شیرازگردی در تابستان را ازدست ندهید!

کدخبر: ۵۲۱۶۹۳
شیراز یکی از معروف‌ترین شهر‌های ایران است. شیراز و دیدنی‌های آن همیشه یکی از مقصد‌های پر‌طرف‌دار ایرانی‌ها بوده‌اند.
شیرازگردی در تابستان را ازدست ندهید!

 اگر دوست دارید سفری هیجان‌انگیز و زیبا را برای تابستان داشته باشید، شیراز موقعیت فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد بود. شاید شما قبلا جاهای دیدنی اصفهان یا در جنوب کشور جاهای دیدنی قشم را نظاره کرده باشید اما شیراز چیز دیگریست! در این‌مقاله می‌خواهیم درباره برخی از دیدنی‌های شیراز برای تابستان صحبت کنیم.

حتی اگر چند بار هم به شیراز سفر کرده باشید، این‌شهر زیبا هنوز دیدنی‌های زیاد و جدیدی برای شما دارد. تماشای برخی آثار و جاذبه‌های آن نیز هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شود. چه کسی باغ ارم را تکراری می‌داند و دوست ندارد برای سفر‌های بعدی سری به این‌باغ سراسر زیبایی بزند. در ادامه توضیح کوتاهی از شیراز بیان کرده و سپس تعدادی از دیدنی‌ها و جاذبه‌های آن را معرفی می‌کنیم.

شیراز در تابستان

شیراز شهری گرم و خشک است. معمولا تابستان‌های شیراز گرم هستند، اما هنوز تعداد زیادی از مسافران در این‌فصل به شیراز سفر می‌کنند. اگر نگاهی به برخی سایت‌های معتبر مانند علی بابا بیندازید، تور‌‌های فراوانی در تابستان هستند که از نقاط مختلف ایران به شیراز می‌روند. شیراز جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و تفریحی زیادی دارد.

جاذبه‌های طبیعی و طبیعت فوق‌العاده‌ای نیز در شیراز و اطراف آن وجود دارد که بهترین مکان برای گشت‌وگذارهای تابستانی هستند. خلوت‌تر بودن تابستان نسبت به برخی دیگر از روز‌های سال، مسافران را به سفر به این‌شهر ترغیب می‌کند. در تابستان فرصت دارید بسیاری از جاهای دیدنی شیراز را با‌حوصله تماشا کنید.

کافی است همین حالا اراده کرده، بلیط خود را خریده و هتلی را در شیراز رزرو کنید. برنامه ادامه مقاله را نیز بخوانید تا با تعدادی از دیدنی‌های شهر آشنا باشید و برنامه‌‎ای برای سفر‌تان تنظیم کنید. شیراز از شهر‌هایی است که تنوع جاذبه‌های آن، همه سلیقه‌ها و همه افراد را به خود جذب می‌کند. شما نیز بهتر است جاذبه‌هایی را گلچین کنید که با سلیقه همراهانتان هم‌خوانی داشته باشد.

شیرازگردی در تابستان

پارک خلدبرین

یکی از جاذبه‌های سفر به شیراز در تابستان پارک خلدبرین است. این‌پارک یکی از پارک‌های معروف شهر به‌شمار می‌رود. اگر اهل پیاده‌روی هستید، صبح‌هنگام با اهالی شیراز و مسافران زیادی امکان پیاده‌روی در این‌پارک را خواهید داشت. آش سبزی پارک هم معروف است و طعم زیبایی را به سفر شما اضافه می‌کند. اگر دوست دارید عصر به پارک بروید، غروب و شب هم فرصتی خوبی برای تماشای زیبایی‌ها و تنفس در هوای پاک پارک خلدبرین هستند.

حافظیه

یکی از دیدنی‌های شیراز که برای مسافران تکراری نمی‌شود، حافظیه یا سعدیه هستند. محیط حافظیه پر از درختان تنومند و گل‌های زیبا است و شما با وجود گرمای هوا، اذیت نمی‌شوید. آرامگاه حافظ در شهر قرار دارد و به بسیاری از جاذبه‌های دیگر شیراز نیز نزدیک است. باغ سرسبز این‌منطقه جان می‌دهد تا لحظاتی را در گوشه‌ای نشسته و با یک فالوده شیرازی از خود پذیرایی کنید. این‌آرامگاه در همه فصل‌های زیبایی خود را دارد و محیط ادبی و فرهنگی آن برای ایرانی‌ها ارزشمند است.

تنگ بستانک

یکی از بهترین جاهای دیدنی شیراز در تابستان، تنگ بستانک است. تنگ بستانک در منطقه کامفیروز و در 120کیلومتری شیراز قرار دارد. روستا‌های کهکرون و ساران نیز نزدیک تنگ بستانک هستند. اگر دوست دارید این‌دره زیبا که میان صخره‌های بلند و عمودی قرار دارد را تماشا کنید، تنگ بستانک یکی از بهترین منطقه‌های شیراز برای سفر شما است.

از زیبایی‌های و جاذبه‌های تنگ بستانک، مواردی مانند آب‌وهوای بی‌نظیر، رودخانه‌های روانی که صدای آن‌ها به شما آرامش می‌دهد و درختان سرسبز قابل اشاره هستند. اگر اهل طبیعت هستید و دوست دارید قسمتی از سفر خود به شیراز را به یکی از دیدنی‌های زیبای آن اختصاص دهید، حتما تنگ بستانک را ببینید. در روزی که به تنگ بستانک می‌روید، امکان بازدید از پاسارگاد و تخت‌جمشید را نیز برای برنامه‌های بعدی دارید.

باغ ارم شیراز

اگر صد‌ها بار به شیراز بروید، هنوز هم تماشای باغ ارم تازگی‌ها و زیبایی‌های خود را دارد. بعید است به شیراز بروید و دوست نداشته باشید، عکسی جدید در باغ ارم برای خود ثبت کنید. پیاده‌روی در باغ ارم بخش زیبایی از سفر شما به شیراز است که هیچ‌وقت تکراری نمی‌شود. اگر با تور شیراز به این‌شهر می‌روید حتما درباره بازدید از باغ ارم و دیگر برنامه‌‌های سفر از آن‌ها سوال کنید.

شیرازگردی در تابستان

آبشار مارگون

از کار‌های مهمی که باید قبل از سفر به شیراز انجام دهید، تحقیق درباره جاهای دیدنی شیراز و چیدن برنامه‌ای خوب است. یکی از دیدنی‌های زیبای شیراز آبشار مارگون در شمال شهرستان سپیدا است. تماشای زیبایی‌های این‌منطقه و ثبت فیلم‌هایی از آبشار خستگی سفر در تابستان را از بین می‌برد. آبشار مارگون یکی از جاذبه‌های معروف استان فارس است و مسافران زیادی از شهر‌های مختلف برای تماشای آن به این‌منطقه سفر می‌کنند. اگر طبیعت‌گردی باشید، بهتر است بازدید از آبشار مارگون را در برنامه سفر خود به شیراز داشته باشید.

گردشگاه هفت‌برم

در فاصله 55کیلومتری غرب شیراز گردشگاه زیبایی با نام گردشگاه هفت‌برم قرار دارد. این‌گردشگاه به‌علت داشتن هفت برکه که امروزه فقط چهار‌تای آن‌ها باقی مانده‌اند، این‌نام را گرفته است. چشم‌انداز‌های زیبا، آب‌وهوای معتدل و وجود آب‌گیر‌ها در این‌منطقه آن را به یکی از مقصد‌های پر‌طرف‌دار استان تبدیل کرده است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید