مراحل گام به گام نصب پرده کرکره ای

کدخبر: ۵۴۱۳۶۸
یکی از جذاب‌ترین انواع پرده کرکره‌ای که در حال حاضر به شدت رایج شده است، پرده‌های آلومینیومی هستند که جنس پره‌های آنها از آلومینیوم است.
مراحل گام به گام نصب پرده کرکره ای

نصب پرده کرکره ‌ای و سایر انواع پرده‌ها این روزها تبدیل به یک کار عادی شده و کمتر کسی برای نصب پرده‌های خود سراغ افراد حرفه‌ای و متخصص می‌رود و یکی از اصلی‌ترین دلیل این کار، کاهش هزینه‌ها است. هر چند توصیه ما استفاده از کمک افراد متخصص و حرفه‌ای در این زمینه است. اما بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند خودشان این کار را انجام دهند و در این مقاله قرار است به آشنایی به مراحل نصب پرده کرکره ‌ای بپردازیم.

تا انتهای این مقاله همراه ما باشید زیرا در ادامه نکاتی که در ادامه با شما در میان می‌گذاریم که می‌توانید به بهترین شکل نصب پرده کرکره ‌ای را انجام دهید.

انواع پرده کرکره ای

البته معرفی انواع آن چندان ارتباطی با آموزش گام به گام نصب پرده کرکره ای ندارد، اما معرفی این پرده‌ها از این نظر اهمیت دارد که ممکن است تفاوت‌های کمی در نحوه نصب آنها وجود داشته باشد که همین طور هم هست. بنابراین قبل از پرداخت به مراحل نصب پرده کرکره ‌ای لازم دانستیم تا در یک توضیح مختصر انواع این پرده‌ها را به شما معرفی کنیم. البته پرده‌های کرکره‌ای در دسته‌بندی‌های مختلفی در بازار موجود هستند که شرایط و مشخصات خاص خود را دارند.

پرده کرکره‌ای آلومینیومی یا فلزی

یکی از جذاب‌ترین انواع پرده کرکره‌ای که در حال حاضر به شدت رایج شده است، پرده‌های آلومینیومی هستند که جنس پره‌های آنها از آلومینیوم است. البته شایان ذکر است که هر بند تولید کننده بنابه هنر و شناختی که دارد، از آلیاژهای مختلفی برای ساخت این پرده استفاده می‌نماید. از این رو هر چند تمام پرده‌ها از آلومینیوم هستند، اما در کیفیت آنها تفاوت‌هایی وجود دارد. ماندگاری طولانی و زیبایی خاص و البته امکان تمیز کردن ساده از جمله ویژگی‌های این نوع از پرده‌های کرکره‌ای هستند. مراحل نصب پرده کرکره‌ ای آلومینیومی هم چندان پیچیده نیست.

پرده کرکره‌ای چوبی

نوع دوم از پرده‌های کرکره‌ای که از جنس چوبی ساخته شده و استفاده می‌شوند جذابیت بالایی دارند. لازم به توضیح است که چالش اصلی آن تمیز کردن است. زیرا به هیچ وجه نباید با آب خیلی زیاد آنها را تمیز کنید. آب در دراز مدت می‌تواند باعث افت کیفیت چوب شود. همچنین در کیفیت این پرده نیز باید با حساسیت به خرج دهید و با دقت بالایی انتخاب کنید.

پرده کرکره‌ای زبرا

نوع دیگری از پرده‌های کرکره‌ای که جذابیت آنها به مراتب در چند سال اخیر در میان کاربران افزایش پیدا کرده، پرده زبرا است. پرده‌های زبرا از جنس پارچه و تور ساخته شده و معمولاً به صورت جمع شو از بالا استفاده می‌شوند. این پرده‌ها دو لایه هستند. این دو لایه بودن باعث می‌شود تا امکان تنظیم نور محیط از شفافیت کامل تا کدر بودن کامل برای شما فراهم شود. زیبایی‌ها و جذابیت‌های پرده کرکره‌ای زبرا تمام شدنی نیست. جالب است بدانید که مراحل نصب پرده کرکره ‌ای زبرا هم بسیار ساده است.

پرده کرکره ای شید

پرده کرکره‌ای شید

پرده کرکره‌ای شید که به شید رول یا عمودی نیز معروف است، یکی دیگر از انواع این پرده‌ها است. استفاده از این نوع پرده‌ها از گذشته در اداره‌ها و مکان‌های تجاری به شدت رایج است. پرده شید با مکانیزم‌های مختلفی مانند امکان جمع شدن به بالا، جمع شدن با کشیدن یک نخ، جمع شدن کنترلی و مواردی از این دست ساخته و در دسترس هستند.

وسایل مورد نیاز برای نصب انواع پرده

در نهایت باید مراحل نصب پرده کرکره ‌ای را در انواع مختلف به صورت گام به گام برای شما تشریح کنیم. در اولین مرحله شما باید از قبل وسایل مورد نیاز برای نصب پرده کرکره ‌ای را آماده کنید. البته وسایل مورد نیاز برای نصب پرده بسته به اندازه و نوع پرده ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد. اما با این حال وسایل عمومی برای این منظور به شرح زیر هستند:

  • متر

  • دریل

  • رول پلاک

  • پیچ گوشتی

  • مداد

  • بست چوب پرده به تعداد لازم

برای تهیه و خرید این وسایل می‌توانید به صورت اینترنتی از فروشگاه‌های عرضه کننده انواع پرده کرکره ‌ای اقدام کنید تا در اسرع وقت برای شما ارسال شود. البته پیشنهاد می‌شود در زمان خرید پرده این وسایل را تهیه کنید تا در زمان نصب از این بابت چالشی نداشته باشید.

مراحل نصب پرده کرکره‌ ای سقفی و دیواری

در نهایت نوبت به معرفی مراحل نصب پرده کرکره ‌ای می‌رسد. همان طور که می‌دانید این نوع پرده‌ها در دو مدل سقفی و دیواری مورد استفاده قرار می‌گیرند. مراحل نصب آنها در برخی از مراحل با یکدیگر متفاوت خواهد بود. در ادامه همراه با تشریح مراحل نصب پرده کرکره ‌ای هر جا تفاوتی میان این دو نوع پرده وجود داشت، آنها را نیز ذکر خواهیم کرد.

1. تعیین محل‌های اتصال پایه‌های چوب پرده

در قدم اول باید محل قرارگیری پایه‌های چوب پرده را تعیین کنید. برای این کار باید از متر و مداد کمک بگیرید. برای این منظور به شرح زیر عمل کنید:

  • برای نصب چوب پرده سقفی بهتر است بست چوب پرده حدود 5 سانتی متر از پنجره فاصله داشته باشد.

  • بست چوب پرده دوم سقفی را نیز با فاصله 5 سانتی متری از بست اول مشخص کنید.

  • همین روند را در دو طرف پنجره تکرار نمایید.

  • انتخاب تعداد بست‌ها به اندازه پرده شما بستگی خواهد داشت. تا 220 سانتی متر 2 بست کافیست. برای بیشتر از آن 3 بست و در صورتی که عرض پرده از 350 سانتی متر بیشتر شد، 4 بست لازم خواهید داشت.

  • برای مشخص کردن بست چوب پرده دیواری دقت کنید که محل بست 5 تا 10 سانتی متر هم از اطراف و هم از بالا از پنجره فاصله داشته باشد. برای این منظور به ارتفاع پرده خود نیز دقت داشته باشید.

نصب پرده کرکره ای

2. دریل کاری

با مشخص شدن محل بست چوب پرده‌ها نوبت به دریل کاری و متصل کردن بست‌ها می‌شود. در این مرحله احتمالا باید نگران گچ و خاک‌های محل دریل کاری باشید. برای اینکه خانه بعد از اتمام این مراحل هنوز هم زیبایی خود را حفظ کرده و نیاز به گردگیری نداشته باشید، ترفندهای مختلفی وجود دارد. می‌توانید همزمان در زمان دریل کاری از اطرافیان بخواهید که با جاروبرقی مانع از پاشش گچ و خاک به اطراف شوند. استفاده از  یک بطری نوشابه خانواده بریده شده و اتصال آن به دریل نیز می‌تواند تا حدی به شما کمک کند. این مرحله از نصب پرده کرکره‌ای را باید با دقت بالا انجام دهید.

در نهایت بعد از دریل کاری رول پلاک‌ها را نصب کرده و بست‌های از پیش تهیه شده را نیز به آنها متصل نمایید.

3. اتصال چوب پرده‌ها

بعد از نصب پایه‌ها حالا نوبت به اتصال چوب پرده‌ها می‌رسد. این مرحله را نیز با دقت انجام دهید. برای این مرحله نیاز به پیج گوشتی خواهید داشت. دقت کنید که پیچ‌ها باید تا اندازه‌ای سفت شوند که چوب پرده محکم در جای خود قرار گرفته و شاهد لغزش آن نباشید. اگر در این مرحله خوب عمل نکنید، نصب پرده کرکره‌ ای شما با ایرادات زیادی روبرو خواهد شد.

4. نصب پرده

در نهایت نوبت به نصب پرده می‌رسد. برای نصب پرده بهتر است از پرده آستری شروع کنید و مرحله به مرحله تمام پرده را نصب نمایید. اگر از انواع پرده‌های یالان دار استفاده می‌کنید، یالان را در آخرین مرحله نصب کنید. نصب پرده از این جهت حائز اهمیت است که هر اشتباهی در آن می‌تواند زیبایی‌های پرده شما را کاهش داده و حتی از بین ببرد.

چرا پرده کرکره‌ای خوب نصب نشد؟

در انتها لازم است تا یک نکته بسیار مهم دیگر را با شما در میان بگذاریم. همان طور که در بالا اشاره کردیم، مراحل نصب پرده کرکره‌ای چندان پیچیده نیست و شما تنها با دقت به چند ترفند می‌توانید از پس این کار بربیایید. اما نکته بسیار مهم درباره نصب پرده کرکره‌ ای دقت در هر یک از مراحل بالا است. اگر شما تجربه کافی در این باره نداشته باشید، نمی‌توانید پرده کرکره‌ای خانه خود را به درستی نصب کرده و این موضوع می‌تواند باعث از بین رفتن زیبایی آن شود. از این رو توصیه می‌کنیم که هزینه نصب پرده خود را متقبل شده و آن را به دست افراد کاردان بسپارید. با این کار دیگر برای یک عمر نگران پرده خانه خود نیز نخواهید بود.

در آخر پیشنهاد می‌شود از فروشگاهی پرده تهیه کنید که علاوه خدماتی مانند مشاوره تخصصی، نصب و اجرا را ارائه دهند.

از چه فروشگاهی پرده بخرم؟

فروشگاه پرده وراتی، فروشگاهی است که خدماتی مانند مشاوره تخصصی، اندازه گیری و نصب پرده را انجام می‌دهد بنابراین با خرید از فروشگاه پرده وراتی دیگر نگرانی ‌ای راجع به انتخاب نادرست پرده و یا نصب آن نخواهید داشت.

فروشگاه پرده وراتی علاوه بر خدماتی که در بالا گفته شد، محصولات متنوع و مینیمالی را مانند انواع پرده اداری ،مدرن و پارچه‌ای را در اختیار کاربران خود قرار داده است. پیشنهاد می‌شود برای اطلاعات بیشتر به سایت پرده وراتی مراجعه کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید