با خرید خانه در اصفهان و کیش آینده‌ای روشن داشته باشید!

کدخبر: ۵۳۵۹۶۵
با افزایش روزافزون قیمت خانه، بسیاری از افراد برای سرمایه‌گذاری اقدام به خرید خانه می‌کنند، خرید خانه در شهر یا محله‌ای که باعث ترقی افراد شود، از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین قبل از خرید خانه ابتدا درباره شهر یا محله آن تحقیقات کاملی را به عمل آورید.
با خرید خانه در اصفهان و کیش آینده‌ای روشن داشته باشید!

 در این مطلب قصد داریم کار شما را راحت‌تر کرده و دو تا از بهترین شهرهای ایران که از آینده روشنی برخوردار است را برای شما شرح دهیم. با خرید آپارتمان در اصفهان و خرید آپارتمان در کیش، شانس سرمایه‌گذاری سودمند را به خود هدیه دهید.

اصفهان کجاست؟

اصفهان با مساحتی حدود ۱/۱۰۷۰۹۰ کیلومتر مربع، یکی از شهرهای پرجمعیت و تاریخی کشور ایران است که هر قوم و فرهنگی را در خود جای داده است. این استان از شمال به استان‌های مرکزی، قم و سمنان، از جنوب به استان‌های فارس، کهگیلویه و بویر احمد، از شرق به استان یزد و از غرب به استان‌های لرستان و چهارمحال بختیاری محدود است. آب‌وهوای استان اصفهان به‌طور کلی معتدل خشک است. در ادامه به نکات مربوط به خرید آپارتمان در اصفهان می‌پردازیم.

دسترسی به اصفهان

دسترسی به اصفهان

اگر قصد سفر به اصفهان را دارید، می‌توانید با استفاده از هواپیما یا قطار سفری خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنید. چنانچه قصد خرید خانه در اصفهان را دارید باید بگوییم این شهر از لحاظ حمل و نقل درون شهری نیز بسیار غنی است. اصفهان دارای ۵ خط درون شهری مترو است که با استفاده از آن‎‌‌ها می‌توانید به راحتی به نقاط مختلف شهر بروید.

امکانات شهر اصفهان

شهر اصفهان که به نصف جهان نیز معروف است، از امکانات رفاهی بسیاری برخوردار است.

  • باغ پرندگان

  • میدان نقش جهان

  • کلیسای وانک

  • سی‌وسه پل

  • منارجنبان

  • کاخ عالی قاپو

  • پل خواجو

  • خانه تاریخی کیانپور

  • مدرسه چهار باغ

  • دانشگاه‌ها و مراکز متعدد

  • مساجد و مراکز مذهبی

  • بیمارستان‌ها و مراکز درمانی متعدد

معرفی بهترین محله‌های اصفهان

بهترین محله‌ها برای سکونت در اصفهان مهرآباد، مرداویج، مشتاق، شیخ صدوق و جلفا می‌باشد که در ادامه به جزئیات آن‌ها می‌پردازیم.

 محله مرداویج

این منطقه جزو محله‌های لوکس و گران ‌قیمت شهر اصفهان به شمار می‌رود. قیمت خرید خانه در این محله متوسط روبه بالا است.

محله شیخ صدوق

محله‌ای که در نزدیکی زاینده رود قراردارد و از دو بخش شمالی و جنوبی تشکیل می‌شود، به خوش نشین معروف است. این محله از نظر امکانات و دسترسی بسیار مجهز و کامل و به دنبال آن از قیمت بالایی نیز برخوردار است.

محله مهرآباد

از دیگر محله‌های گران‌ شهر اصفهان می‌توان به مهرآباد اشاره کرد که در نزدیکی زاینده رود قرار گرفته است. در این محله، خانه‌های ویلایی و آپارتمانی با متراژهای بالا وجود دارند که از قیمت بالایی برخوردار هستند.

محله جلفا

محله جلفا

این محله نسبت به دیگر مناطق شهر اصفهان بافت قدیمی‌تری دارد و به دلیل معماری و زیبای چشم نوازش، محبوبیت زیادی در بین مردم اصفهان پیدا کرده است. اگر علاقه‌مند به خرید خانه‌های قدیمی با معماری خاص هستید، این محله می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

محله مشتاق

از دیگر محله‌های خوب و محبوب این شهر می‌توان به محله مشتاق اشاره کرد که به سه بخش مشتاق یک، دو، سه تقسیم می‌شود که در اصل هر سه را با نام مشتاق می‌شناسند.  موقعیت جغرافیایی خوب این محله سبب شده که قیمت خانه در آن بسیار بالا باشد.

آشنایی با جزیره زیبای کیش

جزیره‌ کیش سال‌هاست که قطب گردشگری ایران است و اکثر مردم به‌خاطر آب‌وهوای مطبوع و سواحل مرجانی زیبای آن، دوست دارند حداقل یک بار در زندگی به این جزیره سفر کنند. جالب است بدانید که، زندگی در این جزیره زیبا، علاوه بر رفاه و آرامش می‌تواند سرمایه‌گذاری پرسودی را برای شما رقم بزند. با خرید خانه و زندگی در کیش، به شما کارت کیش‌وندی تعلق می‌گیرد که می‌توانید از مزایای بی‌شمار آن بهره‌مند شوید.

موقعیت جغرافیایی جزیره کیش

موقعیت جغرافیایی جزیره کیش

این جزیره در جنوب ایران در استان هرمزگان قرار دارد. جزیره کیش از شمال با ایران، از جنوب با کشور امارات، از شرق با تنگه هرمز و از غرب با بحرین و عربستان محدود شده است. راه‌های مختلفی برای سفر به این جزیره زیبا وجود دارد، آسان‌ترین آنها استفاده از هواپیما است. علاوه بر آن می‌توانید با ماشین شخصی و قطار نیز به این جزیره سفر کنید. این جزیره ارتفاع نسبتا کمی از سطح دریا قرار دارد که همین امر باعث شده تا سواحل آن با شیب نسبتا کمی به دریا منتهی شوند.

بهترین محله‌های کیش برای زندگی

محل زندگی اولین چیزی است که برای اقامت در کیش باید درنظر گرفت. منازل مسکونی در کیش عموما به سه دسته شهرک‌های مسکونی، برج‌های مسکونی و مجتمع‌های مسکونی تقسیم می‌شوند. در ادامه به معرفی بهترین محله‌ها می‌پردازیم.

شهرک صدف

شهرک صدف، نوساز و از 7 فاز تشکیل شده است. خانه‌های این شهرک به دو صورت ویلایی و آپارتمانی ساخته‌ شده‌اند و افراد با هر سلیقه‌ای می‌توانند خانه دلخواه خود را پیدا کنند. موقعیت جغرافیایی مناسب و دسترسی آسان به مراکز خرید، مرکز درمانی، پارک و انواع بازار و فروشگاه‌های مواد غذایی باعث محبوبیت شهرک صدف شده است. خانه‌هایی که در این محله قراردارند به دلیل خیابان‌کشی منظم و چشم‌انداز دریا، از قیمت بالایی برخوردارند.

شهرک دامون

شهرک ساحلی دامون همانطور که از اسمش پیداست، کنار ساحل خلیج فارس است. خانه‌های این شهرک نوساز و اکثرا آپارتمانی هستند؛ اما می‌توان خانه‌های دوبلکس با معماری ساحلی نیز در آن پیدا کرد. دسترسی این شهرک نیز به تفریحگاه‌ها و مراکز خرید و مجتمع‌های درمانی بسیار خوب است. قیمت خرید خانه در این محله نیز بالا است.

محله سفین

شهرک سفین که آن را با نام‌های دیگری مانند شهرک میرمهنا، شهرک عرب‌ها یا شهرک نوبنیاد نیز می‌شناسند، از محله‌های خوب کیش برای زندگی به‌شمار می‌رود. این شهرک قدیمی‌ترین شهرک کیش است و به تازگی قسمتی از آن نوسازی شده‌است. بخش نوسازی شده این شهرک، نوبنیاد نام دارد که شامل ساختمان‌های ویلایی‌ فاز F2، فاز A2، فازA و … می‌باشد. این منطقه اکنون دارای امکانات رفاهی خوبی است. بخش قدیمی این شهرک بیشتر در اختیار مردم بومی کیش است.

حال و هوای معماری قدیم جزیره کیش را می‌شود در قسمت سفین قدیم دید. بادگیرها قدیمی، خانه‌های کاهگلی، ناودان‌های چوبی و قنات‌ها هنوز هم در برخی قسمت‌های این محله دیده می‌شوند. همچنین محله سفین قدیم دارای نخلستان‌های بسیار قدیمی است و شغل بیشتر افراد بومی این آبادی باغداری و صید مروارید است. شهرک سفین 3 فاز دارد و خانه‌های آن نسبت به دیگر ساختمان‌ها، متراژ پایین‌تری دارند. اگر قصد سرمایه‌گذاری در جزیره کیش را دارید ولی سرمایه شما محدود است خرید یا اجاره خانه در این محدوده را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید