بهترین سوغاتی های رامسر

کدخبر: ۵۱۵۳۱۷
رامسر از شهرهای توریستی و زیبای استان مازنداران است که جاذبه‌های دیدنی چشم‌نوازی دارد.
بهترین سوغاتی های رامسر

 امکان ندارد به رامسر قدم بگذارید و چند شبی را زیر آسمان این شهر سپری نکنید. اگر می‌خواهید از قیمت هتل رامسر مطلع شوید، به سامانه اینترنتی علی بابا مراجعه کنید. راستی تا یادمان نرفته باید بگوییم، رامسر سوغاتی‌های فراوانی دارد؛ شک نداریم، بعد از آشنایی با سوغاتی های رامسر بدون خرید سوغاتی، این شهر را ترک نخواهید کرد. در ادامه به معرفی تعدادی از مهم‌‌ترین سوغاتی‌های خوراکی و صنایع دستی رامسر خواهیم پرداخت، پس تا پایان با ما همراه شوید.

مهم‌ ترین سوغاتی ‌های خوردنی رامسر

هر نقطه از ایران، سوغاتی‌های مختص به خودش را دارد. استان مازندران خوراکی‌ها و شیرینی‌‌های خوش‌مزه‌‌ای دارد که می‌توانید نوش جان کنید یا همراه با خودتان به شهرتان ببرید.

زیتون از معروف ترین سوغاتی های رامسر

شاید اسم هر خوراکی به گوش‌تان نخورده باشد، ولی به‌طور حتم زیتون را می‌شناسید. زیتون از سوغات محبوب رامسر شناخته می‌شود که اکثر مسافران بدون خرید این خوراکی لذیذ، راضی به رفتن از رامسر نمی‌شوند. زیتون به شکل‌های متنوعی تهیه می‌شود که یکی از خوش‌طعم‌ترین نوع آن، زیتون شکم‌پر (فلفل و سیر) است.

رشته به رشته از شیرینی ‌های محبوب رامسر

رشته‌به‌رشته از شیرینی‌های خوش‌عطر و طعم استان مازندران است. ترکیبات این شیرینی از گردو، رشته آرد برنج، خاک قند، هل، روغن تشکیل می‌شود. اگر روزی به دیار رامسر سفر کردید، خرید رشته‌به‌رشته را فراموش نکنید.

کلوچه و کوکی‌های مشهور رامسر

از خوراکی‌های پرطرفدار ایرانی‌ها، کلوچه و کوکی است. کوکی‌ها به لطف طعم خوش‌مزه‌ای که دارند، یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌ها در میان کودکان هم شناخته می‌شوند. در سال‌های اخیر، شیرینی کوکی نسبت به کلوچه طرفداران بیشتری پیدا کرده و جزء بهترین سوغاتی های رامسر به حساب می‌آید.

بهترین سوغاتی های رامسر

پشت زیک شیرینی سنتی رامسر

شیرینی پشت زیک از دیگر شیرینی‌های پرطرفدار رامسر شناخته می‌شود. جالب است بدانید، در بسیاری از نقاط استان مازندران به‌جای قند، این شیرینی به‌همراه چای میل می‌شود. مواد اولیه این شیرینی از کنجد، عسل، گردو، شکر و کره تهیه شده است.

نان قتلمه از نان های محلی رامسر

نان قتلمه یکی از نان‌های سنتی مازندرانی‌ها است که بیشتر در سفره‌های افطار آن‌ها دیده می‌شود. از مواد تشکیل دهنده قتلمه شیر، آرد سفید، تخم‌مرغ، شکر، خمیرمایه و نمک است.

قماق از نان‌های رژیمی

از دیگر سوغاتی های محلی رامسر نان قماق شناخته می‌شود. این شیرینی به‌خاطر وجود موادی مانند آرد گندم، گردو، شنبلیله، جعفری، شوید، کره و تخم‌مرغ بسیار مقوی است. به‌دلیل اینکه در پخت قماق شکر استفاده نمی‌شود، در رژیم غذایی مازندرانی‌ها این نان وجود دارد.

آغوزنون از سوغات دوست‌داشتنی‌ رامسر

آغوزنون یکی از شیرینی‌های خوش‌مزه رامسر است که به دو شکل خام و پخته سرو می‌شود. در مناسبت‌ها و دورهمی‌های مردم رامسر، شیرینی آغازنون یک عضو اصلی در بین خوراکی‌ها به حساب می‌آید.

برای لذت بردن از این خواکی های خوشمزه و سفر به رامسر و شهر های شمالی در صورتی که نیاز به اقامتگاه و ویلا داشتید میتوانید انواغ هتل در رشت و رامسر را از علی بابا رزرو کنید، هتل بام سبز رامسر یکی از هتل های خوب این شهر می باشد.

برنجک یا شیرینی‌ بهاردونه

اگر شیرینی برنجک را برای بار اول ببینید، احتمالا به نظرتان شباهتی به کَته برنج دارد که با دست فشرده شده است. برنجک نوعی شیرینی مجلسی محسوب می‌شود که اکثر شهرهای مازندران از آن برای پذیرایی در مراسم‌هایشان استفاده می‌کنند. برنجک طرز تهیه پیچیده‌ای ندارد و با استفاده از برنج، آب، شکر، آب‌لیمو و روغن درست می‌شود.

ترشی، مربا و شربت از بهترین سوغاتی های مازندران

کم‌تر کسی پیدا می‌شود که از ترشیجات خوشش نیاید، به‌خصوص اگر حرف از ترشیجات محلی رامسر در میان باشد. ترشی از سوغاتی‌های پرطرفدار شهرهای شمالی، به‌خصوص رامسر است. از ترشی‌های محبوب رامسر می‌توان به هفت‌بیجار، ترشی بادمجان، ترشی لیته، ترشی سیر و ترشی مرکبات اشاره کرد. از دیگر سوغاتی‌های رامسر مربا (طعم‌های مختلف)، شربت، لواشک، رب انار و رب آلوچه است.

بهترین سوغاتی های رامسر

صنایع دستی از مهم ترین سوغاتی های رامسر

رامسر مانند دیگر شهرهای ایران، صنایع دستی منحصربه‌فرد خودش را دارد. از معروف ترین صنایع دستی رامسر می توان به حصیربافی، نمدبافی، چادرشب‌بافی و مرواربافی اشاره کرد که در ادامه به برخی از آن‌ها پرداخته‌ایم.

حصیربافی هنر دست رامسری‌ها

اگر می‌خواهید از صنایع دستی رامسر با خودتان سوغاتی ببرید، ظروف حصیری یک انتخاب عالی می‌تواند باشد. سبد، زیرانداز، کلاه، زیر دیگی، ساک خرید و کاسه از محصولات صنایع دستی حصیری هستند که از الیاف‌های طبیعی گیاهان ساخته می‌شوند. شغل بسیاری از مردم محلی رامسر، حصیربافی است و از این طریق امرارمعاش می‌کنند.

نمد مالی از گران‌ترین سوغاتی های رامسر

نمدمالی از قدیمی‌ترین صنایع دستی ایران شناخته می‌شود که قدمت آن نزدیک به 3 قرن است. نمد از پشم گوسفند ساخته شده که به اشکال مختلفی مانند کلاه، زیرانداز و کوله‌ درمی‌آید. ساخت محصولات نمدی یکی از دشوارترین مراحل ساخت را دارد. نمد با فشار، رطوبت و حرارت درست می‌شود. بد نیست بدانید، نمدی که بیشتر مشت‌ومال خورده باشد، قیمت بالاتری دارد.

چادرشب‌بافی هنر چینش رنگ‌ها

چادرشب‌‌بافی یا به زبان محلی رامسر، لاون‌بافی در میان خانم‌ها طرفدارن زیادی دارد. لاون‌بافی یکی از پرزحمت‌ترین صنایع دستی مازندرانی‌ها است که اغلب توسط بانوان بافته می‌شود. محصولات چادرشب‌‌‌‌بافی از قبیل رومیزی، روتختی، روانداز و... است که در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی آماده می‌شوند.

صنایع چوبی

با توجه به اینکه در استان مازندران جنگل‌های بسیاری وجود دارد، مردم بومی این استان در ساخت صنایع دستی چوبی کم‌لطفی نکرده‌اند. محصولات چوبی رامسر مانند ظروف و وسایل تزئینی است که همگی از کیفیت بالایی بهره‌مند هستند.

در این مقاله سعی کردیم، تعدادی از مهم‌ترین سوغاتی‌های رامسر را به شما معرفی کنیم. از نظر شما کدام سوغاتی بین گردشگران محبوب‌تر است؟ اگر قصد سفر به رامسر دارید، با مراجعه به سامانه اینترنتی علی بابا از قیمت هتل رامسر مطلع شوید و هتل مدنظرتان را رزرو کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید