با انجام این کارها از پرواز بیرونتان میکنند!

کدخبر: ۵۲۲۵۴۸
هواپیما همچون شهر یا کشوری در آسمان است که برای رفاه و آرامش مسافران در طول سفر، قوانین مخصوص به خود را دارد.
با انجام این کارها از پرواز بیرونتان میکنند!

 بنابراین انجام برخی از کارهای در هواپیما ممنوع است و با انجام این کارها از پرواز بیرونتان میکنند. این قوانین در پروازهای داخلی و خارجی اجرا می‌شود و توصیه می‌کنیم پیش از سفر با هواپیما، با این قوانین آشنا شوید که در ادامه مقاله به آن می‌پردازیم.

لیست وسایل ممنوع در پرواز

در طول پرواز شما نباید این وسایل را در کیف و ساک‌تان قرار دهید، چرا که ممکن است در صورت عدم توجه، رزرو بلیط هواپیما https://www.alibaba.ir/و سفرتان با مشکل مواجه شود. در طول پرواز شما نمی‌توانید بطری با بیش از 100 میلی‌لیتر مایع به همراه داشته باشید. این مایع می‌تواند آب، نوشیدنی دلخواه، صابون مایع و حتی شامپو باشد.

دومین وسیله ممنوع در پرواز، اشیا تیز است. این اشیا تیز می‌تواند شامل چاقو، ناخن‌گیر، دربازکن نوشابه، قیچی و... باشد. همچنین به‌همراه داشتن ابزار تعمیرات مثل پیچ‌گوشتی، اره، انبر و... نیز در این گروه از اشیا تیز یا سلاح سرد قرار می‌گیرند. در صورتی که این وسایل را به همراه دارید، ممکن است مسئولین فرودگاه این وسایل را از شما تحویل بگیرند. با این حال در برخی از پروازها، به‌همراه داشتن موچین یا قیچی ابرو مانعی ندارد، اما باز هم این مسئله به پرواز و شرکت هواپیمایی که با آن سفر می‌کنید، بستگی دارد.

حمل مواد آتش‌زا مثل نفت، الکل، کبریت و فندک سال‌ها است که در پروازها ممنوع است؛ بنابراین توصیه می‌کنیم اگر نمی‌خواهید پروازتان با مشکل مواجه شود، این وسایل را با خود به‌همراه نداشته باشید. در برخی از پروازها، به‌همراه داشتن مواد غذایی، سبزیجات، میوه، تنقلات و آجیل ممنوع است. برای مثال استرالیا اجازه ورود هیچ‌گونه مواد غذایی را از خارج کشور نمی‌دهد. بنابراین شما باید در طول پرواز مواد غذایی که به‌همراه دارید را میل کنید. البته داشتن مواد غذایی به شرکت هواپیمایی و قوانین کشور مقصد بستگی دارد و توصیه می‌کنیم این قوانین را پیش از پرواز با دقت بررسی کنید.

این مطلب را هم بخوانید: عوامل موثر بر قیمت اجاره ویلا رامسر

همراه داشتن اسلحه در طول پرواز ممنوع است. با این حال در صورتی که مجوز اسلحه را دارید، باید مجوز پرواز و کشور مقصد را کسب کنید. با این حال، به‌همراه داشتن اسلحه در پرواز ممنوع است و باید در یک جعبه مخصوص به همراه مجوز رسمی، تحویل بخش حمل بار فرودگاه شود. بهتر است بدانید که به همراه داشتن اسباب بازی‌هایی که شبیه به اسلحه، تفنگ بادی و چاقو هستند نیز در طول پرواز ممنوع است.

بلیط هواپیما

به همراه داشتن وسایل دفاع شخصی و برخی از وسایل ورزشی در طول پرواز ممنوع است. این وسایل می‌تواند در گروه وسایل آتش‌زا، فلزی و تیز یا همچون چوب بیسبال و وسایل هاکی باشد که در صورت مشاهد هر یک از این موارد توسط مسئولان پرواز، ممکن است از پرواز بیرونتان کنند.

کارهای ممنوع در پرواز

بعد از رزرو بلیط چارتر یا سیستمی به صورت اینترنتی یا حضوری، بهتر است با قوانین هواپیما آشنا شوید، چرا که با انجام این کارها از پرواز بیرونتان میکنند. با این حال بهتر است بدانید که بسیاری از این قوانین در همه هواپیماها اجرا می‌شوند و برخی از هواپیماها نیز قوانین مخصوص خود را دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

نوشیدنی‌های الکی

در برخی از کشورها همچون ایران، صرف نوشیدنی‌های الکلی غیرمجاز است. همچنین در برخی از پروازهای خارجی و بین‌المللی صرف بیش از حد نوشیدنی‌های الکلی نیز غیرمجاز است و مسافر باید جریمه زیادی به شرکت هواپیمایی، با توجه به قوانین کشور مقصد و شرکت هواپیمایی، پرداخت کند.

رفتار نامناسب با مسافران و خدمه هواپیما

رفتار نامناسب یا ناشایست با مسافران و خدمه هواپیما جزو کارهای ممنوع در طول پرواز است. چنانچه فردی با رفتار خود باعث ایجاد هرج‌و‌مرج، مزاحمت، بحث و جدل، ناامنی، شوخی‌های تهدیدآمیز و از بین بردن آرامش دیگران مسافران و خدمه هواپیما شود، با او برخورد جدی می‌شود.

بلیط هواپیما

سیگار کشیدن

استعمال سیگار و دخانیات در طول پرواز ممنوع است. این قانون ابتدا در سال 1990 در شرکت‌های هواپیمایی آمریکا و سپس در کشورهای دیگر اجرا شد. اکنون در طول سفر با پروازهای داخلی و خارجی، استعمال سیگار، پیپ، ویپ و مواد مخدر کاملا غیرمجاز است و باعث برهم خوردن آرامش سایر مسافران خواهد شد.

ایستادن و راه رفتن در هواپیما

در طول سفر با هواپیما، ایستادن و راه رفتن در طول هواپیما باعث آزار دیگر مسافران می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم در طول مسیر در صندلی خود بنشینید و آرامش خود را حفظ کنید. البته این کار در هواپیماهای شخصی یا پروازهای طولانی مدت، تا حدودی که باعث مزاحمت و برهم خوردن آرامش دیگر مسافران نشود، مانعی ندارد.

استفاده از موبایل و وسایل الکترونیکی

یکی دیگر از کارهای ممنوع در طول پرواز، استفاده از موبایل، لپ‌تاپ و وسایل الکترونیکی است. توصیه می‌کنیم پیش از پرواز تماس‌های ضروری را برقرار کنید و پس از پرواز تمام وسایل الکترونیکی خود را در حالت پرواز قرار دهید. چرا که ممکن است سیگنال‌های این گونه وسایل الکترونیکی باعث ایجاد اختلال در رادارهای هواپیما و بروز مشکلات دیگر شود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید