چگونه حساب کاربری اینستاگرام را رفع ریپورت کنیم؟

کدخبر: ۵۱۷۷۸۲
چگونه حساب کاربری اینستاگرام را رفع ریپورت کنیم؟ بسیاری از افراد نمی‌دانند که راه مواجهه با این مشکل چیست؟
چگونه حساب کاربری اینستاگرام را رفع ریپورت کنیم؟

 ریپورت شدن پیج اینستاگرام ممکن است به دلایل بسیار زیادی اتفاق بیفتد. برای برطرف‌کردن این مشکل شما در ابتدا باید علت آن را تشخیص دهید. شناخت مشکل به شما کمک می‌کند تا بتوانید برای رفع آن راهکار مناسبی پیدا کنید. اینستاگرام قوانین و سیاست‌های خاص خود را دارد. گاهی اوقات با زیر پا گذاشتن این قوانین پیج شما ریپورت می‌شود. البته این تنها دلیل ریپورت شدن پیج شما نیست. عوامل مختلفی ممکن است زمینه ریپورت شدن پیج اینستاگرام را فراهم کنند. ما در این مقاله روش‌های رفع ریپورت حساب کاربری اینستاگرام را به شما یاد می‌دهیم.

علت‌های ریپورت شدن اکانت اینستاگرام

در این بخش برخی از عواملی که سبب می‌شوند یک اکانت در اینستاگرام ریپورت شود را بررسی می‌کنیم. همان‌طور که اشاره کردیم، استفاده از اینستاگرام قوانین خاص خود را دارد. این پلتفرم محتواهایی که خلاف ضوابط و مقررات باشند را به‌سرعت حذف می‌کند. در این جا به بررسی برخی از عوامل که سبب می‌شوند، اکانت اینستاگرام ریپورت شود، می‌پردازیم:

فالو و لایک بیش از اندازه

شاید برای شما تعجب‌آور باشد اما لایک و فالوکردن بیش از اندازه افراد می‌تواند، سبب ریپورت شدن اکانت آن‌ها شود. برخی از افراد برای افزایش فالوورهای اکانت خود در طول روز تعداد زیادی از کاربران را فالو می‌کنند یا پست‌های زیادی را لایک می‌کنند. این حرکات از سوی اینستاگرام یک عمل منفی تلقی می‌شود و اکانت را ریپورت می‌کند. هر اکانت بسته به طول عمری که دارد، باید در طول روز تعداد محدودی از افراد را فالو کند تا به‌عنوان ربات شناخته نشود.

انتشار پست‌های مکرر

یکی از عوامل دیگری که در ریپورت شدن پیج نقش دارد، گذاشتن بیش از اندازه پست در اینستاگرام است. اینستاگرام الگوریتمی دارد که با اسپم‌ها مبارزه می‌کند. برای رفع ریپورت حساب کاربری اینستاگرام در چنین حالتی باید کمتر فعالیت کنید. پست‌های مکرر یک مورد منفی است که سبب می‌شود، پیج شما اسپم شناخته شود.

رعایت‌نکردن حق کپی‌رایت

چنانچه پستی را از پیج اینستاگرام فرد دیگری کپی کنید، اینستاگرام شما را ریپورت می‌کند. اینستاگرام روی موضوع کپی‌رایت بسیار حساس است. حتی در بسیاری از موارد موزیک‌های قرار داده شده روی پست‌های ویدئویی نیز به‌خاطر رعایت کپی‌رایت، توسط اینستاگرام پاک می‌شوند. چنانچه خواستید از محتوای پیج دیگری استفاده نمایید، حتماً پیج موردنظر را تگ کنید.

به اشتراک‌گذاری محتوای نامناسب

چنانچه در پیج خود محتوایی به اشتراک بگذارید که حاوی حرکات خشونت‌آمیز، جنسی و توهین‌آمیز باشد، اینستاگرام به‌سرعت پیج شما را ریپورت می‌کند. اگر مخاطبان پیج شما نیز در خصوص پست‌ها گزارشی به اینستاگرام بدهند، این اتفاق رخ می‌دهد.

استفاده از IPهای گوناگون برای ورود به اکانت

اگر برای ورود به حساب کاربری خود از چندین IP و آدرس گوناگون استفاده کنید، اکانت شما توسط اینستاگرام ریپورت می‌شود. اینستاگرام با دیدن چنین موضوعی فکر می‌کند که اکانت شما مورد حمله هکرها قرار گرفته است. به همین دلیل آن را ریپورت می‌کند.

چطور ریپورت بودن اکانت خود را برطرف کنیم؟

رفع ریپورت حساب کاربری اینستاگرام بسیار آسان است. در بخش قبلی به عواملی که زمینه را برای ریپورت شدن پیج شما فراهم می‌کنند، پرداختیم. در این جا راهکارهایی را در اختیار شما می‌گذاریم که با استفاده از آن می‌توانید، اکانت خود را رفع ریپورت کنید. پیش از امتحان کردن این روش‌ها باید علت ریپورت شدن را بدانید. به طور مثال، اکانتی که به دلیل لایک و فالو زیاد ریپورت شده است، برای رفع این موضوع باید مدتی فعالیت خود را کاهش دهد. راهکارهای رفع ریپورت عبارتند از:

تغییر دادن ایمیل و شماره‌تلفن

می‌توانید برای رفع این مشکل، ایمیل و شماره‌تلفن خود را در اینستاگرام تغییر دهید. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید:

  • اینستاگرام را بازکرده و وارد بخش پروفایل شوید

  • روی گزینه Edit profile کلیک کنید

  • یک صفحه برای شما باز می‌شود که  در پایین آن می‌توانید ایمیل و شماره‌تلفن خود را تغییر دهید

راستی، برای آموزش راهکار های تگ کردن افراد در اینستاگرام هم این مقاله را بخوانید.

این روش برای حل مشکل ریپورت بسیار کارآمد و محبوب به شمار می‌رود.

آموزش لایو اینستاگرام

قبل از ادامه هم پیشنهاد می کنیم که آموزش لایو اینستاگرام و مهم ترین نکات آن را هم مطالعه کنید.

ورود به بخش تنظیمات

جهت رفع مشکل ریپورت می‌توانید از طریق بخش تنظیمات نیز اقدام نمایید. برای این کار کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

  • برای رفع ریپورت حساب کاربری اینستاگرام وارد بخش تنظیمات اینستاگرام خود شوید

  • اکنون در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود روی عبارت Help ضربه بزنید

  • حالا از بین گزینه‌های پیش‌رو عبارت Report Problem را بزنید

  • در این مرحله باید اطلاعات خود را تکمیل کنید و آن را برای اینستاگرام بفرستید

پیام action block

اگر زمانی که وارد اکانت خود می‌شوید با پیام action block مواجه شدید، روی عبارت Tell Us ضربه بزنید. پس از زدن این گزینه، اینستاگرام یک ایمیل برای شما ارسال می‌کند. در این ایمیل سؤالی است که از شما می‌پرسند و باید ثابت کنید که ربات نیستید. بعد از اثبات این موضوع اکانت شما پس از 1 یا 2 روز مجدداً فعال می‌شود.

برقراری تماس پشتیبان

برقراری تماس پشتیبان

چنانچه هیچ یک از روش‌هایی که ذکر کردیم نتوانستند مشکل شما را برطرف کنند، باید با پشتیبان اینستاگرام تماس برقرار کنید و با ارسال پیام از آن‌ها بخواهید که اکانت شما را از حالت ریپورت خارج کنند. البته این مورد بیشتر برای افرادی مناسب است که به زبان انگلیسی تسلط دارند. ایمیل اینستاگرام info@instagram.com است که با مراجعه به آن می‌توانید، مشکل خود را ذکر نمایید. رفع ریپورت حساب کاربری اینستاگرام با این روش در بسیاری از موارد جواب می‌دهد.

چگونه بدانیم چه کسی ما را ریپورت کرده است؟

گزارش دادن مخاطبان شما می‌تواند سبب شود اکانت توسط اینستاگرام ریپورت شود. اما راه دقیقی برای فهمیدن این که چه کسی پیج شما را ریپورت کرده است، وجود ندارد. اما اگر به برخی افراد شک داشتید، با استفاده از یک روش می‌توانید موضوع را متوجه شوید. چنانچه فردی محتوایی را انتشار دهد و شما متوجه آن نشوید، آن فرد شما را ریپورت کرده است.

جمع‌بندی

رفع ریپورت حساب کاربری اینستاگرام را در مقاله امروز بررسی کردیم. اگر شرایط و ضوابطی که اینستاگرام برای فعالیت در این پلتفرم مشخص نموده است را رعایت کنید، مطمئن باشید هیچ‌گونه مشکلی برای اکانت شما به وجود نمی‌آید. همچنین اقدام دیگری که می‌توانید برای رفع اکشن بلاک انجام دهید، این است که از افراد بخواهید زیر پست‌های شما کامنت انگلیسی بگذارند. این کار سبب می‌شود که اینستاگرام بداند که ربات نیستید و اکانت را از حالت ریپورت خارج کند. به کمک این روش می‌توانید خیلی زود از ریپورت خارج شوید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید