از کجا میز تحریر چوبی بخرم؟

کدخبر: ۵۲۹۷۵۹
میز تحریر برای افراد بسیاری مانند: دانش‌ آموزان و دانشجویان، افرادی که در خانه کار می‌کنند و نویسندگان، یک وسیله کاربردی محسوب می‌شود. انتخاب میز تحریر مناسب، برای افرادی که در آپارتمان‌ های کوچک زندگی می‌کنند، گاهی اوقات می‌تواند به یک معضل تبدیل شود.
از کجا میز تحریر چوبی بخرم؟

 استفاده بهینه از فضای اتاق نیازمند در نظر گرفتن نکاتی است که باید درباره چیدمان منزل بدانیم. اگر قصد خرید میز تحریر برای اتاق کوچک دارید یا به نکات دکوراسیون منزل علاقه‌ مند هستید. حتما این مقاله رو تا آخر مطالعه کنید

تعیین محل قرارگیری میز تحریر؛ اولین قدم برای بهترین انتخاب

پیش از هر نکته دیگری هنگام خرید میز تحریر باید محل قرارگیری آن را تعیین کنید. اگر محل قرارگیری میز تحریر را به‌ درستی انتخاب نشود، ممکن است بعد از خرید متوجه شوید میز برای اتاق شما مناسب نیست؛ بنابراین، خیلی دقیق فضاهای خالی اتاق را در نظر بگیرید و با چیدمان فرضی در ذهن خود، محل قرار گرفتن میز تحریر کوچک را تصور کنید.

البته تصور کردن کافی نیست و در مرحله بعدی، باید با متر فضاهای مناسب را به‌ طور‌ دقیق اندازه ‌گیری کنید. شما از میز تحریر برای محیط های اداری هم میتوانید استفاده کنید ولی میز تحریر مناسبی که انتخاب میکنید مهم است که از پایه های فلزی ساخته شود چون هم با دوام هستن و هم به راحتی شما می توانید جا به جا کنید.

سایز و ابعاد، از مهم‌ ترین نکات پیش از خرید میز تحریر چوبی

قدم بعدی هنگام خرید میز تحریر چوبی کوچک، سایز و ابعاد میز است. میزهای خیلی بزرگ همه فضای اتاق را اشغال می‌کنند؛ میزهای خیلی کوچک هم کارایی ندارند و مطمئناً بعد از مدتی برای تعویض آن اقدام خواهید کرد. سایز استاندارد برای کوچک ‌ترین میز تحریر تقریباً به این صورت است:

77 سانتی‌ متر طول، 50 سانتی‌ متر عرض و 77 سانتی‌ متر ارتفاع البته این ابعاد به ‌صورت دلخواه و با‌ توجه ‌به فضای اتاق شما قابل تغییر است. نکته قابل توجه این است که سایز میز را طوری انتخاب کنید که به ‌راحتی در یک اتاق نقلی جای بگیرد. رویه صندلی شما نباید بیش از حد نرم و یا سفت باشد.

جنس رویه صندلی باید قابلیت ارتجاعی داشته باشد و زمانی که با انگشت فشار ملایمی به صندلی وارد می کنید، انگشت شما باید یک یا دو سانتی متر فرو برود و بعد هم به حالت اولیه اش بازگردد. سطح رویه میز بزرگ باشد اگر می خواهید از یک میز برای مطالعه و کامپیوتر استفاده کنید و نمی توانید جدا گانه میز کامپیوتر یا لپ تاپ بخرید باید سطح رویه میز بزرگ تر باشد.

حتما هنگام خرید میز تحریر چوبی از میز کشودار انتخاب کنید که ساده باشد و تعدادی کشو داشته باشد زیرا برای نگهداری لوازم التحریر، کاغذ، کتاب وارد کشو مورد نیازتان می شود.

همه وسایل اتاق را در نظر بگیرید

در انتخاب میز تحریر چوبی برای اتاق، باید ابعاد همه وسایل اتاق را در نظر بگیرید. اگر دراتاق خود تخت خواب دو نفره دارید، ممکن است انتخاب میز تحریر مناسب خیلی کار آسانی نباشد. در این شرایط می‌توانید ایده‌ های طراحی دکوراسیون داخلی را اجرا کنید، مثلاً:

  • تخت را کنار بزرگ ‌ترین دیوار اتاق قرار دهید و بیشترین فضای باقی ‌مانده را به میز تحریر اختصاص دهید.

  •  تخت و میز تحریر کوچک را کنار هم و چسبیده به بزرگ‌ ترین دیوار اتاق قرار دهید.

  • میزهای کنار تخت را حذف کنید و یک میز تحریر کوچک را جایگزین آن‌ها کنید.

  • تخت خواب تاشو یا میز تحریر تاشو پایه کوتاه خریداری بخرید؛ در این صورت می‌توانید فقط زمانی که به تخت یا میز نیاز دارید، آن‌ها را باز کنید.

چرا ارگونومی موضوع بسیار مهمی است؟

چرا ارگونومی موضوع بسیار مهمی است؟

ارگونومی برای افرادی که در طول روز پشت میز اداری مشغول بکار هستند خیلی مهم است. ارگونومی به شما کمک میکند که در طول روز در محل کار چطور بنشیند که به مهره ستون فقراتتون آسیب وارد نشود. اگر هر روز ساعت‌ ها را پشت میز خود می ‌گذرانید، ارزش این را دارد که روی یک صندلی اداری عالی که دارای پشتیبان کمری باشد، سرمایه‌گذاری کنید.

زیرا برای تناسب با انواع بدن و اندازه‌ ها، با یک بالشتک بسیار راحت و پشتیبانی کمری قابل تنظیم است نیاز دارید که بتوانید یکی راحتر بکار های اداریتون برسید و هیچ آسیبی به شما وارد نشود ولی اگر توان مالی برای خریدن یک صندلی مناسب را ندارید به شما پیشنهاد میکنیم که از یک بالشت کمری و یک بالشتک صندلی می‌توانید استفاده کنید که حتی اگر صندلی‌ شما بدون روکش باشد برای شما راحت تر است که یکی بالشت خوب انتخاب کنید که بتوانید چند ساعت روی آن بنشینید.

بالشت پشتی کمر مخصوصاً برای اینکه صندلی شما مناسب‌ تر باشد، کمک می‌کند، که شما را مشتاق می‌کند به جای خم شدن به جلو یا نشستن در لبه صندلی (بد) به ‌درستی بنشینید، در حالی که پشتتان به پشتی باشد (خوب).

سازمان‌ ها باید ارگونومی در محیط کار را جدی بگیرند. در محیطی که ارگونومی رعایت نشده باشد، نه‌ تنها آسیب به کارکنان روزانه افزایش مییابد بلکه کاهش بهره‌ وری سالانه کاملا آشکار خواهد بود. اگر ارگونومی در محل کار رعایت نشود باعث عواقب زیر میشود

  • عدم دسترسی به ابزار و تجهیزات

  • فشار بیش‌ از حد بر بدن و چشم‌ ها

  • وضعیت نامناسب بدن

  • در معرض لرزش قرار‌ گرفتن

  • کیفیت نامناسب هوا

مهم‌ ترین دلیل اهمیت ارگونومی در محیط کار، حفظ سلامتی کارکنان است. کارفرما مسئول حفظ سلامت جسمی و ذهنی کارکنان خود در محیط کار است. هنگامی که طراحی محیط کار ضعیف باشد، کارکنان دائما در معرض خطرهای مختلف مخصوصا آسیب‌ های اسکلتی و عضلانی خواهند بود. در نتیجه کارفرما باید ارگونومی در محیط کار را اجرا کند.

ترجیحاً میز را کنار پنجره قرار دهید

اگر فضای اتاق این امکان را به شما می‌دهد که میز تحریر را کنار پنجره قرار دهید، استفاده کردن از نور طبیعی هنگام درس خواندن یا کار کردن، سطح انرژی شما را بسیار بالا می‌برد؛ بنابراین میز تحریر را نزدیک به پنجره و دور از تخت خواب قرار دهید. نزدیک بودن میز تحریر به تخت خواب با یک تشک گرم و نرم مثل تشک رویا، انرژی شما را می‌گیرد و سریعاً احساس خواب‌آلودگی می‌کنید.

پس بهتر است میز تحریر را در جای مناسب و نزدیک‌ ترین مکان به پنجره قرار دهید. برای جلوگیری از مشکلات ستون فقرات کودکان و نوجوانان هنگام درس خواندن و انجام تکالیف، باید یک میز و صندلی تحریر استاندارد و خوب خریداری کنید. انجام این خرید کار آسانی نیست، چون بازار این محصولات پر شده است از کالاهای تقلبی و غیر استاندارد که برای سلامتی فرزندان بسیار مضر می باشد.

با شروع مهرماه و سال تحصیلی والدین باید زمان و مکان مناسب و ثابتی را برای درس خواندن بچه ها در نظر بگیرند. برخی از کودکان تکالیف روزانه خود را به حالت دراز کش و یا روی میز ناهار خوری انجام می دهند. انجام تکالیف در این وضعیت و نداشتن یک مکان ثابت برای درس خواندن باعث حواس پرتی کودکان شده و آسیب های جبران ناپذیر به ستون فقرات می رساند.

بنابراین بهتر است کودکان تکالیف خود را در اتاقشان و بر روی میز تحریر استاندارد انجام دهند تا مشکلی برای وضعیت جسمیشان به وجود نیاید. اگر قصد خرید میز تحریرچوبی را دارید حتما درانتخاب رنگ برای دکوراسیون اتاق خواب را در نظر بگیرید، امروزه رنگ اغلب میزهای تحریر با توجه به سبک و سیاق دیزاین و طراحی دکوراسیون اتاق ها، سفید و یا رنگی روشن نزدیک به آن است که البته خودِ شما نیز می دانید که انتخاب رنگ یک امر کاملا سلیقه ای و دلبخواهی است اما با این وجود توصیه می کنیم از رنگ غالب موجود در دکوراسیون و همچنین سبک وسایل موجود در فضایی که قرار است میز در آن واقع شود، غافل نشوید. اگر میخواهید از رنگ چوب استفاده کنید حتما از رنگ های روشن چوبی برای اتاق استفاده کنید.

چگونه  رویه میز تحریر چوبی روستیک را تمیز کنیم؟

چگونه  رویه میز تحریر چوبی روستیک را تمیز کنیم؟

تمیز کردن میز روستیک چوبی و به طور کلی نظافت چوب اگر به صورت صحیح انجام شود کار آسانی است. اما مراقبت غیراصولی و ناآشنایی با اینکه چگونه میز روستیک تحریر را نظافت کنیم میتواند منجر به خشکی زیاد، شکستگی، پوسته ‌پوسته شدن و همچنین تاب برداشتن چوب شود و وقتی برای وسایل چوبی چنین اتفاقاتی بیفتد، یقیناً دیگر آن زیبایی و کارایی اولیه را نخواهد داشت و به خاطر غیرقابل تعمیر بودنشان چاره‌ ای جز تعویض وسایل چوبی باقی نمی‌ماند! بنابراین از لحاظ اقتصادی هم به نفع ماست که بدانیم چگونه نیز روستیک تحریر را نظافت کنیم و کار نظافت وسایل چوبی را به درستی انجام دهیم و توجه بیشتری به وسایل چوبی خود داشته باشیم.

روش‌ های تمیز کرد میز تحریر چوبی و از بین بردن لکه‌ روی چوب:

  • پاک کردن لکه ی روی چوب به کمک پاک کننده های طبیعی

  • تمیز کردن وسایل چوبی سفید استفاده از پاک کننده های شیمیایی

  • واکس براق کننده چوب یا روغن براق کننده چوب

  • روغن پارافین برای چوب

انواع میز تحریر عبارتند از :

  • میز تحریر کلاسیک

  • میز تحریر فانتزی

  • میز تحریر مخصوص کامپیوتر

  • میز تحریر ساده

  • میز تحریر دیواری

  • میز تحریر مدرن

  • میز تحریر تاشو

  • میز تحریر فلزی

  • میز تحریر چوبی

  • میز تحریر ام دی اف

  • میز تحریر تاشو پایه کوتاه

  • میز تحریر تاشو دیواری

  • میز تحریر متحرک

  • میز تحریر کشو دار

میز تحریر های تاشو برای چه کسانی مناسب است ؟

مهم ترین ویژگی میز تحریر تاشو قابلیت بستن و باز کردن آن است. این ویژگی سبب شده تا اگر فضای کوچکی را در اختیار دارید بتوانید در هنگام استفاده، میز را باز کنید و پس از کار با آن، میز را جمع کرده و در فضای مناسب قرار دهید. ویژگی مهم بعدی قابل تنظیم بودن آن است. ارتفاع میز تحریر تاشو و تنظیم شو قابل کم و زیاد شدن است و شما متناسب با قد خود می توانید ارتفاع آن را تنظیم نمایید. همچنین پایه های میز تحریر تاشو و تنظیم شو نیز قابل جمع شدن هستند.

معمولا میز تحریر تاشو از ام دی اف ساخته می شود، اما مدل های چوبی، پلاستیکی و فلزی آن نیز موجود است. میز تحریر تاشو ام دی اف دارای جنس محکم و مقاومی است و مدل های گوناگونی دارد. تنوع مدل های میز تحریر تاشو فراوان است، برای مثال بعضی از این میز ها قابل استفاده به عنوان تخته وایت برد نیز هستند.

در مدل دیگر رویه میز تحریر دو تکه ساخته می شود و در یک نوع دیگر میز تحریر تاشو قابلیت شیب دار شدن را نیز دارا است. همچنین این میز ها در اندازه های مختلفی ساخته می شوند. شما می توانید بر حسب نیاز تان از میز های تاشو مربعی یا مستطیلی بزرگ یا کوچک استفاده کنید

میز تحریر های دیواری دارای طراحی ساده و البته خلاقانه و هوشمندانه ای برای استفاده بهینه از فضا هستند.  که این نوع میز تحریر برای اتاق های کاملا کوچک مناسب است این میز تحریر ها در هر ابعاد و اندازه ایی میتوانند باشند. اما باید توجه داشته که ویژگی اصلی آنها بدون پایه بودن، تاشو بودن و جمع شدن آنهاست. این میز ها به وسیله پیچ و یا بست های محکم به دیوار متصل می شوند و هنگام استفاده با باز کردن اتصال، میز باز شده و امکان قرار دادن لپ تاپ، کتاب و دفتر و سایر وسایل بر روی آن وجود دارد.

قیمت میز تحریر چوبی براساس نوع متریالی که تولید میشود و میز تحریر ها انواع زیادی دارند که این مورد کاملا سلیقه میباشد ولی اگر به دنبال خرید یک میز کار در منزل هستید و از طرفی، کودک و یا نوجوان محصل در منزل دارید که با آغاز سال تحصیلی به یک میز استاندارد برای انجام تکالیف خود نیاز دارد، می توانید از یک میز برای هر دو مقصود خود استفاده نمایید.

فقط کافیست ابعاد میز را از حد معمول کمی بزرگ تر سفارش دهید و همچنین کشو و محفظه ایی برای قرار دادن  پوشه های کاری خود در نظر بگیرید تا از آشفتگی و به هم ریخته شدن محیط جلوگیری به عمل آورید میز تحریر چوبی مناسب برای شما طبق مقاله بالا که عرض کردیم خدمتتون باید مناسب کسانی  که از میز تحریر چوبی استفاده میکنند باشد. معمولا متریال استفاده شده از میز تحریر یا پایه فلزی یا چوبی است که پای فلزی عمری و بادوام بیشتری نسبت به پای چوبی دارد حتما هنگام خرید میز تحریر با صفحه روی چوبی خریداری کنید.

مجموعه زد دیزاین به عنوان یکی از مراکز تولید انواع محصولات تمام چوب در منطقه مشغول به کار می باشد و از آنجا که خود تولید کننده اصلی بوده و تمامی مراحل ساخت در داخل کارگاه انجام می گیرد ،کاهش شدید قیمت ها را در پی داشته است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید