روش شستن کفش در ماشین لباسشویی

کدخبر: ۵۱۹۵۱۹
آیا شست‌وشوی کفش در ماشین لباسشویی امکان دارد؟ پاسخ این سوال مثبت است.
روش شستن کفش در ماشین لباسشویی

 کفش‌ها و کتانی‌ها پس از چندبار استفاده نیاز به شست‌وشو دارند تا ظاهر بهتری پیدا کنند و بوی نامطبوع نگیرند. یکی از روش‌های رایج برای شستن کفش، استفاده از ماشین لباسشویی است. البته به یاد داشته باشید که کفش‌ها و کتانی‌ها بسیار حساس هستند و باید با دقت فراوان شسته شوند.

در این مقاله روش شستن کفش در ماشین لباسشویی را شرح می‌دهیم تا شما عزیزان بتوانید کفش‌هایتان را کاملا بهداشتی و بدون هیچ آسیبی پاک و تمیز کنید. با صرف دقایقی کوتاه برای مطالعه مطلب پیش رو، همیشه کفش‌هایی تمیز و زیبا خواهید داشت.

آماده‌سازی کفش؛ اولین مرحله پیش از شست‌وشوی کفش در ماشین لباسشویی

اگر پیش از شستن هر کفش در ماشین لباسشویی، نکات لازم را رعایت کنید، هیچ آسیبی به کفش و کتانی وارد نمی‌شود. البته باید در نظر داشته باشید که کلیه کفش‌ها قابلیت شست‌وشو در لباسشویی را ندارند. برای مثال جنس کتانی‌ها و کفش‌های پارچه‌ای برای شست‌وشو در ماشین مناسب است؛ اما کفش‌هایی با جنس جیر و چرم بسیار حساس هستند و در ماشین لباسشویی آسیب می‌بینند. همچنین کفش‌های سنگین مانند کفش بسکتبال، ممکن است به  دیواره‌های دستگاه آسیب وارد کنند و شما مجبور به تعمیرات لباسشویی شوید.

در درجه اول باید کفش‌ها را برای شستن در ماشین لباسشویی آماده کنید. اگر کفش بیش از حد کثیف است و گل‌ولای روی آن خشک شده‌اند، در ابتدا کفش را با یک مسواک یا برس کمی تمیز کنید. سپس بندها را باز کرده و آن‌ها را جداگانه داخل ماشین بیاندازید.

استفاده از گزینه شستن کفش در ماشین لباسشویی ال جی و سایر برندها

در مرحله بعدی باید برای شست‌وشوی کفش از تنظیمات مناسب استفاده کنید. ماشین لباسشویی برندهای ایرانی و خارجی مختلف، تنظیمات جداگانه‌ای برای شست‌وشو دارند. ازاین‌رو بهتر است پیش از شستن کفش‌ها در هر دستگاه، دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید. همانطور که برای  تعمیرات لباسشویی بوش باید به نمایندگی این برند مراجعه شود، پیش از شستن کفش‌ در هر لباسشویی نیز، توجه به نوع تنظیمات آن دستگاه ضروری است. در این بخش روش شست‌وشوی کفش در ماشین لباسشویی‌های برندهای مطرح دنیا را شرح خواهیم داد.

  • گزینه شستن کفش در ماشین لباسشویی ال جی: برای شست‌وشوی کفش در ماشین لباسشویی ال جی، از دور کم با آب ولرم یا سرد استفاده کنید. پیش از این کار نیز حتما برچسب شست‌وشوی کفش را مطالعه کنید. برای مثال شستن کفش چرم در ماشین لباسشویی ال جی، توصیه نمی‌شود. ماشین‌های این برند کیفیت بالایی دارند و در اثر شستن کفش آسیبی به آن‌ها وارد نخواهد شد.

  • گزینه شستن کفش در ماشین لباسشویی سامسونگ: در راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی‌های سامسونگ آمده است که کاربر می‌تواند کلیه کفش‌های کتانی یا تنیس را با استفاده از ماشین‌های این برند بشوید. فقط کافی است هنگام شست‌وشو، یک پارچه یا حوله نیز داخل مخزن دستگاه قرار دهید تا از عدم تعادل در طول چرخش جلوگیری کند.

  • گزینه شستن کفش در ماشین لباسشویی بوش: این ماشین‌ها برای شستن کفش‌های ورزشی که از نایلون و پلی استر ساخته شده‌اند، بسیار مناسب هستند و هیچ آسیبی به کفش وارد نمی‌کنند. با استفاده از آب سرد و دور پایین، کفش‌های خود را در ماشین‌های برند بوش پاک و تمیز کنید.

  • گزینه شستن کفش در ماشین لباسشویی اسنوا: برای شستن کفش در ماشین‌های این برند، از آب ولرم یا سرد استفاده کنید. همچنین اجازه دهید ماشین شست‌وشو را در دو دور و با سرعت ملایم انجام دهد تا کلیه مواد شوینده از داخل و روی کفش پاک شوند.

در حالت کلی، شستن کفش و کتانی با دور پایین و آب سرد را توصیه می‌کنیم. همچنین برای آسیب نرسیدن به بدنه ماشین لباسشویی یا کثیف نشدن داخل دیگ، کفش‌ها را داخل یک کیسه بگذارید و سپس آن‌ها را وارد مخزن لباسشویی کنید.

شستن کفش‌ها در لباسشویی

استفاده از مواد شوینده مناسب و کافی برای شستن کفش‌ها در لباسشویی

مواد شوینده مناسب برای شستن کفش‌ها در ماشین لباسشویی، تفاوتی با سایر مواد شوینده ندارد. برای این کار می‌توانید از همان شوینده همیشگی یا شامپو استفاده کنید. بهتر است کفش‌ها را جدا از سایر لباس‌ها بشویید؛ زیرا ممکن است لباس‌ها رنگ پس بدهند و باعث خراب شدن کفش شوند. همچنین باید از مقدار مناسبی مواد شوینده استفاده کنید. حجم فراوان مایع یا پودر باعث کف کردن بیش از حد می‌شود و از تمیزی کامل کفش جلوگیری می‌کند.

نکته دیگر این که هرگز برای شست‌وشوی کفش در ماشین لباسشویی اسنوا، سامسونگ، بوش و سایر برندها از سفیدکننده یا مواد شیمیایی قوی استفاده نکنید. این کار نه فقط باعث آسیب به کفش می‌شود، بلکه ماشین لباسشویی شما را نیز خراب می‌کند. اگر پیش از این نکته‌های مهم هنگام شست‌وشو را رعایت نمی‌کردید و حالا دستگاه شما به تعمیر نیاز دارد، حتما برای تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ، ال جی، بوش و انواع برندهای ایرانی و خارجی به نمایندگی معتبر همان برند مراجعه کنید تا دستگاه را به خوبی همان روز اول به شما تحویل دهند.

خشک کردن صحیح کفش؛ مرحله نهایی شستن کفش‌ها در ماشین لباسشویی

پس از اتمام فرایند شست‌وشو، کفش را از داخل ماشین خارج کنید و آن را در هوای آزاد قرار دهید. استفاده از خشک‌کن، سشوار و نور مستقیم خورشید برای خشک کردن کفش‌ها توصیه نمی‌شود؛ زیرا حرارت به ساختار کفش آسیب می‌رساند. همچنین می‌توانید کفش را مقابل باد پنکه نیز قرار دهید تا سریع‌تر خشک شود. پیش از خشک شدن کامل کفش، از پوشیدن آن خودداری کنید تا بوی نامطبوعی نگیرد.

خشک کردن صحیح کفش

تعمیر تخصصی لوازم منزل به کمک کارشناسان حرفه‌ای تعمیر آنلاین

در این مقاله روش شستن کفش در ماشین لباسشویی را به‌طورکامل شرح دادیم. اگر شستن این وسایل همیشه برای شما سخت و دشوار بوده است، با مطالعه این راهنما می‌توانید کفش‌ها و کتانی‌های خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به بهترین نحو تمیز کنید.

تکنسین‌های مجرب مجموعه تعمیر آنلاین آماده خدمات‌رسانی به کلیه عزیزانی هستند که ماشین لباسشویی و سایر لوازم برقی آن‌ها با مشکل مواجه شده است. با شماره ۴۵۳۹۶-۰۲۱ تماس بگیرید تا کارشناسان حاضر در تعمیر آنلاین در سریع‌ترین زمان در محل حاضر شده و اقدام به تعمیر وسایل برقی شما کنند. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه استفاده صحیح از وسایلی همچون لباسشویی، وارد سایت tamironline شوید و از آموزش‌های رایگان موجود در آن استفاده کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید