بیشترین زمان فروش تور استانبول

کدخبر: ۵۳۵۱۲۶
تورهای خارجی به مقاصد سفر پرطرفدار و محبوب ایرانی‌ها مانند تور استانبول یا تور دبی در تمام طول سال توسط تعداد زیادی آژانس هواپیمایی برگزار می‌شوند. آیا می‌دانید چه زمان‌هایی تورها بیشترین تعداد متقاضی را دارند و به میزان بالاتری به فروش می‌رسند؟
بیشترین زمان فروش تور استانبول

استانبول در تمام طول سال شلوغ است، همان‌طور که حال و هوای آن با تغییر فصول تغییر می‌کند، هزینه‌های سفر و میزان توریست‌ها نیز به‌طرز چشمگیری دستخوش تغییر می‌شود. برای اطلاع از بهترین زمان‌های تور استانبول پیشنهاد می‌کنیم از راهنمایی و مشاوره کارشناسان حرفه‌ای آژانس ستاره ونک، کمک بگیرید.

در ادامه با ما همراه باشید تا بیشترین زمان فروش تور استانبول را با هم بررسی کنیم:

های سیزن (High Season)

های سیزن به فصل رونق گردشگری از نظر آب و هوایی در هر شهر اطلاق می‌شود که بیشترین تعداد توریست از آن مقصد دیدن می‌کنند و متناسب با جغرافیای آن مکان تعیین می‌شود. مثلاً اگر قصد خرید تور دبی را داشته باشید از آنجا که آب‌وهوای گرم و شرجی دارد زمان پیک یا پرطرفدارش در زمستان است، اما برعکس دبی، استانبول که از نوع اقیانوسی و چهارفصل است، های سیزن در اواخر بهار و تابستان است.

از لحاظ آب و هوایی تابستان فصل اوج گردشگری در استانبول است، هزینه‌های اقامت زیاد می‌شود و هنگام بازدید از جاذبه‌های مهم تاریخی با صف‌های طولانی مواجه خواهید شد. با وجود گرمی و رطوبت هوا، خورشید درخشان تنگه بسفر باشکوه است و کافه‌ها، رستوران‌ها و بارها در فضای باز شهری حال و هوای سرزنده و پرجنب‌وجوشی را ایجاد می‌کنند. همچنین کنسرت‌ها، جشنواره‌ها و رویدادهای جذاب دیگری نیز در فضای آزاد برگزار می‌شوند. این فصل مناسب تفریحات در فضای باز، رفتن به سواحل زیبا برای شنا کردن و آفتاب گرفتن است. تابستان پرفروش‌ترین زمان‌ تور استانبول محسوب می‌شود.

تور استانبول در تعطیلات رسمی

وقتی با تعطیلات چند روزه خوبی مواجه می‌شویم فکر سفر کردن می‌افتیم، زمان‌هایی مانند عید نوروز، تعطیلات خرداد یا سایر تعطیلی‌های اسلامی که با توجه به تاریخ قمری هر سال ده روز تغییر می‌کنند و گاهی سه الی چهار روز پشت سر هم تعطیل می‌شود و فرصتی برای سفر فراهم می‌آید. در این بین چند تا از پرفروش‌ترین زمان‌های تور استانبول عبارت‌اند از:

تور استانبول

1.عید نوروز

نوروز آغاز بهار و سال نو کردی و ایرانی از پرفروش‌ترین زمان‌ها برای تور استانبول است. حجم سفر از سوی ایرانیان بسیار زیاد می‌شود و قیمت تورها به همان نسبت افزایش میابد. مراسم سال نو و فستیوال موسیقی سونار از رویدادهای مهم فروردین ماه در استانبول هستند. هوا کمی رو به گرمی می‌رود و زندگی شبانه کمی رونق می‌گیرد.

2.عید فطر و عید قربان

رمضان بایرامی (عید فطر) و کربان بایرامی (عید قربان) از اعیاد مهم برای مسلمانان هستند و می‌توان آن‌ها را با روز شکرگزاری یا کریسمس در ایالات‌متحده مقایسه کرد. در هر دو تاریخ شمار مسافر زیادی از ایران نیز به استانبول سفر می‌کنند و هر ساله هزینه تورها و میزان تقاضا برای سفر به استانبول در این زمان‌ها افزایش میابد.

تور استانبول برای خرید

وقتی حرف خرید کردن به میان می‌آید استانبول با تنوع برندها و کالاها از مقاصد بسیار محبوب ایرانیان است. به‌خصوص در زمان حراجی‌ها که فرصتی استثنایی برای خرید کردن فراهم می‌آورند از زمان‌های پرفروش تور استانبول محسوب می‌شوند. بدیهی است به علت تنوع مارک‌ها و مراکز خرید، در کل طول سال برخی از آن‌ها فروش فوق‌العاده دارند؛ اما برخی از حراجی‌ها و جشنواره‌های خرید پرطرفدارتر را به شما معرفی می‌کنیم:

تور استانبول برای خرید

1.حراج‌های فصلی

حراج زمستانی از اواسط دسامبر یا اوایل ژانویه شروع می‌شود و تخفیف‌ها به‌طورمعمول بین 30٪ تا 50٪ است. بهترین زمان برای حراج زمستان هفته اول ژانویه است.

حراج تابستانی از آغاز ژوئن تا حتی هفته اول جولای است که بهترین زمان در این بازه زمانی برای خرید هفته اول جولای است که تنوع اجناس بیشتر بوده و سایزبندی آن‌ها کامل‌تر است.

2.حراج بلک فرایدی

بلک فرایدی (جمعه سیاه) آخرین جمعه ماه نوامبر است که پس از آن به استقبال کریسمس می‌رویم. در این جشنواره خرید که در ترکیه به نام جمعه افسانه‌ای یا جمعه باشکوه نیز شناخته می‌شود، ده‌ها برند تا ۸0٪ تخفیف ارائه می‌دهند و یکی دیگر از زمان‌های پرفروش تور استانبول به قصد خرید است.

جمع‌بندی

در این مطلب به‌صورت مختصر و مفید درباره پرطرفدارترین وقت‌ها و تاریخ‌های تور استانبول صحبت کردیم. اگر می‌خواهید در بهترین زمان‌ها به‌راحتی و بدون دغدغه به استانبول سفر کنید با کارشناسان باتجربه تور استانبول در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید