5 حقیقت جالب در رابطه با سانفرانسیسکو آمریکا

کدخبر: ۵۲۴۱۹۷
شهرهای زیادی در دنیا وجود دارند که حقایق جالبی را در دل خود پنهان کرده‌اند. اگر قصد سفر به هر یک از این شهرها را دارید، دانستن مهمترین این حقایق در نوع خودش جالب و هیجان انگیز است.
5 حقیقت جالب در رابطه با سانفرانسیسکو آمریکا

 در این مطلب تصمیم داریم 5 حقیقت جذاب را در رابطه با شهر سانفرانسیسکو واقع در ایالت کالیفرنیا آمریکا بازگو کنیم. بنابراین اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که با خرید بلیط هواپیما سانفرانسیسکو قصد سفر به این شهر را دارید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

پل گلدن گیت سانفرانسیسکو؛ نماد آمریکای مدرن

پل گلدن گیت سانفرانسیسکو

پل گلدن گیت نماد آمریکای مدرن و نماد سانفرانسیسکو است. این پل یک پل معلق است که روی گلدن گیت، تنگه ای به عرض یک مایل (1.6 کیلومتر) واقع شده که خلیج سانفرانسیسکو و اقیانوس آرام را به هم متصل می‌کند. این سازه به طور دقیق‌تر منتهی‌الیه شمالی شبه جزیره سانفرانسیسکو را به شهرستان مارین متصل کرده‌است.

همچنین این پل مسیرهای مخصوص عابران پیاده و دوچرخه نیز دارد. پل گلدن گیت توسط انجمن مهندسین عمران آمریکا به عنوان یکی از عجایب دنیای مدرن و یکی از شناخته شده‌ترین نمادهای بین‌المللی معرفی شده است. سانفرانسیسکو و کالیفرنیا در ابتدا توسط مهندس جوزف اشتراوس در سال 1917 طراحی شد.

از همان ابتدا راهنمایان گردشگری، پل گلدن گیت را به عنوان «زیباترین و مطمئناً پر عکس‌ترین پل جهان» توصیف کردند. زمان افتتاحش در سال 1937، این پل هم طولانی‌ترین و هم بلندترین پل جهان بود. ساخت گلدن گیت در دوران بزرگترین رکود اقتصادی آمریکا شروع شد و با هزینه‌ای کمتر از بودجه پیش‌بینی شده، به اتمام رسید.

زندان آلکاتر، جزیره مخوف سانفرانسیسکو

آلکاتراز

نام آلکاتراز را احتمالاً در فیلم‌های معروف دنیا شنیده‌اید. زندانی مخوف و غیر قابل فرار وسط جزیره‌ای مبحوس در آبهای بسیار سرد! اما شاید نمی‌دانستید که این جزیره قسمتی از قلمرو جغرافیایی سانفرانسیسکو است. داستان از این قرار است که جزیره آلکاتراز یک جزیره کوچک در خلیج سانفرانسیسکو، 1.25 مایل (2.01 کیلومتر) دور از ساحل اصلی سانفرانسیسکو قرار دارد.

جزیره آلکاتراز در اواسط قرن نوزدهم با امکاناتی نظیر یک فانوس دریایی، چندین سازه و یک زندان نظامی توسعه یافت. در سال 1934، آلکاتراز به یک زندان فدرال به نام زندان فدرال آلکاتراز تبدیل شد. جریان‌های شدید اطراف جزیره و دمای سرد آب، فرار را غیرممکن می‌کرد و زندان به یکی از بدنام‌ترین زندان‌ها در تاریخ آمریکا تبدیل شد. زندان آکاتراز در سال 1963 بسته شد و این جزیره اکنون یکی از جاذبه های توریستی بزرگ سانفرانسیسکو است.

امروزه، امکانات جزیره توسط خدمات پارک ملی به عنوان بخشی از منطقه تفریحی ملی گلدن گیت مدیریت می شود. بازدیدکنندگان می توانند با قایق‌سواری از اسکله 33 که بین ساختمان FREE سانفرانسیسکو و اسکله ماهیگیری قرار دارد، در کمتر از 15 دقیقه به این جزیره برسند.

جزیره آلکاتراز محل زندان فدرال متروک، قدیمی‌ترین فانوس دریایی فعال در ساحل غربی ایالات متحده، استحکامات نظامی اولیه، و ویژگی‌های طبیعی مانند استخرهای صخره‌ای و مستعمره پرندگان دریایی (عمدتا مرغان دریایی، باکلان‌ها و مرغ دریایی غربی) است.

طبق یک مستند در سال 1971 در مورد تاریخ آلکاتراز، ابعاد این جزیره 1675 فوت (511 متر) در 590 فوت (180 متر) و در بالاترین نقطه در طول جزر و مد 135 فوت (41 متر) است. مساحت کل جزیره 22 جریب (9/8 هکتار) گزارش شده است.

شهر هیپی های جهان در سانفرانسیسکو

به سانفرانسیسکو شهر هیپی‌های جهان هم گفته می‌شود. در این شهر محله‌ای به نام هِیت-اَشبـِری (Haight-Ashbury) وجود دارد که محل گردهم آمدن جمعیت زیادی از هیپی‌های دنیا است. این محله از دو بخش هیت بالا و هیت پایین تشکیل شده که محله هیت بالا به خاطر نقشی که به عنوان مرکز جنبش‌های هیپی‌گری در دهه 1960 میلادی داشت معروف‌تر است.

محل هیت پایین محله اصلی سیاه پوستان آمریکایی و ژاپنی‌های مقیم سانفرانسیسکو است. هیپی‌گری یکی از جنبش‌های اجتماعی جوانان آمریکا بود که در سال 1960 و در ضدیت با زندگی ماشینی شروع شد و به سایر جاهای دنیا نیز انتقال پیدا کرد.

محله چینی‌های سانفرانسیسکو

محله چینی‌ها

محله چینی‌ها به مرکزیت خیابان گرانت و خیابان استاکتون در سانفرانسیسکو، قدیمی‌ترین محله چینی‌ها در آمریکای شمالی و یکی از بزرگترین مناطق محصور چین در خارج از آسیا است. همچنین یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین  چهار منطقه مهم چینی در سانفرانسیسکو به حساب می‌آید.

از زمان تأسیس این محله در سال 1848، در تاریخ و فرهنگ مهاجران قومی چینی در آمریکای شمالی مهم و تأثیرگذار بوده است. محله چینی‌ها منطقه‌ای است که آداب و رسوم، زبان‌ها، مکان‌های عبادت، باشگاه‌های اجتماعی و هویت خود را حفظ کرده است.

دو بیمارستان، چندین پارک و میدان، کلیساهای متعدد، یک اداره پست و زیرساخت‌های دیگر وجود دارد. مهاجران اخیر، که بسیاری از آنها مسن هستند، به دلیل در دسترس بودن مسکن مقرون به صرفه و آشنایی آنها با فرهنگ، زندگی در این محله ترجیح می‌دهند. محله چینی سانفرانسیسکو نیز به عنوان یک جاذبه توریستی مهم شناخته شده‌است و سالانه تعداد بازدیدکنندگان بیشتری نسبت به پل گلدن گیت دارد.

جغرافیای سانفرانسیسیکو

ممکن است تعجب کنید اما سانفرانسیسکو بر روی بیش از 50 تپه ساخته شده است! در حالی که بسیاری بر این باورند که این شهر تنها از 7 یا 9 تپه تشکیل شده است، در واقع بیش از 50 تپه زیر این شهر وجود دارند. برخی از معروف‌ترین آنها عبارتند از تپه روسیه، نوب هیل، تپه تلگراف و قله توئین پیکس در حالی که سایر تپه‌های کمتر شناخته شده عبارتند از تپه معدن طلایی، ارتفاعات Excelsior و Tank Hill.

یکی دیگر از عجایب دوست داشتنی در رابطه با جغرافیای سانفرانسیسکو شیرهای دریایی معروف آن هستند که در اسکله 39  معروف به فیشرمن حمام آفتاب می گیرند. این شیرها از ابتدا آنجا نبوده‌اند و دلیل آمدن آنها را هیچکس نمی‌داند. شیرهای دریایی سانفرانسیسکو پس از زلزله سال 1989 وارد این منطقه شدند. در ابتدا، صاحبان مشاغل در اسکله دوست نداشتند شیرهای دریایی آنجا باشند زیرا صدای آنها زیاد است، اما اکنون آنها یک جاذبه‌های گردشگری مهم این شهر هستند.

سخن پایانی

در این مطلب 5 مورد از حقایق جالب و دوست داشتنی را درباره شهر سانفرانسیسکو مطرح کردیم. علاوه بر اینها حقیقت‌های زیادی در دل این شهر نهفته هستند، برای مثال رشد اقتصادی بالا و نرخ پایین بیکاری، سانفرانسیسکو را به بهشتی برین برای عاشقان پیشرفت تبدیل کرده است.

این شهر تنها مکانی در آمریکا بود که در دوران رکود بزرگ اقتصادی هم سر خم نکرد و توانست با تکیه بر قدرت اقتصادی خود حتی از پس ساخت پل پرخرج گلدن گیت هم برآید. در انتها اگر حقیقت جالب دیگری را در رابطه با این پل می‌دانید با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید