چرا کشور کانادا برای تحصیل مناسب است؟

کدخبر: ۵۱۳۹۷۲
سوالی که شاید برای خیلی از دانشجویان پیش بیاید این است که چرا تحصیل در کانادا؟ تحصیل در کانادا یکی از بهترین انتخاب ها برای متقاضیانی است که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر را دارند.
چرا کشور کانادا برای تحصیل مناسب است؟

 سالانه افراد زیادی برای تحصیل در دانشگاه های کانادا به این کشور وارد می شوند. در این مقاله قصد داریم دلایلی که نشان می دهد تحصیل در این کشور انتخابی درست است را بررسی کنیم. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

بسیاری از دانشگاه های کانادا بالا ترین رتبه های بین المللی را دارند و از لحاظ کیفیت آموزشی بسیار قوی هستند. از طرفی سیاست های آموزشی کانادا طوری وضع شده که دانشجویان بین المللی را از سراسر جهان به خود جذب کند، به گونه ای که دانشجویان بین المللی علاقه زیادی به مهاجرت تحصیلی به کانادا دارند.

بنابراین جای شگفتی ندارد که کانادا به یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی در جهان تبدیل شده باشد. در دسترس بودن فرصت های شغلی بسیار، این امکان را برای دانشجویان خارجی فراهم کرده تا بتوانند پس از اتمام تحصیلات در کانادا مشغول به کار شوند. چه چیزی از این بهتر که دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی بتوانند در کانادا بمانند و کار کنند. در ادامه برخی از اصلی ترین دلایلی که  چرا کشور کانادا برای تحصیل مناسب است را شرح داده ایم:

اعتبار مدرک دانشگاه ها و مدارس

اولین دلیلی که عموما سبب می شود، افراد مشتاق مهاجرت به کانادا باشند و به تحصیل در کانادا علاقه نشان دهند، معتبر بودن مدرک تحصیلی این کشور می باشد. مدرک تحصیلی این کشور در کشور های آمریکا، استرالیا و کشور های اروپایی ارزش و اعتبار زیادی دارد و کار فرمایان زیادی را جذب خود می کند. دانشگاه ها و مدارس کانادا دارای استاندارد های سطح بالا، کیفیت آموزشی و امکانات آموزشی فراوانی هستند.

 بورسیه های تحصیلی کانادا

در کشور کانادا دانشجویان بین المللی می توانند با هزینه ای پایین تر نسبت به دیگر کشور ها تحصیل کنند. علاوه بر این متقاضیان می توانند با دریافت بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی، بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور را پوشش دهند. بورسیه ها و فاند های تحصیلی متعدد معمولا به دانشجویان ممتاز و با رزومه قوی، تعلق می گیرد. بورسیه های تحصیلی در کانادا به صورت اسکالرشیپ، گرنت، فول فاند، وام های دانشجویی و ... به دانشجویان برتر اعطا می شوند.

امنیت بالا در کانادا

بسیاری از افراد زمانی که می خواهند کشوری خارجی را برای تحصیل انتخاب کنند، به امنیت مقصد اهمیت بسیاری می دهند، چرا که افراد از خانواده خود جدا می شوند و در یک کشوری که با کسی آشنایی ندارند، به تنهایی مشغول تحصیل می شوند. کانادا یکی از امن ترین کشور های جهان برای تحصیل می باشد و جرم و جنایت در آن بسیار کم است. علاوه بر این مهاجران در این کشور هیچ گونه تبعیض نژادی را نخواهند داشت.

هزینه پایین زندگی و تحصیل در کانادا

هزینه های پایین زندگی و تحصیل در کانادا

تحصیل در کشور کانادا در مقاطع مختلف تحصیلی هزینه معقولی دارد و نسبت به کشور های دیگری همچون آمریکا، مقرون به صرفه تر می باشد. لازم به ذکر است هزینه تحصیل در مدارس برای فرزندان افرادی که ویزای تحصیلی یا کاری دارند، در مدارس دولتی رایگان است. علاوه بر هزینه تحصیل، هزینه های زندگی نیز بالا نیست. هزینه حمل و نقل در این کشور مقرون به صرفه است و در حالت کلی هزینه های زندگی در کانادا حدود 3 درصد ارزان تر از آمریکا می باشد. با این که هزینه های زندگی در کانادا کم تر از آمریکا می باشد، اما درامد سالانه این کشور از آمریکا بالا تر می باشد.

طبیعت زیبای کانادا

کانادا از زیباترین کشور های جهان است که مناظر جذاب و مناطق گردشگری فراوانی دارد. دانشجویانی که در این کشور تحصیل می کنند می توانند از این طبیعت زیبا لذت ببرند و در شهر های بزرگ گردش کنند. بسیاری از دانشگاه ها و کالج های کانادا در خطوط سواحل اقیانوس آرام و اطلس قرار گرفته اند.

فرصت های شغلی در کانادا

دانشجویان برای تامین هزینه های زندگی و تحصیل در کانادا می توانند به کار دانشجویی مشغول شوند. متقاضیان برای کار دانشجویی نیازی به مجوز ندارند و این امکان را دارند که به مدت 20 ساعت در هفته کار کنند. همچنین بعد از اتمام تحصیلات نیز آینده شغلی درخشانی در انتظار دانشجویان در کانادا می باشد. دانشجویان این اجازه را دارند که پس از فارغ التحصیلی مدتی به دنبال کار بگردند و در صورتی که شغل مناسبی پیدا کردند، در کانادا بمانند و مشغول به کار شوند. مشاغلی از جمله مهندسی، آموزگاری، تاسیسات، رانندگی و پزشکی در کانادا از جمله مشاغل مورد نیاز می باشند.

تجربه زندگی در یک کشور چند فرهنگی

از آن جایی که کانادا کشور مهاجر پذیری است و دانشجویان بین المللی و مهاجران زیادی در آن زندگی می کنند، غنی از تمام فرهنگ ها و مذاهب می باشد. دولت این کشور از تمام دین ها، نژاد ها و فرهنگ های مختلف، با آغوش باز استقبال می کند و افراد با زبان ها و نژاد های مختلف در کانادا به راحتی زندگی می کنند.

میزان درآمد و حقوق در کانادا

همان طور که قبلا به آن اشاره شد، فرصت های شغلی در کانادا فراوان است و نرخ بیکاری در این کشور پایین می باشد. از این رو افراد مشکلی با پیدا کردن شغل ندارند. از طرفی میزان درامد در این کشور مکفی می باشد که برای مشاغل مختلف متفاوت است. در ادامه به برخی از شغل ها و درآمد آن ها در کانادا در سال 2021 اشاره می کنیم:

شغل

درامد

مهندسی نرم افزار

83 تا 99 هزار دلار

مدیر پروژه مهندسی

74 تا 92 هزار دلار

حسابدار و مدیر مالی

63 تا 75 هزار دلار

نمایندگی فروش

52 تا 64 هزار دلار

تحصیل در کانادا به دلیل داشتن دانشگاه های معتبر، اعتبار مدرک تحصیلی، فرواوانی فرصت های شغلی، درامد بالای مشاغل، هزینه های پایین تحصیل و دریافت بورسیه های تحصیلی، بسیار مناسب است. از این رو دانشجویان بین المللی همواره این کشور را اولین مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در کانادا دارید با ما در موسسه اصطهباناتی تماس بگیرید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید