5 دسر که در عین ناباوری بسیار سالم هستند

کدخبر: ۵۳۲۶۲۰
اگر به خوراکی‌ای دلچسب نیاز دارید، انواع دسرها می‌توانند از بهترین گزینه‌ها برای شما باشند.
5 دسر که در عین ناباوری بسیار سالم هستند

 بااین‌حال، وقتی صحبت از دسر می‌شود خیلی از افراد نگران میزان کالری و قند این‌گونه خوراکی‌ها می‌گردند و ترجیح می‌دهند که دسر نخورند. اگر شما نیز در این گروه از افراد قرار دارید لازم است بدانید که ما در این مطلب قصد داریم دیدگاه شما را در مورد دسر عوض کنیم. اگرچه دسرهایی وجود دارند که قند و کالری بالایی دارند اما خوشبختانه، دستورالعمل‌هایی برای تهیه دسر نیز وجود دارند که در آن‌ها از مواد اولیه سالم استفاده می‌شود. در ادامه شما را با چند مورد از آن‌ها آشنا می‌کنیم.

1. هلوی برشته

هلوی برشته

یکی از جذاب‌ترین روش‌ها برای تهیه یک دسر میوه‌ای این دستورالعمل است. هلوی برشته یک دسر بسیار خوشمزه و سالم است که همه از آن لذت می‌برند. برای تهیه آن به چهار عدد هلو رسیده، یک چهارم فنجان شکر قهوه‌ای، بستنی وانیلی و برگ نعنا نیاز دارید. درصورتی‌که نیاز به خرید شکر قهوه‌ای یا هر ماده غذایی دیگری مثل نشاسته، ذرت، گندم و برنج دارید می‌توانید قیمت انواع نشاسته را به‌صورت آنلاین بررسی کنید و سپس آن‌ها را خریداری کنید.

پس از تهیه مواد لازم نوبت به نحوه تهیه دسر می‌رسد. روش تهیه این دسر به این صورت است که هلوها را می‌شویید، آن‌ها را از وسط نصف می‌کنید و هسته‌های آن‌ها را جدا می‌کنید. سپس، لازم است هلوها را از طرف بریده‌شده به سمت بالا در یک ماهی‌تابه پوشیده‌شده با ورقه پخت قرار دهید و تکه‌های هلو را با یک قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای بپوشانید. سپس اجازه دهید که هلوها به مدت چهار تا پنج دقیقه جوشانده شوند تا شکر کاراملی شود. برای سرو نیز بستنی وانیلی را بر روی تکه‌های هلو بریزید و بر روی آن نعنا بگذارید.

2. تکه‌های بلغور جو دوسر کره بادام زمینی

این مورد یکی از محبوب‌ترین دسرهای سالم محسوب می‌شود که از همه آنچه در یک دسر می‌خواهید برخوردار است: طعم شیرین غیرقابل‌مقاومت کره بادام زمینی، بافت جویدنی و کمی شکلات بر روی تکه‌ها. این تکه‌های بلغور جو دسر مانند کوکی‌های معروف هستند اما ساده‌تر و سالم‌ترند. مواد لازم برای تهیه آن شامل یک فنجان کره بادام زمینی خامه‌ای، یک‌دوم فنجان عسل، چهار فنجان جو دوسر، یک دوم قاشق چای‌خوری نمک، یک‌دوم قاشق چای‌خوری دارچین و یک‌چهارم فنجان شکلات چیپسی می‌شوند.

برای تهیه این دسر، کره بادام زمینی، عسل، جو، نمک و دارچین را در یک کاسه با هم مخلوط کنید. سپس، یک ورق کاغذی روغنی را در یک تابه 9 در 9 قرار دهید. مواد مخلوط‌شده را بر روی ورق روغنی بریزید و تابه را به مدت 10 دقیقه در فریزر قرار دهید. مواد منجمدشده را از تابه خارج کنید و آن را به 20 مستطیل تقسیم کنید. سپس شکلات ذوب‌شده را بر روی قطعات بریزید و اجازه دهید خنک شود.

3. موز با پوشش شکلاتی

موز با پوشش شکلاتی

این یک دسر سالم محبوب است که طعم بسیار دلچسبی نیز دارد. ترکیب موز و شکلات همیشه خوشمزه می‌شود. برای تهیه این دسر، به دو عدد موز رسیده متوسط، یک و نیم فنجان چیپس شکلت تلخ، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل تصفیه‌شده و یک پیمانه نمک نیاز دارید. برای روی تکه‌های موز و شکلات نیز می‌توانید از بادام زمینی خردشده، پسته له‌شده و سایر خلال‌های طبیعی استفاده کنید.

در ابتدا لازم است موز را به چند تکه تقسیم کنید، تکه‌ها را بر روی یک ورقه پخت که روغنی شده است قرار دهید و سپس، آن‌ها را به مدت 45 دقیقه در فریزر بگذارید. سپس، شکلات، روغن نارگیل و نمک را در یک پیمانه شیشه ای یا شیشه با دهانه بزرگ بریزید و آن را در آب در حال جوش قرار دهید و شکلات را هم بزنید تا آب شود. پس از این، تکه‌های موز را با استفاده از چنگال در شکلات فرو ببرید و سپس، موزها را به مدت 30 دقیقه در داخل فریزر قرار دهید.

4. خمیر کوکی نخودچی

اگر خمیر کوکی دوست دارید و نگران ناسالم بودن آن هستید، این خمیر کوکی یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست. اگرچه در آن از کره و شکر استفاده می‌شود اما مقدار این مواد کمتر از مقدار آن‌ها در سایر خمیرهای کوکی است. مواد لازم برای تهیه خمیر کوکی نخودچی عبارت‌اند از: یک فنجان نخود کنسروشده، چهار قاشق غذاخوری کره، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری نمک، دو قاشق چای‌خوری عصاره وانیل، دو قاشق غذاخوری شربت افرا، دو قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای، یک‌چهارم قاشق غذاخوری بیکینگ پودر، شش قاشق غذاخوری آرد بادام یا آرد همه‌منظوره، یک‌سوم فنجان چیپس شکلات تلخ.

 برای تهیه این خمیر کوکی، نخودها را آبکشی کنید و آن‌ها را بر روی حوله‌ای تمیز قرار دهید. سپس، یک حوله تمیز دیگر را به‌آرامی بر روی آن‌ها بمالید تا پوست نخودها جدا شوند. پوست‌ها را دور بیندازید و نخودها را با کره یا روغن نارگیل به غذاساز اضافه کنید و اجازه دهید تا به‌خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. نمک، وانیل، شربت افرا، شکر قهوه ای و آرد بادام را نیز به آن اضافه کنید و دوباره اجازه دهید تا با هم مخلوط شوند. شکلات چیپسی را به ترکیب اضافه کنید و برای اینکه خمیر کوکی طعم بهتری داشته باشد آن را به مدت سه تا چهار روز در یخچال نگهداری کنید.

5. پودینگ شکلاتی سالم

اگر به دنبال یک دسر شکلاتی سالم برای زمانی هستید که هوس شکلات می‌کنید این گزینه یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست. طعم این پودینگ کاملا شبیه طعم پودینگ شکلاتی تلخ است اما تنها شامل ماست یونانی، پودر کاکائو تلخ و شربت افرا می‌شود. علاوه بر این، درست کردن آن فقط به دو دقیقه زمان نیاز دارد. مواد لازم برای تهیه این پودینگ شکلاتی سالم شامل دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو تلخ، یک‌دوم فنجان ماست یونانی پرچرب و یک و نیم قاشق غذاخوری شربت افرا می‌شوند.

برای تهیه این دسر، همه مواد را در یک کاسه با یکدیگر مخلوط کنید. اگر ماستی که استفاده می‌کنید خیلی غلیظ است می‌توانید یک دوم تا یک قاشق غذاخوری آب نیز به مخلوط اضافه کنید. اگر طعم گلاب را نیز دوست دارید می‌توانید کمی به آن گلاب اضافه کنید. اگر گلاب دو آتیشه خالص مانند گلاب اصل ربیع را انتخاب می‌کنید لازم است از آن به میزان کمتری استفاده کنید زیرا این نوع گلاب غلیظ‌تر است. در هنگام خرید انواع گلاب، متوجه خواهید شد که قیمت گلاب دو آتیشه کمی گران‌تر از سایر انواع آن است.

درنهایت، دسر یک خوراکی بسیار خوشمزه و محبوب است که مهم‌ترین نگرانی در مورد آن، ناسالم بودن آن است. بااین‌حال، خوشبختانه روزبه‌روز شاهد ایجاد دستورالعمل‌های جدیدی برای دسرهای سالم هستیم که به ما کمک می‌کنند هم از طعم فوق‌العاده دسرها لذت ببریم و هم نگرانی‌ای در مورد سلامتی خود نداشته باشیم. در این مطلب چند مورد از این دسرها و نحوه تهیه آن‌ها را به شما معرفی کردیم که امیدواریم از آن‌ها لذت ببرید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید