سایت ساز چیست؟

کدخبر: ۵۲۷۸۳۷
حتما شما هم توجه کرده‌اید که در حال حاضر بسیاری از کارهای افراد بسیار آسان‌تر از گذشته انجام می‌شود. مثلا در گذشته برای ارتباط دو نفر، هیچ راهی به جز ملاقات حضوری نبود. اما کم کم با پیشرفت تکنولوژی، انواع تلفن‌ها ساخته شده و ارتباط را آسان‌تر کرده است. این پیشرفت به قدری است که امروزه افراد از شمالی‌ترین نقطه کره زمین، تنها با داشتن تلفن همراه به راحتی با افراد در جنوب ارتباط برقرار می‌کنند.
سایت ساز چیست؟

نمونه‌هایی از این آسانی در کارها را هم می‌توان در ساخت وبسایت اشاره کنیم. قبلا تعداد افراد دارای سایت، بسیار کم بوده است؛ اما امروزه تقریبا تمامی افراد، سایت شخصی برای خود ساخته‌اند. مهم‌ترین عاملی که روند ساخت سایت را برای افراد آسان‌تر کرده را هم می‌توان به وجود سایت سازها اشاره کنیم.

ساخت سایت

در چند دهه اخیر افراد برای ساخت سایت، باید هزینه‌های هنگفتی را پرداخت کرده و تا چند ماه منتظر ساخته شدن سایتشان می‌نشستند. اما خوشبختانه در حال حاضر، مراکز سایت ساز این پروسه زمانی را بسیار کم‌تر کرده‌اند. از همین رو اگر تا به حال به دلیل سختی‌های راه اندازی سایت، برای ساخت آن اقدام نکرده‌اید، وقت آن رسیده که دست به کار شوید.

اما قبل از مراجعه به سایت سازها، در ابتدا باید تمامی اطلاعات را از سایت سازها کسب کنید. ما در ادامه این مقاله از پرتال ویژگی و انواع سایت سازها من جمله فروشگاه ساز پرتال را به شما معرفی خواهیم کرد:

سایت ساز چیست؟

سایت سازها در حقیقت نرم افزارهایی کاربردی برای ساخت سایت آسان و بدون نیاز به دانش و مهارت است. شما با استفاده از سایت سازها، می‌توانید بدون هیج تجربه در کدنویسی و برنامه‌نویسی‌های تخصصی، سایت دلخواه‌تان را بسازید. سایت سازها دارای امکانات اولیه برای سایت بوده که خیالتان را از بابت عواملی هم‌چون ریسپانسیو بودن و سئو محور بودن راحت می‌کند. هم‌چنین دارای قالب‌های از پیش آماده‌ای است که برای هر سلیقه‌ای، قالب خاصی را ارائه می‌دهد.

انواع سایت ساز

سایت ساز ها به طور کلی به دو دسته تقسیم شده که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

1.سایت ساز آفلاین

در سایت ساز آفلاین، شما ابتدا باید برنامه نرم‌افزاری ساخت سایت را خریداری کرده و نصب کنید. سپس با ارائه اطلاعات و گذشتن از مراحل خاص، وب‌سایت‌تان را طراحی کرده و فایل‌ها را ذخیره کنید. ه‌مچنین در ساخت سایت آفلاین، نیاز به خرید هاست و بارگذاری اطلاعات در آن هم دارید.

ویژگی اصلی این سایت سازها،  قابلیت استفاده از سایت به صورت آفلاین است؛ چرا که سایت سازهای آفلاین با استفاده از نرم‌افزار انجام شده و بدون نیاز به اینترنت هم جواب می‌دهد. فقط توجه داشته باشید که به دلیل آپلود فایل‌ها در هاست، برای کار با این سایت سازها، به مهارت‌های فنی و تجربه کافی برای استفاده نیاز دارید.

2. سایت ساز آنلاین

در سایت ساز آنلاین، دیگر نیازی به دانلود و نصب نرم‌افزار خاصی نبوده و تنها با استفاده از مرورگر وب انجام می‌گیرد. در سایت سازها، نیاز به کدنویسی و مهارت‌های تخصصی ندارید و قالب وب سایت آماده را در اختیار خواهید داشت. در نتیجه بدون هیچ تجربه‌ای به سایت دلخواه‌تان می‌رسید. سایت سازهای آنلاین این امکان را به همه افراد داده که در کمترین زمان و با قیمت طراحی سایت مقرون به صرفه، سایت دلخواه‌شان را بسازند.

نحوه کار در سایت سازهای آنلاین به این گونه بوده که شما کارتان را با ثبت نام و انتخاب قالب مناسب از بین انواع قالب‌ها شروع می‌کنید. سپس هزینه مقرون به صرفه‌ای را پرداخت کرده و سایت را در کمترین زمان تحویل می‌گیرید.

کدام یک از این راه ها را برای ساخت سایت انتخاب کنیم؟

به طور کلی هر دو نوع سایت ساز برای ساخت سایت آسان گزینه‌های مناسبی هستند؛ اما انتخاب هر کدام، به انتخاب شخصی شما بستگی دارد.

اگر شما در ساخت سایت عجله داشته و یا مهارت و دانش برنامه‌نویسی ندارید، به سراغ سایت سازهای آنلاین بروید. اما اگر در حوزه برنامه‌نویسی تجربه داشته و یا نگران صرف هزینه زیاد برای ساخت سایت نیستید، استفاده از سایت سازهای آفلاین برای شما گزینه مناسب‌تری است.

اما امروزه اکثر افراد جامعه، دانش و مهارت کمی در حوزه برنامه‌نویسی دارند؛ از همین رو طرفداران سایت سازهای آنلاین بیش‌تر از سایت سازهای آفلاین است. از طرفی به دلیل نیاز مردم به داشتن سایت، در حال حاضر سایت سازهای مختلفی در فضای وب فعالیت می‌کنند.

ما در این مقاله، پرتال را به عنوان یکی از بهترین سایت سازهای آنلاین در ایران به شما معرفی می‌کنیم. تیم پرتال استانداردهای لازم برای سایت خوب را رعایت کرده و تمامی امکانات لازم را برای سایت‌تان فراهم می‌کند. هم‌چنین دارای تیم پشتیبانی بسیار قوی بوده که تمامی مشکلات فنی را رفع و سوالاتتان را من جمله لیست مجوزهای لازم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی را پاسخ میدهد.

هم‌چنین دارای تعرفه طراحی وب سایت فوق‌العاده مقرون به صرفه بوده که امکان استفاده از همه افراد را فراهم می‌کند. شما با مراجعه به سایت ساز، به انواع قالب‌های جذاب دسترسی پیدا کرده و تا هفت روز اجازه استفاده رایگان از سایت را دارید.

پس اگر تا به حال به فکر ساخت سایت شخصی نیفتاده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که برای طراحی سایت رایگان، به وب‌سایت پرتال مراجعه کرده و یا با داخلی 2 شماره تماس بگیرید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید