دانلود کتاب نظریه سازمان ماری جو هچ فارسی

کدخبر: ۵۱۰۴۹۹
دانلود کتاب نظریه سازمان ماری جو هچ فارسی

کتاب نظریه سازمان ماری جو هچ pdf

ویرایش جدید

نویسنده: ماری جو هچ

مترجم:مریم رسولی و ساغر آشوری

تایپ شده و رنگی

ترجمه اختصاصی سایت

فرمت :PDF

تعداد صفحات: 426

دانلود کتاب

درباره کتاب:

مهمترین تداوم، ارائه تئوری سازمان به عنوان یک حوزه چند رشته ای است که از دیدگاه های متعدد بافته شده است. دیدگاه‌ها، به طور طبیعی، توسط مجموعه‌ای از تحقیقات گسترده و در حال رشد به چالش کشیده شده‌اند، و ارائه این پیشرفت‌ها وظیفه اصلی آن‌ها و من در تهیه این نسخه بوده است.

یکی از نمونه‌های تغییر عمده در ویرایش دوم، ادغام نظریه انتقادی‌تر است، که در ده سال گذشته چنان عمیقاً در این زمینه نفوذ کرده است که من و ان آن را در بسیاری از جاها در ویرایش جدید اضافه کردیم. با این حال، آنها با گذشت زمان واضح‌تر شده‌اند، بنابراین در این نسخه تمایزاتی را خواهید دید که قبلا نادیده گرفته شده‌اند.

آنچه که شاید بزرگترین تغییر در رابطه با نظریه انتقادی باشد، افزودن فصلی در مورد قدرت سازمانی، سیاست و تضاد به بخش دوم: مفاهیم اصلی نظریه سازمان است. قرار دادن این فصل نشان دهنده اهمیت تئوری انتقادی در این زمینه است. البته افزودن قدرت، سیاست، و تضاد به مفاهیم اصلی که در قسمت دوم پوشش داده شده است به معنای از بین بردن قسمت اول نسخه اول بود.

این امر فضا را برای مشارکت‌های مهم دیگری ایجاد کرد که آن و من در دو فصل متمرکز بر کاربردهای نظریه‌پردازی سازمان گروه‌بندی کرده‌ایم - یکی برای تمرین و دیگری برای پیشرفت‌های اخیر. در بخش اول جدید، فصل 9 را خواهید دید که به سؤالی اختصاص داده شده است که دانش آموزان من اغلب می پرسند: "همه اینها چه ربطی به دنیای واقعی دارد؟"  ، در حالی که فصل 10 به این سؤال می پردازد که اغلب توسط کسانی که نظریه پردازان سازمان هستند یا در حال مطالعه برای تبدیل شدن به آنها هستند مطرح می شود: "از اینجا به کجا می رویم؟"

تغییرات مهم دیگری در نسخه اول ایجاد شده است.

هر دو دیدگاه نمادین-تفسیری و پست مدرن در این نسخه از کتاب مورد توجه دانلود کتاب نظریه سازمان ماری جو هچ بسیار بیشتری قرار می گیرند تا تأثیر فزاینده آنها را در این زمینه منعکس کنند. مثال‌های بیشتری همراه با پیشنهادات اضافی برای راه‌هایی که خوانندگان می‌توانند مفاهیم و ظرفیت نظریه‌پردازی خود را توسعه دهند، گنجانده شده است.

من تا آنجایی که ممکن بود سبک نسخه اول را حفظ کرده ام - با توجه به واژگان پست مدرنیسم، شاهکار بدی نیست! - و امیدوارم که نوشته را به همان اندازه که در چاپ اول بود در دسترس قرار دهید.

موضوعات جدیدی که در ویرایش دوم مورد بررسی قرار می‌گیرند بیش از آن هستند که بتوان فهرستی جامع ارائه کرد، اما شامل موارد زیر است: بحث‌های گسترده درباره جنبه‌های نمادین و پست مدرن ساختار و فناوری اجتماعی: گنجاندن رویکردهای روایی، داستان‌گویی، گفتمانی و پساساختارگرایانه برای تحلیل سازمانی، و مسائل مربوط به جنسیت، هژمونی، قدرت انضباطی، و انعکاس.

البته شما با دوستان قدیمی زیادی نیز روبرو خواهید شد. بزرگترین امتیازی که داده شد، کنار گذاشتن فصل استراتژی بود. حوزه استراتژی در ده سال گذشته تقریباً به اندازه تئوری سازمان از رشد برخوردار بوده است و من همگام شدن با هر دو را غیرممکن دانستم.

با این حال، بخش‌هایی از تفکر استراتژیک که مستقیماً به تئوری سازمان مربوط می‌شوند، حفظ شده‌اند، بنابراین بیشتر آنچه در نسخه اول پوشش داده شد را در بحث‌های مختلف در سراسر کتاب خواهید دید.

نمونه کیفیت متن کتاب:

دانلود رایگان کتاب نظریه سازمان ماری جو هچ

فراتر از مشارکت‌های فراوان خود در طول بازبینی، آن یک وب‌سایت برای همراهی نسخه دوم ساخته است. در وب سایت شما انبوهی از موارد مفید از جمله موارد و پیشنهادات برای راه هایی برای تطبیق آنها با موضوع کتاب، اسلایدهای قابل دانلود، پیوندهای وب به مطالب اضافی، ایده ها و منابع آموزشی، و سؤالات امتحانی (برای آموزش) پیدا خواهید کرد. فقط تورها!!).

علاوه بر این، حمایت و بینش ارائه شده توسط فیل میرویس و همکارانم در مدرسه مکینتایر بسیار قدردانی می شود. ان از من می خواست از مری الن پرت و مایکل کلیفورد برای کمک سخاوتمندانه شان تشکر کنم، که با کمال میل انجام می دهم.

دانشجویان و دانشکده‌های این دانشگاه‌ها، و همچنین تماس با شرکای تجاری‌شان، همچنان به من کمک می‌کند تا ارزش تئوری سازمان را برای عملکرد مدیریت بهتر درک کنم، حتی اگر زندگی من را به عنوان یک فرد گردشگر و، امیدوارم، به‌طور فزاینده‌ای نظریه‌پرداز سازمان هنری غنی‌تر کند.

چند سال پیش انتشارات دانشگاه آکسفورد از من دعوت کرد تا جلدی را برای مجموعه مقدمه های بسیار کوتاه آنها بنویسم.

در تهیه سازمان ها: مقدمه ای بسیار کوتاه، افکار من در مورد تئوری سازمان روشن شد و دانلود کتاب نظریه سازمان ماری جو هچ درک و قدردانی جدیدی از آنچه این رشته در حال تبدیل شدن است به من ارائه داد. این چشم تازه است که من به چاپ سوم آورده ام.

دانلود رایگان کتاب نظریه سازمان ماری جو هچ

در حالی که مشخص کردن این تفاوت دشوار است، امیدوارم نسخه جدید را خواناتر و بهتر از نسخه های قبلی خود ادغام کنید و در عین حال در دسترس باقی بماند و خوانندگان جدید را دعوت کند. تغییر اصلی ایجاد شده در بخش اول شامل معرفی منافع هنجاری در چارچوب سه دیدگاه است.

این چارچوب بندی مجدد، که در فصل اول به صراحت بیان شده و در سرتاسر قسمت های دوم و دوم به کار گرفته شده است، در نظر گرفته شده است که پیوند بین تئوری و عمل را برجسته تر کند. به طور خاص، دیدگاه‌های مدرن، نمادین و پست مدرن تئوری سازمان به ترتیب به‌عنوان توضیح، درک و درک انتقادی/زیبایی‌شناختی سازمان‌ها و سازمان‌دهی ارائه می‌شوند.

تأکید بر تفاوت‌هایی که توضیح، درک و قدردانی برای نظریه‌های سازمان و مفاهیم اصلی آن‌ها ایجاد می‌کند، باید کمک کند. خوانندگان درک می کنند که استفاده از دیدگاه های متعدد چه چیزی به ایجاد شیوه های سازماندهی مفید کمک می کند.

 امیدوارم تأکید بیشتر بر جنبه عملی تئوری سازمان، خوانندگان بیشتری را تشویق کند تا در نظریه پردازی به عنوان وسیله ای برای تجربه و کشف سازمان ها و سازماندهی افراط کنند. همه فصل‌های تشکیل‌دهنده قسمت دوم با مطالب مرتبط منتشر شده از زمان انتشار نسخه دوم تجدید شدند، در حالی که چندین موضوع جدید در یک بخش به‌روزرسانی شده دسته‌بندی شده‌اند.

در بخش اول، تئوری‌های عمل و فرآیند با بحث‌های تئوریک مستمر طراحی، تغییر، یادگیری و هویت سازمانی مرتبط هستند. دو دیدگاه اطلاع‌رسانی به عمل و نظریه‌پردازی فرآیند - پراگماتیسم و ​​هرمنوتیک - به عنوان کاندیدایی برای اضافه شدن به چارچوب دیدگاه‌های مدرن، نمادین و پست مدرن معرفی شده‌اند.

برای پیش‌بینی سایر جهت‌های جدید که به نظر می‌رسد نظریه سازمان در آن حرکت می‌کند، ایده‌هایی درباره پدیده‌های توزیع‌شده، خطوط پرواز، و هکتیویسم در رابطه با فرهنگ، ساختار و فناوری سازمانی مورد بحث قرار می‌گیرند. به طور کلی، بخش 1 به راه‌هایی اشاره می‌کند که زمینه تئوری سازمانی قبلاً فراتر از سه دیدگاهی است که این کتاب بر آنها تکیه دارد، و در نهایت باید به جایگزینی این چارچوب با چارچوب دیگری منجر شود.

دانلود کتاب نظریه سازمان ماری جو هچ ترجمه فارسی

به نظر می رسد چنین خودشکنی نتیجه قابل قبولی از تمرین تئوری سازمانی است که در این صفحات ارائه شده است و امیدواریم اگر مدلی از نظریه پردازی مسئولانه نباشد، الهام بخش باشد. جاه طلبی من از چاپ اول این بوده است که نه تنها تئوری سازمان دانش را که به تولید ادامه می دهد، بلکه هیجان تدوین و به کارگیری این دانش را نیز به اشتراک بگذارم.

اگر این نسخه نسبت به نسخه‌های قبلی خود به آن ایده‌آل نزدیک‌تر شود، به هدف خود رسیده است، اما اگر نه، تقصیر با من است. این نسخه کاملاً کار خودم است. نام آن بر روی جلد ظاهر می‌شود، زیرا او بخشی از آنچه را که از نسخه دوم منتقل شده است، ارائه کرده است.

ایپسویچ، ماساچوست می 2012

دانلود کتاب نظریه سازمان ماری جو هچ ترجمه فارسی

در این نسخه این نسخه برای سخت تر کردن، پالایش، و ارائه ایده ها واضح تر و قانع کننده تر ویرایش شده است. فصل 2 بسط داده شده است تا نقشی را که نظریه هنجاری در تکامل تاریخی این رشته ایفا کرده است را در بر گیرد. بخش I اکنون با موضوع "نگاه به عقب و نگاه به آینده" ساخته شده است دانلود کتاب نظریه سازمان ماری جو هچ تا نمای کلی تاریخی را کامل کند و ادامه آن را پیش بینی کند.

اصطلاحات برای به روز کردن آن و روشن کردن استدلال ها دوباره کار شده است. دیدگاه‌ها دوباره متمرکز شده‌اند تا انگیزه‌های نظریه‌پردازانی را که از آنها استفاده می‌کنند آشکار کنند: تبیین (مدرن)، درک (نمادین)، و قدردانی (پسامدرن). از این انگیزه‌ها در سراسر کتاب برای توضیح تفاوت‌های رویکردی که هرکدام به موضوعات تحت پوشش می‌آورند، استفاده شده است.

مفاهیم و دیدگاه‌های جدیدی که در این نسخه معرفی شده‌اند شامل نظریه‌های عمل و فرآیند، عمل‌گرایی و هرمنوتیک، پدیده‌های توزیع‌شده، خطوط پرواز، و هکتیویسم هستند

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید