آیا قرص رویش مجدد مو موثر است؟

کدخبر: ۵۱۴۸۰۳
ممکن است از خود بپرسید که آیا راهکاری موثر برای رشد سریع موها وجود دارد؟ آیا محصول معجزه‌آسایی به رویش مجدد مو کمک می‌کند؟ آیا سبک زندگی و روش‌های طبیعی می تواند رشد مو را تسریع کند؟
آیا قرص رویش مجدد مو موثر است؟

مو بعنوان یکی از نشانه‌های زیبایی و سلامت در سراسر دنیا شناخته شده است. به‌طوریکه ریزش یا کم‌پشتی آن تاثیر بسیار زیادی بر ظاهر افراد می‌گذارد. دلایل متعددی موجب ریزش مو می‌شوند اما شواهد حاکی از آن است که ریزش 100 تارمو در روز طبیعی است چون موها به‌طور مداوم در چرخه رشد قرار می‌گیرند.

رشد سریع مو و داشتن موهایی پرپشت و سالم به یکی از چالش‌های زیبایی امروز  تبدیل شده است بنابراین، برای حل این دغدقه این مقاله را ترتیب دادیم تا با شیوه‌های متفاوتی از ریزش مو جلوگیری کنید و رویش مجدد مو را تجربه کنید.

آیا قرص و دارویی برای روش مجدد مو وجود دارد؟

صرف نظر از سن یا جنسیت شما، مقابله با ریزش مو می‌تواند خسته‌کننده باشد. محصولات بسیاری برای ریزش مو در بازار موجود است که می‌تواند بر این مشکل بیفزاید. از طرف دیگر، مراجعه مداوم به متخصص پوست و مو می‌تواند گران باشد. با این‌حال، گزینه‌های درمانی مختلفی برای انواع ریزش مو وجود دارد که در زیر با تعدادی از آنها آشنا می‌شوید.

اسپیرونولاکتون برای ریزش موی آندروژنیک

اسپیرونولاکتون، تولید آندروژن را کند می‌کند و منجربه جلوگیری از ریزش مو می‌شود. این دارو از هورمون‌های جنسی مردانه از جمله تستوسترون تشکیل شده است که با کاهش تولید آندروژن باعث تعدیل ریزش مو ناشی از آلوپسی آندروژن می‌شود و در نهایت به رشد مجدد مو کمک کند.

 طول دوره درمان با اسپیرونولاکتون از 6 تا 20 ماه متغیر است. . مهم این است که صبور باشید و انتظارات واقع بینانه از زمانی که می توانید به بهبودی امیدوار باشید داشته باشید.

پرفکتیل  برای ریزش موی هورمونی

پرفکتیل یکی از مکمل‌های قوی، مخصوص ریزش موی هورمونی است. این قرص تقویتی با رساندن مواد مغذی از طریق جریان خون به عمیق ترین سطح لایه پوستی، فولیکول‌های مو و ناخن در زنان و مردان یکسان عمل می‌کند.

  • ویتامین های B2, B3 و بیوتین در آن به سلامت پوست کمک می‌کند.
  • مواد معدنی سلنیوم و روی در آن به حفظ سلامت مو و ناخن کمک می‌کند.

هیرتامین برای ریزش مو بر اثر استرس و کمبود مواد معدنی

ویتامین‌های مو مکمل‌هایی برای حفظ ظاهر و سلامت مو هستند. نمونه‌های مرغوب این محصولات رشد، درخشش، ضخامت و استحکام مو را بهبود می‌بخشند.

بسیاری از هیرتامین‌ها حاوی ترکیباتی از جمله بیوتین، ویتامین C و E، کلاژن، اسید فولیک و اسیدهای چرب امگا 3 هستند. آنها همچنین حاوی مواد افزودنی مانند آشواگاندا و جینسنگ هستند که وجود این مواد معدنی ارزشمند، به کمبود مواد معدنی موها را پوشش می‌هد و به تقویت مو کمک می‌کند.

فولیکوژن یک داروی مولتی ویتامین بشمار می‌رود که تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی موردنیاز برای جلوگیری از ریزش مو  در آن موجود است.  برای درمان یا پیشگیری از کمبود ویتامین به علل مختلفی همچون: رژیم غذایی نامناسب، بیماری‌های خاص یا در دوران بارداری استفاده می‌شود.

روی (روی)، سلنیوم، ویتامین E و بعضی ویتامین‌های گروه B به همراه اسیدهای آمینه از مهمترین ترکیبات این مکمل هستند که در تقویت سیستم ایمنی بسیار موثر است.

مزوتراپی

مزوتراپی از موثرترین روش‌های رویش مجددمو

به مزوتراپی مو، مزوپلاستی یا مزوهیر هم گفته می‌شود. اگر ریزش مو جدی شما را تهدید می‌کند، مزوتراپی یکی گزینه موثر درمانی برای جلوگیری از ریزش و رویش مجدد موهای شماست.

این یک روش غیرتهاجمی و بدون درد است که با تزریق سرم حاوی سلول‌های بنیادی یا پلاسمای غنی از پلاکت به پوست سر باعث تحریک فولیکول‌های مو می‌شود.

این تکنیک بر روی اپیدرم، از طریق مستقیم دارو به پوست سر بافت همبند پوستی، گردش خون و سیستم ایمنی و حسی عصبی اثر می گذارد.

روش مزوتراپی مو، می‌تواند به بهبود اشکال خاصی از آلوپسی مانند تلوژن افلوویوم، آلوپسی آندروژنتیک، آلوپسی آره آتا و آلوپسی استرس کمک کند.

مدت زمان درمان به فرد بستگی دارد، اما به طور متوسط، شما به مدت تقریبا چهار ماه، هفته ای یک بار به درمان نیاز خواهید داشت.

از فواید مهم مزوتراپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود خون‌رسانی

  • غذارسانی به بافت پوست و فولیکول‌ها

  • تنظیم ترشح چربی پوست

  • جلوگیری از فرآیند تحلیل رفتن فولیکول‌

دلایل ریزش مو چیست؟

ریزش مو (آلوپسی) یک اتفاق رایج است که در بزرگسالان بیشتر شایع‌ است. دلایل احتمالی زیادی برای ریزش مو وجود دارند که عبارتند از:

1.بارداری

 ریزش مو پس از رایمان بعلت تغییرات هورمونی اتفاق می‌افتد. بعد از طی شدن دوره زایمان، به‌مرور بدن به حالت طبیعی خود برمی‌گردد و موهای جدید شروع به رشد می‌کنند که ممکن است تا 2 سال زمانبر باشد.

2.عوامل استرس‌زا

استرس با ریزش مو رابطه مستقیم دارد. عوامل استرس‌زا، تعداد زیادی از فولیکول‌های مو را وارد مرحله استراحت می‌کند. بعد از گذشت چند ماه، ممکن است موهای آسیب دیده هنگام شانه زدن یا شستن موهایتان به طور ناگهانی بریزند.

3.عمل جراحی

عمل جراحی یک فرآیند تهاجمی تلقی می‌شود که  ممکن است بدن و ذهن شما را تحت فشار زیادی قرار دهد. بعلت استفاده از داروهای بیهوشی تقسیم سلولی سریع که در فولیکول‌های مو اتفاق می‌افتد کند می‌شود و ریزش مو شروع می‌شود.

4.ژنتیک

ژنتیک یا وراثت از عوامل بسیار موثر در ریزش مو است که در مواجه با آن استفاده از روش‌های بسیار قوی می‌توانند کمک کننده باشند. به دلیل اینکه طاسی یا نازک شدن موها فرایندی زودهنگام و سریع است بهتر است با روش‌های دائمی آن را بهبود بخشید.

5.تغذیه نامناسب وکمبود ویتامین

رژیم‌های غذایی نادرست و عدم دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی موردنیاز بدن باعث می‌شود ریزش مو شدت گیرد. به این دلیل افراط وتفریط زیادی در مواد غذایی نتایج نامساعدی را رقم خواهد زد.

6.افزایش سن

تقریباً درصد زیادی از افراد با افزایش سن دچار ریزش مو می‌شوند. سرعت رشد و تارهای‌مو کم می‌شوند و رنگدانه‌ها کمتر می‌شوند. بنابراین، این یک فرایند طبیعی و غیرقابل انکار است که با پیروی از رژیم‌های غذایی سرشار از ویتامین‌، آنتی‌اکسیدان‌ها و... و مراقبت‌های صحیح مو می‌تواند تا حدودی مرتفع شود.

کاشت مو بهترین روش برای ریزش موی ارثی

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، وراثت یکی از عوامل قدرتمند و موثر در ریزش مو است. ممکن است روش‌های زیادی را برای رویش مجدد مو انتخاب کرده باشید و نتیجه قابل قبولی از آن نگرفته باشید. در این صورت، کاشت‌مو یکی از راهکارهای موثر برای رویش طبیعی مو  است.

رویش طبیعی مو

 هدف از کاشت مو، بازگرداندن رشد مو به محدوده‌هایی از پوست سر با رشد محدود یا غایب است که درمان موثری برای بسیاری از انواع ریزش مو هستند، اما باید پذیرفت که ریزش مو بطورکامل متوقف نمی‌کنند. به این دلیل، برای نتایج پایدار، ممکن است افراد نیاز به پیوندهای بعدی داشته باشند.

بنابراین، انتخاب درست یک کلینیک یا مرکز معتبر و مجهز کاشت مو که از مدرنترین روش‌ها، پزشک‌های زیردست و امکانات مناسب استفاده کند از عوامل موثر در ارائه نتیجه شگفت‌انگیز از کاشت مو خواهد بود. بهتر است قبل از انتخاب یک کلینیک عکس کاشت مو یا همان نمونه کارها را ببینید.

جمع بندی

رویش مجدد مو ممکن است یکی از خواسته‌های قلبی اما دست‌نیافتنی شما باشد. همانطور که قرص‌ها و داروهای متنوع و متعددی برای تقویت و تحریک رشد مو وجود دارند دلایل محکمه‌پسندی هم برای ریزش مو وجود دارد. با این حال، پیشنهاد ما پیروی از یک سبک زندگی سالم و تحت مراقبت قرار گرفتن یک متخصص پوست و مو است که شما را برای داشتن موهایی پرپشت و زیبا راهنمایی کند. از طرفی توجه داشته باشید اگر ریزش مو شما با عامل وراثت دخیل است، در کنار ایجاد این سبک زندگی باید کاشت مو طبیعی را به‌عنوان موثرترین راه ممکن انتخاب کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید