نکات طلایی برای خرید بهترین دستگاه تصفیه آب که فروشنده دوست ندارد، بدانید!

کدخبر: ۵۳۴۱۰۱
دسترسی به آب آشامیدنی سالم یکی از نیاز های حیاتی بشر هست. دیگر در اطراف شهرها و روستاها به ندرت چشمه آب شیرین دیده می شود. یا بر اثر خشکسالی یا بخاطر افزایش جمعیت و رشد شهرنشینی از بین رفته اند. توسعه و اختراع دستگاه تصفیه آب نقش حیاتی در بهداشت و سلامت انسان مدرن داشته است.
نکات طلایی برای خرید بهترین دستگاه تصفیه آب که فروشنده دوست ندارد، بدانید!

 آب از هر منبعی تامین شود چه رودخانه و چه آب های زیر زمینی قابلیت آشامیدن آن هم در تمامی فصول سال را ندارد. و آن هم در شهرهای بزرگ چند میلیونی تامین این میزان آب برای چنین جمعیتی بدون استفاده از دستگاه های تصفیه آب امکان پذیر نیست. حتی گاهی مواقع، آبی که توسط تصفیه خانه های شهری نیز پالایش می شود. کیفیت لازم را ندارد مگر این که توسط دستگاه های تصفیه آب خانگی و یا صنعتی در مقصد نهایی تصفیه شود.

هنگام خرید دستگاه تصفیه آب خانگی خوب ممکن است تحت تاثیر مارک ها و مدل های مختلف در بازار شوید. مارک ها و مدل هایی که از کیفیت و حتی واقعی بودن آنها اطلاعی ندارید. ما در اینجا یعنی فروشگاه اینترنتی سارنیا واتر به شما کمک می کنیم تا بهترین دستگاه را متناسب با بودجه و نیاز خود انتخاب و خریداری کنید. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید!

۱- شناخت کافی از آب منطقه خود

آیا آب آشامیدنی منطقه و محل زندگی شما به دستگاه تصفیه آب نیاز دارد یا نه؟ چرا که نوع و میزان TDS های موجود در آب آشامیدنی شهر یا روستای شما تعیین کننده نوع آب و دستگاه مورد نیاز شما است. TDS شامل مواد جامد محلول مثل کلسیم، منیزیم، پتاسیم، سولفات ها، نیترات ها، کربنات ها و غیره هستند.

2- تفاوت دستگاه تصفیه آب RO و UV را بدانید!

اگر از آب منطقه خود شناخت کامل بدست آورده اید پس باید بدانید که به چه نوع دستگاه تصفیه آبی نیاز دارید. دستگاه تصفیه آب با تکنولوژی RO یا UV یا ترکیبی از هر دو، کدام یک؟

تفاوت دستگاه تصفیه آب RO و UV را بدانید

برای اطلاع از تفاوت این دو به مورد شماره یک اشاره می کنیم گفتیم که میزان و نوع مواد جامد محلول در آب تعیین می کند شما به چه دستگاه نیاز دارید دستگاه اسمز معکوس (RO) یا دستگاه تصفیه کننده فرابنفش (UV) نیاز هست؟ اگر میزان TDS آب منطقه شما بیشتر از ۲۰۰ ppm است. نیاز به استفاده از دستگاه RO دارید.

اما تفاوت این دو چیست؟

دستگاه RO یا اسمز معکوس با استفاده از غشای نیمه تراوا  ویروس ها و باکتری و سایر میکرو ارگانیسم های مضر و حتی نمک های محلول موجود در آب را از بین می برند. در حالی که سیستم UV با استفاده از اشعه فرابنفش با حمله مستقیم به باکتری ها آن ها را می کشد. اما باکتری های خنثی شده در آب باقی می مانند. توجه داشته باشید این تکنولوژی قادر به حذف نمک های محلول و سایر موادی که باعث طعم نامطبوع آب می شوند، نیست!

دستگاه Ro با استفاده از فشار، ناخالصی های بزرگتر از 0.0001 (یک ده هزارم میکرون) را  توسط غشاء جذب می کند. تفاوت های این دو فراتر از این مقاله هست پیشنهاد میکنم مقاله " تصفیه آب RO در مقابل UV کدام یک بهتر است؟ "  موجود در سایت سارنیا واتر را مطالعه کنید.

دستگاه های تصفیه آب RO+UV بهترین گزینه

در بالا به هر دو تکنولوژی RO و UV اشاره شد. اما اگر قصد دارید که دستگاه تصفیه آب شما هم آب را تصفیه  و هم باکتری های آب را حذف نماید ، بهتر است از یک دستگاهی که مجهز به هر دو فناوری RO و UV باشد استفاده نمایید. چرا که ابتدا آب از طریق غشای RO عبور کرده و مواد جامد معلق  و همچنین محلول را حذف می کند سپس از طریق محفظه UV عبور داده می شود که در این مرحله میکروب ها ، باکتریها و ویروس های موجود در آب خنثی می گردد.

 ۳- ظرفیت دستگاه

پس از آنکه در مورد نوع دستگاه به نتیجه رسیدید در این مرحله باید ظرفیت تصفیه آب برای مطابقت با نیازهای خود را در نظر بگیرید. اکثر دستگاه های تصفیه آب RO حدود ۱۰ لیتر آب در ساعت تصفیه می کنند. توان خروجی روزانه این دستگاهها 2۰0 تا 25۰ لیتر می باشد ، همچنین دارای مخزن آب با ظرفیت 7 تا 10 لیتر هستند این نوع دستگاه ها برای خانواده های تا 6 نفر بسیار مناسب هستند.

۴- مدل دستگاه

مدل دستگاه

یکی از چالش های اساسی برای خرید دستگاه تصفیه آب بخصوص در بازار ایران عدم اعتماد به مدل دستگاه و کیفیت آن است. در بازار صدها مدل آب تصفیه کن وجود دارد که تشخیص مدل تقلبی از اصلی کار هر کسی نیست. مدل هایی ایرانی و چینی به اسم مدل کره ای، تایوانی و حتی دستگاه تصفیه آب آمریکایی در بازار با قیمت بالا به فروش می رسد بدون آنکه مشتری قادر به تشخیص تقلبی بودن آن شود.

سعی کنید دستگاه را از جایی خریداری کنید که نسبت به مدل و کیفیت آن اطمینان کامل داشته باشید. ضمانت داشته باشد مدل واقعی به شما ارائه دهد. دستگاهی انتخاب کنید که مشتریان از آن رضایت داشته باشند. از دوستان و کسانی که سالهاست دستگاه تصفیه آب استفاده می کنند بررسی کنید ببینید کدام مدل بهتر کار می دهد.

۵- خدمات پس از فروش و قطعات

هنگام خرید یک دستگاه تصفیه آب باید به خدمات پس از فروش و وجود فیلتر و قطعات آن در بازار نیز توجه کرد. مدل های متفرقه ممکن است قطعات و لوازم مصرفی آن به سختی پیدا شود. پس دستگاهی انتخاب کنید که به راحتی لوازم مصرفی و قطعات آن در بازار قابل خرید باشد. چرا که دستگاه های تصفیه آب RO معمولا در هر سال یکبار باید فیلترهای آن را تعویض کرد البته این مورد بستگی به نوع آب منطقه شما دارد چنانچه کیفیت آب خیلی بد باشد باید فیلترها سریعتر تعویض گردد.

دستگاه های تصفیه آب UV که با لامپ UV کار می کنند. این نوع دستگاه ها هیچ راه قطعی برای اینکه تشخیص دهید لامپ UV کار می کند یا نه، وجود ندارد. پیشنهاد می شود هر سال یکبار لامپ را تعویض کنید.

موارد ذکر شده در این مقاله بخشی از راهنمای کامل خرید دستگاه تصفیه آب می باشد چرا که نکات فنی زیادی هست که ارائه همه آنها در این مقاله امکان پذیر نیست. جزئیات بیشتر در سایت شرکت سارنیا واتر در بخش مقالات موجود هست. شما می توانید جهت خرید دستگاه تصفیه آب در اصفهان و ارسال فوری به سراسر کشور با سارنیا واتر تماس بگیرید کارشناسان ما مشاوره و راهنمای لازم را به شما ارائه می دهند. تا بهترین آب تصفیه کن را مطابق با نیاز و بودجه خود خریداری کنید. در فروشگاه اینترنتی سارنیا واتر بهترین دستگاه های تصفیه آب خارجی و ایرانی به همراه قطعات و لوازم مصرفی زیر قیمت بازار موجود هست.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید