم کشور هستند که پیشرفت آن‌ها تاثیر چشمگیری در راهبردهای کشور از جمله اشتغال‌زایی و درآمد سرانه دارد. با توجه به اهمیت صنعت، معدن و تجارت در کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز دهم تیر ماه را جهت بزرگداشت صنعت و معدن نامگذاری شده.

همچنین امسال و به ابتکار وزارت صمت، از روز یک تیر که مصادف با روز اصناف بود تا روز ده تیر (روز صنعت و معدن) به عنوان دهه «تولید و تجارت» نامگذاری شد که فرصت ویژه ای است تا از تلاش‌های شبانه روزی صنعتگران که پیشران لکوموتیو اقتصادی کشور هستند، تقدیر شود.

روز صنعت و معدن 1401

امسال مراسم نکوداشت صنعت و معدن در تاریخ 11 تیر ماه 1401 با حضور رئیس جمهور، نمایندگان تشکل‌های صنعتی و معدنی، تولیدکنندگان،کارآفرینان و... برگزار شد. در این بزرگداشت به پاس زحمات برگزیدگان در حوزه‌های مختلف قدردانی به عمل آمد.

در این بزرگداشت از مجموعه پوشاک زاگرس پوش به عنوان "واحد نمونه صنعتی کشور" تقدیر به عمل آمد و لوح قدردانی به جناب آقای رحیم چگنی، مدیر عامل شرکت زاگرس پوش اهدا شد.

چرا زاگرس پوش

شرکت زاگرس پوش با پیشینه دو دهه فعالیت، واحدی نوین و صنعتی در حوزه پوشاک می‌باشد. این مجموعه با نظر به اینکه صنعت پوشاک حلقه‌ی مفقوده تولیدات نساجی است در جهت توسعه این صنعت و اشتغال‌زایی، همچنین توسعه پایدار و کاستن وابستگی به پوشاک خارجی کوشیده است عملکردی موثر داشته باشد. این واحد توانمند در هر شیفت کاری بیش از 2000 عدد از اقلام پوشاک مردانه و زنانه را تولید می کند .

زاگرس پوش

این البسه شامل: کت و شلوار، کت تک، شلوار، کاپشن، تی شرت،  پیرهن مردانه، شلوار، کت تک، مانتو شلوار، لباس کار و ... می باشد که با استفاده از مرغوب ترین مواد اولیه و ارائه دوخت تمام صنعتی، در بیست و پنج نمایندگی فروش در سراسر ایران و پنج نمایندگی در تهران به هموطنان عزیز عرضه می شود.

افتخارات پوشاک زاگرس

از آخرین دستاوردهای این مجموعه‌ی پرتلاش، افتخار تامین لباس‌های رسمی کاروان اعزامی المپیک توکیو 2020 می‌باشد. مدیران و عوامل برند زاگرس‌پوش در این مسیر کوشیده‌اند سبب درخشش ورزشکاران کشورمان در مراسم رژه باشند. 

صمد نیکخواه بهرامی

همچنین پرچم کاروان ایران در رژه مراسم افتتاحیه، به دست «صمد نیکخواه بهرامی» کاپیتان تیم ملی بسکتبال جمهوری اسلامی ایران بود که وی نیز سفیر برند «زاگرس پوش» در المپیک توکیو به شمار می رود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید