6 گام سریع برای بهبود کیفیت تصویر در تلویزیون شما

کدخبر: ۵۲۵۶۹۹
کیفیت تصویر عالی از ترکیب ورودی عالی و خروجی عالی به دست می‌آید: متریال منبع و تلویزیون شما. یک منبع بد مانند سرویس پخش ویدئوی با وضوح پایین باعث می‌شود تلویزیون عالی نتواند تصاویر را به‌صورت باکیفیت نشان دهد.
6 گام سریع برای بهبود کیفیت تصویر در تلویزیون شما

 بااین‌حال، اگر این دو با یکدیگر هماهنگ باشند، کیفیت تصویر تلویزیون شما می‌تواند بسیار فوق‌العاده شود. اگر می‌خواهید کیفیت تصویر تلویزیون خود را بهبود ببخشید، در ادامه با ما همراه باشید تا با 6 گام در این زمینه آشنا شوید.

  1. تلویزیون را از حالت کیفیت تصویر پیش‌فرض درآورید

قبل از انجام هر کاری مثل خرید بهترین آنتن تلویزیون، لازم است بررسی کنید که حالت پیش‌فرض تلویزیون چیست و اگر تلویزیون شما بر روی این حالت قرار دارد، آن را تغییر دهید. بنابراین، اولین کار این نیست که آنتن رومیزی برقی یا یک آنتن قوی یا ارزان قیمت را بخرید، بلکه به‌عنوان اولین گام، بخشی از تنظیمات تلویزیون که با حالت تصویر ارتباط دارد را پیدا کنید و آن را به حالت Cinema، Movie،Calibrated یا احتمالا Filmmaker تغییر دهید. برای بررسی دقیق‌تر این تنظیمات، دفترچه راهنمای تلویزیون خود را بررسی کنید تا از جزئیات دقیق‌تر هر یک از آن‌ها آگاه شوید.

خرید بهترین آنتن تلویزیون

2. وضوح را خاموش کنید

تنظیمات وضوح در تلویزیون، واقعا وضوح صفحه‌نمایش را کنترل نمی‌کند، فقط وضوح ظاهری آن را کنترل می‌کند. در بهترین حال، باعث کاهش جزئیات دقیق می‌شود و در بدترین حالت، در تصویر نویز ایجاد می‌کند و ممکن است باعث شود که فکر کنید تلویزیون شما دچار مشکل است. بنابراین، تنظیمات وضوح تلویزیون را کاهش دهید و ببینید که چقدر تصویر حاصل را دوست دارید. بنابراین، اگر می‌خواهید از تماشای تلویزیون بیشتر لذت ببرید حتما این راهکار را در نظر بگیرید.

3. ویژگی‌های صرفه‌جویی در انرژی را خاموش کنید

مدل های مختلف مودم همراه اول 5G

ویژگی صرفه‌جویی در انرژی باعث کاهش روشنایی تلویزیون می‌شود و وقتی روشنایی صفحه‌نمایش کم است، هرگونه قابلیت HDR تلویزیون خود را غیرفعال کنید. برای اینکه این تنظیمات را غیرفعال کنید احتمالا لازم است از دفترچه راهنمای تلویزیون کمک بگیرید، زیرا ممکن است نتوانید آن را به‌راحتی در منوی دستگاه پیدا کنید. برخی از تلویزیون‌ها، این ویژگی را در منوی تنظیمات عمومی، برخی در منوی تصویر و برخی آن را در منوی سیستم ذخیره می‌کنند.

4. حالت بازی را روشن کنید

اگر می‌خواهید از تلویزیون خود برای بازی کردن استفاده کنید، حالت بازی را روشن کنید، زیرا این ویژگی باعث می‌شود که بازی کردن برای شما لذت‌بخش‌تر شود. اگرچه ممکن است در هنگام فعال کردن آن، احساس کنید که کیفیت تصویر خوب نیست اما این قابلیت، تاخیر ورودی را کاهش بسیار زیادی می‌دهد تا هدف را بهتر ببینید. این قابلیت می‌تواند در بازی‌های رقابتی بسیار کمک‌کننده باشد. فقط به یاد داشته باشید که وقتی بازی را متوقف کردید، این ویژگی را خاموش کنید.

5. Soap Opera effect را خاموش کنید

Soap Opera effect نام دیگری برای ویژگی هموارسازی حرکت است که یا آن را دوست خواهید داشت یا از آن متنفر می‌شوید. این ویژگی حرکت را در صفحه‌نمایش‌های جدیدتر روان‌تر می‌کند اما برخی آن را خیلی شدیدتر می‌دانند. بنابراین، از منو قسمت Motion Control یا گزینه‌ای شبیه به این را پیدا کنید و اگر این ویژگی را دوست ندارید، آن را غیرفعال کنید.

بنابراین، اگر تلویزیون هوشمندی دارید که از این ویژگی برخوردار است، قبل از اینکه بخواهید برای بهبود کیفیت تصویر، اینترنت خانه خود را تقویت کنید و برای مثال، بهترین مودم موجود در بازار را تهیه کنید، در ابتدا ویژگی‌های تلویزیون را به‌خوبی بررسی کنید.

اگر چنین تغییرات و بررسی‌هایی موثر نبود می‌توانید مدل های مختلف مودم همراه اول 5G را از نمایندگی این مودم با قیمت مناسب تهیه کنید و پس از خرید این دستگاه، احتمالا بهبود کیفیت تصویر را در هنگام تماشای آنلاین ویدئوها تجربه می‌کنید.

6. تلویزیون خود را جابه‌جا کنید

زاویه دید شما برای استفاده از حداکثر کیفیت تلویزیون اهمیت زیادی دارد. لازم است تلویزیون در سطح چشم‌های شما باشد و صندلی شما باید کم و بیش مستقیما جلوی صفحه‌نمایش باشد. اگر از موقعیتی خارج از مرکز به صفحه‌نمایش نگاه کنید، ممکن است تصویر تلویزیون را با کیفیت مناسب تماشا نکنید.

بنابراین، ابتدا مبل یا صندلی خود را به‌گونه‌ای حرکت دهید تا مستقیما مقابل تلویزیون قرار بگیرید. اگر تصمیم دارید تلویزیون را بر روی دیوار نصب کنید، آن را بالاتر از سطح چشم‌های خود قرار دهید و زاویه آن را به سمت پایین حرکت دهید تا وقتی روی مبل نشسته‌اید همچنان مستقیما جلوی تلویزیون نشسته باشید.

درنهایت، کیفیت تصویر تلویزیون می‌تواند نقش زیادی در تجربه شما در هنگام استفاده تلویزیون داشته باشد. بنابراین، اگر می‌خواهید از تماشای فیلم‌ها یا هرگونه محتوای دیگری در تلویزیون لذت ببرید، مهم است که به کیفیت تصویر توجه داشته باشید.

اگرچه معمولا تلویزیون‌های جدیدتر کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای دارند اما اگر تلویزیون شما معمولی و قدیمی است، باز هم راهکارهایی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید کیفیت تصویر تلویزیون خود را بهبود ببخشید. امیدواریم راهکارهایی که در این مطلب مطرح شد به شما کمک کند تا از تلویزیون تماشا کردن بیش از پیش لذت ببرید.

نویسنده: مینا معین اسلام

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید