سنگ ساختمانی مناسب برای نمای داخلی و خارجی ویلا

کدخبر: ۵۱۱۲۸۳
امروزه با افزایش گرایش افراد به ساخت ویلا در شهرهای ساحلی، انتخاب متریالی مناسب برای آنها حائز اهمیت می‌باشد.
سنگ ساختمانی مناسب برای نمای داخلی و خارجی ویلا

سوالی که بین مصرف کنندگان ممکن است پیش آید، این است که کدام سنگ مناسب نمای ویلا می‌باشد. سنگ‌ها علاوه بر زیبایی، به طول عمر مفید ویلا یا ساختمان هم می‌افزایند.

برای انتخاب سنگ‌های مناسب نما بهتر است با انواع سنگ‌های این بخش آشنا شوید تا بتوانید یک انتخاب دقیق و اصولی داشته باشید.

بهترین سنگ‌های ساختمانی مناسب نمای ویلا

عمدتا ساخت ویلا، در مناطقی با آب و هوای سرد و مرطوب صورت می‌گیرد. پس بهتر است سنگ‌های مرغوب و باکیفیتی جهت نما آن‌ها به کار برده شود تا بر اثر بارش باران و برف و رطوبت آسیبی نبینند. سنگ تراورتن یکی از این سنگ‌های مناسب نما ویلا می‌باشد. زیرا علاوه بر داشتن تخلخل، دارای طول عمر بسیار بیشتر و بالاتر از سایر سنگ‌ها است. از دیگر سنگ‌های مناسب در نمای داخلی ویلا، می‌توان به سنگ گرانیت و چینی اشاره داشت.

این دو سنگ بسیار مقاوم و مستحکم هستند و به نمای داخل جلوه می‌بخشند. مرمریت نیز با مزایای فراوان و ظاهری زیبا، یک گزینه ایده آل برای نما داخلی به شمار می‌رود. با خرید سنگ اصفهان می‌توانید تمام ویژگی‌های ذکر شده را برای سنگ نما ویلا را در اختیار داشته باشید.

سنگ‌های مناسب نمای خارجی ویلا

سنگهایی که قرار است در خارج از ساختمان یا همان نمای خارجی به کار برده شوند، باید سنگ‌های مقاوم در برابر سایش، آلودگی و نفوذ آب باشند. در این قسمت به بررسی جند نمونه سنگ مناسب در نمای خارجی ویلا می‌پردازیم.

سنگ‌های تراورتن

سنگ‌های تراورتن خود دارای انواع مختلفی هستند که در انتخاب بهترین سنگ مناسب نمای ویلا مورد کاربرد قرار می‌گیرند. سنگ‌های تراورتن یکی از پرکاربردترین و رایج‌ترین سنگ نمای بیرونی ساختمان به حساب می‌آیند. این سنگ از نظر قیمتی نسبت به سنگ‌های مرمر خیلی ارزان‎تر است. همچنین از نظر طرح و رنگ از تنوع بالایی برخوردار می‌باشد.

سنگ تراورتن به دلیل برخورداری از خلل و فرج‌های مناسب در پشت سنگ به راحتی توانایی چسبندگی به سطوح را خواهد داشت. از دیگر مزیت‌های آن مقاومت در برابر شرایط جوی و اشعه‌های uv است. همین مزیت و ویژگی موجب شده که در نمای خارجی و ویلاها به خوبی به کار گرفته شوند. این سنگ دارای طرح و رنگ‌های متنوعی نظیر قهوه‌ای، سفید و کرم است که به راحتی قابل صیقل کاری و برش کاری می‌باشد.

آتا-سنگ

سنگ‌های ترامیت

همانطور که از نام این نوع سنگ بر می‌آید، ترکیب تراورتن و مرمریت می‌باشد این سنگ به دلیل شباهت و دارا بودن ویژگی‌های سنگ های تراورتن و مرمریت به نام ترامیت شناخته می‌گردد. از سنگ‌های ترامیت هم در نمای داخلی و هم در نما خارجی ساختمان استفاده کرد. به دلیل جذب بالای این سنگ بیشتر آن در نمای داخلی ویلا به کار برده می‌شود. در مناطق با آب و هوای خشک می‌توان به عنوان یک سنگ مناسب نمای ویلا در نمای بیرونی ویلا استفاده کرد. ترامیت به دلیل شباهت ظاهری و ویژگی با سنگهای تراورتن مورد توجه بسیاری از پیمانکاران و معماران قرار گرفته است به طوری که برخی ترامیت را به جای سنگ‌های تراورتن به کار می‌برند.

سنگ‌های مناسب نمای داخلی ویلا

اصولاً در نمای داخلی ساختمان سنگ‌هایی به کار برده می شوند که علاوه بر داشتن مقاومت مطلوب از زیبایی خاصی برخوردار است. در این بخش به بررسی چند مورد از سنگ‌های مناسب نما ویلا می‌پردازیم.

سنگ گرانیت

یکی از معروف‌ترین و شناخته شده ترین انواع سنگ نمای داخلی ویلا، سنگ گرانیت می‌باشد. این سنگ از مقاومت خوبی دارد و از نظر حجم هم از تراکم چشمگیری برخوردار است. به همین دلیل مقدار آب خیلی کمتری را به خود جذب خواهد کرد. به دلیل وجود سیلیس در سنگ‌های گرانیت این سنگ بسیار سخت است و در برابر سایش مقاومت خوبی از خود نشان ‌دهد. از سنگ‌های گرانیت علاوه بر نمای ساختمان در سکوهای پیشخوان، سنگ فرش راه پله و مقبره در آرامگاه‌ها به خوبی استفاده می‌گردد.

سنگ مرمر

سنگ مرمر

این سنگ جزء گران‌ترین سنگ‌های نما به حساب می‌آید. اصولاً از آن در نمای داخلی ویلاهای لوکس و لاکچری به کار برده می‌شود. سنگ های مرمر به رنگ سفید خالص می‌باشند اما به خاطر وجود ناخالصی‌ها ممکن است به رنگ‌های قرمز، کرم قهوه‌ای و صورتی، سبز و زرد هم موجود باشند. جذب آب و تخلخل این سنگ نسبت به دیگر سنگ‌ها پایین است. به همین دلیل در نما به خوبی از آن استفاده می‌شود. سنگ‌های مرمر علاوه بر ظاهر زیبا به خوبی آرام بخش می‌باشد. این سنگ در برابر هوازدگی، گازها و باران‌های اسیدی مقاومت بالایی دارد. اما در طولانی مدت در برابر شرایط جوی کمرنگ می‌گردد

سنگ مرمریت

این سنگ بیشتر در نمای داخلی کاربرد دارد. سنگ‌های مرمریت یکی از سنگ‌های مناسب نمای ویلا البته نمای داخلی به حساب می‌آیند. اگر قرار باشد از این سنگ در نمای خارجی به کار رفته شود، به صورت ساییده نشده استفاده می‌گردد. استفاده از سنگ‌های مرمریت در ارتفاع بیشتر از یک متر نیاز به اسکوپ کردن دارند. یکی از رایج‌ترین سنگ نمای مرمریت که برای فضای خارجی هم به خوبی استفاده می‌شود، سنگ مرمریت لاشتر می باشد که حتی در میدان نقش جهان  اصفهان از آن به فراوانی به کار رفته است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید