برای خرید ارزان ترین بلیط چارتر به چه نکاتی توجه کنیم؟

کدخبر: ۵۳۹۵۱۱
این روزها که هزینه‌های بلیط هواپیما مرتبا در حال افزایش است افراد به ویژه آن دسته‌ای که به دلایل کاری یا تحصیلی ناچار به سفرهای پیاپی هستند به دنبال راهی برای خرید بلیط ارزان هواپیما می‌گردند.
برای خرید ارزان ترین بلیط چارتر به چه نکاتی توجه کنیم؟

 اگر شما هم جزو این افراد باشید احتمالا بارها شنیده‌اید که یکی از این راه‌ها خرید بلیط هواپیما چارتر است. هرچند این موضوع تا حد زیادی درست اما همواره در نظر داشته باشید که بلیط‌های چارتر همیشه هم جزو ارزان‌ترین بلیط‌ها نیستند و برای آنکه بتوانید ارزان‌ترین بلیط چارتری را تهیه کنید نیاز است تا قبل از رزرو این نوع بلیط‌ها به برخی نکات توجه کنید و ترفندهای خاصی بکار ببرید.

در غیر این صورت ممکن است بعد از اتمام پروازتان متوجه شوید که هزینه پرداختی شما برای رزرو بلیط چارتری حتی از هزینه بلیط سیستمی هواپیما به همان مسیر هم بالاتر بوده است. به همین سبب این بار به سراغ این موضوع رفتیم که برای خرید ارزان ترین بلیط چارتر به چه نکاتی باید توجه کرد. بنابراین اگر شما هم می‌خواهید از این نکات آگاه شوید و از این پس پروازهایتان را با ارزان‌ترین قیمت رزرو کنید با ما همراه شوید.

بلیط چارتر چیست؟

قبل از آنکه به نکات خرید ارزان‌ترین بلیط چارتری بپردازیم لازم است برای آن دسته از افرادی که تا به حال با این نوع بلیط‌ها آشنا نبستند توضیح دهیم که اصولا بلیط چارتری چیست. اگر از تعاریف تخصصی و غیر کاربردی بگذریم باید بگوییم که بلیط چارتری در واقع همان بلیط‌های هواپیمایی است که یک شرکت که معمولا جزو آژانس‌های مسافرتی است ابتدا تمامی یا بخشی از صندلی‌های یک هواپیما برای پرواز مشخصی را اجاره و در اصطلاح چارتر می‌کند و سپس اقدام به عرضه آن بلیط‌ها به خریدار نهایی یا همان مسافران پرواز می‌کند.

با این تعریف تا اینجا متوجه شدیم که بلیط‌های هواپیما را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد بلیط‌هایی که توسط شرکت هواپیمایی خاصی به فروش می‌روند که به آنها بلیط سیستمی می‌گویند و همچنین بلیط‌هایی که از قبل توسط شرکت دیگری پیش خرید شده است و اکنون متقاضیان خرید بلیط هواپیما باید آن را از آن شرکت خریداری کنند که به این دسته از بلیط‌ها نیز بلیط چارتری می‌گویند.

نکته قابل توجه در این دسته‌بندی این است که در بلیط هواپیما سیستمی شرکت هواپیمایی فروشنده بلیط معمولا نرخ‌های مشخصی برای هر مسیر هوایی تعیین کرده است اما قیمت بلیط چارتری از این نرخ‌گذاری تبعیت نمی‌کند و شرکت چارتر کننده سیاست‌های قیمتی خاصی برای آن در نظر می‌گیرد.

قیمت بلیط چارتر

قیمت بلیط چارتر

همانطور که پیشتر ذکر شد اصلی‌ترین تمایز بلیط چارتری هواپیما با دیگر انواع بلیط هواپیما در نحوه نرخگذاری آنها است. به طور کلی تعیین قیمت برای این نوع بلیط‌ها از سوی شرکت چارتر کننده و بر مبنای شرایط فروش بلیط‌ها است.

منظور از شرایط فروش این است که شرکت در تصمیم‌گیری‌های خود درباره نرخ‌گذاری بلیط‌ها همواره این نکته اساسی را مد نظر قرار می‌دهد که هزینه پرواز تماما پرداخت شده است و هر چه میزان فروش برای پرواز به یک مقصد خاص پایین‌تر باشد شرکت متوجه خسارت مالی بیشتری خواهد شد.

بنابراین در شرایطی که بلیط‌های هواپیما چارتری به میزان دلخواه شرکت به فروش نرود برای پیشگیری از این خسارت مالی شرکت به ناچار اقدام به کاهش نرخ برای جلب مشتریان بیشتر می‌کند.

به عبارت ساده‌تر اگر ارزیابی شرکت از تعداد بلیط‌های به فروش رفته اینطور باشد که میزان فروش پایین بوده است نرخ بلیط‌ها را با قیمتی پایین‌تر زا حد معمول تعیین می‌کند تا بتواند دست کم متوجه خسارت مالی نشود. در مقابل در شرایطی که تعداد بلیط‌های به فروش رفته زیاد و یا به اندازه معمول باشد مسلم است که شرکت چارتر کننده دیگر ناچار به اجرای سیاست قیمتی ارزان نخواهد بود.

در این مواقع شرایط فروش مطلوب تلقی می‌شود و شرکت به افزایش قیمت بلیط‌ها روی می‌آورد. با توجه به آنچه گفتیم توجه به این نکته ضروری است که قیمت بلیط چارتری همیشه هم ارزان نیست بلکه در شرایطی که با استقبال زیادی از سوی خریداران مواجه شود نرخ بالاتری پیدا می‌کند.

بهترین زمان خرید برای بلیط چارتر ارزان

بطور کلی اگر نگاهی به نرخ بلیط‌ هواپیما چارتری بیندازید خواهید دید که نرخ این بلیط‌ها نوسان بسیار بالایی را در طول زمان دارد. به عبارت ساده‌تر اگر یک بار تجربه خرید بلیط هواپیما چارتر به یک مقصد خاص را داشته باشید این به آن معنا نیست که اگر بخواهید در بازه زمانی دیگری به همان مقصد سفر کنید می‌توانید بلیط چارتری را با همان قیمت قبل خریداری کنید.

اکنون احتمالا این سوال در ذهنتان به وجود می‌آید که دلیل تغییر قیمت‌های بلیط چارتری در زمان‌های متعدد چیست. در پاسخ به این سوال باید گفت در مجموع میزان تقاضا برای رزرو بلیط هواپیما در بازه‌های زمانی مختلف در طول سال یکسان نیست.

در ایام معمولی یا غیر تعطیل میزان تقاضای خرید بلیط کاهش پیدا می‌کند در حالی که در ایام تعطیلات مانند ایام تعطیلات نوروزی یا فصل‌های شلوغ سفر مانند فصل بهار و تابستان میزان تقاضا برای خرید بلیط‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

شرکت عرضه کننده بلیط چارتری نیز با توجه به این موضوع اقدام به تعیین نرخ برای بلیط‌ها می‌کند. بنابراین بهترین زمان برای خرید ارزان‌ترین بلیط چارتری بازه زمانی خلوت سفر است که در حوزه گردشگری به آن لو سیزن می‌گویند.

خرید بلیط چارتر لحظه آخری

خرید بلیط چارتر لحظه آخری

احتمالا نام بلیط هواپیما لحظه آخری به گوش شما هم خورده است اما ممکن است ندانید که این بلیط در واقع نوعی بلیط چارتری محسوب می‌شود. در حقیقت بلیط لحظه آخری همانطور که از اسمش پیدا است همان بلیط چارتری است که شرکت چارتر کننده به دلیل فرصت کم باقی مانده تا شروع پرواز و احتمال به فروش نرفتن آن ناچار به فروش با قیمتی بسیار ارزان کرده است.

هرچند قیمت این بلیط‌ها بسیار ارزان و مقرون به صرفه است اما اشکال اساسی که این نوع بلیط دارد فاصله زمانی بسیار کم از زمان رزرو بلیط هواپیما تا شروع پرواز است و عدم امکان برنامه‌ریزی قبلی برای خرید آنها است. گفتنی است این بلیط‌ها معمولا از چند روز تا ۲۴ ساعت مانده به پرواز عرضه می‌شوند.

خرید بلیط هواپیما چارتری از یک منبع کامل

این روزها دیگر کمتر کسی است که برای رزرو بلیط هواپیما به شیوه سنتی یعنی مراجعه حضوری به آژانس‌های مسافرتی اقدام کند. بلکه تقریبا همه افراد به اینترنت دسترسی دارند و تنها کافی است با صرف زمان کم و با چند کلیک ساده پرواز مورد نظرشان را رزرو کنند.

با این حال نکته مهمی که در هنگام خرید ارزان‌ترین بلیط چارتری باید به آن توجه کرد این است که برای این کار لازم است به یک مرجع قابل اعتماد و همچنین کامل مراجعه شود. مسلما اهمیت رزرو بلیط از یک مبنع معتبر برای همه روشن است اما رزرو بلیط ارزان چارتری از یک منبع کامل نیز بسیار حائز اهمیت است.

زیرا هر قدر منبعی که در اختیار مسافران قرار می‌گیرد مجموعه وسیع‌تری از پروازها را تحت پوشش خود داشته باشد امکان پیدا کردن ارزان‌ترین بلیط چارتری نیز بیشتر است. بی‌شک سفرمارکت از معتبرترین و کامل‌ترین منابع خرید بلیط ارزان چارتری بشمار می‌رود.

رزرو ارزان‌ترین بلیط چارتری از سفرمارکت فرایند بسیار ساده و البته سریعی دارد. برای این کار کافی است فهرست طولانی پروازها را بر اساس ارزان‌ترین گزینه مرتب کنید. بعد از آن سفرمارکت به شما این امکان را می‌دهد تا پس از مقایسه قیمت‌های مختلف آژانس‌ها برای آن پرواز مورد نظرتان، بطور مستقیم بلیط را از تامین کننده اصلی خریداری کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید