چگونه از قیمت روز میلگرد مطلع شوید؟

کدخبر: ۵۱۸۳۹۴
با افزایش نفوذ اینترنت در زندگی ما، کمتر پیش می‌آید که برای خرید کالایی مستقیماً به بازار مراجعه کنیم و قبل از مراجعه به بازار، قیمت آن را در سایت‌های مختلف چک نکنیم یا بدون تحقیق آن را بخریم.
چگونه از قیمت روز میلگرد مطلع شوید؟

میلگرد نیز از این قاعده مستثنا نیست و شما می‌توانید قبل از خرید آن، با جستجو در سایت‌های مختلف در مورد نحوه خرید آن اطلاعات کسب کنید و از قیمت آن نیز مطلع شوید. این مقاله، به عوامل تأثیرگذار بر قیمت این مقطع فولادی و نحوه اطلاع از قیمت روز آن اختصاص دارد.

قیمت میلگرد به چه عواملی بستگی دارد؟

همانند هر کالای دیگر، مهم‌ترین عامل در نوسانات خرید میلگرد، قیمت دلار و تأثیرات ناشی از سیاست خارجی است. هر وقت که قیمت دلار آزاد بالا می‌رود، میزان تقاضا برای آن افزایش می‌یابد، چرا که بسیاری از سرمایه‌گذاران حوزه فولاد، در مورد کاهش ارزش سرمایه ریالی خود نگران می‌شوند و با خرید مقاطع فولادی، سعی می‌کنند که ارزش سرمایه خود را حفظ کرده و ضرر ناشی از کاهش ارزش ریال را جبران کنند.

افزایش تقاضا، خود یکی از عوامل تأثیرگذار بر افزایش قیمت میلگرد است که به‌صورت طبیعی در فصول گرم زیاد می‌شود و ممکن است توسط عوامل دیگری مثل افزایش قیمت دلار، یا انتشار برخی از اخبار مثل افزایش احتمالی قیمت فولاد، تشدید شود.

یکی دیگر از علل افزایش قیمت میلگرد، اتفاقات پیس بینی نشده است. این اتفاقات می‌تواند مثل قطعی برق کارخانه‌های فولادی منشأ داخلی داشته باشد یا مثل همه‌گیری کرونا، جنگ روسیه و اوکراین و ... با منشأ خارجی ایجاد شود. این اتفاقات معمولاً هزینه‌های تولید یا قیمت مواد اولیه میلگرد مثل شمش و سنگ‌آهن را افزایش می‌دهد که نتیجه مستقیم آن‌ها، افزایش قیمت میلگرد است. همچنین سیاست‌های اقتصادی داخلی نیز بر قیمت میلگرد تأثیرگذار است. مثلاً تغییر فرمول قیمت‌گذاری در بورس کالا، یا افزایش مالیات فروش میلگرد و ... قیمت میلگرد را بالا می‌برد.

خرید آهن

چند راه برای اطلاع از قیمت روز میلگرد وجود دارد؟

اگر تا یک دهه پیش می‌خواستید خرید آهن روز را بفهمید، باید در سایت‌های مختلف سرگردان می‌شدید یا از خانه بیرون می‌زدید و به نزدیک‌ترین بازار آهن مراجعه می‌کردید. البته ممکن بود با داشتن چندین واسطه، امکان اطلاع از قیمت روز میلگرد به‌صورت تلفنی نیز برایتان به وجود بیاید. در چند سال اخیر، کمی شرایط تغییر کرده و علاوه بر زیادشدن سایت‌های اخبار اقتصادی، تعداد فروشگاه‌های آنلاین آهن‌آلات نیز افزایش داشته است. در ادامه، با چند روش اطلاع از قیمت روز میلگرد، آشنا می‌شوید:

خرید میلگرد ابرکوه

مراجعه به سایت‌های فروش آنلاین میلگرد:

این سایت‌ها معمولاً قیمت روز انواع مختلف مقاطع فولادی را به‌صورت تفکیک‌شده و در صفحات مجزا منتشر می‌کنند و با مراجعه به آن‌ها، حتی می‌توانید قیمت میلگرد برخی از کارخانه‌های مهم مثل خرید میلگرد ابرکوه را در صفحه اصلی سایت ببینید.

در گذشته این سایت‌ها تنها مرجعی برای اعلام قیمت میلگرد و سایر مقاطع فولادی بودند، اما به مرور فروش آنلاین، مقالات فنی و ... هم به خدمات آن‌ها اضافه شد. در حال حاضر برخی از این سایت‌ها خدمات مثل متره و برآورد، صادرات میلگرد، محاسبه هزینه حمل‌ونقل و پیش‌بینی قیمت را نیز ارائه می‌دهند.

همچنین از آن جایی که قیمت میلگرد نیز ممکن است همانند هر کالای مهم دیگر در برخی از اوقات سال دچار نوسانات شدید شود، این سایت‌ها اقدام به درج شماره تماس دفتر مرکزی خود در صفحه اصلی کرده‌اند تا در مواقعی که قیمت روز میلگرد روی سایت ثبت نشده، بتوانید از طریق تماس تلفنی آن را به دست بیاورید.

مراجعه به سایت بورس کالا

بورس کالا مرجع قیمت‌گذاری مقاطع فولادی در بازار آهن و فولاد داخل است و قیمت‌های بازار آزاد، بر اساس فرمول‌های آن محاسبه و تعیین می‌شوند. البته سایت بورس، مرجعی مناسب برای اطلاع از قیمت روز میلگرد نیست، چرا که میلگرد تنها در یک روز هفته در بورس عرضه می‌شود و باید در همان روز، برای مشاهده جدیدترین قیمت میلگرد به این سایت مراجعه کنید.

برای اطلاع از آخرین قیمت میلگرد در بورس، کافی است به بخش آمارها و معاملات فیزیکی بروید و در صفحه‌ای که باز می‌شود، تالار محصولات صنعتی، گروه فولاد و زیرگروه میلگرد را انتخاب کنید و پس از تنظیم تاریخ، می‌توانید قیمت روز میلگرد تمامی تولیدکنندگان این مقطع فولادی را ببینید.

البته این نکته را نیز فراموش نکنید که قیمت میلگردی که در این صفحه می‌بینید، با قیمت میلگردی که می‌خواهید بخرید ممکن است متفاوت باشد. جدای از بحث نوسانات قیمت، برای خرید میلگرد با قیمت بورس، باید مجوز معامله در بورس کالا را اخذ کرده باشید که گرفتن آن برای اشخاص حقیقی سخت و زمان‌بر است. در صورت اخذ مجوز نیز باید با شرکت‌های قدیمی و کارکشته حاضر در بورس رقابت کنید و حداقل 20 تن میلگرد بخرید تا کارخانه آن را برایتان ارسال کند.

مراجعه به شبکه‌های اجتماعی

این روزها کمتر فروشگاه آنلاین آهن‌آلاتی را می‌توانید پیدا کنید که در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام، حضور نداشته باشد. صفحات این سایت‌ها در شبکه‌های اجتماعی، یک راه آسان و سریع برای دستیابی به قیمت روز میلگرد است؛ فقط حواستان باشد که از صفحات رسمی و تأییدشده این سایت‌ها برای اطلاع از قیمت روز میلگرد استفاده کنید. چرا که قیمت اعلام‌شده در صفحات و کانال‌های شخصی و متفرقه ممکن است قدیمی بوده یا با قیمت واقعی بازار تفاوت زیادی داشته باشد.

آسرون یکی از فروشگاه‌های معتبر آهن‌آلات است که با مراجعه به آن می‌توانید از قیمت روز میلگرد اطلاع پیدا کنید و میلگرد اصل و با کیفیت سفارش بدهید. قیمت میلگرد آسرون نزدیک به قیمت درب کارخانه و منصفانه است و در صورت سفارش میلگرد از آسرون، بار شما بین یک تا هفت روز به دستتان می‌رسد که افزایش یا کاهش این عدد، به محل استقرار پروژه شما بستگی دارد. یکی دیگر از مزایای آسرون، تضمین کیفیت بار است و خیال شما را از اصل بودن میلگرد و مطابقت بار ارسالی با سفارش، راحت می‌کند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید