دبی یا استانبول؟ کدام مقصد برای سفر بهتر است؟

کدخبر: ۵۳۹۸۱۰
آیا نمی‌دانید که در میان گزینه‌های پیش رو کدام یک را انتخاب کنید و دبی یا استانبول؟ کدام مقصد برای سفر بهتر است؟ این امر طبیعی است چون این دو مقصد سفر با جذابیت‌های متنوع و هیجان‌انگیز، هر یک می‌توانند به گونه‌ای متفاوت مقصد سفر شما باشند. تنها باید بدانید که به چه چیزهایی در سفر بیشتر علاقه دارید و کدام جاذبه‌های این دو شهر، شما را به سمت خودشان می‌کشاند.
دبی یا استانبول؟ کدام مقصد برای سفر بهتر است؟

آیا قصد سفری کوتاه، آرام و یا پرهیجان به کشورهای همسایه را دارید و نمی‌دانید که کدام مقصد را برگزینید؟ آیا نمی‌دانید که در میان گزینه‌های پیش رو کدام یک را انتخاب کنید و دبی یا استانبول؟ کدام مقصد برای سفر بهتر است؟

این امر طبیعی است چون این دو مقصد سفر با جذابیت‌های متنوع و هیجان‌انگیز، هر یک می‌توانند به گونه‌ای متفاوت مقصد سفر شما باشند. تنها باید بدانید که به چه چیزهایی در سفر بیشتر علاقه دارید و کدام جاذبه‌های این دو شهر، شما را به سمت خودشان می‌کشاند.

در سفر به دبی یا استانبول به چه چیزهایی علاقه دارید؟

پاسخ به این پرسش می‌تواند مقصد شما را برای سفر به دبی و یا رزرو هتل استانبول به منظور سفر به یکی از این دو شهر تعیین کند. در واقع خوب است بدانید که به چه چیزهایی در سفر به این دو شهر کشورهای همسایه علاقه دارید. مواردی که می‌توانید بررسی و با هم مقایسه کنید عبارتند از:

  • خرید در بزرگ‌ترین مرکز خرید دنیا یا خرید در مراکز خرید اروپایی آسیایی

  • شهری با جزایر مصنوعی در مقابل شهری با جزایر طبیعی

  • تماشای آسمانخراش‌ها در مقابل بازدید از جاهای تاریخی

  • سفر به یک شهر فوق مدرن یا یک شهر اروپا آسیایی

  • بزرگ‌ترین پارک آبی خاور میانه یا مراکز تفریحی و شهربازی‌های معروف

  • نوش جان کردن غذای عربی یا غذای ترکی

البته این لیست می‌تواند موارد بیشتری داشته باشد و در موارد بالا نیز، هر دو شهر دارای شباهت‌ها و تفاوت‌هایی هستند. اما این موارد، نکات اصلی و کلیدی تعیین مقصد یکی از این دو شهر برای سفر هستند که اگر شما سه مورد یا بیشتر را در هر یک از موارد بالا در مورد دبی یا استانبول ترجیح دادید، می‌توانید به راحتی مطمئن باشید که این شهر مقصد سفرتان خواهد بود.

وسیع ترین مرکز خرید جهان در دبی است

مراکز خرید در دبی یکی از دلایل سفر بسیاری از مردم جهان به این شهر است که با رزرو هتل دبی به اینجا رفته و از آن خرید می‌کنند.مراکز خرید دبی در طول سال با حراج‌های استثنایی خود، برای بسیاری از مردم جهان جذاب هستند. یکی از مهم‌ترین مراکز خرید در این شهر، دبی مال است که وسیع‌ترین مرکز خرید جهان است. مسافران در دبی مال می‌توانند از فروشگاه‌ برندهای مختلف، فود کورت، چندین رستوران، زمین اسکیت، سینما و مراکز تفریحی است.

آکواریوم دبی مال با تونلی که ماهی‌های کوچک و بزرگ نظیر کوسه‌ها و پرتوماهی‌ها، مارها و سایر موجودات آبزی در بالای سر آن شنا می‌کنند، یکی دیگر از جاذبه‌های دبی مال است. در واقع دبی مال تنها یک مرکز خرید نیست بلکه یک جاذبه‌ی تفریحی و گردشگری در دبی به شمار می‌آید. شهر دبی علاوه بر دبی مال دارای مراکز خرید دیگری نیز هست که هر کدام از آنها جذابیت‌های ویژه‌ای دارند. از سایر مراکز خرید دبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: مرکز خرید مرکاتو، فستیوال سیتی مال، سیتی سنتر دیره یا میردیف، وافی مال، مارینا مال، مرکز خرید ابن بطوطه، بازار طلا دبی و بازار ادویه.

آشنایی با مراکز خرید استانبول

اگر قصد پرواز به استانبول را دارید خوب است بدانید که در استانبول نیز مراکز خرید مهم زیادی وجود دارند که بسیاری از آنها خاص و منحصربه‌فرد هستند. از مراکز خرید استانبول، علاوه بر بازار بزرگ، می‎توان به مرکز خرید وادی استانبول اشاره کرد که بزرگ‌ترین و تازه‌سازرترین مرکز خرید استانبول است.

مال آو استانبول دومین مرکز خرید بزرگ این شهر نیز دارای بیش از 350 فروشگاه از برندهای لوکس محلی و بین‎المللی است. سایر مراکز خرید معروف استانبول عبارتند از: مرکز خرید توریوم، مرکز خرید آکمرکز، مجتمع چند منظوره زورلو، مرکز خرید کاپیتول، مرکز خرید پالادیوم و مرکز خرید ایستینیه پارک

چرا جزیره های استانبول طبیعی استانبول و جزیره های دبی مصنوعی است؟

استانبول شهر جزیره‌هاست. جزایر نه گانه‌ی پرنس در اطراف این شهر به زیبایی جا خوش کرده و هر یک مناظر طبیعی بی‌نظیری را رقم می‎زنند. در مقابل دبی که از نظر وسعت در مقایسه با استامبول شهری کوچک‌تر و فاقد جزایر طبیعی است، دارای سه جزیره‌ی مصنوعی ساخته‌ی دست بشر است که همگی با هم شکل چند نخل را درست می‌کنند. این سه جزیره یعنی پالم دیره، پالم جمیرا و پالم جبل علی، علاوه بر این که منظره‌‌ی هوایی بسیار زیبایی را شکل داده‌اند، دارای امکانات تفریحی زیادی بوده و از عجایب هشت گانه‌ی جهان مدرن نیز به شمار می‌آیند.

به جاهای تاریخی علاقه دارید یا به آسمانخراش ها؟

جای جای استانبول پر از بناهای تاریخی است. این شهر که 27 قرن از عمر آن می‌گذرد، در طول قرن‌ها میزبان امپراطوری‌های مختلفی بوده که هر کدام بناهایی را از خود در آن به یادگار گذاشته‌اند. در مقابل آن دبی شهری مدرن است که با بزرگراه‌ها و آسمانخراش‌هایش شبیه به شهرهای آمریکایی است. یکی از مدرن‌ترین و بزرگ‌ترین برج‌های جهان که هتلی هفت ستاره را در خود جای داده، برج العرب نام دارد که مظهر کامل مدرنیسم است.

در مقابل در استانبول می‌توانید از کاخ توپکاپی، مسجد سلطان احمد، ایاصوفیه، آب انبارهای باسیلیکا، هیپودرم، کاخ دلما باغچه، حمام خرم سلطان، مسجد اورتاکوی یا بویوک چامی، کلیسای چورا و موزه‌ی کارییه، روملی حصار، برج گالاتا، مسجدهای ایوب سلطان، رستم پاشا، فاتح و جاهای دیدنی زیادی بازدید کنید.

مراکز تفریحی دبی و استانبول

برای مسافرانی که در جستجوی مراکز تفریحی برای کودکان و بزرگسالان هستند، دبی و استانبول هر دو مقاصد جذابی به شمار می‌آیند. دبی دارای چندین پارک آبی معروف است که معروف‌ترین آنها آکوا ادونچر است. آکوا ادونچر شعبه‌ی پارک آبی مشهور آکوا ادونچر در کشور باهاما است و بزرگ‌ترین سرسره‌ی آبی جهان را در خود جای داده است.

وایلد وادی پارک آبی دیگری در دبی وجود دارد که یکی از بهترین پارک‌های آبی دنیا است. علاوه براین زمین اسکی، اسکیت به همراه سافاری و آفرودسواری و چند تم پارک، یک باغ گل‌ها به نام باغ معجزه و گاردن گلو با جذابیت‌های نور و موسیقی در دبی وجود دارند.

استانبول دارای چندین پارک آبی به نام آکوا مارینا، اکوا دلفین استانبول و اسفانبول (ویالند) هستند که هر کدام به نوبه‌ی خودشان از جذابیت ویژه‌ای برخوردار هستند. استانبول نیز همانند دبی دارای چندین پارک موضوعی و بیش از ده شهربازی است. فضای سبز و پارک‌های طبیعی استانبول نظیر امیرگان و گلخانه از دیگر مراکز تفریحی در استانبول به شمار می‌آیند.

طعم غذاهای عربی و ترکی، هر دو لذیذی است

غذا خوردن یکی از جاذبه‌های عالی سفر است که افراد علاقمند به کشف مزه‌ها و طعم‌های جدید را کاملا سرگرم می‎کند. از آنجا که دو کشور امارات و ترکیه در همسایگی ایران هستند، طبیعی است که طعم بسیاری از غذاهای آنها با ذائقه‌ی ایرانی‌ها سازگار باشد.

طعم غذاهای معروف دبی شبیه به خوراک‌ها در جنوب کشورمان است. از غذاهار معروف دبی می‌توان به تردکن یا شتر شکم‌پر، الهریس یا حلیم، فلافل، هوموس، گجیا یا بره‎ی کامل بریان، مجبوس یا خوراک بره‌، تبوله یا سالاد بلغور، بابا گانوش که شبیه به میرزا قاسمی است و دلمه‌ی کدو یا کوسا محشی اشاره کرد.

از سوی دیگر طعم غذاهای معروف استانبول به غذاهای استان‌های آذربایجان و منطقه‌ی شمال غربی نزدیک است. از خوراک‌های ترکیه می‌توان به لهمجون، کباب ترکی یا دونر کباب، جاغ کباب، نان پیده، کوکورِچ، اسکندر کباب، املت منمن، نان بورک، پاستای مانتی، آدنا کباب، ایچلی کوفته و دلمه اشاره کرد که همگی بسیار لذیذ هستند و با یک بار چشیدن، طعمشان از یادتان نمی‌رود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید