ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور

کدخبر: ۵۳۷۲۶۴
به تازگی شرایطی ایجاد شده که متقاضیان می توانند بر اساس معدل خود در دانشگاه به صورت بدون کنکور شرکت کنند.
ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور

 برای ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور  می توانید علاوه بر سوابق تحصیلی بر اساس شرایط استعداد های درخشان نیز اقدام به ثبت نام نمایید. برای آشنایی بیشتر با شرایط ثبت نام ها و مدارک مورد نیاز با مشاورین صدای سنجش به نشانی https://sanjeshmoshaveran.ir/ در تماس باشید.

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد

هر سال دانشگاه های سراسری در زمان مشخصی شروع به ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور می نماید. زمان ثبت نام های با کنکور و بدون کنکور این مقاطع از طریق سایت سنجش اعلام می شود همچنین می توانید برای آگاهی بیشتر با مشاورین صدای سنجش نیز در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.

در ثبت نام بدون کنکور از طریق سایت سنجش اقدام کرده و با مدارک مورد نیاز در دانشگاه های شهریه پرداز ثبت نام انجام خواهد شد ولی در مورد استعداد های درخشان این موضوع متفاوت است و دانشگاه های سراسری نیز در مواردی جزو این دسته می باشند.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

برای اطلاع از پذیرش دانشجو و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد به سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید. این فراخوان ها بر روی سایت دانشگاه ها قرار می گیرد در صورتی که شرایط ثبت نام را دارید می توانید فرم مربوطه را تکمیل نمایید.

توجه داشته باشید که ثبت نام استعداد درخشان باید در زمان مقرر انجام شود. برای تحصیل در این مقطع می توانید به صورت بدون کنکور و یا با کنکور سراسری اقدام کنید.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

بر اساس آیین نامه باید جزو پانزده نفر برتر در ورودی سال تحصیلی خود باشید و همچنین حتما به صورت ۸ ترم فارغ‌التحصیل شوید. ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور و پذیرش به صورت استعداد درخشان فقط یک بار امکان پذیر است و متقاضیان نمی توانند تغییر رشته و یا تغییر محل تحصیل داشته باشند. در واقع پس از انتخواب رشته و تعیین محل تحصیل امکان تغییر آن وجود ندارد به همین دلیل در هنگام ثبت نام دقت نمایید.

در این مقطع افراد می توانند در دانشگاه های غیر انتفاعی و پیام نور شرکت کنند و بر اساس سوابق تحصیلی اقدام به ثبت نام نمایند.

انتخاب رشته کارشناسی ارشد بدون کنکور

انتخاب رشته کارشناسی ارشد بدون کنکور

لیست مربوط به رشته های مختلفی که متقاضیان می توانند به صورت بدون کنکور و استعداد درخشان انتخاب رشته کارشناسی ارشد خود را انجام دهند بر روی سایت هر دانشگاه قرار خواهد گرفت. لیست رشته ها برای ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور در دفترچه به صورت کامل آمده است.

 اگر رشته مورد نظر شما در لیست قرار دارد باید به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کرده و از ظرفیت ها با خبر شوید سپس اقدام به ثبت نام نمایید.

به صورت کلی رشته های بدون کنکور با سوابق تحصیلی بیشتر از رشته هایی است که در لیست استعداد درخشان قرار دارد. در این مقطع افراد باید بر اساس علاقه خود و آینده شغلی اقدام به انتخاب رشته نمایند اگر رشته مورد نظر شما در این لیست قرار دارد می توانید اقدام به ثبت نام نمایید.

در صورتی که سوالی راجع به ثبت نام ها و چگونگی آن دارید با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید