راهکارهای طلایی برای خرید بلیط هواپیما ارزان

کدخبر: ۵۱۰۵۰۷
شاید سفر با هواپیما برای بسیاری از افراد در عین راحتی، سفری لذت بخش نیز می باشد.
راهکارهای طلایی برای خرید بلیط هواپیما ارزان

 این رضایت زمانی بیشتر می شود، که بدانیم کی سفر کنیم و چگونه بلیط هواپیما ارزان بخریم. اما قیمت بلیط هواپیما در سالیان اخیر افزایش زیادی داشته است که توانایی خرید بلیط آن از عهده هرکسی بر نمی آید. اما بد نیست بدانید، روش هایی وجود دارد که می توان با رعایت آن ها ارزانترین بلیط هواپیما را نسبت به بلیط های دیگر خریداری کرد. در ادامه تکنیک هایی برای پیدا کردن بلیط ارزان را معرفی می کنیم که مطمئنا در سفرهای بعدی شما کاربرد خواهد داشت.

بلیط هواپیما ارزان را در زمانی مناسب بخرید

می توان گفت مهم ترین عامل در خرید بلیط هواپیما ارزان، زمان خرید بلیط است. زمان خرید می تواند شامل ماه، روز و حتی ساعت مناسب باشد. اینکه هدف شما از سفر، سفری کاری است یا تفریحی، در انتخاب زمان مناسب موثر است. اما بطور کلی می توان گفت که ارزانترین بلیط هواپیما را می توان در ایامی از سال که میزان مسافرت کمتر است، پیدا کرد. همچنین در روزهای میانی هفته، به دلیل تقاضای کم تر برای سفر، می توان به راحتی بلیط ارزان هواپیما خریداری کرد.

هنگامی که مقصد مورد نظر را انتخاب کردید، بلیط هواپیما را برای شهر مقصد در روزهای مختلف جستجو کنید تا بتوانید بلیط هواپیما ارزان را برای آن تاریخ پیدا کنید. می توانید این کار را از طریق سایت هایی که تقویم پروازی دارند انجام دهید. علاوه بر این روزهای میانی هفته به دلیل تقاضای کمتر برای سفر، زمان مناسب تری برای خرید بلیط ارزان هواپیما می باشد. معمولا افراد تمایل دارند در روزهای آخر هفته به سفر بروند که باعث افزایش تقاضا برای بلیط و در نتیجه افزایش قیمت آن می شود.

بلیط ارزان

انواع بلیط هواپیما ارزان را از قبل بررسی کنید

هنگام مراجعه به وب سایت های فروش بلیط هواپیما، می توان انواع بلیط هواپیما را در قسمت فیلترهای آن مشاهده کرد که معمولا به بلیط سیستمی و چارتری تقسیم شده است. در رابطه با این بلیط ها نکته هایی وجود دارد که شاید هر کسی از وجود آن اطلاع نداشته باشد.

بلیط سیستمی همیشه گران نیست

شاید تصور بسیاری از مسافران این است که به این دلیل که بلیط های سیستمی نرخ ثابتی در طول سال دارند، نمی تواند گزنه خوبی برای بلیط هواپیما ارزان باشد، و همیشه گران هستند. اما این مسئله تنها در روزهایی از سال که تقاضا برای بلیط هواپیما کمتر است، صدق می کند. اما در ایام تعطیل سال که تقاضا برای بلیط بیشتر است، نرخ ثابت بلیط های سیستمی به عنوان مزیت آن شناخته می شود و از چندین روز قبل به فروش می رسند.

یکی از مزیت های دیگر بلیط های سیستمی، قیمت متفاوت آن برای کودکان و شرایط کنسلی بهتر می باشد. اگر می خواهید کودک خود را نیز به سفر ببرید، توصیه می کنیم بلیط سیستمی بخرید زیرا از تخفیف ایرلاین برای کودک بهره مند خواهید شد. این مورد در ایام تعطیل سال گزینه مناسبی برای خرید بلیط هواپیما ارزان برای خود و کودک شماست.

بلیط های چارتری همیشه ارزان نیست

بلیط های چارتری نسبت به بلیط سیستمی دارای سیستم قیمت گذاری و قوانین متفاوتی می باشند. این بلیط ها توسط شرکت های چارترکننده ارائه می شوند و نحوه قیمت گذای آن کاملا به رفتار مسافران و تقاضا برای خرید بستگی دارد. بلیط های چارتر در مواقعی از سال که تقاضا پایین تر است، قیمت پایین تری داشته و عنوان بلیط هواپیما ارزان را یدک می کشد. اما تقاضای بالا  برای بلیط هواپیما در مناسبت های مختلف مانند عید نوروز، باعث افزایش قیمت بلیط چارتری می شود.

بلیط هواپیما ارزان را یک طرفه بخریم یا نه؟

یکی از راهنمایی های رایج برای خرید بلیط هواپیما ارزان، خرید بلیط رفت و برگشت به جای یک طرفه است. اما این مورد همیشه یکسان نبوده و تنها در برخی شرایط خاص خرید بلیط رفت و برگشت ارزان تر است. بهترین روش برای مقایسه قیمت بلیط رفت و برگشت و یک طرفه، رزرو هر دو بلیط تا مرحله پیش از پرداخت است. معمولا بلیط های یک طرفه ارزان تر از دو طرفه بوده و گاهی اوقات تفاوتی ندارند. تنها در برخی شرایط که زمان بازگشت شما با روزهای تعطیل مصادف می شود، پیشنهاد می کنیم بلیط ارزان را رفت و برگشت خریداری کنید.

بلیط

قبل از خرید بلیط ارزان، مقصد را انتخاب نکنید

بطور کلی محدودیت در گزینه های سفر باعث می شود که شما نتوانید سایر پیشنهادهای بلیط هواپیما ارزان را مشاهده کنید. یکی از این محدودیت ها، انتخاب مقصد و جستجوی بلیط هواپیما برای آن شهر می باشد. اگر از قبل مقصد خاصی را انتخاب کرده باشید، ممکن است آن شهر در وضعیت پیک سفر باشد و نتوانید زمان نزدیکی را برای سفر انتخاب کنید.توصیه می کنیم چندین شهر را انتخاب کرده و با جستجوی بلیط برای هر شهر، ارزانترین بلیط هواپیما را برای یکی از شهرها انتخاب کنید.

بهترین سایت فروش بلیط هواپیما ارزان را انتخاب کنید

هنگام جستجو برای بلیط هواپیما ارزان، بهتر است چندین سایت را برای خرید بلیط بررسی کنید. این سایت ها معمولا دارای امکانات و شرایط متفاوتی هستند که می تواند برای خرید بلط هواپیما ارزان مفید باشند. مهم ترین قسمتی که بیشتر سایت ها دارند، فیلترهای متعدد برای انتخاب پروازی مناسب باشد. با انتخاب این فیلترهای می توانید پروازها را بر اساس قیمت، ساعت پرواز، ایرلاین، نوع بلیط و کلاس پروازی مشاهده کنید.

 اما برخی امکانات را تنها تعدادی از سایت ها دارند که در آن آخرین تغییرات نرخ بلیط در چند روز آینده، برای مسافرین ارسال می شود. برای این منظور کافیست مشخصات خود را وارد کرده و نرخ دلخواه خود را برای اعلام قیمت وارد کنید تا هنگام کاهش قیمت، برای شما پیامک ارسال شود. همچنین برخی سایت ها امکان رزرو خودکار بلیط هواپیما ارزان برای مقصد موردنظر در تاریخ مشخص را دارند.

خرید بلیط

قبل از خرید بلیط ارزان، ایرلاین ها را بررسی کنید

محدودیت در انتخاب یک ایرلاین خاص و یا وفاداری به ایرلاینی که همیشه با آن سفر می کنید، اشتباهیست که ممکن است از سوی هر کسی رخ دهد. این کار باعث می شود که نتوانید تخفیف ها و پیشنهادات سایر ایرلاین ها را مشاهده کنید. معمولا برخی ایرلاین ها به دلیل تازه تاسیس بودن و به این منظور که برند خود را به مسافران معرفی کنند، بلیط هواپیما را با قیمتی پایین تر به فروش می رسانند. البته برخی شرکت ها نیز به دلیل خدمات پایین تر و کیفیت پایین تر ناوگان، بلیط هواپیما ارزان را برای مسافران ارائه می دهند.

بلیط های کنسلی را جستجو کنید

اگر زمان سفر شما با روزهای تعطیل سال مصادف شود احتمال یافت بلیط هواپیما ارزان بسیار کم خواهد بود. در صورتی که نتوانستید بلیط مناسبی را خریداری کنید، نا امید نشوید و به جستجو ادامه دهید. گاهی اوقات برخی مسافران در ساعات نزدیک به پرواز، بلیط خود را کنسل می کنند و ایرلاین مربوطه، بلیط را با قیمتی پایین تر به فروش می رساند که قیمت پایین تری دارد. مهم ترین مسئله در رابطه با بلیط کنسلی، رصد مداوم و جستجوی بلیط ارزان از طریق سایت های مختلف و حتی مراجعه به فرودگاه می باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید