داربست متحرک چیست و مزایای آن کدام است؟

کدخبر: ۵۱۵۷۹۶
داربست پیشینه‌ای بسیار طولانی دارد و از دیرباز تا کنون مورد استفاده بشر بوده است.
داربست متحرک چیست و مزایای آن کدام است؟

 امروزه ارائه مدل‌های مختلف داربست باعث شده است که دامنه کاربرد آن بسیار گسترده‌تر از قبل شود. داربست بازار مرجع آنلاین فروش انواع لوله داربست و بست داربست ایران بست در بازار است. یکی از معروف‌ترین مدل‌های موجود، داربست متحرک یا همان داربست آسانسوری است. در ادامه بیشتر درباره این سبک از داربست توضیح می‌دهیم.

داربست متحرک چیست؟

معمولا داربست، مواقعی مورد استفاده قرار می‌گیرد که بخواهیم به ارتفاعات بیشتر از 2 متر دسترسی داشته باشیم و عمده کاربرد آن نیز در ساختمان‌سازی است. داربست متحرک علاوه بر این کاربرد، برای ساخت یا تخریب نمای ساختمان‌ها هم به کار می‌رود.

نحوه نصب و استفاده از داربست‌های متحرک یا آسانسوری به‌مراتب آسان‌تر از داربست‌های فلزی معمولی است. این نوع از داربست‌ها با عنوان پلتفرم نیز شناخته می‌شوند. برای نصب و جایگذاری داربست متحرک، از به‌روزترین تکنولوژی‌ها استفاده می‌شود؛ به همین دلیل می‌توان آن را به‌نوعی پیشرفته‌ترین نوع داربست‌های موجود دانست.

مزایای استفاده از داربست متحرک

استفاده از این مدل لوله داربست، مزایای مختلفی به دنبال دارد که در این قسمت به چند نمونه از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • صرفه اقتصادی بیشتر نسبت به داربست فلزی

  • هزینه سرویس کم

  • عدم وابستگی به شرایط محیطی

  •  قابل نصب در مکان‌های مختلف

  • استفاده نامحدود و پیشرفت کاری سریع

  • قطعات مورد استفاده مناسب و در دسترس

  • نصب و بهره‌وری ساده

  • حمل و نقل و نگهداری به‌مراتب ساده

مقایسه داربست متحرک و فلزی از نظر ایمنی

داربست متحرک و داربست فلزی، هر دو یک کاربرد داشته و شما می‌توانید آن‌ها را به جای یکدیگر نیز به کار ببرید. در قسمت قبلی به چند نمونه از مزایای داربست متحرک اشاره کردیم که باعث می‌شود که بیشتر متقاضیان، به این مدل روی آورند.

برای مقایسه بیشتر این دو مدل داربست، می‌توانیم به درجه ایمنی کارکنان هنگام کار بر روی آن‌ها نیز اشاره کنیم. طبق تجربه و تحقیقات، می‌توان ادعا کرد که داربست متحرک، ایمنی بیشتری برای کارکنان ایجاد می‌کند.

این موضوع باعث می‌شود تا افراد با آرامش و اطمینان خاطر بیشتری بر روی داربست مشغول به کار شوند و پیشرفت کار نیز بیشتر و بهتر گردد. اقدامات مختلفی برای امنیت هرچه بیشتر بر روی این داربست‌ها به اجرا درآمده است که باعث می‌شود تا حد امکان از سقوط افراد و مصالح به پایین، جلوگیری شود.

سیستم گریز از مرکز، یکی از این اقدامات است که باعث می‌شود تا در زمان‌های خطر و اضطرار، دستگاه و سازه داربست قفل شود و اتفاق غیرقابل جبرانی، رخ ندهد. وجود یک کابل امنیتی نیز، از دیگر اقدامات ایمن‌سازی در این زمینه است که حتی اگر سایر سیستم‌های ایمنی هم عملکرد خود را از دست بدهند، این سیستم به‌صورت مستقل فعال می‌شود و کار خود را انجام می‌دهد.

سخن پایانی

استفاده زیاد از داربست و طیف کاربرد وسیع آن، باعث شده است که مدل‌های مختلفی از آن، مانند داربست نمایشگاهی، داربست فلزی، داربست متحرک و ... ارائه شوند که هرکدام کارایی مختلفی دارند. داربست متحرک را می‌توان جدیدترین و به‌روزترین این ابزارها دانست که ویژگی‌های کاربردی مختلفی دارد. این داربست‌ها به‌صرفه‌تر، ایمن‌تر و دارای فرایند نصب سریع‌تری نسبت به مدل‌های معمولی هستند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام در روز سه‌شنبه؛

      اقتصادنیوز: امروز برای هفتمین روز معاملاتی متوالی شاخص بورس ریزش کرد.

    کارگزاری مفید