دانلود نسخه کامل کتاب مشاوره و روان درمانی جرالد کوری فارسی

کدخبر: ۵۱۴۱۷۳
دانلود نسخه کامل کتاب مشاوره و روان درمانی جرالد کوری فارسی

کتاب نظریه و کاربست مشاوره و روان درمانی

ویرایش جدید

تایپ شده و رنگی

نسخه:پی دی اف با کیفیت بسیار بالا

دارای قابلیت سرچ

نویسنده:جرالد کوری

تعداد صفحات: 826

دانلود کتاب

این کتاب یکی از منابع مهم کنکور و کارشناسی ارشد می باشد.این کتاب تمام نیاز های شما را در مورد مشاوره و روان درمانی برطرف می کند.مشاوره و روان درمانی از مشاغل رایجی نیستند که در کنار کار موسسات ورزشی مانند آکادمی های فوتبال در نظر گرفته شوند.

بنابراین، این مقاله تأملی مختصر در مورد تحقیقات موجود با توجه به روشی که چنین مؤسساتی در حال حاضر با سلامت روان و رفاه کسانی که حمایت می‌کنند درگیر می‌کند، ارائه می‌کند. در انجام این کار، قبل از تمرکز بیشتر بر تحقیقاتی که چگونگی استفاده آکادمی های فوتبال از تئوری و درمان روانشناختی را مورد بررسی قرار می دهد، دنیای مشارکت ورزشی نخبگان در نظر گرفته می شود.

چهار حوزه توسعه

رفتار درمانی معاصر را می توان با در نظر گرفتن چهار زمینه اصلی توسعه درک کرد: (1) شرطی سازی کلاسیک ، (2) دانلود کتاب نظریه و کاربست مشاوره و روان درمانی

 شرطی سازی عملیاتی ، (3) نظریه شناختی اجتماعی و (4) رفتار درمانی شناختی.

دانلود کتاب مشاوره و روان درمانی جرالد کوری

شرطی سازی کلاسیک (شرطی سازی پاسخ دهنده) به آنچه قبل از یادگیری اتفاق می افتد و از طریق جفت شدن پاسخ ایجاد می کند، اشاره دارد. شخصیت اصلی در این زمینه ایوان پاولوف است که شرط بندی کلاسیک را از طریق آزمایش با سگ نشان داده است.

قرار دادن غذا در دهان یک سگ منجر به ترشح بزاق می شود که این رفتار پاسخ دهندگان است. هنگامی که غذا به طور مکرر با برخی از محرک های اصلی خنثی (چیزی که پاسخ خاصی ایجاد نمی کند) مانند صدای زنگ ارائه شود، سگ سرانجام به تنهایی با صدای زنگ بزاق می کند.

با این حال ، اگر زنگ به طور مکرر به صدا در بیاید اما دوباره با غذا جفت نشود، در نهایت پاسخ ترشح بزاق کاهش یافته و منقرض می شود. یک نمونه از رویه هایی که مبتنی بر مدل شرطی سازی کلاسیک است، حساسیت زدایی سیستماتیک جوزف وولپه است که بعداً در این فصل شرح داده می شود.

این تکنیک نشان می دهد که چگونه اصول یادگیری حاصل از آزمایشگاه تجربی می توانند به صورت بالینی استفاده شوند. حساسیت زدایی را می توان برای افرادی اعمال کرد که پس از داشتن یک تجربه ترسناک هنگام پرواز، از طریق تهویه مطبوع کلاسیک، ترس شدیدی از پرواز پیدا کردند.

از لحاظ فنی می توان بدون داشتن شخصیتی ترسناک، ترس شدیدی از پرواز پیدا کرد. به عنوان مثال، کسی ممکن است تصاویر بصری از سقوط یک هواپیما در سواحل برزیل را ببیند و ترس از پرواز ایجاد کند حتی اگر آن شخص هرگز به جایی نرفته باشد.

برخی از محققان دیدگاه دیگری دارند و معتقدند که ترس از پرواز ممکن است در درجه اول به دلیل انفجار هراسی باشد (فرانک داتلیو، ارتباطات شخصی، 24 سپتامبر 2010). بیشتر پاسخ های قابل توجهی که در زندگی روزمره می آوریم نمونه هایی از رفتارهای عملی مانند خواندن، نوشتن، رانندگی با ماشین و غذا خوردن با ظروف است.

شرطی شدن

شرطی سازی عملیاتی شامل نوعی یادگیری است که در آن رفتارها عمدتا تحت تأثیر عواقب ناشی از آنها است. اگر تغییرات محیطی ناشی از رفتار تقویت شوند - یعنی اگر پاداش ارگانیسم بدهند یا محرکهای بد را از بین ببرند - احتمال بروز مجدد این رفتار افزایش می یابد.

اگر تغییرات محیطی هیچ تقویت کننده ای ایجاد نکند یا محرکهای منفی ایجاد کند ، احتمال تکرار رفتار کاهش می یابد. تکنیک های تقویت، مجازات و انقراض مثبت و منفی، که بعداً در این فصل شرح داده شد، نشان می دهد که چگونه شرطی سازی عملیاتی در محیط های اعمال شده می تواند در ایجاد رفتارهای اجتماعی و سازگارانه موثر باشد.

تکنیک های عملیاتی توسط درمانگران رفتار در برنامه های آموزش والدین و با برنامه های کنترل وزن استفاده می شود. رفتارگرایان هر دو مدل شرطی سازی کلاسیک و عملیاتی هرگونه مراجعه به مفاهیم میانجیگری، مانند نقش فرایندهای تفکر، نگرش ها و ارزش ها را حذف می کنند.

این تمرکز شاید به دلیل واکنشی در برابر رویکردهای روان پویایی بینش گرا باشد. رویکرد یادگیری اجتماعی (یا رویکرد اجتماعی-شناختی) که توسط آلبرت بندورا و ریچارد والترز (1963) ایجاد شده است، تعاملی، میان رشته ای و چند مدلی است (بندورا، 1977، 1982). نظریه اجتماعی-شناختی شامل یک تعامل متقابل سه گانه میان محیط، عوامل شخصی دانلود کتاب مشاوره و روان درمانی جرالد کوری (باورها، ترجیحات، انتظارات، برداشت های شخصی از خود و تفسیرها) و رفتار فردی است.

در رویکرد اجتماعی-شناختی، رویدادهای محیطی بر رفتار عمدتا توسط فرآیندهای شناختی حاکم بر نحوه تأثیرات محیطی توسط یک فرد و نحوه تفسیر این وقایع تعیین می شود. یک فرض اساسی این است که افراد قادر به تغییر رفتار خودگردان هستند و شخص عامل تغییر است.

از نظر بندورا (1982، 1997) ، خودکارآمدی اعتقاد یا انتظار فرد است که می تواند بر یک موقعیت مسلط شود و تغییرات دلخواه را به وجود آورد.یک مثال از یادگیری اجتماعی، روش هایی است که افراد می توانند مهارت های اجتماعی مؤثر را پس از تماس با افراد دیگری که به طور مؤثر مهارت های بین فردی را مدل می کنند، ایجاد کنند.

دانلود رایگان کتاب مشاوره و روان درمانی جرالد کوری

درمانگر

رفتار درمانی شناختی (cbt) جریان اصلی رفتار درمانی معاصر را نشان می دهد و یک گرایش نظری محبوب در بین روانشناسان است. رفتار درمانی شناختی با این فرض عمل می کند که آنچه مردم معتقدند بر نحوه عملکرد و احساس آنها تأثیر می گذارد.

از اوایل دهه 1970، حرکات رفتاری جایگاه قانونی برای دانلود کتاب روانشناسی هیلگارد تفکر واگذار کرده است، حتی در حدی که به عوامل شناختی نقشی اساسی در درک و درمان مشکلات عاطفی و رفتاری بدهد. در اواسط دهه 1970، رفتار درمانی شناختی جایگزین رفتار درمانی به عنوان عنوان پذیرفته شده شد و این رشته با تأکید بر تعامل بین ابعاد عاطفی، رفتاری و شناختی تأکید کرد.

رفتار درمانی معاصر اشتراکات زیادی با رفتار درمانی شناختی دارد که در آن مکانیسم تغییر هم شناختی (اصلاح افکار برای تغییر رفتارها) و هم رفتاری است (تغییر عوامل خارجی که منجر به تغییر رفتار می شوند). آموزش مهارت های اجتماعی، شناخت درمانی، آموزش مدیریت استرس، ذهن آگاهی و شیوه های مبتنی بر پذیرش، همگی بیانگر سنت رفتاری شناختی هستند.

این فصل فراتر از دیدگاه رفتاری سنتی است و عمدتا به جنبه های کاربردی این مدل می پردازد. فصل 10 به رویکردهای شناختی رفتاری اختصاص دارد که روی تغییر در شناخت درمانجو (افکار و عقاید) متمرکز است که مشکلات روانی را حفظ می کند

مفاهیم کلیدی

روند فعلی در رفتار درمانی

رفتار درمانی معاصر مبتنی بر یک دیدگاه علمی درباره رفتار انسان است که رویکردی منظم و ساخت یافته به مشاوره را در خود جای داده است. روند فعلی در رفتار درمانی به سمت ایجاد رویه هایی است که به درمانجو ها کنترل می کنند و در نتیجه دامنه آزادی آنها را افزایش می دهند.

رفتار درمانی با هدف افزایش مهارت های افراد به طوری که آنها گزینه های بیشتری برای پاسخگویی داشته باشند. با غلبه بر رفتارهای ناتوان کننده ای که انتخاب ها را محدود می کند، افراد در انتخاب امکاناتی که قبلاً در دسترس آنها نبود آزادتر هستند و این باعث افزایش آزادی فرد می شود.

خصوصیات و فرضیات اساسی

هفت ویژگی اصلی رفتار درمانی و مفروضات آن را تعریف می کنند. یک ویژگی مشخص این است که رفتار درمانی مبتنی بر اصول و روشهای روش علمی است. اصول یادگیری که به طور تجربی استخراج شده اند، برای کمک به افراد در تغییر رفتارهای ناسازگار، به طور سیستماتیک اعمال می شوند. وجه تمایز درمانگران رفتاری، پایبندی سیستماتیک آنها به دقت و ارزیابی تجربی است. درمانگران رفتار اهداف درمانی را به صورت عینی مشخص بیان می کنند تا تکرار مداخلات آنها امکان پذیر باشد.

اهداف درمان توسط درمانجو و درمانگر توافق می شود. در طول دوره درمانی ، درمانگر رفتارهای مشکلی و شرایط حفظ آنها را ارزیابی می کند. از روشهای ارزیابی برای تشخیص اثر بخشی روشهای ارزیابی و درمان استفاده می شود. تکنیک های درمانی استفاده شده باید اثبات شده باشند.

به طور خلاصه، مفاهیم و رویه های رفتاری به صراحت بیان می شوند، به صورت تجربی در یک چارچوب مفهومی آزمایش می شوند و به طور مستمر تجدید نظر می شوند. رفتار محدود به اعمال آشکاری نیست که شخص انجام می دهد و ما می توانیم آنها را مشاهده کنیم.

رفتار همچنین شامل فرآیندهای درونی مانند شناختها، تصاویر، باورها و احساسات است. ویژگی اصلی یک رفتار این است که چیزی است که می تواند از نظر عملیاتی تعریف شود. رفتار درمانی به جای تجزیه و تحلیل تعیین کننده های تاریخی احتمالی، با مشکلات فعلی درمانجو و عوامل تأثیرگذار بر آنها سر و کار دارد.

تاکید بر عوامل خاصی است که بر عملکرد فعلی تأثیر می گذارد و اینکه از چه عواملی می توان برای اصلاح عملکرد استفاده کرد. درمانگران رفتار به دنبال وقایع کنونی محیطی هستند که رفتارهای مشکلی را حفظ می کنند و به درمانجو ها کمک می کنند تا با تغییر رویدادهای محیطی، از طریق فرایندی به نام ارزیابی عملکردی یا آنچه وولپه (1990) از آن به عنوان "تجزیه و تحلیل رفتاری" یاد می کند، تغییر رفتار ایجاد کنند. رفتار درمانی اهمیت فرد، محیط فرد و تعامل بین فرد و محیط را در تسهیل تغییر تشخیص می دهد.

دانلود کتاب نظریه و کاربست مشاوره و روان درمانی جرالد کوری

انتظار می رود درمانجو ها درگیر در رفتار درمانی با انجام اقدامات خاصی برای مقابله با مشکلات خود نقش فعالی را بر عهده بگیرند. به جای اینکه فقط در مورد شرایط خود صحبت کنند، درمانجو ها موظف به انجام کاری برای ایجاد تغییر هستند.

درمانجو ها رفتارهای خود را در حین و خارج از جلسات درمانی کنترل می کنند، مهارت های مقابله ای را می آموزند و تمرین می کنند و رفتارهای جدید را با نقش بازی می کنند. وظایف درمانی که درمانجو ها در زندگی روزمره انجام می دهند یا انجام تکالیف، بخشی اساسی از این روش است.

رفتار درمانی یک رویکرد عمل محور و آموزشی است و یادگیری به عنوان اصلی ترین درمان تلقی می شود. درمانجو ها رفتارهای جدید و سازگارانه را می آموزند تا جایگزین رفتارهای قدیمی و ناسازگار شوند. دانلود نسخه کامل کتاب مشاوره و روان درمانی جرالد کوری فارسی این روش فرض می کند که تغییر می تواند بدون بینش از پویایی اساسی و بدون درک ریشه های یک مشکل روانشناختی صورت گیرد.

رفتار درمانگران با این فرض عمل می کنند که تغییر رفتار می تواند قبل یا همزمان با درک از خود اتفاق بیفتد و تغییرات رفتاری ممکن است منجر به افزایش سطح درک خود شود. اگرچه این واقعیت است که بینش و درک در مورد شرایط احتمالی که مشکلات شخص را تشدید می کنند، می تواند انگیزه ای برای تغییر ایجاد کند، اما دانستن اینکه کسی مشکلی دارد و دانستن چگونگی تغییر آن دو چیز متفاوت است (مارتل، 2007). ارزیابی یک روند مستمر مشاهده و نظارت بر خود است که بر عوامل فعلی رفتار، از جمله شناسایی مشکل و ارزیابی تغییر متمرکز است.

فروشگاه کتاب مکاتب ارزیابی روند درمان را آگاه می کند و شامل فرهنگ سازی درمانجو به عنوان بخشی از محیط اجتماعی آنها، از جمله شبکه های پشتیبانی اجتماعی مربوط به رفتارهای هدف است. ارزیابی و ارزیابی دقیق مداخلات مورد استفاده برای تعیین اینکه آیا تغییر رفتار ناشی از این روش است، مهم برای رویکردهای رفتاری است.

مداخلات درمانی رفتاری به تنهایی متناسب با مشکلات خاصی است که درمانجو تجربه می کند. چندین روش درمانی ممکن است برای درمان مشکلات درمانجو فردی استفاده شود. سؤال مهمی که به عنوان راهنما برای این انتخاب عمل می کند این است: "چه کسی برای چه کسی موثرتر است و تحت چه شرایطی برای این فرد مشخص است؟" (پل ، 1967، ص 111).

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید