آینده یوان چین برای سرمایه گذاری و پیش بینی آن در 10 سال آینده

کدخبر: ۵۳۰۸۴۵
چین در سال 2013 به عنوان دومین قدرت اقتصادی جهان شناخته شد و به همین دلیل مورد توجه سرمایه گذاران بسیاری در سراسر جهان و ایران قرار گرفت. همین موضوع باعث شده تا تجار و بازرگانان برای دریافت این ارز اقدام کنند.
آینده یوان چین برای سرمایه گذاری و پیش بینی آن در 10 سال آینده

 امروزه، یوان به دلار آمریکا متصل است، اما برای بسیاری از سرمایه‌گذاران از همه اقشار جامعه راحت است که از این روش برای سرمایه‌گذاری و جابجایی کالاهای خود استفاده کنند. در ادامه این مطلب با آسان تجارت همراه باشید تا به بررسی این موضوع پر مخاطب بپردازیم.

یوان در بازار جهانی چه جایگاهی دارد؟

استفاده از حواله یوان در سراسر جهان جا افتاده شده است و در سال های آینده به یکی از بزرگترین ذخایر سرمایه گذاری جهان تبدیل خواهد شد. یکی از مهم ترین اقدامات چین برای ثبت این ارزش و افزایش ارزش و اعتبار آن، تنظیم و امضای قراردادها و موافقت نامه هایی با کشورهایی مانند استرالیا، تایلند، روسیه، ژاپن و ویتنام است.

با انجام این کار، این کشورها می‌توانند مستقیماً از یوان برای طیف گسترده‌ای از معاملات جهانی بدون نیاز به تبدیل ارزهای خود به دلار آمریکا استفاده کنند. صندوق بین المللی پول به چین نیاز دارد تا بازارهای سرمایه خود را باز کند. به عبارت دیگر، یوان را می توان آزادانه در بازار ارز خرید و فروش کرد. بنابراین دستور خواهد داد که رنمینبی به صورت ارز ذخیره در بانک مرکزی واریز و نگه داری شود.

آینده یوان چین برای سرمایه گذاری

صندوق سرمایه گذاری مشترک

یکی از بهترین راه‌های سرمایه‌گذاری، خرید و سرمایه‌گذاری در یوان در یک پلتفرم سرمایه‌گذاری صندوق قابل معامله در بورس است. خرید سهام ETF از طریق یک حساب کارگزاری بین المللی انجام می شود. متقاضیان می توانند به جای خرید یک شرکت یا برند، یوان یا سبدی از ارزها از جمله ارز یوان را خریداری کنند.

به عنوان مثال، استراتژی های صندوق به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا از طریق حساب های کارگزاری خود در حواله یوان چین سرمایه گذاری کنند. این صندوق هزینه مدیریت سالانه حدود 0.45٪ را دریافت می کند. علاوه بر این، سرمایه‌گذاران یوان می‌توانند به دنبال ارزهای بازارهای نوظهور و سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری کم‌هزینه باشند.

خرید ارز یوان چین با حفاظت از سرمایه

در سال های اخیر سرمایه گذاران بزرگ برای سرمایه گذاری و همچنین جلوگیری از کاهش سرمایه فعلی خود اقدام به خرید و پس انداز دلار کرده اند. اما در حال حاضر دلار نسبت به سایر ارزهای دنیا بسیار کاهش یافته و ضررهای زیادی را به سرمایه گذاران این ارز جهانی وارد کرده است. در همین حال، خرید حواله یوان برای سرمایه گذاری به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. به هر حال فعالان این بازار از یوان به عنوان یکی از اصلی ترین رقبای دلار یاد کردند.

آینده یوان چین برای سرمایه گذاری

 با تضعیف ارزش و اعتماد به دلار، سرمایه گذاران به دنبال راهی برای حفظ سود اصلی و سرمایه هستند. به همین دلیل شرکت ها و ادارات معتبر و بزرگ در سراسر جهان راه را برای سرمایه گذاران در این بازار سودآور برای حفظ سرمایه و ایجاد یک روش سرمایه گذاری مطمئن هموار کرده اند.

سرمایه گذاران با اعتماد به آخرین دانش تیم فعال این مجموعه ها می توانند با خیال راحت تراکنش های مالی و نقل و انتقالات گسترده بین چین و ایران را انجام دهند. با این حال، درخواست حواله و انتقال یوان را می توان از طریق چندین روش اساسی انجام داد. بدیهی است که حواله ها و معاملات ارزی در هر کشوری بر اساس قوانین و شرایط خاص کشور انجام می شود.

برای خرید حواله یوان چه راه های امنی وجود دارد؟

حواله های ارزی در هر کشور طبق مقررات مصوب انجام می شود. راه های مختلفی برای ارسال یوان به چین وجود دارد که هرکسی می تواند با توجه به نیاز خود از آن استفاده کند. با این حال، توصیه می شود انتقال و خرید حواله پول را به یک شرکت با تجربه و قابل اعتماد فعال در این زمینه بسپارید. راه های مختلف ایمن و آسان برای خرید و سرمایه گذاری در حواله یوان چین به شرح زیر است:

  • حواله سوئیفت:  بهره‌گیری از این روش، مشمول پرداخت کارمزد برای انتقال حواله‌های بالای ۱۰ هزار دلار می‌گردد.

  • حواله وسترن یونیون:  استفاده از این حواله برای ارسال فوری و خرید و معاملات حساسی که باید به‌سرعت انجام گیرد، استفاده می‌شود. به‌علاوه می‌توان از این حواله برای کسب درآمدهای ارزی و خارج‌کردن آن به‌آسانی استفاده نمود.

  • حواله ریا:  هنگامی که افراد برای نقل و انتقالات و انجام معاملات وقت کافی در اختیار ندارند، انتخاب روش حواله ریا یوان گزینه بهتری است. این روش بدون نیاز به داشتن حساب بانکی انجام می‌گیرد.

  • حواله RMB : از رایج‌ترین روش‌هایی است که بازرگانان و تجار ایرانی برای ارسال پول به چین در هنگام واردات کالا از چین استفاده می‌کنند، حواله RMB است.

نحوه سرمایه گذاری در یوان چین به صورت دیجیتالی

سال گذشته یوان دیجیتال فقط یک کلمه و یک ایده بود، اما امروزه یوان سفید یا دیجیتال 260 میلیون کاربر فعال دارد. یوان سفید نسخه دیجیتالی پول ملی چین، است که برای انتشار توسط بانک مرمی چین تایید شده است. یوان دیجیتال عمدتاً برای معاملات کوچک و خرده فروشی استفاده می شود. افرادی که در چین زندگی نمی کنند در حال حاضر نمی توانند یوان سفید یا دیجیتال بخرند. اما در عین حال، همیشه راه هایی برای دور زدن دولت وجود دارد.

آینده سرمایه گذاری در یوان چین

تحلیلگران اقتصادی اعلام کرده اند که سهم یوان در ذخایر ارزی جهان در مقایسه با وضعیت امروزه 2 درصد است. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که ارزش یوان در برابر ین و پوند  بیش از دو برابر خواهد شد و به ارز غالب‌تر تبدیل خواهد شد. آنها همچنین معتقدند که در 10 سال آینده، یوان به سومین ارز ذخیره بزرگ جهان تبدیل خواهد شد.

بانک سرمایه گذاری جهانی علیرغم تأثیر شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد چین و جهان، نسبت به یوان اعلام کرده که روند این ارز  صعودی باقی می ماند. با گذشت زمان، طیف گسترده ای از بانک های مرکزی در سراسر جهان یوان را در خزانه مرکزی خود نگه داشته اند. به گفته تحلیلگران بازار سرمایه گذاری ارزی، حداقل 10 بانک در سراسر جهان در سال گذشته یوان چین را به ذخایر ارزی خود اضافه کرده اند و تعداد افراد دارای این ذخایر ارزی اکنون به 70 نفر رسیده است.

آینده یوان چین برای سرمایه گذاری

بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول، از زمانی که برای اولین بار در اکتبر 2016 در سبد ارزی ذخایر اصلی صندوق گنجانده شد، سهم یوان در ذخایر جهانی دو برابر شده است. سهم این ارز در آن زمان 1٪ بود و امروز به 2.02٪ افزایش یافته است. رقبای اصلی یوان ین و پوند هستند که به ترتیب 5.7 درصد و 4.43 درصد از صندوق بین المللی پول را در اختیار دارند.

دلار آمریکا 62 درصد از ذخایر ارزی جهان را تشکیل می دهد و سهم یورو بیش از 20 درصد است. برخی معتقدند که یوان نمی تواند جایگزین دلار به عنوان اولین ارز جهان شود. اما برخی دیگر پیش بینی می کنند که دلار نفوذ خود را در بازارهای جهانی از دست خواهد داد.

.نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی یوان چین پرداختیم. به گونه ای که از شرایط پیداست، آینده یوان چین امید بخش است و بسیاری از بانک های مرکزی به خرید و ذخیره این ارز می پردازند. بسیاری از فعالان ارز معتقد هستند که دلار دیگر جایگاه قبلی خود را در بین بازار های مالی جهانی ندارد و رفته رفتهبه پایین می اید و احتمال این که در آنیده یوان بتواند به سطح ارزش دلار برسد بسیار بالاست.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید